Články o SUBARU
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Články o SUBARU
Před 90 rokama bylo letectví strašně populární, a v podstatě hodně propojené s automobilismem, a spousta karosářů dělala i pro letecký průmysl, takže ten vliv tam byl značný. Pak se postupně obě tyhle odvětví oddělila od sebe. A zejména v 80. a 90. letech šla aerodynamika u aut strašně do pozadí a postupně se začínala vracet kolem roku 2010 a velký důraz se na ní začíná klást znovu teď, protože elektroauta by bez ní byly v totálním háji.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Články o SUBARU
Ono možná nejenom tak pozdě, ale v těch článcích na wikipedii je buď nějaký překlep nebo těch 0,21 byl "zázrak." Vykradl jsem to z článku o Tatře 77A, ale už třeba 87, která po ní hned následovala, měla více jak 0,3 (dle wikipedie).zhor píše: ↑pát zář 09, 2022 10:14 am Před 90 rokama bylo letectví strašně populární, a v podstatě hodně propojené s automobilismem, a spousta karosářů dělala i pro letecký průmysl, takže ten vliv tam byl značný. Pak se postupně obě tyhle odvětví oddělila od sebe. A zejména v 80. a 90. letech šla aerodynamika u aut strašně do pozadí a postupně se začínala vracet kolem roku 2010 a velký důraz se na ní začíná klást znovu teď, protože elektroauta by bez ní byly v totálním háji.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Články o SUBARU
Na wiki v článku T87 píšou toto:
A k T77 píšou jenom koeficient odporu toho modelu 1:5. Nicméně na svou dobu to mělo aerodynamiku hodně propracovanou. Samozřejmě naráželi na technické limity, jako je sklon předního skla nebo vyšší světlá výška podvozku, ale i tak to bylo hodně působivé.Tento vůz měl koeficient vzduchového odporu 0,36, když byl v roce 1979 testován ve větrném tunelu Volkswagenu a model 1 ku 5 testovaný v roce 1941 měl koeficient 0,244.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Články o SUBARU
No, u článku na T77 zmínka o tom, že by to bylo testováno na modelu, nikde není, ani v tom odkazovaném článku (z archivu, na originálu je už nějaké porno ). Ale asi je to logické, jak píšeš; vzhledem k tomu kdy byla testována T87, tak nejspíš v té době tak velký větrný tunel neexistoval a T77 už pak nikdo netestoval, vzhledem k tomu, že jich bylo vyrobeno "pár kusů" ...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5169
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Články o SUBARU
jojo pokrok nezastavíš
co je na elektru fajn je rekuperace, to mě celkem zaujalo a překvapilo, tím že jezdím pořád do kopce a z kopce tak to má celkem význam , ale to je zas vyjímka, většina jezdí spíš po rovinách a tam je to celkem zanedbatelné, navíc né každé auto má tu rekuperaci nějak dobře zmáklou , má to holt daleko víc nevýhod než výhod, alespoň zatím ,
co je na elektru fajn je rekuperace, to mě celkem zaujalo a překvapilo, tím že jezdím pořád do kopce a z kopce tak to má celkem význam , ale to je zas vyjímka, většina jezdí spíš po rovinách a tam je to celkem zanedbatelné, navíc né každé auto má tu rekuperaci nějak dobře zmáklou , má to holt daleko víc nevýhod než výhod, alespoň zatím ,
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Články o SUBARU
Rekuperace by celkem dobře taky mohla fungovat ve městech (ostatně na tom staví ty klasické hybridy), což může být fajn, protože tam člověk chtě-nechtě v jednom kuse brzdí a tímhle dostane alespoň kus energie zpátky (a naopak spalovák ve městě šíleně žere, protože furt rozjezd...). Jinak podle mě největší možná píčovina je mít tu rekuperaci na brzdovym pedálu. Sice pak to auto při puštění plynu plachtí, ale stav, kdy se brzdový pedál při namáčknutí chová pokaždé jinak (protože auto když je úplně nabité, tak nerekupuruje, podobně když ta poháněná náprava dostane při rekuperaci smyk (což když je to ta zadní, jako třeba u většiny koncernů, je dost snadné), tak se rekuperace vypne) je vysloveně o držku...
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Články o SUBARU
Test: Subaru e-Forester je partner na věky, ale ne pro každého
více na https://www.autanet.cz/autonews-test-subaru-e-forester-je-partner-na-veky-ale-ne-pro-kazdeho-4584
Hybridnímu dvoulitrovému SUV je potřeba dát čas a neodsuzovat ho hned po prvních kilometrech. | ||
- nj, 2,5ka by se šikla...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Re: Články o SUBARU
Poslední Svět motorů (vyšel 12.9.2022), krátká zmínka o dodacích lhůtách Subaru (od pana Zikmunda z Emil Frey) - aktuálně cca půl roku. Závisí ale na konkrétním modelu a specifikaci, samozřejmě.
Re: Články o SUBARU
Takze cca predkrizovy standard.
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1317
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Články o SUBARU
Koupí si Subaru a potom řeší spotřebu, to jsou mi věci https://www.novinky.cz/clanek/auto-nads ... a-40408503
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
- Pavlas
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 198
- Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Praha
Re: Články o SUBARU
Nový XV
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Články o SUBARU
Čekací doby na nová auta (z továrny, k 16.9.):
https://www.subaru.jp/news/delivery/
car model, grade, estimated time of factory shipment
Levorg, 1.8L grade, 1 to 3 months
Levorg, 2.4L grade, 2-3 months
outback, all grades, 2-3 months
forester, 1.8L grade, 3-4 months
forester, e-BOXER grade, 2-3 months
SUBARU XV, 1.6L grade, 2-3 months
SUBARU XV, e-BOXER grade, 1-2 months
impreza sport, 1.6/2.0L grade, 2 months
impreza sport, e-BOXER grade, 2 months
Impreza G4, all grades, 2-3 months
WRX S4, all grades, 3-4 months
SUBARU BRZ, all grades, 3-4 months
Justy, all grades, 2 months
Samburban, Diaz, 2-3 months
Samburban, Other than Diaz, 2-3 months
sambar truck, all grades, 1 month
chiffon, all grades, 2-3 months
Stella, all grades, 1-2 months
Pleo Plus, all grades, 1 month
https://www.subaru.jp/news/delivery/
car model, grade, estimated time of factory shipment
Levorg, 1.8L grade, 1 to 3 months
Levorg, 2.4L grade, 2-3 months
outback, all grades, 2-3 months
forester, 1.8L grade, 3-4 months
forester, e-BOXER grade, 2-3 months
SUBARU XV, 1.6L grade, 2-3 months
SUBARU XV, e-BOXER grade, 1-2 months
impreza sport, 1.6/2.0L grade, 2 months
impreza sport, e-BOXER grade, 2 months
Impreza G4, all grades, 2-3 months
WRX S4, all grades, 3-4 months
SUBARU BRZ, all grades, 3-4 months
Justy, all grades, 2 months
Samburban, Diaz, 2-3 months
Samburban, Other than Diaz, 2-3 months
sambar truck, all grades, 1 month
chiffon, all grades, 2-3 months
Stella, all grades, 1-2 months
Pleo Plus, all grades, 1 month
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Články o SUBARU
5 superspolehlivých ojetin, které ujedou milion kilometrů: Češi je berou útokem, lepší auta za takové peníze už nebudou
více na https://www.autozive.cz/5-spolehlivych-ojetin-koupit-online/
2. Subaru Forester | ||
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989