Stránka 5 z 6

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Napsal: pon kvě 30, 2011 2:59 pm
od HonzaCZ
No, já bych řekl, že od 90 vejš měly všechny Subaru 4-kanál.

Jinak o vypínájí uvažuji, protože mimo silnici to může být užitečné, možná někdy i na silnici...

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Napsal: pon kvě 30, 2011 3:34 pm
od Ivooos
Ja osobne jsem na 100% presvedcen, ze pro obycejne ridice ma smysl naucit se vypinat v beznem provozu, tak maximalne ASR.

Pro ,,zavodniky,, myslim tim ty co umej brzdit ne jen levou nohou, ale treba i usima, tak ti se mohou naucit vypinat i ESP (i kdyz i to bych jim dovolil pouze na okruhu).

Ale ze bych nekdy nekomu doporucil v nejake situaci vypnout ABS, tak to fakt nevim. To asi bych musel mit opravdu vlastni zkusenost z nejakeho kopce pred chalupou, kterej jsem jel uz 1000x a vim ze s timto autem pri tomto obuti je lepsi ABS vypnout.

Myslim ze tvrzeni, ze tak ci onak, je to zarucene lepsi, nebo ze v takove ci onake situaci to ma nebo nema smysl, je podle me tak trosku loterie.

Ale zase, proc si o tom nepokecat. Pravdu si stejne najde kazdy, tam kde bude chtit. :850:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Napsal: pon kvě 30, 2011 3:52 pm
od Mira
Já bych k tomu jenom doplnil :
NECHCI přidělávat starosti a práci adminům, ale nešlo by tohle všechno o ABS přesunout do sólo vlákna o ABS? Ať to máte pokupě.

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Napsal: pon kvě 30, 2011 4:21 pm
od Ivooos
Nemuzu si pomoct, ale me tema zapnout nebo vypnout ABS velmi pripomina tema vypnout nebo zapnout ESP.

V celku casto se totiz setkavam s nazorem ze ,,bez ESP, jsem mnohem rychlejsi a auto mam vice pod kontrolou,,. Ona to sice je pravda, ale tahle pravda muze stat nekoho zivot.

Veskere tyto bezpecnostni systemy patri do skupiny aktivnich, takze se snazi predchazet kritickym situacim a nepracuji vetsinou na hrane ale v jeji tesne blizkosti, takze je jasne ze pokud jede profik na okruhu a drzi auto doslova na hrane, tak dokaze nejen jet, ale i brzdit vyrazne lepe nez s podporou ABS a ESP atd. Bohuzel v realnem provozu, vsechny tyto systemy dostanou slovo vetsinou az v kriticke situaci. Kritickou situaci nazyvam okamzik, kdy se proste clovek lekne a je prekvapen z neceho nenadaleho a musi udelat nejaky manevr. A nejsem si jisty, zda nekdo dokaze plnohodnotne nahradit ABS nebo ESP. Samozrejme pokud jsem za hranici kde plati fyzikalni zakony, tak uz mi nepomuze ani svetcena voda.

Proste mam, nazor, ze dobry ridic, se pozna ne podle toho, ze dokaze jet lepe s vypnutymi systemy, ale ze dokaze jet tak, ze je nepusti ke slovu.

Takze pokud budem mluvit, o zavodeni, jezdeni v terenu, proste o cemkoliv, kde se ridic chce vyblbnout nebo jen neco vyzkouset a pri tom nikoho nijak neohrozuje, max. sam sebe, tak at si zapina a vypina co chce. Ja osobne si to take vzdycky rad vyzkousim. A schvalne az se dostanu nekde to terenu, tkk zkusim sjet nejaky kopec s autem bez a s autem s ABS.

Ale do beznehe provozu bych s vypnutym cimkoliv proste nevyjizdel.

Ted jsem tady vyblil krasny moralistickych prispevek a pritom diskuze byla o necem uplne jinem. ::-DDD: Radeji jdu do :zachod: drive nez me tam posle nekdo jiny.

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Napsal: pon kvě 30, 2011 8:35 pm
od als
HonzaCZ píše:Alesi, jak to mas vypinatelny? Je nejakej inteligentni zpusob nebo se da vypinac na pojistku a pro opetovny zapnuti je nutny "restartovat"?
Honzo, mám to tak jak píšeš, protože jsem línej jak ..... :bp: , tudíž když vypnu vypínač, tak při prvním brždění se vypne ABS a když chci aby to zase fungovalo, tak musím vypnout a zase zapnout zapalování.
Z výše uvedených důvodů to mám zatím jenom na starým Légu a na Foresta se budu muset asi nějak víc vyspat ::-DDD: . Konkrétně na Legacy první a druhé generace by to šlo nejspíš udělat i trochu inteligentnejš, protože to má motor, relátka i řídící jednotku ABSky zvlášť, tak by stačilo najít ty správný kablíky, jenže všechny modely zhruba od roku výroby 1997 už mají řídící jednotku zalitou u motoru ABS. Nikdy jsem nepátral co tam vede z ECU (případně z TCU), ale předpokládám, že se to stejně asi většinou odehrává přes CAN-BUS :666: Ale možná, kdyby se někdo nudil, by to mohl prozkoumat - co ty na to ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:

Re: ABS

Napsal: pon kvě 30, 2011 9:31 pm
od HonzaCZ
To vypadá, že vypnout "legálním" způsobem jde jen VDC... Co jsem se dočetl, tako kolem vypínání ABS je taky problém, že omezovač tlaku pro zadní brzdy není proporcionální (pevně nastavený omezení tlaku) a takže vypnutí ABS může způsobovat přebrzděnost nebo nedostatečný brzdný účinek zadní nápravy (podle zatížení).

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 9:19 am
od Mira
HonzaCZ píše:To vypadá, že vypnout "legálním" způsobem jde jen VDC... 8)
Tome, jak se vypínáš legálně? ::-DDD:

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 12:01 pm
od JRJ
1/ Taky si myslím, že Subu ABS je čtyřkanál, takže by problémy neměly být ani na nezpevněných cestách.
2/ Nemyslím si, že jsem chytřejší než inženýři FHI, takže vypínat něco na co z výroby vypinač není by mě nenapadlo.

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 8:15 pm
od als
JRJ - v podstatě máš pravdu, ale pokud auto používáš i jinak než k čemu je původně určeno, tak si to trošku "přizpůsobit" musíš :-) . Když sjíždíš nějakej větší kopec s blátem, tak to s ABSkou fakt nebrzdí a naopak ti auto zrychluje (s automatem ani nemluvě), když jí vypneš, tak se dolů sklouzneš s jakž takž přijatelnou rychlostí. Už jsem to dost krát vyzkoušel, ale ten pocit, když jsem to poprvé zažil si celkem živě pamatuju do dneška ::-DDD:

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 8:25 pm
od Slavek_xxx
Na tohle je opravdu dobrej Offroad mode v koncernovejch vozech. Vyzkousel jsem si ho a parada. Sice prvni sjizdeni kopce s vyrazenou rychlosti a nohou na plynu je adrenalin, ale co uz. ABS v offroad rezimu pracuje docela dobre... Snad nebudu pro vystrahu upalen ::-DDD:

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 9:51 pm
od JRJ
Když si natrvdo navolím 2 nebo 1, tak nevidím rozdíl mezi AT a MT.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 9:59 pm
od als
třeba v redukci a převodových poměrech obecně

Re: ABS

Napsal: úte kvě 31, 2011 10:25 pm
od HonzaCZ
JRJ no AT má sice "sjezdový" režim, kdy to tam zařadí tak nějak, aby to jelo i z velkýho kopce pomalinku ale 1) nesmí se ti to rozjet rychle, protože pak to kvůli možnýmu poškození převodokvy samo tento režim vypne (resp. rozpojí blokaci měniče) - je to takový jako kdyby vypadla rychlost, jestli jste to někdy někdo při sjíždění kopce s manuálem zažil
2) jednička u manuálu s redukcí bude rozhodně mnohem pomalejší než u AT, kdyť AT jede na jedničku kolem 60 km/h...

Takže podle mě sice se to dá, je tam jakýstakýs (automatický) režim pro sjezd kopce, ale jako manuál to prostě neni. Dalo by se říct, že při běžnym ježdění mimo silnici je to dostačující.

Re: ABS

Napsal: stř čer 01, 2011 9:31 am
od JRJ
Mám 5AT. Tím natrvdo jsem myslel přepnutí do manuálního řazení a zvolit si 2 nebo 1. V manuálu něco psali o sjezdovém režimu, že AT pozná, že jedu z kopce a podřadí. (No nějak jsem si při sjezdu z Val Thorens nevšiml, že by to fungovalo). Ale pokud jsem tomu manuálu dobře rozuměl (což není jisté - manuál mám v italštině) tak při jízdě v kopcovitém terénu se doporučuje režim sport a při jízdě z prudkého kopce podřadit v manuálním režimu. Podle manuálu max rychlost na 1 je 43 a na 2 96 km/h. Jednička u 5AT tedy odpovídá jedničce s redukcí u 5MT a dvojka u 5AT je těžší než dvojka bez redukce u 5MT. Další doporučení je rozjíždět se ve sněhu na dvojku.

Ale zpět k ABS. Myslím si, že alpská silnička s 25% klesáním a 15 až 20 čísel čerstvýho sněhu je něco tak běžného, že by to mělo patřit do množiny situací pro které je auto určeno a které bez problému zvládne i bez tuningu brzd.

Re: ABS

Napsal: stř čer 01, 2011 10:49 pm
od HonzaCZ
Aha, tak 5AT má kratší jedničku, tak to jo. Ale jinak to s tím sjezdovým systémem - myslím opravdu prudký kopec a opravdu sjíždět pomalu - platí i pro ní. Pravděpodobně to zamkne měnič na jedničce, jestli to udělá něco dalšího netuším, ale mám o Subaru převodovkách asi 100 stránek textů v PDF, pomalu to zpracovávám :-)