Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
V podstatě pokud vypnete motor tak olej, jehož funkce je kromě mazání i chlazení, už není čerpán do ložisek. Při zmíněném jevu nastane vlivem lokálního přehřátí v ložiskové skříni turba k varu a spečení oleje.Při tom vznikají uhlíkové depozity, které se napékají na stěny olejových kanálů, zapečou se do pístních kroužků (mluvím o ložiskové skříni turba) a tvrdé složky uhlíku vydírají kluzná ložiska. Turbo přestává těsnit, dostává se olej do sání, je omezeno chlazení kvůli napečeným zbytkům oleje a proces pokračuje dál až do havárie. Toto byl velký problem u motorů pro dodávky, protože kurýři tomu dávají vetšinou pořádnou čočku a pak rychle vypínají motor. Dnes se už hodně rozšířilo vodní chlazení turba, kde se tento problém v takové míře neobjevuje. Jinak vodní chlazení je benzínového motoru použito takřka vždy (o 200°C větší teploty, běžně přes 1000°C na turbíně...to se týká i subaru motorů, potažmo tureb IHI.
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Tak ty naše diesel turba mají chlazení vodou zcela jistě. Já byl v omylu, že to maže olejem, minimílně ložisko rotoru, tedy uvedl mne v omyl můj mechanik. Jak se tedy maže ten rotor u dieslu? Pokud jsem v typech uvedl nějakou nepřesnost, tak mne opravte.
Tady je IHI typ RHV4 VF50 pro EURO4: A pro EURO5 je to již Mitsubishi typ TF035HL10-09GVT-VG a TD04L-04H 11TVT-VG:
Tady je IHI typ RHV4 VF50 pro EURO4: A pro EURO5 je to již Mitsubishi typ TF035HL10-09GVT-VG a TD04L-04H 11TVT-VG:
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Tak mazání ložiska olejem je VŽDY! Vodní chlazení znamená, že v odlitku je ještě další jádro, které vytvoří chladící vodní okruh. U dieslových tureb je to hlavně kvůli spolehlivosti a životnosti, u benzínu takřka nutnost.
Zajímavé je, že Subaru u euro 5 dalo přednost MHI před IHI a teď vyvíjený 2.0 l turbo benzín bude mít snad Honeywell turbo.
Zajímavé je, že Subaru u euro 5 dalo přednost MHI před IHI a teď vyvíjený 2.0 l turbo benzín bude mít snad Honeywell turbo.
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Z německého subaru webu. Odstranění DPF a vyladění sw ECU nebude vůbec žádná jednoduchá věc. Na videu je motor bez filtru.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PrdUScR7 ... dded#at=17[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PrdUScR7 ... dded#at=17[/youtube]
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Podla toho grafu na konci mi to príde ako úplná strata času a zbytočne vyhodených penazí za ladenie motora... :655:
Keby došli k nejakému lepšiemu výsledku budiš , ale za nejakých 12-15PS zaplatiť 400-500€ mi príde ako totálne mimo, vydolovať viac isto nie je problém, ale dolovať z "ničoho" maximum nie je správna cesta k dlhej životnosti, jednoducho tomu chýba objem, ktorý je bohužial nastavený na europske trendy, asi rovnaká blbosť ako 2.0TDI v A6, či 1.4TSI v Superbe ... Všetci by strašne chceli vysoký výkon , nízke PZP (povinné ručení) a malú spotrebu a to dokopy nejde
Keby došli k nejakému lepšiemu výsledku budiš , ale za nejakých 12-15PS zaplatiť 400-500€ mi príde ako totálne mimo, vydolovať viac isto nie je problém, ale dolovať z "ničoho" maximum nie je správna cesta k dlhej životnosti, jednoducho tomu chýba objem, ktorý je bohužial nastavený na europske trendy, asi rovnaká blbosť ako 2.0TDI v A6, či 1.4TSI v Superbe ... Všetci by strašne chceli vysoký výkon , nízke PZP (povinné ručení) a malú spotrebu a to dokopy nejde
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Pufko ty máš odpověď na všechno. :ironie: Nemyslím si, že ta firma dle jejich stránek, budou nějaká "ořezávátka". Já to sem umístnil proto, aby si každů uvědomil, že to není jenom tak ten DPF "vyřezat". Musí se nějak té ECU nalhat, že nemá ředit naftou olej v motoru. Což asi nebude jenom o tom odstranění filtru, že ano. Přečti si to tady všechno, 23 stran textu http://www.subaru-community.com/subaru- ... 9d92fdd588 a pak suď, než vypustíš zase nějaké :blabla:.
Naposledy upravil(a) romik dne stř led 18, 2012 1:39 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
no pánové - protože tomu nerozumím, tak jsem se zhruba před hodinkou bavil s člověkem, který diesely "dělá" celý život a trošku tomu rozumí - tedy rozhodně více než já... krom spousty řečí o zlatých dobách komůrek atd. atd. , které jsem si musel vyslechnout ::-DDD: , mne zaujala závěrečná věta - cituji...
Když už tam ty svině narvou bazmek, kterej je drahej jako moje třetí stará, tak si piš, že si to posichrujou tak, aby jim ho nějakej imbecil, rozuměj ty, jen tak jednoduše nevyndal, protože přijdou o prima kšeft... Buď se smíříš s tím, že ho tam máš, nebo si to zkrátka nekupuj a nevymýšlej...................(použil výraz podobný značce renault, který záměrně nepíšu).
Tím pro mne tuto etapu bádání nadobro uzavřel.....
Když už tam ty svině narvou bazmek, kterej je drahej jako moje třetí stará, tak si piš, že si to posichrujou tak, aby jim ho nějakej imbecil, rozuměj ty, jen tak jednoduše nevyndal, protože přijdou o prima kšeft... Buď se smíříš s tím, že ho tam máš, nebo si to zkrátka nekupuj a nevymýšlej...................(použil výraz podobný značce renault, který záměrně nepíšu).
Tím pro mne tuto etapu bádání nadobro uzavřel.....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Tak, přesně to jsem chtěl tímto videem říci. Nevymýšlejte, nebo si zaděláte na problém. Ostatně na tom webu DE je o tom řečeno asi vše.
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
romik reagoval som len na to čo si sem zavesil, odstránenie DPF u odborníka a vyladenia o 12PS, nič viac nič menej...
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
není to zas takový problém. prostě se to vyřeže, namoduluje se falešná tlaková diference na senzorech, taková aby řídící jednotce hlásila, že je "filtr" průchodný a je to. nebo se použije na místě filtru nějaký restriktor, který takovou tlakovou ztrátu generuje. konkrétně u subaru nevím, ale bude to mít podobné řešení plus případné pohrabání se v ecu. jen to pak bude kouřit, takže co na stk je otazník...
ředění oleje naftou je nežádoucí, není to konstrukční vlastnost. vzniká při regeneracích, kdy je kvůli zvýšení teploty ve výfuku vstřikována dodatečná dávka paliva po zapálení směsi...v podstatě možné jen u common rail.
ředění oleje naftou je nežádoucí, není to konstrukční vlastnost. vzniká při regeneracích, kdy je kvůli zvýšení teploty ve výfuku vstřikována dodatečná dávka paliva po zapálení směsi...v podstatě možné jen u common rail.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Mne by jen zajimalo, kolik lidi koupi do ojeteho auta po zaruce dnes v hodnote radove par set tis (za 10let par desitek tis) soucastku typu DPF ktera stoji 76 nebo 96tis, zejmena pokud budou mit moznost si to nechat za 15tis vymontovat a budou vedet ze STK projdou. Podle mne lide co si kupuji ojetiny, tak budou s nejvetsi pravdepodobnosti preferovat odstraneni, kdyz uz teda nekoupi rovnou ojetinu s odstranenym DPF. A bude jim uplne jedno, kdo si o tom co mysli.
Jinak mam pocit ze tady zbytecne delame bubaka z veci, ktere zase tak horke u subaru nejsou. Naftaru je nas tady pomerne hodne a nepozoruji, ze by jsme nejak vsichni bojovali s nespolehlivym DPF. To ze se obcas rozsviti kontrolka, ktera nas nuti auto projet, neni vada, ale vlastnost o ktere jsme vedeli i pred tim, nez jsme si auto kupovali. Mne se vsak ta kontrolka za 40tis km jeste nerozsvitila. Za celou dobu jsem si jen 2 x vsiml podle zvysenych volnobeznych otacek, ze auto zrejme prave vypaluje a to mi je tak nejak jedno.
Az se tady za par let zacne houfne tento problem resit a verim ze to prijde, protoze at si rika, Subaru co chce, tak celozivotni na aute neni temer nic, tak verim tomu ze uz nejaky levnejsi zpusob a mozna i setrnejsi k zivotnimu prostredi existovat bude. Prece jen i ty filtry na PSA staly ze zacatku 80tis a dnes uz jen 20tis.
Dale je tady Martensxxx, ktery evidentne mel tu smulu a DPF mu odeslo, bez zjevnych pricin a vyresil to po svem v celku za rozumne penize. Predpokladam, ze pokud s odstranenim nebude spokojen, nebot bude mit auto velkou spotrebu, nizky vykon, nebo mu bude moc pribyvat olej,atd. tak da vedet. Predpokladam však, ze ta firma co mu to odstraneni delala, tak alespon neco o autech vedela a dokazala ne jen vyriznout kus plechu, ale i upravit ridici jednotku. Nemyslim totiž, ze by někdo sveril auto v hodnote pul mega do ruk nekomu, kdo naposledy steloval predstih na S120.
Jinak kdyz jsem se rozhledl tady po taxicich, tak 90% melo pod kapotou diesel zarucene s DPF a nevypadali nejak nestastne. Pokud to auto jezdi, tak mu ani skakani po meste nevadi, on se vazne dnes ten filtr vypali i na volnobeh. Takze se proste neni ceho bat. Pokud si ho nekdo koupi jako druhe do rodiny na nakupy a behem 1000km neujede na jeden zatah vice jak 10km, tak dobre mu tak.
Kdo se boji nesmi do lesa.
Jinak mam pocit ze tady zbytecne delame bubaka z veci, ktere zase tak horke u subaru nejsou. Naftaru je nas tady pomerne hodne a nepozoruji, ze by jsme nejak vsichni bojovali s nespolehlivym DPF. To ze se obcas rozsviti kontrolka, ktera nas nuti auto projet, neni vada, ale vlastnost o ktere jsme vedeli i pred tim, nez jsme si auto kupovali. Mne se vsak ta kontrolka za 40tis km jeste nerozsvitila. Za celou dobu jsem si jen 2 x vsiml podle zvysenych volnobeznych otacek, ze auto zrejme prave vypaluje a to mi je tak nejak jedno.
Az se tady za par let zacne houfne tento problem resit a verim ze to prijde, protoze at si rika, Subaru co chce, tak celozivotni na aute neni temer nic, tak verim tomu ze uz nejaky levnejsi zpusob a mozna i setrnejsi k zivotnimu prostredi existovat bude. Prece jen i ty filtry na PSA staly ze zacatku 80tis a dnes uz jen 20tis.
Dale je tady Martensxxx, ktery evidentne mel tu smulu a DPF mu odeslo, bez zjevnych pricin a vyresil to po svem v celku za rozumne penize. Predpokladam, ze pokud s odstranenim nebude spokojen, nebot bude mit auto velkou spotrebu, nizky vykon, nebo mu bude moc pribyvat olej,atd. tak da vedet. Predpokladam však, ze ta firma co mu to odstraneni delala, tak alespon neco o autech vedela a dokazala ne jen vyriznout kus plechu, ale i upravit ridici jednotku. Nemyslim totiž, ze by někdo sveril auto v hodnote pul mega do ruk nekomu, kdo naposledy steloval predstih na S120.
Jinak kdyz jsem se rozhledl tady po taxicich, tak 90% melo pod kapotou diesel zarucene s DPF a nevypadali nejak nestastne. Pokud to auto jezdi, tak mu ani skakani po meste nevadi, on se vazne dnes ten filtr vypali i na volnobeh. Takze se proste neni ceho bat. Pokud si ho nekdo koupi jako druhe do rodiny na nakupy a behem 1000km neujede na jeden zatah vice jak 10km, tak dobre mu tak.
Kdo se boji nesmi do lesa.
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Píšeš to správně. Když jsem viděl, co to dělá po výměně oleje, tak je to asi tak, že si to ten olej jednorázově naředí naftou a pak dle toho nakalibuje vstřikovače. Podle zaplnění filtru probíhá regenerace a úprava vstřiků. Takže ten upravený soft ECU musí umět pracovat i s řízením vstřiků. Ono to i vyplývá z té diskuze na DE webu.dethroned píše:konkrétně u subaru nevím, ale bude to mít podobné řešení plus případné pohrabání se v ecu. jen to pak bude kouřit, takže co na stk je otazník...ředění oleje naftou je nežádoucí
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Je třeba počkat, až se to vyladí, zmasovatí a zlevní. Já pamatuji, jak začínaly katalyzátory na benzínech. Ta cena!!! Ještě že to bylo postupně, neřízené, jedna sonda, dvě sondy, recyklace spalin, ...
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Otázka je kolik ten subarácký filtr fakt vydrží, škoda že nedali jeden vstřikovač před DPF jako francouzi a bylo by to uřčitě úplně vpoho. Mě kontrolka ještě nesvítila, ale jezdím s Forestrem hlavně delší trasy, na popojíždění po městě beru raději malého benzíňáka. Pokud cena nového DPF nepude dolů, tak se to určitě časem začne vyhazovat ven. U jiných značek se to už běžně dělá a u Subáče to půjde taky. Všechno jde, když je to dobrý kšeft.
Re: Odstanění DPF filtru u Foresteru boxer diesel
Je to jisté, že má dízl turbo chlazené vodou ? V Autodieselu č. 12 z r 09 píšou že není vodou chlazené.