Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Kofilka »

Po dnešním telefonátu s jedním budoucím subaristem kterej se mě ptal jakej je rozdíl mezi Turbo a nonturbo forestrem 99, když si všiml že sem přikupil turbičko, sem se rozhodl založit toto vlákno abych případným zájemcům sdělil pár rozdílů z vlastních skušeností. Ikdyž jsem už dávno řekl že turbo nechci protože nemá redukci :-) tak jsem to přecejen skusil... Jen připomenu že jsem vlastnil Forestry 98 28tis naježděno a 99 64tis naježděno 2.0i a teď 2.0 Sturbo, první bez uprav, druhý liftovanej 4cm,bez zadních stabiků,215/70 R15 kola, prostě taková off uprava.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Kofilka »

No a první rozdíl byl vtom že sem nezažil špatnou viskozu, u turba už se začíná ozívat takže bude třeba výměna :-( tím pádem se ptám chytřejších jestli je stejná jak v turbu tak v atmošce?? Nebo jsou jiné?
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Ricky001 »

Tak mě by zajímalo porovnání, jak pružný je motor u turba proti atmosféře? Mám Fores. 2000 92kW a je to docela lenoch, na normální popojíždění to stačí, kvalty jsou dost krátký a na tach. 190 km/h se taky s větrem v zádech rozjede, ale na rychlý předjetí výkon chybí. Taky by mě zajímala spotřeba až něco najedeš.
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Doro »

dyž ceš výkon, je třeba motor naučit.... trvá to chvíli, ale výsledky se dostaví...já su s 92 kW spokojený a dyž cu, z místa ujedu čemukoliv.... nejraději audinám, bo to od hromady hnoje fakt nečekají ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
ale nejzdí to dycky stejně, občas se motoru nece, ale čim horší počasí, tím líp táhne :657:
rychle se předjet dá, bo ne každý na cestách má dost výkonu a dlouhý převod, ale taky né vždy, bo přec jen, není to turbo, že... často třeba podřadit o 2 stupně a kouknout se k červenému :845: , ale sou to spíše vyjímky. lepčí divočina je s modelem 2005-2007
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Kofilka »

Zátím jsem najel asi 400km a můžu říct že tento motor s turbem autu sluší, pružnost která mi chyběla na atmosféře turbo pěkně doplňuje.Přecejen forestr je velký auto a potřebuje trošičku více jak 90kw. Na atmošce mi chybělo že ve 130 se prostě už moc rychle předjíždět nedalo protože na 5 točil hodně otáček a podřazovat na 4 už by se asi moc nevyplatilo. Turbo ve 130 pohodlně předjede a zrychlí do těch 160 celkem bez nucení. Prostě zatím můžu říct že pokud by forestry dělali odzačátku s turbem a redukcí tak by to bylo auto uplně nejlepší. Přitom mám pocit že spotřeba při normálním ježdění bude uplně stejná protože při předjíždění není třeba podřazovat a zbytečně motor vytáčet. Toť zatím moje první srovnání.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Tomáš1002 »

Kofilko, já mám za sebou měsíc a cca 2000 km po upgradu z 2,0 na XT a musím konstatovat, že už jsem si zvykl :686: . Co mě v začátcích ohromilo, tak už mi teď připadá úplně normální, dokonce si někdy říkám, že co na tom všichni mají, vždyť to auto prostě jen normálně jede, nic vyjímečného :drive: . Na lepší se zvyká snadno a rychle :657: .
Co vnímám jako podstatný rozdíl, že když jsem atmosféru vytočil do maxima na trojku, aby aspoň trochu táhla, tak po přeřazení na 4 byl s dalším tahem konec (o přeřazení na 5 nemluvě). A tady to zrychluje dál jak z praku. To je, hlavně při předjíždění, ohromně příjemné.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od M.Z. »

No tak to tě čeká už jenom Ecu -Tek ::-DDD:
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Marty73 »

M.Z. píše:No tak to tě čeká už jenom Ecu -Tek ::-DDD:
A pak, za čas, nastane úplně stejná situace. Protože na lepší se opravdu velmi rychle zvyká a na ještě lepší také. Prostě nekonečný příběh ::-DD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3143
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Albi »

no já si vybavuji, že svezení SpecB mě taky na zadek neposadilo ... :655:
ale zvykal bych si rád :845:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Tomáš1002 »

Už mě taky napadlo, jestli se občas neprojedu se zataženou ruční brzdou, abych si připomněl dynamické vlastnosti dvoulitru :ironie: .

Ovšem spolehlivě si turbo uvědomím při tankování, dnes jsem natankoval ráno a po cca 300 km už se ručička zase blomcá někde ve spodní části stupnice :811: A to jsem jel relativně civilizovaně, po dálnici okolo 130, no ale přiznám se, že občas jsem si hvízdání turba vychutnat musel. U dýzlařů by se rafička teď tak začala jemně odlepovat od polohy "full", že jo? ::-DDD:
Subaru Forester 2,5XT 2011
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od DRUMMER »

Jak píše Doro (ahooj), ta 116 KW dá při vyšších točkách dost, jen se nebát.
Jel jsem s tím 130KW Forestrem a moc mne to nenadchlo, ale s tím 2,5 litrem už aj bude sranda.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Ivooos »

Tomáš1002 píše:....U dýzlařů by se rafička teď tak začala jemně odlepovat od polohy "full", že jo? ::-DDD:
Srandicky srandicky, ale ja dnes natankoval a palubni PC mi ukazal dojezd 1220 km :657:

Bohuzel to ctyrciferne cislo tam vydrzelo jen do doby nez jsem najel na dalnici takze asi 30km. :686:
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Marty73 »

Ivooos píše: Srandicky srandicky, ale ja dnes natankoval a palubni PC mi ukazal dojezd 1220 km :657:

Bohuzel to ctyrciferne cislo tam vydrzelo jen do doby nez jsem najel na dalnici takze asi 30km. :686:
Takové číslo bych si tam musel leda nakreslit ::-DDD: Mých maximálně dojezdových 500 - Kam se hrabe Bitner, to se nedá srovnat ::-DDD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od Slavek_xxx »

Marty73> ::-DDD: :supeer:
No sice nemam palubni pocitac, ale na Outbacku mame teoretickej dojezd neco malo pres 1000km (pokud pojedu jako beloch tak jeste plus 100km). Bohuzel na celkovych 108 litru paliva (64 benzin + 44 LPG). Prevedeno na naklady nejakych 2900Kc = 2.63Kc / km... Ale to uz je OT od Foryna v turbine...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3036
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Forestr 2.0 Turbo vs. Atmosfera

Příspěvek od yeti »

Chlapi, zas se tak nevysmívejte té atmosféře. Já jsem naopak vyloženě šel po autu s cca 2l atmo benzínem, protože výkon je víc než dostatečný a motor by měl být díky absenci "kurvítek" spolehlivý a ve srovnání s turbem levnější na provoz a případné opravy.
Jo, turbo v benzínu je super ale jen mezi pumpama, jak tu už zaznělo a nesmí se tam nic podělat. :3gears:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Odpovědět

Zpět na „Forester“