Články o SUBARU

Odpovědět
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od zhor »

Před 90 rokama bylo letectví strašně populární, a v podstatě hodně propojené s automobilismem, a spousta karosářů dělala i pro letecký průmysl, takže ten vliv tam byl značný. Pak se postupně obě tyhle odvětví oddělila od sebe. A zejména v 80. a 90. letech šla aerodynamika u aut strašně do pozadí a postupně se začínala vracet kolem roku 2010 a velký důraz se na ní začíná klást znovu teď, protože elektroauta by bez ní byly v totálním háji.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od feroj »

zhor píše: čtv zář 08, 2022 11:06 pm navrhl, že bude potřebovat dvě auta, jedno na ráno a druhý na odpoledne, a prý se to jeví jako možná varianta. <:-<
takže skoro "zdvojnásobí" životnosť batérie ,,,,| (*_^) |,,,, aj keď za cenu dvoch áut :-DDD :-DDD
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22698
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

zhor píše: pát zář 09, 2022 10:14 am Před 90 rokama bylo letectví strašně populární, a v podstatě hodně propojené s automobilismem, a spousta karosářů dělala i pro letecký průmysl, takže ten vliv tam byl značný. Pak se postupně obě tyhle odvětví oddělila od sebe. A zejména v 80. a 90. letech šla aerodynamika u aut strašně do pozadí a postupně se začínala vracet kolem roku 2010 a velký důraz se na ní začíná klást znovu teď, protože elektroauta by bez ní byly v totálním háji.
Ono možná nejenom tak pozdě, ale v těch článcích na wikipedii je buď nějaký překlep nebo těch 0,21 byl "zázrak." Vykradl jsem to z článku o Tatře 77A, ale už třeba 87, která po ní hned následovala, měla více jak 0,3 (dle wikipedie).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2717
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od zhor »

Na wiki v článku T87 píšou toto:
Tento vůz měl koeficient vzduchového odporu 0,36, když byl v roce 1979 testován ve větrném tunelu Volkswagenu a model 1 ku 5 testovaný v roce 1941 měl koeficient 0,244.
A k T77 píšou jenom koeficient odporu toho modelu 1:5. Nicméně na svou dobu to mělo aerodynamiku hodně propracovanou. Samozřejmě naráželi na technické limity, jako je sklon předního skla nebo vyšší světlá výška podvozku, ale i tak to bylo hodně působivé.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22698
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

No, u článku na T77 zmínka o tom, že by to bylo testováno na modelu, nikde není, ani v tom odkazovaném článku (z archivu, na originálu je už nějaké porno :-D). Ale asi je to logické, jak píšeš; vzhledem k tomu kdy byla testována T87, tak nejspíš v té době tak velký větrný tunel neexistoval a T77 už pak nikdo netestoval, vzhledem k tomu, že jich bylo vyrobeno "pár kusů" ...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od petr »

jojo pokrok nezastavíš :-D
co je na elektru fajn je rekuperace, to mě celkem zaujalo a překvapilo, tím že jezdím pořád do kopce a z kopce tak to má celkem význam , ale to je zas vyjímka, většina jezdí spíš po rovinách a tam je to celkem zanedbatelné, navíc né každé auto má tu rekuperaci nějak dobře zmáklou , má to holt daleko víc nevýhod než výhod, alespoň zatím ,
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22698
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od spm »

Rekuperace by celkem dobře taky mohla fungovat ve městech (ostatně na tom staví ty klasické hybridy), což může být fajn, protože tam člověk chtě-nechtě v jednom kuse brzdí a tímhle dostane alespoň kus energie zpátky (a naopak spalovák ve městě šíleně žere, protože furt rozjezd...). Jinak podle mě největší možná píčovina je mít tu rekuperaci na brzdovym pedálu. Sice pak to auto při puštění plynu plachtí, ale stav, kdy se brzdový pedál při namáčknutí chová pokaždé jinak (protože auto když je úplně nabité, tak nerekupuruje, podobně když ta poháněná náprava dostane při rekuperaci smyk (což když je to ta zadní, jako třeba u většiny koncernů, je dost snadné), tak se rekuperace vypne) je vysloveně o držku...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Test: Subaru e-Forester je partner na věky, ale ne pro každého
Hybridnímu dvoulitrovému SUV je potřeba dát čas a neodsuzovat ho hned po prvních kilometrech.
více na https://www.autanet.cz/autonews-test-subaru-e-forester-je-partner-na-veky-ale-ne-pro-kazdeho-4584
  • nj, 2,5ka by se šikla...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 787
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od mirekst »

Poslední Svět motorů (vyšel 12.9.2022), krátká zmínka o dodacích lhůtách Subaru (od pana Zikmunda z Emil Frey) - aktuálně cca půl roku. Závisí ale na konkrétním modelu a specifikaci, samozřejmě.
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4924
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Makovica »

Takze cca predkrizovy standard.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1311
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od kwt2000 »

Koupí si Subaru a potom řeší spotřebu, to jsou mi věci :-D https://www.novinky.cz/clanek/auto-nads ... a-40408503
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Pavlas »

Nový XV
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 787
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od mirekst »

Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Čekací doby na nová auta (z továrny, k 16.9.):
https://www.subaru.jp/news/delivery/

car model, grade, estimated time of factory shipment
Levorg, 1.8L grade, 1 to 3 months
Levorg, 2.4L grade, 2-3 months
outback, all grades, 2-3 months
forester, 1.8L grade, 3-4 months
forester, e-BOXER grade, 2-3 months
SUBARU XV, 1.6L grade, 2-3 months
SUBARU XV, e-BOXER grade, 1-2 months
impreza sport, 1.6/2.0L grade, 2 months
impreza sport, e-BOXER grade, 2 months
Impreza G4, all grades, 2-3 months
WRX S4, all grades, 3-4 months
SUBARU BRZ, all grades, 3-4 months
Justy, all grades, 2 months
Samburban, Diaz, 2-3 months
Samburban, Other than Diaz, 2-3 months
sambar truck, all grades, 1 month
chiffon, all grades, 2-3 months
Stella, all grades, 1-2 months
Pleo Plus, all grades, 1 month
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

5 superspolehlivých ojetin, které ujedou milion kilometrů: Češi je berou útokem, lepší auta za takové peníze už nebudou
2. Subaru Forester
více na https://www.autozive.cz/5-spolehlivych-ojetin-koupit-online/
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“