ABS

Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od Harry »

CoZmo píše:
Pokud se shodnem na tom, ze nepostrehnutelne ponoreni predku pri prudkem brzdeni a zadku pri prudkem zrychleni je splneny ukol, tak Harry ano, existuje. Audi A8 poslednich generaci ma diky vzduchovemu podvozku toto tak dobre vyreseno, ze at prudce zabrzdis nebo zrychlis, je auto stale v rovine, i proto je v nem prudka akcelerace malo znatelna a proto je to auto tak nechutne nudny na rizeni...sedel sem v tom, nevygooglil sem to.
Tomu plně věřím. :850:
Ale A8 má tohle:

Adaptivní pneumatické pérování
elektronicky řízené pneumatické pérování s plynule adaptivním systémem tlumení na všech čtyřech kolech, reguluje automaticky výšku vozidla a tlumení, přes systém MMI lze navolit čtyři režimy (Dynamic, Automatic, Comfort, Lift), světlost podle zvoleného režimu mezi cca 10,5 cm a 13,5 cm; včetně regulace výšky
takže to není klasický podvozek srovnatelný s Foresterem, který má klasické vinuté pružiny....
HonzaCZ píše: Nezamezí, ale je to celkem neznatelný.
No, tohle je otázka spíš pro jinou užší diskusi.
Faktem je, že moje auto se při brzdění ponořuje velmi málo, také téměř nepozorovatelně.
Otázkou je, zda je to díky air suspension, nebo díky slabému nástupu brzd. :?:
Na můj vkus je posilovač mého auta poddimensovaný.
Už jsem se přistihl, jak se při nouzovém brzdění chytám volantu, abych neutrhl opěradlo..... :845:
Stejně jako kdysi dávno na Zetoru Super 50 (mechanic. brzdy pásové).............::-DDD:
Proto si také nechávám větší odstup než kdysi na Mercedesech, ba i na Daewoo a Fordu. Nissan Patrol mi brzdil daleko lépe ma byl o dost těžší.... :655: (Brzdy mám v absolutním pořádku.) :850:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od tango »

tak co vím, tak mám dojem, že od 04 výroby se dodával el.brzdný asistent, který zvyšuje při krizové situaci tlak na brzdy v přepočtu až o 30% :850: Takže pokud vezmu, že na to hamtneš , tak se určitě někde něco projeví a jestli ty hvízdnou, tak gumy. Já když to zaflekuju, tak se mi zadek nadzvedne a gumy mírně hvízdaj.
Prostě teď už nevím v jakém testu to bylo, ale když to brali s ABS a bez ABS, tak brzdná dráha je kratší s ABS a ovladatelnost samoledo větší :845:
romiku, prostě je vygumuj :657: a dej tam jiný :845: a pak poznáš co je jiný :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

ABS u subaru

Příspěvek od seatik »

V článcích o subaru jsme se zmiňovaly o abs a jeho necitlivém účinku. Hodím to proto sem,co se vše diskuze o ABS týká..dost mi zaujal tento článek od pana Skácela na prawebu a možná pro nás vysvětlení.Píše tam o STi,ale možná se to týká i nás :-) Nevím,ptám se zkušenějších,může to být i u nás,co nemaji DCCD?
Mezinápravový diferenciál je dvoustupňový, jeho přední část je mechanická a zajišťuje základní rozdělení kroutícího momentu na nápravy. V zadní části je elektromagneticky regulovaný stupeň. Pokud máte zcela otevřený mezinápravový diferenciál, tak je stav následující: modely do N11 (do r.v. 2005) je poměr kroutícího momentu 35% vepředu a 65% vzadu. Modely od N12 (od r.v. 2006) mají rozdělení kroutícího momentu 41% vepředu a 59% vzadu. Pokud je mezináprava zcela zavřená (lock), pak je u všech modelů rozdělení kroutícího momentu 50% vepředu a 50% vzadu. Paradoxně je tedy starší mezináprava lepší, protože můžeme pracovat s 15% kroutícího momentu, kdežto u novějších řad jen 9% kroutícího momentu. A věřte, že je to znát!
Co se týká brzdění a funkce ABS, pak je vše, co píšete fakt, který vychází bohužel z jedné pro mě málo pochpitelné věci: při brždění se mezináprava zcela otevře, dochází k naklánění auta na předek, tedy odlehčení zadku a blokování zadních kol. Tím dochází k velmi včasnému spuštění systému ABS zadních kol a k dalšímu zhoršení brzdného účinku a následně začne ABSovat i přední náprava. Samozřejmě brzské zablokování zadních kol způsobuje navíc značnou nestabilitu auta. Sportovní oddělení Subaru k tomu dokonce vydalu technickou zprávu, pro ty, kteří používali sériovou řídící jednotku DCCD v závodních autech N11, N12 a N12b. Tato zpráva doporučovala od řídící jednotky DCCD odpojit vodič od brzdového spínače! Jak prosté!!! A já tvrdím: jak sprosté!!!
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS u subaru

Příspěvek od Tomáš1002 »

Já tomu tedy vůbec nerozumím technicky, ale u mého Forestera MY08 je auto zcela jednooznačně podstatně ovladatelnější a brzdný účinek lepší, když brzdím "na citovku", než když nechám zapracovat ABS. S ním je auto fakt nestabilní :666: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS u subaru

Příspěvek od seatik »

Ja ted posledni dobou take trenuji brzdit tesne pred zasahem abs,ale kdyby platilo to co je v tom clanku,tak porad ty brzdy vyuzivame tak na 75 procent :655:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS u subaru

Příspěvek od Doro »

Včera jsem zkoušel ABS v kopci ve sněhu na ledě ....jak sem na to šlápnul a ABS zabralo, nebyl sem schopný zastavit, prostě bezšance :baseball: :666:
Musel sem něžně a trošičku a jen se zařazenou rychlostí.

Jo, a teď si vemte, že by někdo zazmatkoval, bo ono to pak spíše zrychluje než brzdí :sick:
Naposledy upravil(a) Doro dne stř pro 29, 2010 9:45 am, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: ABS u subaru

Příspěvek od ozawasan »

no problém brždění - zvláště krizového je ten, že pokud tam někdo hupsne, nebo "vyroste" nečekaně překážka, tak adrenalin zafunguje v drtivé většině případů tak, že zkrátka na brzdu hamstneme naplno - abs neabs.... možná jsem dřevák, ale u svého auta nepociťuju při aktivaci abs nějakou nestabilitu - na mokru je nejnestabilnější okamžik, kdy brždění přechází mezi neabs a abs účinkem - v tu chvilku sebou auto mírně hodí - ale velmi mírně...... Nevýhodu abs vidím hlavně teď na sněhu - kdy si nenahrne klínek, o který by to auto mohlo brzdit, takže i Jituš učím(asi marně ::-DDD: ), aby brzdila v krizi naplno a párkrát mezitím povolila pedál a zase zmáčkla - výrazně to zkracuje dráhu, páč si forestřík "nahrne" a má o co zastavit....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS u subaru

Příspěvek od Doro »

Minulý týden přesně tak - jedu si za předohrabem ve sněhovém marasu, kochám se.... a šup, najednou brzdí. Bo sem se kochal, sem se trochu lek a všimnul si později a dupnul na brzdu - ABS hned aktivní, takže vlastně jedu bez brzd ::-DDD: . Chyběl mi asi metr k zastavení, tak sem mosel zastavit vedle, jinak mě měl v kufru.
Bylo to eště v obci, takže sem jel pomalu, ale z kopce. Brzdit bez zásahu ABS sem začal později, ale první "ťuknutí" bylo naplno a ty metry pak chyběly. Ale stačilo podřadit, což sem neudělal, takže příště mosím podřadit okamžitě. :655:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: ABS u subaru

Příspěvek od tango »

jo Doro, tak to byla klika :850: Já když dobržďuju, tak se snažím okamžitě podřazovat, protože na tom rozbředlém sněhu to okamžitě začne kopat :850: Ak dyž už to nejde, tak ruku na ručku, páč si stále netroufám na Dorovu zpátečku při kluzkém povrchu :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS u subaru

Příspěvek od Doro »

Nojoo, nesmím se tak aktivně kochat, wee :1774: ::-DDD: ::-DDD:
Jinak taky místo brzdění podřazuju. A zastavní vedle se mi stalo už vícekráte, právě kvuli ABS :666: ....eště, že mě to dycky tak nějak samo napadlo, zastavit vedle a nejet rovně ::-DD: ::-DD: :690:
Je to jako klepnutí přes prsty, aby čék dával více bacha, že ikdyž je ten předemnou dost daleko, nikdy to není "dost"

V tom marasu funguje na jisto jen podřazení...to je fakt sakra účiné :657: (tu zpátečku spíše jen na ledě, kde fak najisto blokneš šecky kola a jako poslední možnost)
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS u subaru

Příspěvek od seatik »

Neco na tom bude s tim zadnim abs.Ja s forestrikem pri brzdeni ponoruji predni cast auta docela dolu,nekdy mi prijde ze pomalu auto panackuje na prednich ::-DDD: ,takze zakonite zadek se dost nadlehci a pak uz zasahuje abs i pri trosku vetsim brzdeni,na suchu to neni tak znatelne jako na snehu. Nevidel bych to tak nejak jako problem abs ale fyziky.Jen s tim rozpinam viskozni spojky kdyz je mechanicka a ne elektronicka to bude lepsi oproti DCCD.

Mozna by za pokud stalo nacpat 100kg do kufru hodne dozadu,to by abs nemuselo byt tak ukecane,naproti tomu zase vetsi setrvacnost diky vaze :655:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: ABS u subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak ABS u Subaru je 4-kanálové - takže by nemuselo úplně vadit, že na zadních kolech už je ABS aktivní. Když bude auto po střechu naložený a vzadu 3 lidi, tak naopak zadní brzdy budou mít co dělat, aby to ubrzdily. Proto měly/mají některá auta na zadní nápravě snímač zatížení nebo rovnou mechanický proporcionální ventil (podle světlé výšky - u některých Subaru by nefungovalo kvůli samonivelizaci) a tím se nastavuje omezení tlaku pro zadní brzdy. Subaru, co vím, mají jen pasivní omezovač tlaku pro zadní nápravu, s konstantní redukcí tlaku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

ABS

Příspěvek od HonzaCZ »

Už nevím, kde jsme se to tak dohadovali ohledně ABS, ale narazil jsem na 2 články. Druhý uvedený je velice zajímavý, protože je hodně starý.

Ovšem oba potvrzují mnou řečené, že ABS zkracuje brzdnou dráhu na suchu.

http://www.mjauto.cz/jiricech/jiricech.php?clanek=3 -- ABS, Jiří Čech
http://subarufanclub.cz/wiki/technika/a ... vet_motoru -- ABS, Svět motorů, H. Borek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: cim to ze mam z prvniho clanku zcela opacny dojem? :845:
Jakmile se pohyb kola po sešlápnutí brzdového pedálu zpomaluje nadkritickou rychlostí nebo se dokonce zastaví, elektronika situaci vyhodnotí a kolo pomocí speciálního ventilu odbrzdí. Kolo se tedy začne otáčet, ale protože je dále stisknutý pedál brzdy, druhý ventil pustí tlakovou kapalinu do brzdy a kolo opět začne brzdit. Při opětovném zablokování se děj opakuje
ABS se pokousi dosahnout idealniho 15%skluzu ale vlastne se mu to nemuze nikdy podarit, bo reaguje binarne - zablokovano, odblokovano.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: "stočení" brzdových kotoučů

Příspěvek od HonzaCZ »

Nejsem si zcela jist, zda u moderních brzdových systémů to je jen zapnuto/vypnuto. Dřív je limitoval výkon elektroniky, dneska to může vyhodnocovat každou milisekundu, i víckrát, pólové aktivní snímače jsou přesnější a fungují u při rychlostech otáčení blízkým nule. No já bych to nepodceňoval.

Apropo, kdo to konečně vyzkouší? Já si hoblovat gumy nebudu ::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“