Články o SUBARU

Odpovědět
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od zhor »

Za vším hledej flotilový emise. Prostě aby ty ostatní automobilky mohli prodat nějaký auto se slušným motorem, tak musí prodat třeba 50 aut s podřadným motorem, aby vyšly flotilové emise. Subaru nemá v Evropě tak velké prodeje aby si mohlo dovolit prodávat auta s motorem. Kdyby to udělali, tak musí platit vetší emisní povolenky a ty se rozpočítavají na všechny prodaný auta. Už teď není Subaru nějaký levný auto (zejména díky tomu, že nemají výrobnu v Evropě), a kdyby ještě více zdražilo, tak by bylo neprodejný. A promítnout to do ceny jenom těch dražších kusů, tak by byly neprodejný ty dražší kusy. Prostě jim to ekonomicky nedává smysl aby měli v Evropě auta s motorem. O nic víc nejde.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od hamoun »

no jasne, ze je ...
jak rikam, postihlo to zrovna fanousky subaru ...
vetsina ostatnich automobilek ty auta nabizi ... protoze .. jak jste psali vyse ...

navic me subaru sralo tim, ze tu proste do posledni chvile davali do STi ty 2,5l .. ktere se serou ...pokud se s nima vice jezdi ...

taky bych bral XT Forestera nebo Outbacka ... bohuzel teda az jeteho ... ale nekdo to musi koupit i jako nove a pak prodavat :)
nebo WRX s 2,4T .. byl bych uplne spokojeny :)

Tapane .. uplne te chapu, jak te to bavilo .. :)
Superba chvalit nebudu .. je to NUDA ... honim to vykonem .. ale .. stejne je to proti subaru NUDA ...
škoda superb
ex WRX 2008
milan74ma
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 562
Registrován: sob pro 07, 2019 3:14 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od milan74ma »

Tapan píše: sob kvě 20, 2023 10:08 am Nemá to výkon, protože EU nechce, aby krom pár papalášů lidi jezdili auty s výkonem. Takhle jednoduché to je. V USA tu alternativu stále máš. Tak si na to hlavně vzpomeň u voleb.
Tak zrovna ja som ten kto tych mainstream euro hujerov nevolil ani volit nebude :-)
Len rozumne zmyslajucich ludi ...
Subaru Outback 2019 (Comfort)
Uživatelský avatar
Username
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 606
Registrován: sob lis 05, 2016 12:03 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Username »

VDC píše: sob kvě 20, 2023 8:58 am Tyhle řeči, že to nemá výkon, se vedou odjakživa. Když dělali Legacy 1,8 76kW, tak to nemělo výkon. Když dělali 2,0 85 kW, tak to nemělo výkon. Když dělali Forestra 2.0 92 kW, nemělo to výkon. Celou historii furt někdo brblá, že to má malej výkon. A ačkoliv existovaly alternativy s vyšším výkonem, stejně se nejvíc prodávaly ty modely bez výkonu. :-)
Já to vidím úplně stejně.
Zajímal by mě poměr prodaných Outbacků v USA 2.5 vs 2,4 DiT. Vsadím boty, že 2,5 výrazně převažuje. MOžná je to věkem, ale přesto, že mám XT, často si vezmu Outbacka a jsem úplně v poho. Když jsme byli v Alpách a namrzl déšť , tak všechny AUDI, Mergly, Volva se svými 300+ Hp se ani nerozjely. My jako na suchu. BMW X5 je o 600kg těžší. Myslí si někdo, že to není poznat v zatáčce?! To je kurva poznat! Kecy, že BRZ nemá motor. No jo to jsem si vyslechl. On dělá motor sportovní auto? Jasně, ale až někde za hmotností, rozložením váhy mezi nápravy, přesným řízením atd. Že narval někdo komponenty BMW do Supry a myslel si, že udělal sporťák, to se moc nepovedlo, že jo?! Přijde mi, že všichni chtějí jenom motor,motor, motor, motor.
Všichni byli odvařený z Yaris GR. Tvl vždyť je to hnusný jak prdel a vosolená 1.6 - to je tak na rallye Brdy. Každá rádoby premie stojí dnes min 2x tolik a pokud je to za mín než 2M, je to kvalitativně někde na úrovni Seatu.
Budu se bránit EV zuby, nehty. Ale až nebude zbytí pevně doufám, že první co si koupím bude elektrický STi.

SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od feroj »

milan74ma píše: sob kvě 20, 2023 9:31 am To ze su tieto reci je fakt. Ale vtedy bola alternativa - napr. Forester XT, Outback 3.6, 3.0. :-)
Ale to ze tu nie je alternativa momentalne je tiez fakt.
....

Ked uz sem dotrepali tu elektricku sprostost, mohli aj Outback XT - mozno keby chceli by im limity vysli.
mňa zabila argumentácia SUBARU Marketingu v EU keď z Levorga zobrali motor 1.6T so 170K (s ktorým dokážeš prekonať aj STí =) ... spotrebou (*_^) |,,,, )s odôvodnením, že je moc športový ::-((( a SUBARU zákazník si praje atmosféricky dvojliter ...
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od strider »

nebylo to tak, ze tu 1.6T zabily emise euro 6d? a tak tam mohli dat jen ten 2.0 atmo ktery jeste o fous prolezl?

feroj - radson porad prodava toho sveho Outbacka XT. . :)

username - to je jak bytem. Musis si koupit velky byt, protoze misto uz pak nikdy nenafouknes, cokoliv jineho v nem jde predelat. To same s autem. Podvozek vymenis, brzdy zvetsis, ale ten motor tam je dobry mit z fabriky protoze ten se predelava blbe :) pokud si to napr brz clovek necha tak jak to je a pak to vymeni za vetsi auto az z toho vyroste, tak dobry, ale to udela malokdo.. kazdej se v tom zacne hrabat a ta rovnovaha vykonu k danemu autu se rozhodi.. Za me je lepsi mit rovnou platformu se kterou se da rust, pokud ten cenovej rozdil neni nerealnej..v dlouhodobym meritku se to musi vyplatit.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od JRJ »

Albi píše: úte kvě 16, 2023 1:49 pm Subaru chystá unikátní hybrid s pohonem všech kol
https://zazij.subaru.cz/subaru-chysta-u ... vsech-kol/
Pokud jsem to pochopil správně, opustili ideu elektromotoru uprostřed (v CVT) a půjdou cestou Toyoty, v předu spalovací motor vzadu elektromotor jen k tomu přidají "direct coupling". :-/
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od feroj »

strider píše: úte kvě 23, 2023 11:56 am nebylo to tak, ze tu 1.6T zabily emise euro 6d? a tak tam mohli dat jen ten 2.0 atmo ktery jeste o fous prolezl?

....
to je úplne jedno čo ho zabilo ... podstatné je že to takto prezentovali >:-f
Uživatelský avatar
Username
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 606
Registrován: sob lis 05, 2016 12:03 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Username »

JRJ píše: stř kvě 24, 2023 9:25 am Pokud jsem to pochopil správně, opustili ideu elektromotoru uprostřed (v CVT) a půjdou cestou Toyoty, v předu spalovací motor vzadu elektromotor jen k tomu přidají "direct coupling". :-/
když se to dá dohromady s tímhle .....

https://www.novinky.cz/clanek/auto-na-s ... a-40432431

SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4398
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Tsakabaru »

feroj píše: pát kvě 12, 2023 3:06 pm
Keď si zoberieme súčasný vývoj a predaj SUBARU v EU ... to už ani nestojí za čítanie /°b"\ . Vlajková loď s 2,5l motorom (1,6tony váha+-)zrýchli za 10,2s ... aspoň že to ::-(((
23ročná Astra s 1,6l 74KW-100k (1,12 tony za 11,5s )... elektrifikovaný Forester2023 s 2.0i za 11,8s a eXV 11s , XV 1,6l s 84KW - 13,9s [/b] :-/
Das auto - Golf PHEV a ASTRA PHEV (cca1,7 tony váha 1,5Turbo s baterkami a elektromotorom okolo 220K) to dajú pod 8s(7,2 a 7,7s)... so spotrebou cca 6l(len musíš priebežne nabíjať 8() ) ::-(((

VW ARTEON Shooting Brake - 2.0 TSI 280hp DSG 4MOTION da 100km/h za 5,5s a spotrebu má pri porovnateľnej jazde s Levorgom o 1,5l nižšiu... a to už je na zamyslenie a ešte bonus ... bezrámové okná ako SUBARU kedysi, keď v EU predávali autá s porovnateľným výkonom...
https://www.youtube.com/watch?v=ZweAwJB5exA
na to zrýchlenie poukazujem preto, lebo je to ľahko porovnateľný parameter a kopec veci sa od neho odvíja... ide tu aj o ďalšie veci ktoré SUBARU roky ignoruje, resp. mu trvá kým v EU zavedie niečo, čo je štandard aj v oveľa lacnejších autách ...celkovo vývoj Auto Priemyslu od 9 k 5...



no nalijme si cisteho vina, srovnavat Astru ci Golfa (at uz nove ci 20+let stare) s Foresterem ci XV je tak trochu mimo
ty vozy cili na uplne jine skupiny zakazniku - maji uplne jinou "uzitnou hodnotu", podvozkove jsou koncipovane uplne jinak atd.

a kdyz uz tedy budeme resit vztah kW/hmotnost/zrychleni tak taky nezapominat na to, ze prave v tom AWD proste skrze mechanicke ztraty cast toho vykonu zmizi a pokud jde o metodiku mereni vykonu motoru, ta se samozrejme v podobe ISO norem a jejich revizi v prubehu casu meni a pak je tu taky jista variabilita v jejich realne aplikaci
a to cele plati pro i pro parametr akcelerace 0-100, kde to navic hodne ovlivnuji i atmosfericke podminky (na ruzne reaguji ruzne motory a konfigurace pochopitelne ruzne), pouzite pneu a samozrejme ridic (pokud se bavime o MT)
to ze testovaci jezdec automobilky, ktere o to pujde, umi z neceho pri xy pokusech a nekolika vymenach spojky "vytahnout" nejakou hodnotu jeste neznamena, ze ji realne dosahne radovy zakaznik a naopak samozrejme

spotreba to same, dnesni litrove trihrnkove Polo si na dalnici klidne muze rict o stejny pridel paliva jako dvacet let stare Subaru

a co se tyce "ignorace" Subaru - je treba mit na pameti, ze jednak je Subaru relativne mala automobilka, druhak ma vlastni unikatni reseni pohonnych jednotek a pohonu, tedy si musi s valnou vetsinou veci projit svym vlastnim vyvojem, zatimco majorita masovek (nejen) zminene "konkurence" ma diky shodne koncepci jak motoru, tak pohonu moznost leccos jednoduse "obslehnout" ci vyrazne snadneji adaptovat

no, jsem se rozepsal vice nez jsem chtel
co jsem chtel rict, ze porovnavat neco "na papire" uplne neni ten spravny pristup, je toho hodne "okolo" a "za" ("pod", "nad", "u", "v"...) 8-?
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3136
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Albi »

Nejošklivější auto na světě je ve skutečnosti strašně dobré. Doslova učebnice jízdních vlastností a spolehlivosti v praxi
Limitovaná edice Casa Blanca měla okatě (doslova) nepřehlédnutelnou úpravu přední a zadní části. Šlo o inspiraci stylovým paketem kei car Subaru Vivio Bistro a Subaru Sambar Dias Classic. Nejen v automobilovém průmyslu. Nicméně pokud si někdo říkal, že viděl vše, tak neviděl, pokud neměl před sebou limitovanou edici Subaru Impreza Casa Blanca.
https://www.autozive.cz/nejosklivejsi-a ... ta-subaru/
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3176
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od dracekvo »

Ty jo. Tohle někde potkat, tak si myslím, že ta impreza byla zasažena tunilem.
Určitě by to šlo udělat líp. Ale to by se musela udělat špešl kapota a blatníky.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 787
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od mirekst »

Tsakabaru píše: čtv kvě 25, 2023 11:16 am [/b]
no nalijme si cisteho vina, srovnavat Astru ci Golfa (at uz nove ci 20+let stare) s Foresterem ci XV je tak trochu mimo
ty vozy cili na uplne jine skupiny zakazniku - maji uplne jinou "uzitnou hodnotu", podvozkove jsou koncipovane uplne jinak atd.

a kdyz uz tedy budeme resit vztah kW/hmotnost/zrychleni tak taky nezapominat na to, ze prave v tom AWD proste skrze mechanicke ztraty cast toho vykonu zmizi a pokud jde o metodiku mereni vykonu motoru, ta se samozrejme v podobe ISO norem a jejich revizi v prubehu casu meni a pak je tu taky jista variabilita v jejich realne aplikaci
a to cele plati pro i pro parametr akcelerace 0-100, kde to navic hodne ovlivnuji i atmosfericke podminky (na ruzne reaguji ruzne motory a konfigurace pochopitelne ruzne), pouzite pneu a samozrejme ridic (pokud se bavime o MT)
to ze testovaci jezdec automobilky, ktere o to pujde, umi z neceho pri xy pokusech a nekolika vymenach spojky "vytahnout" nejakou hodnotu jeste neznamena, ze ji realne dosahne radovy zakaznik a naopak samozrejme

spotreba to same, dnesni litrove trihrnkove Polo si na dalnici klidne muze rict o stejny pridel paliva jako dvacet let stare Subaru

a co se tyce "ignorace" Subaru - je treba mit na pameti, ze jednak je Subaru relativne mala automobilka, druhak ma vlastni unikatni reseni pohonnych jednotek a pohonu, tedy si musi s valnou vetsinou veci projit svym vlastnim vyvojem, zatimco majorita masovek (nejen) zminene "konkurence" ma diky shodne koncepci jak motoru, tak pohonu moznost leccos jednoduse "obslehnout" ci vyrazne snadneji adaptovat

no, jsem se rozepsal vice nez jsem chtel
co jsem chtel rict, ze porovnavat neco "na papire" uplne neni ten spravny pristup, je toho hodne "okolo" a "za" ("pod", "nad", "u", "v"...) 8-?
Čistě technická poznámka: Čtěte Svět motorů, kde ty nejrůznější parametry typu zrychlení, výkon motoru ... sami přeměřují, a zrovna VW ty výkony a zrychlení pravidelně má lepší než jsou udávány. Kupř. výkon motoru udávaný jako 81 kW je ve skutečnosti 96 kW, udané zrychlení 5,7 sekundy je naměřeno jako 5,3 sekundy - a rozhodně u toho Martin Vaculík nezničí spojku.

To samé platí pro spotřebu.

A vezmeme-li kupř. Subaru Outback a jeho přímé konkurenty Škoda Superb Scout, Audi A6 Allroad, VW Passat Alltrack stejných ročníků - pak Outback je skutečně líný (= malé zrychlení).

Jakože mám Subaru rád, už dávno neplatí co platilo před 20 lety ...
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od mari75 »

Jestli bych chtěl jezdit rychle ;-D a taky rychle potom přijít o papíry, tak si jistě koupím jiné auto, než které jsi vyjmenoval >B-) . Nehledě na to, že jsou i hnusná :-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4398
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Články o SUBARU

Příspěvek od Tsakabaru »

mirekst píše: čtv kvě 25, 2023 1:07 pm Čistě technická poznámka: Čtěte Svět motorů, kde ty nejrůznější parametry typu zrychlení, výkon motoru ... sami přeměřují, a zrovna VW ty výkony a zrychlení pravidelně má lepší než jsou udávány. Kupř. výkon motoru udávaný jako 81 kW je ve skutečnosti 96 kW, udané zrychlení 5,7 sekundy je naměřeno jako 5,3 sekundy - a rozhodně u toho Martin Vaculík nezničí spojku.

To samé platí pro spotřebu.

A vezmeme-li kupř. Subaru Outback a jeho přímé konkurenty Škoda Superb Scout, Audi A6 Allroad, VW Passat Alltrack stejných ročníků - pak Outback je skutečně líný (= malé zrychlení).

Jakože mám Subaru rád, už dávno neplatí co platilo před 20 lety ...
SM odebiram a Vaculika mam v ucte i oblibe (a ano nekolikrat jsem zminene videl i cetl a i tomu verim), ja taky nejsem zadny militantni subarista co by tvrdil, ze nic lepsiho neni, jen jsem reagoval na ty primery "podle papiru" (koneckoncu zminene jen potvrzuje muj nahled na vec)

co se lenosti tyce, tam asi nelze pri "Suberb Scout - turbo, A6 Allroad - turbo, Passat Alltrack - tubo vs. Outback atmo" nic jineho cekat
on si taky musi clovek rozmyslet co vlastne chce, koupit si Subaru v atmosce a pak brecet ze to nema zatah jako oturbena konkurence...
jak kdysi padlo v nejake reklame - "zivot je otazkou priorit"

PS: ja jsem primo vysazenej na Subaru 20+, takze chapu i ten zbytek samozrejme ;)
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“