Stránka 13 z 17

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned zář 27, 2015 9:17 pm
od mnov
Pokud by jsi přeházel pořadí, tak to nepojede vůbec.
Jestli je to s novými kabely horší, tak je problém ve svíčkách nebo v zapalovací cívce. Napětí si prostě hledá nejsnažší cestu a je mu jedno zda projde už v cívce nebo do svíček. A to ještě ke všemu pálí vždy dvě svíčky zároveň, takže to může klidně pálit jen ve svíčce, která je zrovno ve výfuku.
Na tohle je nejlepší to oměřit osciloskopem s VN sondou.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned říj 25, 2015 9:42 pm
od dethroned
tak jaký kabely doporučujete? nechce se mě to pročítat ::-DD:
dával jsem nějakej aušus "blueprint" a zatím žádný problém, ale mám tam dva zásahy asi od kuny (vím, že tam leze) ...přesně jak zmiňujete, jak nařízlý žiletkou..

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned říj 25, 2015 10:00 pm
od mnov
Já mám stále originál kabely i po zásahu od kuny. Jen jsem to oblepil a dal chráničky. Samozřejmě jsem je měřil ohmetrem a vše OK. Jinak mám ještě někde uložené měření VN sondou na nepoškozených kabelech.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: pát úno 05, 2016 8:25 am
od Kid
Mira píše:
Pro foretsra SG 2.0 XT 130kW jsou předepsány svíčky NGK PFR6G. Tzn. platinový. Zase mají životnost 100 tis.
Ahoj subaráci. Taky teď řeším výměnu svíček ve svým Forinovi SG XT 130 kW. V návodu ( asi jako Míra ) jsem se dočet, že tam patří NGK PFR6G. Problém je v tom, že ať v katalogu co maj u nás v mototechně nebo i u všech internetových prodejců jsem našel, že tam patří NGK PFR6B a PFR6G se má dávat do 2.5 T. Dokonce na www.motointegrator.cz píšou, že NGK PFR6G není do SG 2.0 T 130 kW vhodná!
Jaký svíčky máte ve svých SG 2.0 T 130 kW? Jaký s tím máte zkušenosti?
Díky

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: pát úno 05, 2016 7:15 pm
od draconis
Kouknu se ti zítra než pojedu na Jožkoland. Měnili mi je nedávno a schoval jsem si od nich krabičku, kde byl ten typ napsaný (páč mi tam dali místo všech 4 jen 3). Mám ji v autě v kastlíku tuším, tak se mrknu a dám vědět.

Jinak NGK jsou origo, jako alternativa se ještě hodně používá Denso.

Pokud se dobře pamatuji, bylo na konci písmeno G, ale radši to prověřím a dám vědět s jistotou.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned úno 07, 2016 12:59 pm
od draconis
Takže je to tak. Píšu až dneska, páč včera jsme byli na srazu (Jožkoland) a nějak jsem se k tomu nedostal. Měnili mi je v autorizáku Subaru a dali mi tam G, což se shoduje s návodem. Auto viz můj podpis.
20160206_161339_resized.jpg
20160206_161345_resized.jpg

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned úno 07, 2016 10:32 pm
od mnov
Já bych věřil aktuálnímu katalogu NGK. Je docela možné, že v době, kdy se psal návod k autu tento typ ani neexistoval. Já jsem se s tím u NGK setkal u jiného typu svíček. Prostě rozšiřují výrobu a staré návody pak neplatí.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned úno 07, 2016 10:54 pm
od draconis
To nechápu, jak to myslíš? Pokud je v návodu uveden daný typ, výrobce vozu jej sám uvádí jako OEM komponentu a stále se vyrábí, tak podle mě není co řešit. Asi se dá v takovém případě předpokládat, že vše bude fungovat stejně, jako z výroby. Jestli mezitím výrobce svíček začal dělat nějaký lepší a novější typ, znamená to, že jdou použít oba a každý si tak může vybrat. Neznamená to přece ale, že ten původní je najednou špatný a ten druhý jediný správný...?!

Navíc by měl výrobce svíček v takovém případě být schopen rychle a fundovaně reagovat na případný dotaz, takže bych mu zkusil napsat.

Navíc ty motorizace jim tam zrovna v případě Sturbo moc nesedí - dvoulitry 130 kW se dělaly tuším až poslední rok generace SF, tj. 2002. V SG už pak byly jen 130 kW varianty celou dobu výroby (i u faceliftu), tj. do roku 2009 než nastoupil SH. Ruku do ohně za to nedám a hledat se mi to teď nechce, třeba Marcel by to mohl vědět...

U PFR6B je tato motorizace uvedena pouze do r. 2002. Takže tam stejně není výslovně uvedeno, že to je pro SG 2.0XT (tzn. 2003-2009, resp. 2006 kdyby to měl facelift jinak).

Vzhledem k tomu, že se stále pod stejným označením vyrábí a prodává, osobně hodlám věřit originálu, který tam původně byl. Nevidím důvod laborovat s něčím jiným, ale samozřejmě je to jen můj názor.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned úno 07, 2016 11:07 pm
od mnov
Určitě jdou použít oba typy svíček. Podle mého názoru jen výrobce rozšířil řadu a nyní je doporučován jiný typ svíček.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: pát říj 28, 2016 2:34 pm
od Loga
Kua, místo abych někam dojel, tak jsem jen přeparkoval asi o 20m. Nastartuju a už tuším, že je něco špatně, protože se to celé klepe. No zkusím přidat plyn a vyjet a pořád stejné, tak jsem zastavil, otevřu kapotu a co nevidím jeden kabel je nejspíš přehryzaný. Přidávám trochu fotodokumentace, aby to nebyla taková nuda. I bych nějaké té kuně byl schopen odpustit, kdybych bydlel kdesi na samotě, ale ve městě, kde si může vybrat z x set aut v okruhu pár desítek metrů... >>:-@@

Dost blbé, že do pondělí s tím asi nic neudělám, možná by to šlo nějak nouzově zbastlit, ale asi to pro mě nemá cenu, když to stejně vyměním... Možná bych měl koupit nějaké ty Tesly, jak jsem se dočetl, jsou to prý pěkně sr*če, tak by mohli být na ho*no i chuťově.

Každopádně na Forestra SG tu někdo radil tyhle (blbé je, že bych si to musel nechat poslat poštou, navíc tam není psané, jestli jsou skladem... Tak abych je neměl až za měsíc...):
http://www.zapalovacikabely.cz/zbozi/63 ... za-2-0.htm
Když to ale porovnám s těmahle:
http://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-ka ... k-rc-fx67/
které jsou předpokládám přímo na Forestra, tak to je poněkud větší rozdíl, než 2cm, nebo co jsem se to dočetl.
Zajímavé je, že tohle je nejspíš dost podobné a je u toho i ten Forestr napsaný, přičemž délky to má také dost jiné:
http://www.autodily-cardo.cz/svicky/sad ... k-rc-fx31/
Na druhou stranu, možná to zbytečně řeším, třeba tady raději žádná délka není:
http://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-ka ... -ads71611/
Ty asi budou delší, pže se mi zdá, že na Imprezu jsou právě delší a tyhle jsou taky na Imprezu...
Nebo můžu zkusit nakoupit v autokelly, tam mají momentálně skladem jen Nipparts (nebo starline, ale ty asi nechci):
http://www.autokelly.cz/Catalog/subaru- ... 8;32974368
Ale to bych zase musel čekat do pondělí na kámoše jaká by byla sleva, dva tisíce se mi fakt dávat nechce... Budu rád, když mi někdo v mém rozhodování pomůže, objednávat asi budu stejně nejdřív neděli, pže předpokládám, že kdybych to objednal dneska, tak to přijde stejný den.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: pát říj 28, 2016 10:57 pm
od mnov
Loga > jen si dej pozor na koncovky k cívce . Máš tam podle fotek ty dlouhé, což jsou SAE, ale v odkazech dáváš i kabely s koncovkou DIN.

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: ned říj 30, 2016 12:11 pm
od Loga
Tak si nakonec nejspíš objednám tyhle:
http://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-ka ... k-rc-fx67/
a nebudu na tom šetřit.

2mnov: Máš pravdu díky. Jsem jen poněkud zmatený, příjde mi, že nějaký model Imprezi je napsaný jak u těch DIN tak těch SAE. Buď to mají špatně, nebo je ta Impreza nějaká divná... :) A nebo je taky možné, že ty kabely nepoznám. Abych byl konkrétní, tak model ¨SUBARU IMPREZA limuzína (GC), 2.0 i AWD [92kW, 1994ccm]¨
http://www.autodily-cardo.cz/svicky/sad ... k-rc-fx31/
http://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-ka ... -ads71611/

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: úte lis 01, 2016 11:01 pm
od Loga
Ze zajimavosti jsem se dival do manualu a tam pisou, ze by ty kabely meli mit odpor:
#1 cord: 5.6 — 10.6 kΩ
#2 cord: 7.3 — 13.7 kΩ
#3 cord: 5.9 — 11.1 kΩ
#4 cord: 7.3 — 13.7 kΩ

Pričemž já nameřil na tech nových cca 4,2kΩ a 5,8kΩ u těch delších. Asi řeším hlouposti co?

Co se týče těch starých, tak jsem zkoušel měřit jen ten překousaný a jaksi jsem se ničemu nedoměřil (nejspíš to bude rukama). [IRONIE]

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: úte lis 01, 2016 11:08 pm
od Doro
Sentech nebrat - hrozný to šunt >>:-@@

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Napsal: pon lis 07, 2016 11:04 am
od Loga
Skoro se mi to sem ani nechce psát, ale co bych neudělal pro pobavení místní komunity. Můj příběh by se dal popsat příslovím „Komu není rady, tomu není pomoci.“. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, koupil jsem si tyhle kabely:
http://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-ka ... k-rc-fx67/
Jak jsem ale záhy zjistil, tak mám samozřejmě na cívce jinou koncovku! >:-& Ani moudrá slova od mnov tomu nezabránila. Jelikož jsem postoval i nějaké kabely na Imprezu, tak jsem si zkrátka myslel, že mluví o nich. A myslel jsem si, že ty co jsem si našel na tom e-shopu, pod mým modelem auta prostě budou Ok. Tak ne… divím se, že na ten samý model a motorizaci se očividně dělaly dvě koncovky.
Každopádně v e-shopu s tím neměli problém, takže jsem alespoň kabely mohl bez problému vrátit a koupit správné:
http://www.autodily-cardo.cz/-5/sada-ka ... -ads71611/
Na pohled ty NGK vypadají kvalitněji než BLUE PRINT (pominu-li špatnou koncovku). Ale i BLUE PRINT fungují bez problému. Hlavně, že je ta peripetie za mnou. Nejhorší na tom asi je, že nemám koho obvinit, jen sám sebe. :-| Budiž to někomu poučením.