Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Po dnešním telefonátu s jedním budoucím subaristem kterej se mě ptal jakej je rozdíl mezi Turbo a nonturbo forestrem 99, když si všiml že sem přikupil turbičko, sem se rozhodl založit toto vlákno abych případným zájemcům sdělil pár rozdílů z vlastních skušeností. Ikdyž jsem už dávno řekl že turbo nechci protože nemá redukci tak jsem to přecejen skusil... Jen připomenu že jsem vlastnil Forestry 98 28tis naježděno a 99 64tis naježděno 2.0i a teď 2.0 Sturbo, první bez uprav, druhý liftovanej 4cm,bez zadních stabiků,215/70 R15 kola, prostě taková off uprava.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
No a první rozdíl byl vtom že sem nezažil špatnou viskozu, u turba už se začíná ozívat takže bude třeba výměna tím pádem se ptám chytřejších jestli je stejná jak v turbu tak v atmošce?? Nebo jsou jiné?
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- Ricky001
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
- Jméno a příjmení: Petr Porš
- Bydliště: Litomyšl
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Tak mě by zajímalo porovnání, jak pružný je motor u turba proti atmosféře? Mám Fores. 2000 92kW a je to docela lenoch, na normální popojíždění to stačí, kvalty jsou dost krátký a na tach. 190 km/h se taky s větrem v zádech rozjede, ale na rychlý předjetí výkon chybí. Taky by mě zajímala spotřeba až něco najedeš.
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
BMW R1200GS 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
dyž ceš výkon, je třeba motor naučit.... trvá to chvíli, ale výsledky se dostaví...já su s 92 kW spokojený a dyž cu, z místa ujedu čemukoliv.... nejraději audinám, bo to od hromady hnoje fakt nečekají ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
ale nejzdí to dycky stejně, občas se motoru nece, ale čim horší počasí, tím líp táhne :657:
rychle se předjet dá, bo ne každý na cestách má dost výkonu a dlouhý převod, ale taky né vždy, bo přec jen, není to turbo, že... často třeba podřadit o 2 stupně a kouknout se k červenému :845: , ale sou to spíše vyjímky. lepčí divočina je s modelem 2005-2007
ale nejzdí to dycky stejně, občas se motoru nece, ale čim horší počasí, tím líp táhne :657:
rychle se předjet dá, bo ne každý na cestách má dost výkonu a dlouhý převod, ale taky né vždy, bo přec jen, není to turbo, že... často třeba podřadit o 2 stupně a kouknout se k červenému :845: , ale sou to spíše vyjímky. lepčí divočina je s modelem 2005-2007
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Zátím jsem najel asi 400km a můžu říct že tento motor s turbem autu sluší, pružnost která mi chyběla na atmosféře turbo pěkně doplňuje.Přecejen forestr je velký auto a potřebuje trošičku více jak 90kw. Na atmošce mi chybělo že ve 130 se prostě už moc rychle předjíždět nedalo protože na 5 točil hodně otáček a podřazovat na 4 už by se asi moc nevyplatilo. Turbo ve 130 pohodlně předjede a zrychlí do těch 160 celkem bez nucení. Prostě zatím můžu říct že pokud by forestry dělali odzačátku s turbem a redukcí tak by to bylo auto uplně nejlepší. Přitom mám pocit že spotřeba při normálním ježdění bude uplně stejná protože při předjíždění není třeba podřazovat a zbytečně motor vytáčet. Toť zatím moje první srovnání.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Kofilko, já mám za sebou měsíc a cca 2000 km po upgradu z 2,0 na XT a musím konstatovat, že už jsem si zvykl :686: . Co mě v začátcích ohromilo, tak už mi teď připadá úplně normální, dokonce si někdy říkám, že co na tom všichni mají, vždyť to auto prostě jen normálně jede, nic vyjímečného :drive: . Na lepší se zvyká snadno a rychle :657: .
Co vnímám jako podstatný rozdíl, že když jsem atmosféru vytočil do maxima na trojku, aby aspoň trochu táhla, tak po přeřazení na 4 byl s dalším tahem konec (o přeřazení na 5 nemluvě). A tady to zrychluje dál jak z praku. To je, hlavně při předjíždění, ohromně příjemné.
Co vnímám jako podstatný rozdíl, že když jsem atmosféru vytočil do maxima na trojku, aby aspoň trochu táhla, tak po přeřazení na 4 byl s dalším tahem konec (o přeřazení na 5 nemluvě). A tady to zrychluje dál jak z praku. To je, hlavně při předjíždění, ohromně příjemné.
Subaru Forester 2,5XT 2011
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
No tak to tě čeká už jenom Ecu -Tek ::-DDD:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
A pak, za čas, nastane úplně stejná situace. Protože na lepší se opravdu velmi rychle zvyká a na ještě lepší také. Prostě nekonečný příběh ::-DD:M.Z. píše:No tak to tě čeká už jenom Ecu -Tek ::-DDD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
no já si vybavuji, že svezení SpecB mě taky na zadek neposadilo ... :655:
ale zvykal bych si rád :845:
ale zvykal bych si rád :845:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Už mě taky napadlo, jestli se občas neprojedu se zataženou ruční brzdou, abych si připomněl dynamické vlastnosti dvoulitru :ironie: .
Ovšem spolehlivě si turbo uvědomím při tankování, dnes jsem natankoval ráno a po cca 300 km už se ručička zase blomcá někde ve spodní části stupnice :811: A to jsem jel relativně civilizovaně, po dálnici okolo 130, no ale přiznám se, že občas jsem si hvízdání turba vychutnat musel. U dýzlařů by se rafička teď tak začala jemně odlepovat od polohy "full", že jo? ::-DDD:
Ovšem spolehlivě si turbo uvědomím při tankování, dnes jsem natankoval ráno a po cca 300 km už se ručička zase blomcá někde ve spodní části stupnice :811: A to jsem jel relativně civilizovaně, po dálnici okolo 130, no ale přiznám se, že občas jsem si hvízdání turba vychutnat musel. U dýzlařů by se rafička teď tak začala jemně odlepovat od polohy "full", že jo? ::-DDD:
Subaru Forester 2,5XT 2011
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 650
- Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
- Bydliště: Rusava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Jak píše Doro (ahooj), ta 116 KW dá při vyšších točkách dost, jen se nebát.
Jel jsem s tím 130KW Forestrem a moc mne to nenadchlo, ale s tím 2,5 litrem už aj bude sranda.
Jel jsem s tím 130KW Forestrem a moc mne to nenadchlo, ale s tím 2,5 litrem už aj bude sranda.
Subaru Outback II gen.
MB Vito - služební
MB Vito - služební
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Srandicky srandicky, ale ja dnes natankoval a palubni PC mi ukazal dojezd 1220 km :657:Tomáš1002 píše:....U dýzlařů by se rafička teď tak začala jemně odlepovat od polohy "full", že jo? ::-DDD:
Bohuzel to ctyrciferne cislo tam vydrzelo jen do doby nez jsem najel na dalnici takze asi 30km. :686:
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Takové číslo bych si tam musel leda nakreslit ::-DDD: Mých maximálně dojezdových 500 - Kam se hrabe Bitner, to se nedá srovnat ::-DDD:Ivooos píše: Srandicky srandicky, ale ja dnes natankoval a palubni PC mi ukazal dojezd 1220 km :657:
Bohuzel to ctyrciferne cislo tam vydrzelo jen do doby nez jsem najel na dalnici takze asi 30km. :686:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Marty73> ::-DDD: :supeer:
No sice nemam palubni pocitac, ale na Outbacku mame teoretickej dojezd neco malo pres 1000km (pokud pojedu jako beloch tak jeste plus 100km). Bohuzel na celkovych 108 litru paliva (64 benzin + 44 LPG). Prevedeno na naklady nejakych 2900Kc = 2.63Kc / km... Ale to uz je OT od Foryna v turbine...
No sice nemam palubni pocitac, ale na Outbacku mame teoretickej dojezd neco malo pres 1000km (pokud pojedu jako beloch tak jeste plus 100km). Bohuzel na celkovych 108 litru paliva (64 benzin + 44 LPG). Prevedeno na naklady nejakych 2900Kc = 2.63Kc / km... Ale to uz je OT od Foryna v turbine...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera
Chlapi, zas se tak nevysmívejte té atmosféře. Já jsem naopak vyloženě šel po autu s cca 2l atmo benzínem, protože výkon je víc než dostatečný a motor by měl být díky absenci "kurvítek" spolehlivý a ve srovnání s turbem levnější na provoz a případné opravy.
Jo, turbo v benzínu je super ale jen mezi pumpama, jak tu už zaznělo a nesmí se tam nic podělat. :3gears:
Jo, turbo v benzínu je super ale jen mezi pumpama, jak tu už zaznělo a nesmí se tam nic podělat. :3gears:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98