Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Nene mám digitální tlakoměr, mám kola mírně přitvrzené, hlídám to - u 4 kolky je třeba mít správně nahuštěno, to mám OK, klimačku téměř nepoužívám, jezdím do rakouska na lyže a najednou to prostě začlo žrát na dálnici víc, to mě točí. Jezdím stejně, nic se nezměnilo, jen spotřeba stoupla. Mám obavu aby to nebyl vstřikovač, anebo přicpaný filtr.
Ze začátku jsem byl vysmátý, jezdil jsem na plné kule za 7 litrů, ted to samé za 8,5 až 9. Jestli to bude stříkačka, tak mě picne. Motor ven, to by byl balík :839: :839: :839:
Ze začátku jsem byl vysmátý, jezdil jsem na plné kule za 7 litrů, ted to samé za 8,5 až 9. Jestli to bude stříkačka, tak mě picne. Motor ven, to by byl balík :839: :839: :839:
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Kaktus ja som prešiel s diesla na benzín práve preto, lebo ak som šiel svojím predošlým dieslom nad 130-140km/h tak mi to pripadalo že ten motor sa ide zblázniť, pri 150km/h 3500ot... Raz ten motor má ideál niekde 1800-2500ot tak všetko nad hlavne na poslednom prevodovom stupni mi pripadalo doslova ako týranie, obehnúť nejaké pomalšie auto a motor vytočiť niekde k 3500ot nejak extra nebolelo , ale jazda po dialnici tomu teda rozhodne nesvedčala, teraz na Legacy mám pri 150km/h rovnako 3500ot , a kludne tomu môžem švihnúť aj na 170km/h a nepripadá mi to ako týranie, lebo nejakých 4000ot pre benzín nie je tragédia.Kaktus píše: Ze začátku jsem byl vysmátý, jezdil jsem na plné kule za 7 litrů, ted to samé za 8,5 až 9. Jestli to bude stříkačka, tak mě picne. Motor ven, to by byl balík :839: :839: :839:
Aj ked dnešné diesle majú často charekteristiku benzínového točivého motora, určite to nie je pre motor zdravé, ak budeš mať s motorom problém tak pravdepodobne si za to môžeš sám, mne teda 2.0 diesel nepríde ako motor ktorý človek môže do nemoty túrovať (často kôli tomu že to "málo" žere), na to sú iné objemy, brat má A6 3.0TDI , ale tam je spotreba trochu inde ako by možno niekto chcel, pod 8.5l to velmi nejde, skôr 9l, ale je to motor ktorému nerobí problém cestovať kludne aj 170km/h v kuse...
Naposledy upravil(a) pufko dne stř led 11, 2012 11:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Možná je to blbý dotaz... ale to číslo spotřeby vychází z toho co ti ukazuje palubní počítač nebo reálně ti klesl dojezd na nádrž? Aby problém nebyl v tom, že ti PP začal ukazovat nějaká jiná čísla.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Tak jak jsi to teď začal upřesňovat, tak asi někde chyba bude. Napsal jsem to již výše, do servisu na kontrolu vstříků a DPF filtru, nahrát new SW a vyměnit palivový filtr. A taky se alespoň podívat na stupeň zanešení vzduchového. To bych udělal já sám.Kaktus píše:Nene mám digitální tlakoměr, mám kola mírně přitvrzené, hlídám to - u 4 kolky je třeba mít správně nahuštěno, to mám OK, klimačku téměř nepoužívám, jezdím do rakouska na lyže a najednou to prostě začlo žrát na dálnici víc, to mě točí. Jezdím stejně, nic se nezměnilo, jen spotřeba stoupla. Mám obavu aby to nebyl vstřikovač, anebo přicpaný filtr.
Ze začátku jsem byl vysmátý, jezdil jsem na plné kule za 7 litrů, ted to samé za 8,5 až 9. Jestli to bude stříkačka, tak mě picne. Motor ven, to by byl balík :839: :839: :839:
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Romiku, kdyz jsem o tom premyslel, ten vzduchovy filtr mi dava docela smysl na vymenu /kontrolu. Realne je doporuceno (nikoliv predepsano) ho menit po 15 tis, coz jestli meneny nebyla a stalo se to v lete... tak motor se nemuze nadechnout a tim klesa ucinnost a tedy i spotreba. Tzn. k vymene palivoveho filtru bych pridal i vymenu vzduchoveho filtru.
Ten novy soft do jednotky je bezesporu doporucena vec a vsechno co jsi psal... ale prima pricina tech problemu to IMHO nebude.
Ten novy soft do jednotky je bezesporu doporucena vec a vsechno co jsi psal... ale prima pricina tech problemu to IMHO nebude.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Souhlasím, já ten vzduchový už měním co 15. tis a vždy ho kontroluji, když auto dám do servisu. To s tím "nadechnutím" jsi to trefil přesně. Mě ty servisky vycházejí vždy tak po zimě a po letní dovolené, což je optimální.
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Vzduchový a palivový filtr byl měněný před cca 5000 km, gumy lehce přefoukávám, na dálnici jezdím tak 150 což na 6tku je kolem 3000 otáček, zvýšenou spotřebu ukazuje PP, reálně jsem to zatím neměřil. Asi budu muset někam zajet na diagnostiku. Přemýšlím ale kam, nevíte kde jsou solidní na severu moravy ? Do F-M už nechci.
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2593
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Dle zkusenosti okoli doporucuju Subaru v Opave.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Kaktus: i když 5 tis je nedávno, přesto bych si sám na ty filtry vsadil. Mohl jsi projíždět nějakým hodně zaprášeným územím, apod.. Pokud by to bylo načaté vstřikování, čekal bych i zvukové projevy, jak už tady i dostkrát zaznělo na fóru. Plnící tlak je zjistitelný diagnostikou, takže tím by se to dalo i vyloučit.
Každopádně budeme rádi, když dáš vědět co ti v servisu řeknou. Osobně nemám se servisy zkušenost, ale slyšel jsem pozitivní reakce na Subaru Opava, jak výše psal Mareka.
Každopádně budeme rádi, když dáš vědět co ti v servisu řeknou. Osobně nemám se servisy zkušenost, ale slyšel jsem pozitivní reakce na Subaru Opava, jak výše psal Mareka.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 186
- Registrován: stř črc 20, 2011 7:31 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Vokurka
- Bydliště: Jihočeský kraj
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Měnil jsem vzduch. filtr po cca 9 tkm a nevěřili byste jak byl zasr... a to jezdim jen po běžných silnicích.
SUBARU Legacy sedan 3.0R Comfort MY 2006
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16181
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Kaktus, teď mne napadlo, zda po ježdění po dálnici vždy chladíš turbo :655:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Tohle "chlazení turba" je zajímavá věc. Bere se to jako samozřejmost, i u Freye mě na to upozorňovali, ale nikde v manuálu k autu o tom není ani zmínka :655: . Předpokládám, že kdyby to bylo tak důležité, tak by tam ta zmínka byla. Jak to tedy vlastně vzniklo, není to náhodou jen taková legenda?quickly píše:Kaktus, teď mne napadlo, zda po ježdění po dálnici vždy chladíš turbo :655:
Zdůrazňuji, že to nezpochybňuju, jen se ptám :?: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16181
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Tomáš1002, u dehtu v manuálu je napsané, že pokud je zátěž (jízda s vlekem, do kopce, ...), je potřeba turbo dochladit
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
nejsem si jistý, ale turbo u 2.0D by mělo mít vodou chlazenou ložiskovou skříň, takže dochlazování není v tomto případě až tak zásadní jako u chlazení pouze olejem. nicméně je to vždy lepší mu po záhulu na dálnici dopřát minutku klidnější jízdy před zastavením.
ale spíš než na spotřebu paliva to má vliv na spotřebu oleje (zapečený olej=opotřebení ložisek=olej do sání)
ale spíš než na spotřebu paliva to má vliv na spotřebu oleje (zapečený olej=opotřebení ložisek=olej do sání)
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Nechci kecat (a nechce se mi teď do garáže), ale já mám takový dojem, že jsem to v manuálu někde viděl. Možná v rubrice jízda v extrémních podmínkách... nebo jsem to četl někde v diskuzi...prý dojde k napálení oleje, jehož zbytky poškodí ložiska turba. Odborníci mě možná opraví...Tomáš1002 píše:Tohle "chlazení turba" je zajímavá věc. Bere se to jako samozřejmost, i u Freye mě na to upozorňovali, ale nikde v manuálu k autu o tom není ani zmínka :655: . Předpokládám, že kdyby to bylo tak důležité, tak by tam ta zmínka byla. Jak to tedy vlastně vzniklo, není to náhodou jen taková legenda?
Zdůrazňuji, že to nezpochybňuju, jen se ptám :?: .
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009