Prosim o radu at prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od VDC »

HonzaCZ píše:
Jinak to, že přelitej automat ničemu nevadí říkal hlavně Aleš. Ale hlavně asi záleží, jak moc přelitej.
Přesně tak, říká to Aleš. A když to říká Aleš, tak je to pro mě prostě hotová věc bez pochyb a klidně si dovolím to reprodukovat jako fakt. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Hisemak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 10, 2022 8:38 am

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Hisemak »

Ahojte,
mam Forestra 2.0 92kw, muze mi nekdo vysvetlit nebo poradit, jestli je technicky mozny, aby AT propustela olej do diferencialu? Dekuju
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak vzhledem k tomu, že ze skříně převodovky vede hřídel do skříně diferenciálu, tak tam musí bejt nějaký gufero a protože v převodovce je za provozu tlak a v diferenciálu ne, tak bych čekal, že to možný je. Navíc ještě někudy musí víst náhon od měniče, tam bych taky čekal nějaký těsnění. Ale je to teorie, zkušenosti nemám.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Hisemak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 10, 2022 8:38 am

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Hisemak »

Hmmm asi to tak bude no... ja jen, ze jsem to jeste neslysel, ze by mel nekdo takovej problem... no to taky neznamena, ze nemuzu byt první co? Jeste taková blbá otazka, ja vim, ze vseho moc a nebo malo škodí, ale jak moc je to pro diferenciál škodlivý, myslím moc oleje v něm?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

A jako fakt přibejvá? Není to jenom tepelnou roztažností při měření za tepla?

Když tam bude moc, tam to bude mít větší odpor, počítám, že se to bude i víc zahřívat. Navíc pokud to naředíš ATF, tak to není moc vhodný na mazání hypoidního soukolí v diffu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od VDC »

To mě taky zajímá, jak jsi to zjistil ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Hisemak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 10, 2022 8:38 am

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Hisemak »

No ubýva olej v AT a přibývá v diffu... mereno na stejnym miste a samozřejmě na rovine. Ja nevim, ale u diffu by melo byt jedno, jestli se meri hladina za studena nebo tepla nebo se mýlím?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

To se určitě mýlíš. Převoďák stejně jako většina provozních kapalin v autě má taky tepelnou roztažnost a dokáže se ohřát celkem slušně. Pokud se ohřeje o 50 °C, tak se změní objem řádově o 5 %. Záleží na typu oleje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od dethroned »

Podle mě bys to musel opakovaně změřit za stejných podmínek, protože způsob měření není zrovna přesný.
Jak píše Honza, teoretický by to snad možné mohlo být, ale nevím jak jsou vůči sobě hladiny oleje... tak jako tak, mě to přijde nepravděpodobný.

Obrázek
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od petr »

u diferáku by ta teplota měla mít minimální vliv, je tam cca 0,8l , trošku asi jo , ale jestli je ho tam o hodně víc , tak to musí být z toho automatu , odjinud se to tam dostat nemůže , neznám teplotní roztažnost oleje , ale určitě by se to dalo někde najít , nejspíš to bude pár procent , typuju max. do 0,1l navíc po vychladnutí by ta hladina zas měla být správně, takže nechat vychladnout a pak se uvidí, problém je , že v tom automatu je velký tlak a jestli něco netěsní jak má tak věřím , že se to do toho diferáku natlačit může, navíc nevím jak u subaru , ale některé auta měly odvětrání diferáků tím pádem tam ten olej přibývat nejspíš může aniž by tam stoupal tlak, to ale je jen taková moje úvaha
Naposledy upravil(a) petr dne čtv úno 10, 2022 1:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše: čtv úno 10, 2022 1:18 pm Podle mě bys to musel opakovaně změřit za stejných podmínek, protože způsob měření není zrovna přesný.
Jak píše Honza, teoretický by to snad možné mohlo být, ale nevím jak jsou vůči sobě hladiny oleje... tak jako tak, mě to přijde nepravděpodobný.

Obrázek
Ale ber to tak, že celej automat je za provozu pod tlakem, kterej se může pohybovat třeba kolem 2000 kPa. Já bych se ani nedivil, kdyby to tam někde prsklo.

Jinak tady je to pěkně vidět - dole hruška, tam musí bejt gufero a nahoře ta trubka pro vedení hřídele od měniče musí taky bejt utěsněná.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

petr píše: čtv úno 10, 2022 1:24 pm u diferáku by ta teplota měla mít minimální vliv, je tam cca 0,8l , trošku asi jo , ale jestli je ho tam o hodně víc , tak to musí být z toho automatu , odjinud se to tam dostat nemůže , neznám teplotní roztažnost oleje , ale určitě by se to dalo někde najít , nejspíš to bude pár procent , typuju max. do 0,1l navíc po vychladnutí by ta hladina zas měla být správně, takže nechat vychladnout a pak se uvidí
V předním je kolem 1,2-1,4. 0,8 je v zadním. Teplotní roztažnost je různá pro různý hustoty (tentokrát fakt hustoty a ne viskozity :-) ). Jak jsem psal, řádově 5 % objemu při rozdílu 50 °C v intervalu 20-80 °C.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Jestli to prolíná tolik, že je to poznat na měrkách, tak to by ale už mělo bejt na tom převoďáku znát, že je v něm ATF. Nevím, jak jsou ty oleje mísitelný, ale nějaký efekty (minimálně pachový) bych očekával.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od dethroned »

HonzaCZ píše: čtv úno 10, 2022 1:26 pm Ale ber to tak, že celej automat je za provozu pod tlakem, kterej se může pohybovat třeba kolem 2000 kPa. Já bych se ani nedivil, kdyby to tam někde prsklo.

Jinak tady je to pěkně vidět - dole hruška, tam musí bejt gufero a nahoře ta trubka pro vedení hřídele od měniče musí taky bejt utěsněná.
Jj, přesně, ale říkám si, že bys to musel v tom oleji vidět a hlavně by to muselo přibývat hodně znatelně..aspon si to tak selsky představuju...
Možná by ti to taky vyrazilo zátku měrky, ta je tam jen vložená..
Nebo to proliná jenom minmálně, ale i tak ten olej je dost odlišný barvou i vůní oproti AT fluid..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Hisemak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 10, 2022 8:38 am

Re: Prosim o radu at prevodovka

Příspěvek od Hisemak »

Tak jsem ted meril diff za studena a je ho tam porad hodne, zhruba 2x vic než je na měrce mezi min a max a v AT je to na minimu... tak si myslim, ze to propustilo +- 1litr z AT do diffu... a je fakt, ze po jizde jde citit z motorovyho prostoru divnej zápach...
No zkusim dolejt do AT at je to zase na max a uvidim jestli v diffu opet pribyde....
Jinak neznate nekoho sikovnyho komu by se do toho pripadne chtelo jit a opravit to?
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“