https://zazij.subaru.cz/subaru-doladuje ... rburgring/ Zbrusu nový vůz Subaru WRX NBR Challenge 2023 bude soutěžit ve třídě pro vozy s turbomotory o objemu 2,0 až 2,6 litru s cílem tuto třídu vyhrát. Závodní speciál je postaven na globální platformě Subaru SGP, pohání ho plochý motor Boxer o objemu 2,4 litru (280KW, )a samozřejmě nechybí ani symetrický pohon všech kol. To vše bude potřeba, Nürburgring je totiž považován za nejnáročnější okruh světa. Celková délka je přibližně 25 km a i díky převýšení 300 metrů je známý velice proměnlivým počasím.
SUBARU WRX NBR CHALLENGE 2023
Délka 5270 mm
Šířka 1900 mm
Výška 1390 mm
Rozvor 2690 mm
Hmotnost 1290 kg
Typ motoru FA24 BOXER DOHC 16v AVCS single scroll turbo
Objem motoru 2387 cm3
Maximální výkon 280 kW (380 k) při 5500 otáčkách za minutu
Maximum točivého momentu 590 Nm při 3500 otáčkách za minutu
Převodovka šestistupňová sekvenční
Spojka Ogura 5,5″ vícelamelová
Brzdy Brembo šestipístkové vpředu, čtyřpístkové vzadu
Kola BBS 18″ x 11J
Pneumatiky FALKEN 280/680/R18
Průměr restriktoru 39 mm
z čoho by bolo (to WRX STI 2023,4) .... len nie je chuť to v SUBARU urobiť , lebo by to nebolo v súlade aktuálnym ekologickým a environmentálnym postojom automobilky tak hurá na baterky...