Články o SUBARU

Odpovědět
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od feroj »

Comby píše:Teda stále CVT.
https://www.auto123.com/en/news/f1-tech ... deo/34642/
keby ju vtedy nezakázali, možno by bola ešte rozšírenejšia... keď pozeráš nové auta v štandardne triede od Japoncov, ak je automat tak väčšinou CVT
určite to nie je dokonalá prevodovka, ale v tej kombinácii s 2.4 DIT by mi vadila oveľa menej ako v tom, čo je dnes od Subaru v EU dostupné..

Pred dvadsiatimi rokmi tím Williamsovej formuly 1 testoval prevodovku CVT vo svojom ohromujúcom automobile FW15 formuly 1 poháňanom Renaultom.

Plynulá prevodovka (CVT) je pásový prevod, ktorý sa môže plynule meniť prostredníctvom nekonečného počtu efektívnych prevodových pomerov medzi maximálnymi a minimálnymi hodnotami. To je v kontraste s inými mechanickými prevodovkami, ktoré ponúkajú pevný počet prevodových pomerov.

Maximalizuje tiež výkon vozidla tým, že necháva motor točiť pri otáčkach, pri ktorých produkuje špičkový výkon.
Problémom použitia tejto technológie v závodných automobiloch bola ťažkosť nájsť dostatočne silný pás na prenos 850 konských síl z motora F1. Nakoniec inžinieri spoločnosti Williams našli vhodný hardvér a inovatívnu prevodovku namontovali na zadnú časť testovacieho auta.

Testovací jazdec tímu David Coulthard šoféroval auto v mokrý júlový deň v meste Pembrey vo Walese.
Williamsovo auto CVT FW15 znelo revolučne odlišne od súčasných automobilov F1 kvôli odlišnému spôsobu použitia motora. Namiesto toho, aby otáčky stúpali a klesali v každom rohu, zostávali v každom zákrute konštantné.

Špekulovalo sa aj o tom, že sa okamžite ukázal byť o niekoľko sekúnd na kolo rýchlejší ako konvenčný Williams - ktorý už bol na míle pred svojimi súpermi.

To viedlo FIA k tomu, že stanovila, že od roku 1994 museli mať autá F1 štyri až sedem pevných prevodových stupňov
-a pre dobrú mieru pridal aj podčlánok, ktorý konkrétne zakazoval CVT. Automobil sa teda vlastne nikdy pretekal a nakoniec si našiel cestu do múzea.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18910
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od hamoun »

tak tohle je dobryyyy !!! diky
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1299
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od kwt2000 »

To s tou formulí čtu také poprvé 8() . S CVT už mám najeto cca 450tkm a nedám na ní dopustit.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

A to nebyl podle me prvni pokus, jeste daleko driv to daval DAF do osobaku a nejakou formuli (byt teda asi ne F1) s tim meli taky.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od clay »

Když si vzpomenu, jak byl variátor použit na vyhrnovacích vozovkách v podzemních bunkrech zauhlování EOP

A pak F1 = jasný univerzál.

Odesláno z mého Nokia 7.2 pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od StandaB »

Ano. DAF tenhle variator montoval v 70 letech. To auto jezdilo na zpatecku zrovna tak rychle jako dopredu.Jediny problem byl remen (tehdy gumovy) ktery se vecne trhal. :-)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

Jsem tu formuli i našel ;-D (bohužel i s datumem, to to zase uteklo :-DDD )

Obrázek
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od feroj »

Přílohy
solterra-1.jpg
solterra-12.jpg
solterra-10.jpg
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od seatik »

StandaB píše:Ano. DAF tenhle variator montoval v 70 letech. To auto jezdilo na zpatecku zrovna tak rychle jako dopredu.Jediny problem byl remen (tehdy gumovy) ktery se vecne trhal.
Když nad tím přemýšĺím, umět stejně rychle na zpátečku by měli umět naše nové vozy nebo ne? 8()
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1299
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od kwt2000 »

Taky mě to párkrát napadlo, ale nikdy jsem neměl koule to rozjet víc jak na 40 (asi) :-D
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

Otazka, jestli to vubec meni ten prevodovy pomer, jelikoz tohle uz bude rizeny elektronikou :-D

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

Převodovej poměr u zpátečky je elektronicky zablokovanej na cca 2:1. Něco mezi jedničkou a dvojkou virtuálních stupňů.

Planetovka, spojka a brzda, co mění smysl otáčení jsou před variátorem a kromě toho, že se otočí smysl otáčení, tak moment proudí stejnou cestou. Takže teoreticky by to asi šlo. :-D Spíš by mě zajímalo, co na to ten variátor, potažmo řetěz, že se to točí na druhou stranu. Ale tak asi vědí. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

HonzaCZ píše:Převodovej poměr u zpátečky je elektronicky zablokovanej na cca 2:1. Něco mezi jedničkou a dvojkou virtuálních stupňů.

Planetovka, spojka a brzda, co mění smysl otáčení jsou před variátorem a kromě toho, že se otočí smysl otáčení, tak moment proudí stejnou cestou. Takže teoreticky by to asi šlo. Spíš by mě zajímalo, co na to ten variátor, potažmo řetěz, že se to točí na druhou stranu. Ale tak asi vědí.
Mě jinak napadá, je nějakej důvod, proč většinou ty zpátečky jsou pomalejší, než jednička? Od doby, co jsem to zjistil, tak mě to hrozně štve :-DDD Protože vždycky když couvám někam do prudkýho kopce nebo terénu, tak musím zbytečně roštovat plyn a naproti tomu jsem se ještě nikdy nedostal do situace, kdy bych potřeboval, aby to couvalo rychlejš :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od HonzaCZ »

Myslíš teda asi spíš proč jsou rychlejší? :-)

No, to nevím. Asi aby ses mohl rychle rozjet, když chceš udělat 180° otočku pozadu. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“