Amsoil je skvělej,ale v litrovým balení se určitě nedělá ale v 1 US Quart =0.946lfrancjin píše: ↑úte úno 08, 2022 11:51 am *************************************
Od začátku dávám olej vlastní, AWD s tím nemá problém. Dávám 5W40 či 0W40, zásadně A3, konkrétně Mobil1 FS 0W40 (slušná aditivace, molybden,estery, snesitelná cena). Dával jsem i Millers Nanodrive, ale nelze se dopátrat k složení a obsah nanosložky se nedá prokázat...
Velmi slušný je i Amsoil Signature 0W40 ale dělá se jen v litrových baleních.
Výměna chladící kapaliny
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Výměna chladící kapaliny
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Výměna chladící kapaliny
Podle mě je nejlepší situace, když provozní kapaliny mizí. Průběžně tak doléváte novou a nemusíte řešit výměny
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22741
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna chladící kapaliny
Akorát pak měníš třeba motory
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Výměna chladící kapaliny
Máme dvě auta, Forester 2,0 SJ a Mitsubishi Lancer. U obou jsem žádal v servisech výměnu chladící kapaliny. U Subaru to neprovedli s tím, že je to po 4 letech zbytečné a u Lancera mi nalili do systému koncentrát (monoetylenglykol), takže jsem musel upustit a naředit. U Lancera jsem to zvládl, není to tak obtížné ale chci se zeptat na výměnu chladící kapaliny u Subaru Forester svépomocí, jestli by mi někdo poradil. Po uvedené zkušenosti je to doufám pochopitelné.
Re: Výměna chladící kapaliny
Hm, kvalitní práce servisů.
No, myslím, že postup nebo rady tady už padly vícekrát.
Osobně neměním komplet, ale jenom to, co vyteče z chladiče, resp. max 5 litrů. Odpovídá to origo servisnímu postupu a taky tomu, že kupuji origo premixed kapalinu, která se prodává po 5L kanystrech.
To přináší zejména výhodu tu, že se to minimálně zavzdušní. Vzhledem k tomu, že to je origo postup, tak to dělám v předepsaných intervalech a vrásky z toho, že se jí mění jenom cca polovina, si nedělám. Podobně jako u automatu.
Díky tomu většinou naleju rovnou skoro celých 5 L naráz. Zbytek po prvním nastartování a nemusím se ještě kdo ví kolik km crcat s odvzdušňováním a doléváním.
No, myslím, že postup nebo rady tady už padly vícekrát.
Osobně neměním komplet, ale jenom to, co vyteče z chladiče, resp. max 5 litrů. Odpovídá to origo servisnímu postupu a taky tomu, že kupuji origo premixed kapalinu, která se prodává po 5L kanystrech.
To přináší zejména výhodu tu, že se to minimálně zavzdušní. Vzhledem k tomu, že to je origo postup, tak to dělám v předepsaných intervalech a vrásky z toho, že se jí mění jenom cca polovina, si nedělám. Podobně jako u automatu.
Díky tomu většinou naleju rovnou skoro celých 5 L naráz. Zbytek po prvním nastartování a nemusím se ještě kdo ví kolik km crcat s odvzdušňováním a doléváním.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Výměna chladící kapaliny
No tak díky, moc jsi mně tedy nepomohl...
Re: Výměna chladící kapaliny
Tak přesnej postup najdeš v servisním manuálu. Přišlo mi přínosnější ti napsat zkušenosti, než postup, kterej se dá vygooglit za půl minuty. Nevím, jak je to na SJ, jestli stejně jako na starších modelech, tak:
Koupit 5L premixed subaru coolant. Dělat na studenym motoru. Otevřít víčko chladiče nahoře, vyndat expanzku, vylejt expanzku, na chladiči dole vpravo (po směru jízdy) kohoutek, vypustit 5 L (včetně toho, co se vylilo z expanzky), vrátit expanzku, zkontrolovat hadičku u přepadu víčka chladiče, jestli dobře drží, klidně dát na ní sponku, zavřít kohoutek dole, nalejt chladič po okraj hrdla, zavřít víčko, nalejt expanzku, v ideálním případě se do ní dá dolejt zbytek z 5L kanystru *), nastartovat, nechat blafat 10 minut, ideálně na zvýšenej volnoběh a ideálně s čumákem trochu do kopce, ale není úplně nutný (ten čumák do kopce). Následujících 200 km kontrolovat teplotu a stopy po případných netěsnostech. V expanzce za studna hladina na rysku LO, po prohřátí na HI.
*) Za předpokladu, že se vypustí 5 L, tak se tam 5 L musí zase doplnit, zbytek z kanystru nalejt do expanzky (pokud se rozumně vejde) a ono si to dososá. Pokud se nevejde, tak dle toho, kolik zbyde, tak zkontrolovat po kratší nebo delší jízdě a dolejt, až se to ohřeje a sosne si to.
Koupit 5L premixed subaru coolant. Dělat na studenym motoru. Otevřít víčko chladiče nahoře, vyndat expanzku, vylejt expanzku, na chladiči dole vpravo (po směru jízdy) kohoutek, vypustit 5 L (včetně toho, co se vylilo z expanzky), vrátit expanzku, zkontrolovat hadičku u přepadu víčka chladiče, jestli dobře drží, klidně dát na ní sponku, zavřít kohoutek dole, nalejt chladič po okraj hrdla, zavřít víčko, nalejt expanzku, v ideálním případě se do ní dá dolejt zbytek z 5L kanystru *), nastartovat, nechat blafat 10 minut, ideálně na zvýšenej volnoběh a ideálně s čumákem trochu do kopce, ale není úplně nutný (ten čumák do kopce). Následujících 200 km kontrolovat teplotu a stopy po případných netěsnostech. V expanzce za studna hladina na rysku LO, po prohřátí na HI.
*) Za předpokladu, že se vypustí 5 L, tak se tam 5 L musí zase doplnit, zbytek z kanystru nalejt do expanzky (pokud se rozumně vejde) a ono si to dososá. Pokud se nevejde, tak dle toho, kolik zbyde, tak zkontrolovat po kratší nebo delší jízdě a dolejt, až se to ohřeje a sosne si to.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Výměna chladící kapaliny
Díky!!
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 197
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Výměna chladící kapaliny
Zdravim vespolek,
mám takový dotaz. Nedávno mi v servisu měnili chladící kapalinu. Po příjezdu ze servisu jsem zjistil, že expanzka je úplně prázdná. Bral jsem to tak, že to bylo ještě zavzdušněný, tak jsem dolil na MAX (za studena) a od tý doby to hlídám. Po pár jízdách se to zdrželo furt na maximu. Pak jsem si všimnul, že jsem v půlce, před týdnem na třetině a teď ráno lehce nad minimem. V chladiči vidim úbytek pouze v hrdle, max 1 cm. Od výměny mam najeto cca 800 km. Je možný, že tam byly ještě nějaký bubliny? Za tu dobu taky dost kolísala okolní teplota. Vim, že to v expanzce dokáže udělat i pár cm.
mám takový dotaz. Nedávno mi v servisu měnili chladící kapalinu. Po příjezdu ze servisu jsem zjistil, že expanzka je úplně prázdná. Bral jsem to tak, že to bylo ještě zavzdušněný, tak jsem dolil na MAX (za studena) a od tý doby to hlídám. Po pár jízdách se to zdrželo furt na maximu. Pak jsem si všimnul, že jsem v půlce, před týdnem na třetině a teď ráno lehce nad minimem. V chladiči vidim úbytek pouze v hrdle, max 1 cm. Od výměny mam najeto cca 800 km. Je možný, že tam byly ještě nějaký bubliny? Za tu dobu taky dost kolísala okolní teplota. Vim, že to v expanzce dokáže udělat i pár cm.
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
Hmm, tak jestli předtím nebylo fouklé těsnení, tak bych asi řekl, že to fakt špatně odvzdušnili, ale nemám s tím osobní zkušenost. Já si měnil kapalinu sám, vyteklo 5l, nalil jsem 5l original pre-mixed Subaru, cena cca 700 Kč. Pak jsem to jen odvzdušnil podle návodu (5 minut držíš otáčky na cca 2500ot/min s čumákem auta lehce nahoře - dělal jsem to na nájezdech, takže v klidu), pak jsem ještě dolil a vyšlo to přesně ne 5l. Od té doby po ujetí cca 7 tkm hladina stále drží. Psal jsem o tom tu: viewtopic.php?p=546183#p546183
Tak jsem vlastně vůbec neporadil, ale příště doporučuju vyměnit si to sám, je to podobně náročné, jako vyměnit olej
Tak jsem vlastně vůbec neporadil, ale příště doporučuju vyměnit si to sám, je to podobně náročné, jako vyměnit olej
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 197
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Výměna chladící kapaliny
Nene, těsnění fouklý nebylo a snad neni Do výměny jsem nějaký úbytky nepozoroval, tak je mi to právě divný.
Jo vim, že ta výměna neni nic náročnýho, ale ještě jsem to nedělal A na autě se dělalo ještě pár věcí, tak jsem to přitom nechal vyměnit. Jinak si všechny oleje měnim sám.
Jo vim, že ta výměna neni nic náročnýho, ale ještě jsem to nedělal A na autě se dělalo ještě pár věcí, tak jsem to přitom nechal vyměnit. Jinak si všechny oleje měnim sám.
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
Pokud to servis vypustil komplet, tak to trvá klidně 100 km, než se to komplet odvzdušní. Pozoruj to, ale je to celkem normální.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna chladící kapaliny
Jestli jen pomalu mizí a není to fouklý, je možný, že se to pořád ještě zbavuje vzduchu. Ale zkontroluj i hadice mezi chladičem a motorem. Když mi kdysi servisovali motor v Dobřanech, sesadili to a projeli, vše OK. A až když jsem dojel domů, našel jsem loužičku, teklo to kolem spodní hadice. Prostě byla stará a už netěsnila. Záleží teda jak to vypouštěli, jestli jen otevřeli ventil, nebo se jim nechtělo čekat a odpojili hadici. Tím by se to ostatně i zavzdušnilo víc, myslím.
Kdyby hladina lítala nahoru dolu podezíral bych víčko. To se mi taky dělo, jak to neudrželo tlak, dojel jsem domů a expanzka plná, až přeteklá. A pak zase prázdná, jak to vychladlo a nasálo zpět. To by ale byl poloprázdnej i chladič.
Kdyby hladina lítala nahoru dolu podezíral bych víčko. To se mi taky dělo, jak to neudrželo tlak, dojel jsem domů a expanzka plná, až přeteklá. A pak zase prázdná, jak to vychladlo a nasálo zpět. To by ale byl poloprázdnej i chladič.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 197
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Výměna chladící kapaliny
S tim fouknutím mě nestrašte! Doufám, že na to mam ještě malej nájezd. Vody pod autem jsem si nevšim a v motoru taky ne. Měnilo se 5 litrů. Když je motor v provozní teplotě, tak je to kousek pod maximem. Třeba se to teď už utálí a bude se to pohybovat v tomhle rozmezí. Budu to pozorovat. Zatim díky!
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výměna chladící kapaliny
Po výměne chladičky jsem taky musel posléze mírně dolít kapalinu, ale jak psal podvlada nebylo to jen následným odvzušněním ale i netěsným spojem mezi hadicí a náustkem chladiče, dotáhl jsem preventivně nejen tento a byl od toho pokoj.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98