příšernej smrad při šplhání do stráně
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
příšernej smrad při šplhání do stráně
ahoj,
včera jsem poprvé zkusil co auto dovede (SF 1999, 2.0, 92kW) - na chatě jsem s redukcí na první rychlostní stupeň pomalu najel na cca. 50stupnovz svah. prakticky jsem auto oprel zadnim naraznikem o zem a obema napravama jsem najel na svah a zase jsem zcouval. od te chvile byl v aute uplne priserny nakysly smrad, ktery jsem do vecera vyvetraval ven a nemohl jsem se ho temer zbavit. predpokladam, ze bud spojka nebo viskospojka v mezinapravovem difu dostala slusne "na prdel". moje otazka zni - uvazuju spravne? da se nejak zkontrolovat stav techto agregatu a posoudit jakou udrzbu auto potrebuje nebo je to bezne, ze bych az tak moc po Forestru chtit nemel ? chapu, ze tohle je asi extremni situace, ale puvodne jsem predpokladal, ze se autu budou max. na jehlici pomalu protacet kola, ale ze nekde neco klouzne na hnacim ustroji me nenapadlo.
jeste s timto prispevkem spojim par otazek :
- na co je na stredovem tunelu prepinac BRIGHT ? kdyz ho prepnu, nepozoruju ze by se nekde neco stalo
- kdesi jsem cetl o nejakem asistentu, ktery by mel muj Forester mit, pro sjezd z prudkych kopcu - muzete mi k tomu napsat neco vic, prosim ?
diky za odpovedi a hezky den,
yohn
včera jsem poprvé zkusil co auto dovede (SF 1999, 2.0, 92kW) - na chatě jsem s redukcí na první rychlostní stupeň pomalu najel na cca. 50stupnovz svah. prakticky jsem auto oprel zadnim naraznikem o zem a obema napravama jsem najel na svah a zase jsem zcouval. od te chvile byl v aute uplne priserny nakysly smrad, ktery jsem do vecera vyvetraval ven a nemohl jsem se ho temer zbavit. predpokladam, ze bud spojka nebo viskospojka v mezinapravovem difu dostala slusne "na prdel". moje otazka zni - uvazuju spravne? da se nejak zkontrolovat stav techto agregatu a posoudit jakou udrzbu auto potrebuje nebo je to bezne, ze bych az tak moc po Forestru chtit nemel ? chapu, ze tohle je asi extremni situace, ale puvodne jsem predpokladal, ze se autu budou max. na jehlici pomalu protacet kola, ale ze nekde neco klouzne na hnacim ustroji me nenapadlo.
jeste s timto prispevkem spojim par otazek :
- na co je na stredovem tunelu prepinac BRIGHT ? kdyz ho prepnu, nepozoruju ze by se nekde neco stalo
- kdesi jsem cetl o nejakem asistentu, ktery by mel muj Forester mit, pro sjezd z prudkych kopcu - muzete mi k tomu napsat neco vic, prosim ?
diky za odpovedi a hezky den,
yohn
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16196
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
yohn, ten nasládlý smrad je "SUBARU" smrad, který se objeví vždy při "prasení". Pokud se ten smrad objeví občas, tak není problém. Pokud by smrad byl stále, tak je problém. Zdroj smradu není přesně znám, ale to se určitě ozvou kluci, kteří jsou technicky zdatnější.
EDIT 10:14 : u mne se ten smrad objevuje na srazech/minisrazech (na zrušení smradu používám spreje na čištění klimatizace) nebo po vytahování aut v zimě ze škarp
EDIT 10:14 : u mne se ten smrad objevuje na srazech/minisrazech (na zrušení smradu používám spreje na čištění klimatizace) nebo po vytahování aut v zimě ze škarp
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Tohle už se tu řešilo a zkust hledat na fóru, aby nedocházelo k duplicitním vláknům... :pr:
Já tomu říkám pach a nikoliv zápach, protože mě to nesmrdí. Takhle jsou cítit všechny Forestery
při offroadění. Nikdo neví co to je, ale po velkém zahřátí a zvlhnutí výfuků se to objeví
vždycky. Je to takový nasládlý pach. Podle mě to je něco, resp. nějaká špína nebo
prach pod ochrannými kryty výfuku. Možná to je něco z těsnění, nebo třeba pojivo z izolační
pasty, kterou se maže závit lambdasondy. Mě to nevadí, ale někdomu jo. Já to mám spojený
s akcema v lese a proto to ve mě vždycky evokuje hezký vzpomínky ::-DD:
Viskozní spojka, resp. viskozní uzávěrka diferenciálu nikdy nesmrdí.
Tohle už se tu taky píše asi tak po stopadesátý... Je to součástka, která má sice
vlastní náplň ze silikonového oleje, ale je naprosto hermeticky uzavřená ve vlastním
zalisovaném pouzdru velikosti konzervy guláše a je tak napůl utopená v převodovém
oleji v zadní části převodovky, resp. v jejím prodloužení "gearbox extension" a je
přišroubovaná k mezinápravovému diferenciálu. Takže ještě jednou i pro další
generace : VISKOZNÍ SPOJKA NIKDY NESMRDÍ ::-DDD:
Já tomu říkám pach a nikoliv zápach, protože mě to nesmrdí. Takhle jsou cítit všechny Forestery
při offroadění. Nikdo neví co to je, ale po velkém zahřátí a zvlhnutí výfuků se to objeví
vždycky. Je to takový nasládlý pach. Podle mě to je něco, resp. nějaká špína nebo
prach pod ochrannými kryty výfuku. Možná to je něco z těsnění, nebo třeba pojivo z izolační
pasty, kterou se maže závit lambdasondy. Mě to nevadí, ale někdomu jo. Já to mám spojený
s akcema v lese a proto to ve mě vždycky evokuje hezký vzpomínky ::-DD:
Viskozní spojka, resp. viskozní uzávěrka diferenciálu nikdy nesmrdí.
Tohle už se tu taky píše asi tak po stopadesátý... Je to součástka, která má sice
vlastní náplň ze silikonového oleje, ale je naprosto hermeticky uzavřená ve vlastním
zalisovaném pouzdru velikosti konzervy guláše a je tak napůl utopená v převodovém
oleji v zadní části převodovky, resp. v jejím prodloužení "gearbox extension" a je
přišroubovaná k mezinápravovému diferenciálu. Takže ještě jednou i pro další
generace : VISKOZNÍ SPOJKA NIKDY NESMRDÍ ::-DDD:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Yohn: Tlačítko Bright je osvětlení kde máš tachometr otáčkoměr atd... takže to poznáš až za tmy a u levý ruky jako rožínáš světla tak na tý samý páče vedle toho máš rožínání přístrojovky , nebo li těch věci co sem napsal. tak až bude venku tma nebo budeš v garáži kde není moc světla tak to mužeš zkusit, otáčíš a bys e rozsvítal směrem k předku auta ale to tam uvidíš je to tam vyznačený.
Jínak jak si psal o tem zápachu či smradu tak nevím co to může bejt, protože sem to zatím nepoznal.
Jinak ti přeju at ti slouží forester v dobrém a někdy na srazu :subaru:
Jínak jak si psal o tem zápachu či smradu tak nevím co to může bejt, protože sem to zatím nepoznal.
Jinak ti přeju at ti slouží forester v dobrém a někdy na srazu :subaru:
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
diky za odpoved kluci, ja se zeptal a pak jsem to po nejake dobe hledani taky nasel, takze se omlouvam za offtopic prispevek. jsem zas o neco klidnejsi. jinak jsem koukal na to tlacitko a zkousel jsem to (taky me to napadlo, kdyz jsem si to slovo prelozil) ale podsvetleni mi to nevypne. na pacce ho sice ztlumim skoro do nuly, ale tlacitko na nej vliv nema
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Tak vydrž já to du zkusit u sebe
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
ok. ja to ted nezkusim, mam auto na parkovisti v praci, sviti slunicko a vidim tak prd jestli palubka vubec sviti
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- Ricky001
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
- Jméno a příjmení: Petr Porš
- Bydliště: Litomyšl
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Při zapnutých světlech a ztlumeným podsvětlení tl. BRIGHT zapne/vypne podsvětlení ukazatele teploty a počítadla km. Alespoň u mě
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
BMW R1200GS 2008
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
aha, tak to jsem si nejak nevsiml. ozkousim, diky ! :pr:
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
U starého Forestera tlačítko Bright přepíná jen jas hodin, nic jiného.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Jinak k dotazu na asistenta sjizdeni z kopce - to Subaru alespon ve starsich modelech urcite nema. Kopec se sjizdi na malou jednicku bez plynu. Co ale nektere vybavy mely to je Hill-holder, anebrz asistent rozjezdu do kopce. Zmackout v kopci brzdu, spojku zaradit rychlost, pustit brzdu a auto drzi nez se pusti spojka - je to mechanicky nastavitelny, takze nekomu pousti driv a nekomu pozdeji. Ale nemely to vsechny auta s manualem, ale vetsina asi ano.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Forestr nikdy neměl a nemá asistenta pro sjezd z prudkých kopců. To jsi se nemohl nikde dočíst. Ale má hilholder, což je asistent pro rozjezd do kopce. Pokud použiješ vyhledávání, dočteš se o tom dost a dost.
Edit : Ha, Slavek byl rychlejší.
Edit : Ha, Slavek byl rychlejší.
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Mira, Slavek : dik kluci, nakonec jsem to vygooglil. HillHolder znam a umim pouzivat, nepletu si to. Asistenta pro sjezd z kopce maji modely s AT, s MT nikoli. Uz v tom mam jasno.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- bushmanski
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel Budín
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
U starýho Lega a Rézy taky jen osvětlení hodin (BRIGHT)
H6 už toto kouzelné, obrovské, jednoúčelové, specálně Subarové tlačítko nemá :(
H6 už toto kouzelné, obrovské, jednoúčelové, specálně Subarové tlačítko nemá :(
někdy Tě posere pták, někdy posereš ty jeho...
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1478
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: příšernej smrad při šplhání do stráně
Buschi, já bych řekl speciální kouzelné japonské tlačítko. Na Mazdě jsem ho měl taky...