ABS

Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: ja klidne jo. gumy stejne pri tom velkolepem smyku na okruhu dostaly co proto a nejak divne huci a navic potrebuju zaminku pro jejich vymenu bo zacaly tvrdnout :secret:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od HonzaCZ »

hetzer píše:HonzaCZ: ja klidne jo. gumy stejne pri tom velkolepem smyku na okruhu dostaly co proto a nejak divne huci a navic potrebuju zaminku pro jejich vymenu bo zacaly tvrdnout :secret:
Tak na nějakym srazu :-) Ale aby ti to po těch ploškách pak neskákalo celou cestu domů ;-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: uz to stejne skace :845:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Albi »

no já nevím, můj senzor ak/decelerace (ten co má dvě půlky ;-)) mi jasně říká že ABS brzdnou dráhu prodlužuje a to tak výrazně, že o tom nejde pochybovat ...
nepozuruji žádný rozdíl mezi autem starým let 20 nebo 2; nic revolučního co by to otočilo nikdo zatím nepředstavil, protože kdyby někdo něco měl, byl by to marketingový trhák a nejmenovalo by se to už (jen) "ABS"!

PS: ale třeba to ten senzor chce rekalibrovat :-))

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od HonzaCZ »

Mně by zajímalo, kdo z vás kdy naposled nouzově brzdil v autě bez ABS.
Určitě kvůli prodloužení brzdné dráhy to dávají na letadla od 40. let, mají to náklaďáky, používá to spousta automobilek v kombinaci s bezpečnostníma systémama atd.
Proč, když to tak hrozně prodlužuje brzdnou dráhu, nový Mercedesy při aktivaci nouzového brzdění neflekujou?
Proč, čím modernější auto, tím míň je slyšet pískání gum při prudkém brzdění? (poměr kdy je kolo zablokované a kdy se snaží dosáhnout ideálního skluzu se výrazně zlepšuje)

Opravdu na nějakém srazu budem muset udělat test. Až mi ukážete, že to s ABS pojede dál, tak budu (aspoň chvíli - protože to může bejt model od modelu, značka od značky) zticha.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Albi »

u ABS, ať již u letadel (obzvláště u nich) i aut, jde především o řiditelnost ... on takový Boeing 737 ve smyku, asi nic moč ::-DD:
15% skluz je možná ideální, ale ABS z principu kolem tohoto bodu jen osciluje, nakolik je to on-off, je otázka ...
vždy když brzdím, cítím jak brzdný účinek s tlakem na pedál sílí, možná to maximum je právě těch 15% skluzu, jenže pak mě nakope ABS, auto jako by podjede pod zadkem a nebrzdí!!! když se mi na autech bez ABS blokovaly kola, takový rozdíl to nebyl. myslím, že každý to zná ...
ale jsem pro to to zkusit a rád bych se mýlil! je otázka, jaký je rozdíl mezi zablokovanými koly a ABS, ale v každém případě se tomu ideálu 15% skluzu ABS neblíží ani zdaleka, takže když se v souvislosti s ABS mluví o této teoretické ideální hodnotě, je to jen akademická diskuze, zatím je ABS skutečně jen primitivní zařízení které jen brzdí více méně přerušovaně, jen že hodně rychle ...
:655:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Slavek_xxx »

Podle meho nazoru zalezi na podminkach, pneumatice a typu povrchu silnice. Na suchy silnici se guma ve smyku v miste dotyku silne zahriva a v podstate se prilepi k vozovce (az do mezniho bodu, kdy se pryz v podstate roztece a pak uz klouze po tom tekutym). Proto je IMHO brzdna draha ve smyku v beznych rychlostech kratsi. Ve vyssich rychlostech to muze byt jinak a navic by mohlo dojit az k prasknuti gumy (to je zrejme i pripad letadel)...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10645
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Mira »

Kdyby to ABS bylo tak skvělý, tak ho dávno využívaj hlavně v motorsportu. Ale ono tomu tak není. Proč asi? A to se bavíme o suchu. Na mokru a sněhu je brzdá dráha daleko daleko delší.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od HonzaCZ »

Mira píše:Kdyby to ABS bylo tak skvělý, tak ho dávno využívaj hlavně v motorsportu. Ale ono tomu tak není. Proč asi? A to se bavíme o suchu. Na mokru a sněhu je brzdá dráha daleko daleko delší.
Protože v motorsportu jezdíš na hraně a chceš mít absolutní kontrolu nad vozidlem. A taky je to ve spoustě případů zakázáno (např. F1), protože by to mazalo rozdíly mezi schopnostmi řidičů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: pokud se nepletu letadla maji uz od 70. let mnohem vyspelejsi ( a drazsi ) protiblokovaci systemy.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hetzer »

co se tyce motorsportu:
Jednou v technické pasáži začal Křeček najednou sprostě nadávat. Chtěl poznat, co se stane, když nechá zapnutý ABS. Na hrbolaté cestě auto přestalo fungovat a on ho dokázal jen tak tak udržet na trati. Už nikdy podobnou věc nezkoušel. Ponaučení to bylo i pro mě a o mnoho let později jsem před toutéž chybou varoval při seznamovacích jízdách Tomáše Kostku. Nedal si poradit a poté z toho byl hodně špatný, když nemohl audinu ukočírovat a zastavit. Naštěstí jsme jen přejeli bez zastavení hlavní silnici, ale kdo tu bezmoc nezažil, dovede si to jen stěží představit.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Ivooos »

Zajimave cteni a mozna rozlouskne vase dohady. :718:
Přílohy
Test ABS.pdf
(89.24 KiB) Staženo 153 x
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od mamut »

Hetzere: vyřadit funkci ABS u imprezy neni žádnej problém, když já sem koupil imprezu, zak tam ABSka vyřazená byla.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21949
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od HonzaCZ »

hetzer: ad tvoje citace: ja se ale nehadam, ze to je vzdy vhodne, samozrejme jsou pripady, kdy to vhodne neni... zrovna v rally je to jasny - casto se meni povrch, podminky atd. Ale treba v F1 to mivali a zakazali jim to, protoze to moc pomahalo - resp. abych zase nekoho nedrazdil - tak se to chovalo vzdy stejne nezavisle na jezdci a to se vedeni nelibilo

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Albi »

Ivooos píše:Zajimave cteni a mozna rozlouskne vase dohady. :718:
hmm, jestli to dobře chápu, tak to hlavní - brzdné dráhy, mají pouze spočítané a především to jako-ABS:
Měřený součinitel podélného tření fp je při řízeném skluzu 25 %, což přibližně odpovídá způsobu při brzdění vozidla s ABS.
pěkná blbost, takže zase nic nevíme :655:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“