Praskliny v předních světlometech
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Praskliny v předních světlometech
Tak se mi po pobytu v teplých jižních krajích začali objevovat praskliny na obou předních světlometech. Soudě podle vzhledu, jde o projev vnitřního pnutí po vstřikování. Už jsem to hlásil v servisu. tk jsem zvědavý, jak uspěju se zárukou.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Naše malé prohry
HAD> :670: Ono na tech stale castejsich poznamkach o prumerujici se kvalite asi neco bude... :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- roura74
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2017
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Horák
- Bydliště: Ruda u Rýmařova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
Vladimíre, tak jsi mě inspiroval. Šel jsem se kouknout a mám to nemlich to samý. Jsem zvědavej co soudruzi v Subaru vymyslí. Měl jsem něco podobnýho na Scoutu, v servise mě při garančce na to upozornili a automaticky objednali dva nový xenony.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: Naše malé prohry
Držme si palce, doposud jsme byl s prací servisu plně spokojen. Tak uvidíme.
- roura74
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2017
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Horák
- Bydliště: Ruda u Rýmařova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
Dnes jsem se objednával na servis po 60ti. Zmínil jsem se o těch popraskaných světlech. Prej už s tím mají zkušenost a že se to řeší jako reklamace. Takže asi v pohodě. Prý plasty světel mají problémy se zimní směsí v ostřikovačích. Že to narušuje a pak to praská. Dám pak info po servise.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Re: Naše malé prohry
Já jsem před před odjezdem na dovolenou do "teplých krajin" 35 st. a výše ve stínu také schválně zkontroloval mé prasklé světlomety. Měl jsem tam pár prasklin délky tak 0,5 cm. Trošku se zvětšily, ale jsou na jiných místech, než máte Vy. Quickly už to měnil, nebo tam má podložky, já jsem to tam zatím nechal. Pokud se to ale po zimě zase zvětší, tak to nechám také vyměnit. U xenonů se mi to možná tak moc nezahřívá, možná to na to má také vliv. Ale HAD asi má také xenony.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
Kompletně mi to u Poláka měnili (zdarma - reklamace), měl jsem to popraskané nahoře, od kufru, teď tam mám podložky (více zde)romik píše: Quickly už to měnil, nebo tam má podložky, já jsem to tam zatím nechal.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: ned čer 13, 2010 9:12 pm
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
Brácha koupil nové Legacy a taky mu světla popraskaly. Podle vyjádření servisu za to může letní směs do ostřikovačů.roura74 píše:Prý plasty světel mají problémy se zimní směsí v ostřikovačích.
Takže to znamená, že za to může jakákoliv směs = je to šmejd. Konstrukční chyba.
Re: Naše malé prohry
Tak tuhle fintu používají autorizáky. Jak jsem to probíral se svým servisem, tak to prezentují údajně tak, že si někteří řidiči přidávají do letní směsi ještě navíc takové ty koncetráty, co rozpouštějí mouchy. Pak že jim to kvůli tomu praská. Jenže ono to začalo praskat už na foresterech, v místě, kde se přímo voda z ostřikovačů nedostane a navíc to dělalo i na světlech, kde nebylo ostřikování. Takže u legacy/outback se to snaží na toto svést. Jenže tady můj soused, co koupil outbacka na podzim, tak tomu to popraskalo taky, přes zimu. Pokud je to stejný dodavatel světlometů, jak na forester, tak na legacy/outback, tak je to konstrukční vada, či spíše špatný materiál a technologie výroby. Ve vlákně co uvedl quickly jsem to popisoval na příkladu světlometu z new volkswagenu polo, či co to bylo. Ono totiž vyrobit světlomet tak, aby byl bez pnutí, vyžaduje opravdu specialistu technologa a výrobce prototypové formy na vstřikování. A těch mnoho ani v evropě není.Bidlo píše: Brácha koupil nové Legacy a taky mu světla popraskaly. Podle vyjádření servisu za to může letní směs do ostřikovačů.
Takže to znamená, že za to může jakákoliv směs = je to šmejd. Konstrukční chyba.
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: Naše malé prohry
Tak si spíš myslím, že nejde ani tak o tu směs (neboli je buřt zda zimní či letní) jako o kombinaci vnitřního pnutí v polycarbonátu instalovaného při vstřikování, teplotního namáhání permanentně rozsvícenými xenony či halogenkami a teplotním šokem při použití ostřikovače, vjetí do louže nebo intenzivním dešti.
Tvarově čím dál náročnější představy designérů v kombinaci s ekonomickými požadavky (tenčí stěny = nižší hmotnost= levnejší díly ) zamotávají technologům dodavatelských firem pěkně hlavu a dokážu si představit, že nastříknout čtvrt nebo i půl kila polycarbonátu do formy na světlomet při tak rozdílných tloušťkách stěny, ostrých hranách a požadavcích na rozměrové tolerance není žádná sranda :conf89: Takže výsledné technologické okno při kterém se výrobky lisují je tak malé, že veškeré dokladování stability procesu je hra, které věří už jen malé děti a mladí nadšení auditoři s gymnaziálním vzděláním. Celý proces jede takzvaně na hraně.
Navíc odhalit vnitřní pnutí běžnou výstupní kontrolou, pokud není tak velké, že se díl zkroutí hned po vychladnutí je prakticky nemožné.
Tím nechci výrobce automobilů ani jejich dodavatele omlouvat, jenom vyjádřit, že znám pohled zdruhé starny a mám proto jisté porozumění. A pokud mi to bez keců bezplatně vymění. Až přestanou frčet čiré lampy a bude nám marketingovými vypatlanci "vnucena" předtava, že trendy je mít proužkovanej masívní kulatej světlomet, bude po problémech... ::-DDD:
Tvarově čím dál náročnější představy designérů v kombinaci s ekonomickými požadavky (tenčí stěny = nižší hmotnost= levnejší díly ) zamotávají technologům dodavatelských firem pěkně hlavu a dokážu si představit, že nastříknout čtvrt nebo i půl kila polycarbonátu do formy na světlomet při tak rozdílných tloušťkách stěny, ostrých hranách a požadavcích na rozměrové tolerance není žádná sranda :conf89: Takže výsledné technologické okno při kterém se výrobky lisují je tak malé, že veškeré dokladování stability procesu je hra, které věří už jen malé děti a mladí nadšení auditoři s gymnaziálním vzděláním. Celý proces jede takzvaně na hraně.
Navíc odhalit vnitřní pnutí běžnou výstupní kontrolou, pokud není tak velké, že se díl zkroutí hned po vychladnutí je prakticky nemožné.
Tím nechci výrobce automobilů ani jejich dodavatele omlouvat, jenom vyjádřit, že znám pohled zdruhé starny a mám proto jisté porozumění. A pokud mi to bez keců bezplatně vymění. Až přestanou frčet čiré lampy a bude nám marketingovými vypatlanci "vnucena" předtava, že trendy je mít proužkovanej masívní kulatej světlomet, bude po problémech... ::-DDD:
Re: Naše malé prohry
No ty světlomety subaru u nové generace žádná konstrukční specialita. Dnes jsou světla s natáčením dle volantu, přisvěcování, bi-xenonové objímky. Např.: pro 5-kové BMW i pro new VV Passat jsou skládané vnitřky z několika komponentů, každý díl plastu je jiný, některé pokovené, jiné mají speciální povrchové úpravy kvůli lepšímu lomu světla apod.. To se nedá co do složitosti konstrukce s těmi od subaru srovnat. Takže taky jsem byl z toho rozčarován, že to prasklo tak brzy.
Poslal jsem to foto kolegovi, který se zabývá konstrukcí forem na světla pro všechny možné evropské automobilky a lisuje ověřovací série. Uvidíme, co nám řekne.
Poslal jsem to foto kolegovi, který se zabývá konstrukcí forem na světla pro všechny možné evropské automobilky a lisuje ověřovací série. Uvidíme, co nám řekne.
Re: Naše malé prohry
je to jak píšeš, šetří se kde se dá a to je trabl.v zimní směsi je především 100%alkohol a ten na plast nemá žádný vědší vliv, u letní směsi je problém, dávaj se tam různá odmašťovadla a ve vyšší koncentraci rozleptávají plasty, ale jelikož se šetří i zde, nemyslím si, že je těch odmašťovadel tolik v kamystru, aby to mělo vli.Takže je to v teplotním šoku, při zahřátem světle.je to bezesporu na reklamaci.já ten problém s 07 nemám a to svítím nonstop a ostřikovače taky používám, hold ještě staré dobré subo, ale třeba mě to taky čeká
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: Naše malé prohry
Romíku, kdo na takovou blbost může přijít? Dělal jsem ve firmě, která vyráběla pro většinu evropských dodavatelu automotive chromované plastové ozdoby - nápisy, emblémy, loga, rámečky mřížky chladiče a podobně. Většina norem podle kterých se díly při schvalování do výroby testují zahrnuje i odolnost právě proti saponátům a dostupným provozním kapalinám. To si mě teda pobavil ::-DDD: . Nehledě na to, že vlastně ty kapaliny do styku s polykarbonátem ani nepřijdou, protože ty lampy mají na sobě čirý polyuretanový lak, který zvyšuje odolnost proti odletujícím kamínkům a vůbec poškrábání, takže PC povrch poměrně dobře krytý.
Jak jsme psal výše. Momentálně funguje princip popsaný panem Jirotkou v Saturninovi: ...podoben středověkému alchymistovi pachtil se za přeludem, padal a zase se zvedal, jenže na konci jeho cesty nezářil kámen mudrců, nýbrž univerzální mýdlo. Mýdlo, vyrobené z bezcenného svinstva nepatrnými výrobními náklady, ale výsledek : skvost. Tak takhle podle mě funguje Automotive v celém svém řetězci. Něco jako za sociku byl koeficient zpevňování norem ::-DDD: . Logická otázka pak je , kdy se to perpetum zadrhne...
Jak jsme psal výše. Momentálně funguje princip popsaný panem Jirotkou v Saturninovi: ...podoben středověkému alchymistovi pachtil se za přeludem, padal a zase se zvedal, jenže na konci jeho cesty nezářil kámen mudrců, nýbrž univerzální mýdlo. Mýdlo, vyrobené z bezcenného svinstva nepatrnými výrobními náklady, ale výsledek : skvost. Tak takhle podle mě funguje Automotive v celém svém řetězci. Něco jako za sociku byl koeficient zpevňování norem ::-DDD: . Logická otázka pak je , kdy se to perpetum zadrhne...
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
Vzpomenete si na jednu z replik Felixe Holzmanna?
"Pane vrchní, ty brambory jsou úplně studený!"
"No to je takovej druh."
Často žasnu, s jakými neuvěřitelnými teoriemi přicházejí "experti" ze značkových servisů :713: A ještě neuvěřitelnější je, že jim občas snad i sami věří :815: .
"Pane vrchní, ty brambory jsou úplně studený!"
"No to je takovej druh."
Často žasnu, s jakými neuvěřitelnými teoriemi přicházejí "experti" ze značkových servisů :713: A ještě neuvěřitelnější je, že jim občas snad i sami věří :815: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Naše malé prohry
Já světla přímo konstruuju a tenhle problém se objevuje všude.
Jak psal HAD, tak s chemií to nemá souvislost. Je to problém v
materiálu, resp. s jeho vstřikováním, nebo spíš s dochlazováním
formy po vstřiku plastu do formy. Výrobce světlometů zřejmě v
rámci "katování kchostů" zrychlil cyklus víc než je zdrávo.
Taky na to může mít vliv vlastní konstrukce tělesa světlometu
a jeho výrobní tolerance. Jelikož sklo je z PC a těleso většinou z PE,
a designový vnitřní plast taky z úplně jiného plastu, tak vlivem
rozdílné tepelné dilatace vzniká pnutí. Taky může být v těch místech
zezadu držák. Tohle všechno najednou se pak může projevit těmi
prasklinami...
Každopádně je to ale chyba subdodavatele = výrobce světlometů...
Jak psal HAD, tak s chemií to nemá souvislost. Je to problém v
materiálu, resp. s jeho vstřikováním, nebo spíš s dochlazováním
formy po vstřiku plastu do formy. Výrobce světlometů zřejmě v
rámci "katování kchostů" zrychlil cyklus víc než je zdrávo.
Taky na to může mít vliv vlastní konstrukce tělesa světlometu
a jeho výrobní tolerance. Jelikož sklo je z PC a těleso většinou z PE,
a designový vnitřní plast taky z úplně jiného plastu, tak vlivem
rozdílné tepelné dilatace vzniká pnutí. Taky může být v těch místech
zezadu držák. Tohle všechno najednou se pak může projevit těmi
prasklinami...
Každopádně je to ale chyba subdodavatele = výrobce světlometů...