Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
dle mého soudu nezáleží na ramenech , jak napsal Honza, záleží na použití materiálu, který se použije na ten zbytek co to drží. Ramene jsou lisovaná za studena. Pokud možno další proces záleží na daném výrobci, někdo to vaří někdo boduje, ale ať je to tak či tak, tak je to dost festovný :850: Hlavně pokud to vezme, jak se generačně autí vyvíjej, tak vše je na různotvarovaných profilech.
Když si to vezmu, že použití na jedné nápravě je gumový silentblock, kde je šroub a vydržíto 240 000 km i víc na zkušebně, tak to je slušný. Subo, už je to řek bych delší dobu, má svoji Achilovu patu na stabilizačních tyčkách, tedy resp. na jejich uložení. To samé na využití prachovky na ložiskách atd. Prostě česky a jednoduše, jak to nějaký joudo navrhne, tak dlouho to vydrží :850:
Když si to vezmu, že použití na jedné nápravě je gumový silentblock, kde je šroub a vydržíto 240 000 km i víc na zkušebně, tak to je slušný. Subo, už je to řek bych delší dobu, má svoji Achilovu patu na stabilizačních tyčkách, tedy resp. na jejich uložení. To samé na využití prachovky na ložiskách atd. Prostě česky a jednoduše, jak to nějaký joudo navrhne, tak dlouho to vydrží :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Mám-li zhodnotit své zkušenosti z pohledu náročného uživatele, tak u Imprezy po roce se geometrie nehla, u forestera, taky ne. Jediný vážný problém byl, dyž mi jeden "...." nedal přednost :4690: a ohnul mi přední tlumič, tak to se geometrie fakt hnula ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: a po srazu s Dušanem, to se hla taky, ale jen decentně na jednom kole, jinak nic. Spíše sem asi 2x řešil samovolné ujíždění na jednu stranu a vůli v řízení (dyž už to měli v servisu v rámcí něčeho věčího) - forest jede rovně, pak začne točit decentně doprava - možná i gumama, prostě to zahýbá, a jak už vím, každé auto má snahu zahýbat na ňákou tu stranu....už to neřeším, stejně je to jen skoronic. Dokonce, idyž sem o obrubník ve smyku v zimě sejmuk kus Al disku, geometrie se nehla. Vím, že je to i o mezičlánku, ale ďůr tu máme na valachách myslím dost a v zimě je to často masakr.....
Jednou sem to řezal zatáčkama po okresce a žádný provoz. Až sem vzal pár zatáček smykem přes ďůry, bylo mi jasno - nevím, mimo offroudy, s čím jiným bych si to mohl dovolit prosmykovat a nehodit to do škarpy, přitom to furt sedělo ve stopě, ďůra neďůra :826: (ona i výška pneu dělá svoje :657: )
De ostatní mají strach z poškozeníí, sůbo projede s jistotou sobě vlastní....nakonec, je to přec jeho místo, ty naše kvalitní cesty :657:
Jednou sem to řezal zatáčkama po okresce a žádný provoz. Až sem vzal pár zatáček smykem přes ďůry, bylo mi jasno - nevím, mimo offroudy, s čím jiným bych si to mohl dovolit prosmykovat a nehodit to do škarpy, přitom to furt sedělo ve stopě, ďůra neďůra :826: (ona i výška pneu dělá svoje :657: )
De ostatní mají strach z poškozeníí, sůbo projede s jistotou sobě vlastní....nakonec, je to přec jeho místo, ty naše kvalitní cesty :657:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Má odpověď na tvoji otázku je následující: Legacy 2010, nafta 2,0
Závady: několikrát přehrávaný software, popraskaná přední světla (vyměněno v rámci záruky), koroze zadních dveří (přestříkáno v rámci záruky), na 72 tis úplně sjetá spojka a to jezdím velmi slušně (asi ji dělají z másla), několikrát nefunkční ovládání hlasitosti na volantu, jsem zvědavý co mě čeká příště.
Klady: pohon 4x4 (je skvělý), velký vnitřní prostor (ale ten má Hyundai taky),
Shrnutí: Je to stejná masovka jako jakékoliv jiné auto, takže další auto nebude subaru
Závady: několikrát přehrávaný software, popraskaná přední světla (vyměněno v rámci záruky), koroze zadních dveří (přestříkáno v rámci záruky), na 72 tis úplně sjetá spojka a to jezdím velmi slušně (asi ji dělají z másla), několikrát nefunkční ovládání hlasitosti na volantu, jsem zvědavý co mě čeká příště.
Klady: pohon 4x4 (je skvělý), velký vnitřní prostor (ale ten má Hyundai taky),
Shrnutí: Je to stejná masovka jako jakékoliv jiné auto, takže další auto nebude subaru
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Názor "mého" servisu je asi takový, že "pořádný" auta dělalo Subaru v minulém století. Bohužel jejich přesvědčení dost nahravá i moje auto (Forester SG 03), neb jsem tam téměř štamgastem. Stručně a přibližně:
Za cca 4 roky jsem při celkovém nájezdu cca 40tkm zaplatil za opravy cca 60tKč. Což je vzhledem k tomu, co jsem od toho auta očekával příšerná pálka. :839: A to mě brzo čeká znovu pravý zadní tlumič, vejfuk (který je ale stále původní, což je zase celkem solidní výdrž) a kdo ví co ještě. :655:
U ojetých aut se nedá sázet, bez ohledu na značku, na nějakou spolehlivost či vyhlášenost, pokud nemáš s daným autem hafo zkušeností, nevíš kdo a jak s tím autem jezdil a jak se o něj staral.
Na druhou stranu u dnešních novejch aut je situace poměrně vyvážená. Každá automobilka má své problémové i povedené modely. Nečekejme ale ani od těch nejpovedenějších, že svým majitelům vydrží, tak jako za starých časů, bezproblémově sloužit 20 let a odkroutí bez zvláštních nároků statisíce kilometrů. Taková auta se dnes nedělají. Není to (pro automobilový business) výhodné. Nám nezbývá než se s tím smířit.
Za cca 4 roky jsem při celkovém nájezdu cca 40tkm zaplatil za opravy cca 60tKč. Což je vzhledem k tomu, co jsem od toho auta očekával příšerná pálka. :839: A to mě brzo čeká znovu pravý zadní tlumič, vejfuk (který je ale stále původní, což je zase celkem solidní výdrž) a kdo ví co ještě. :655:
U ojetých aut se nedá sázet, bez ohledu na značku, na nějakou spolehlivost či vyhlášenost, pokud nemáš s daným autem hafo zkušeností, nevíš kdo a jak s tím autem jezdil a jak se o něj staral.
Na druhou stranu u dnešních novejch aut je situace poměrně vyvážená. Každá automobilka má své problémové i povedené modely. Nečekejme ale ani od těch nejpovedenějších, že svým majitelům vydrží, tak jako za starých časů, bezproblémově sloužit 20 let a odkroutí bez zvláštních nároků statisíce kilometrů. Taková auta se dnes nedělají. Není to (pro automobilový business) výhodné. Nám nezbývá než se s tím smířit.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Pro úplnost ještě soupis toho, co mi všecho na autě odešlo:
1) Zadní tlumiče
2) Klimoška
3) Vodní pumpa + 3 kladky (ošizený servis předchozím majitelem)
4) Přední pravá kost
5) Mezináprava
6) Zadní dif (LSD)
7) Zase klimoška
8) Zadní levý tlumič (naštěstí v záruce)
9) Zadní levé ložisko
10) Zadní pravý tlumič (bohužel těsně po záruce a dosud nevyřešen)
Po probrouzdání místních diskuzí člověk zjistí, že jsou to celkem běžné závady u tohoto auta. Bohužel se mi sešli všechny během posledních 2 let... :-(((
1) Zadní tlumiče
2) Klimoška
3) Vodní pumpa + 3 kladky (ošizený servis předchozím majitelem)
4) Přední pravá kost
5) Mezináprava
6) Zadní dif (LSD)
7) Zase klimoška
8) Zadní levý tlumič (naštěstí v záruce)
9) Zadní levé ložisko
10) Zadní pravý tlumič (bohužel těsně po záruce a dosud nevyřešen)
Po probrouzdání místních diskuzí člověk zjistí, že jsou to celkem běžné závady u tohoto auta. Bohužel se mi sešli všechny během posledních 2 let... :-(((
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Bekr> hmm, mezinaprava a zadni diff zase tak casto neodchazeji. To spis vypada, ze predchozi majitel dost casto jezdil v terenu nebo tahal nalozenou karu. Ta opakujici se zavada na klime byla co? Kompresor nebo chladic?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned bře 11, 2012 7:26 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Střední Čechy
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Přidám mé zkušenosti s autem:
Než jsem koupil, musel jsem si vyslechnout názory, že mě to sežere, že je to drahý na údržbu,starý, brzdy bla bla bla....
Za rok ostřejšího ježdění (Most, Sosnová, víkendy na okrskách, v zimě cíleně do hor na sníh) 15000 km nic závažného neodešlo (nepočítám věci jako spojka výfuku a vyfouknutá klima ).
Brzdy nejsou ani na 50% (byli nové desky) - leju olej a čekaj mě nový gumy ...
Čekal jsem, že starý auto 10 let se bude sypat, ale je to bomba - nechci nic jinýho! Není nad starou dobrou Imprezu s mechanickýmy dify
Jo ten benzín no ten mě trošku žere
Servisní knížka pro info z druhého webu:
http://www.subaruclub.cz/vozidlo/subaru ... sni-knizka
Vítej v klubu - jdi do Subaru
Než jsem koupil, musel jsem si vyslechnout názory, že mě to sežere, že je to drahý na údržbu,starý, brzdy bla bla bla....
Za rok ostřejšího ježdění (Most, Sosnová, víkendy na okrskách, v zimě cíleně do hor na sníh) 15000 km nic závažného neodešlo (nepočítám věci jako spojka výfuku a vyfouknutá klima ).
Brzdy nejsou ani na 50% (byli nové desky) - leju olej a čekaj mě nový gumy ...
Čekal jsem, že starý auto 10 let se bude sypat, ale je to bomba - nechci nic jinýho! Není nad starou dobrou Imprezu s mechanickýmy dify
Jo ten benzín no ten mě trošku žere
Servisní knížka pro info z druhého webu:
http://www.subaruclub.cz/vozidlo/subaru ... sni-knizka
Vítej v klubu - jdi do Subaru
Subaru Impreza WRX STI r.v. 2002
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16150
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
danvaj32, já mám najeto v dehtovém forestíkovi od 12.12.2008 172 tkm, měl jsem jen měněné světlomety (v záruce) a jinak jen chodím na servisky. Spojku mám stále originál. Kolega měnil spojku u stejného forestíka po 60 tkm, ale tam to bylo na 99.9% mezičlánkem. Každý rok expedice - v létě za 12 dnů přes 5.000 km + forestík je plně využíván jako pracovní auto k baráku a zahradě. Za mně plná spokojenost a další auto mám vybrané :657: :supeer:danvaj32 píše:Má odpověď na tvoji otázku je následující: Legacy 2010, nafta 2,0
....
Shrnutí: Je to stejná masovka jako jakékoliv jiné auto, takže další auto nebude subaru
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
quickly: Jde o to co vše Ti mění při těch serviskách ::-DD: .....tušim že už jsi tu někde zmiňoval co vše považuješ za "spotřebák" :845:
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16150
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Mila69: spotřebákem myslím ty gumové věci u kostí (nebo jak se to jmenuje) - poznám to tak, že na příčných přejezdech to bouchá. Ročně najedu cca 45 tkm a nepřijde mi, že se auto kazí víc než opotřebením.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
docela mě překvapuje, že ses při takovém rozsahu závad dostal do 60 tkč. Předpokládám, že v ceně je i pravidelný servis.Bekr píše:Pro úplnost ještě soupis toho, co mi všecho na autě odešlo:
1) Zadní tlumiče
2) Klimoška
3) Vodní pumpa + 3 kladky (ošizený servis předchozím majitelem)
4) Přední pravá kost
5) Mezináprava
6) Zadní dif (LSD)
7) Zase klimoška
8) Zadní levý tlumič (naštěstí v záruce)
9) Zadní levé ložisko
10) Zadní pravý tlumič (bohužel těsně po záruce a dosud nevyřešen)
Po probrouzdání místních diskuzí člověk zjistí, že jsou to celkem běžné závady u tohoto auta. Bohužel se mi sešli všechny během posledních 2 let... ((
A taky by bylo dobré doplnit, v které fázi života auta bylo těch 40 tkm najeto. Pokud to je např. od 200 do 240 tkm, nepřekvapí to tak, jako kdyby to bylo od 20 do 60 tkm.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
No a vo tom to je... Proto jsem psal, že bez znalosti předchozího majitele a jeho chování k autu, je každá ojetina sázkou do loterie.Slavek_xxx píše:> hmm, mezinaprava a zadni diff zase tak casto neodchazeji. To spis vypada, ze predchozi majitel dost casto jezdil v terenu nebo tahal nalozenou karu. Ta opakujici se zavada na klime byla co? Kompresor nebo chladic?
Z klimošky mi jednou uteklo bez zjevné příčiny médium (asi stářím, to se holt může stát) a jednou praskla jedna trubka... To už moc neberu, jako "běžné opotřebení".
Ještě doplním, že auto jsem kupoval asi s 136tkm a v těch 60tKč NENÍ pravidelný servis. Jen poruchy. Servisovat to u oficiálního servisu, tak to bude asi o dost víc.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
podle mě je subaru celkově spolehlivé asi tak jako každá jiná značka. jen v porovnání s běžnou "konfekcí" si cenu náhradních dílů a celkově servisu vynásobte 2 až 3... :655:
na druhou stranu, závady jsou většinou toho druhu, že vás nenechají nikde stát... narozdíl např od VW...
pro ilustraci můj seznam ZÁVAD za 50 tkm (koupeno s 90tkm):
- ložisko zadního kola
- zavaření výfuku prostřední příruba, zadní půjde teď (trubky a krabice drží, problém jsou příruby)
- píská dvouhmota (zatím neřešeno)
- měněny natržené zadní silentbloky přední nápravy
- problikla lambda (vyřešeno prostříknutím konektoru??)
- vázne klika pátých dveří
- zadní dveře občas nezamykají
..no...jak říkám, mít Fiata tak nejdražší oprava 1000Kč...
na druhou stranu, závady jsou většinou toho druhu, že vás nenechají nikde stát... narozdíl např od VW...
pro ilustraci můj seznam ZÁVAD za 50 tkm (koupeno s 90tkm):
- ložisko zadního kola
- zavaření výfuku prostřední příruba, zadní půjde teď (trubky a krabice drží, problém jsou příruby)
- píská dvouhmota (zatím neřešeno)
- měněny natržené zadní silentbloky přední nápravy
- problikla lambda (vyřešeno prostříknutím konektoru??)
- vázne klika pátých dveří
- zadní dveře občas nezamykají
..no...jak říkám, mít Fiata tak nejdražší oprava 1000Kč...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 690
- Registrován: sob lis 19, 2011 10:25 pm
- Jméno a příjmení: Alexander Kršek (Jarmila Kršková)
- Bydliště: Praha - Prosek
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Mám podobnú skúsenosť, ako dethroned, viď moja servisná knížka na starom webe: http://www.subaruclub.cz/vozidlo/subaru ... sni-knizka
Tlmiče, silentbloky, ložisko, výfuk, žiarovky a zámky vo dverách. Lacné to úplne nie je, ale zasa to jazdí za každých okolností :826: .
Tlmiče, silentbloky, ložisko, výfuk, žiarovky a zámky vo dverách. Lacné to úplne nie je, ale zasa to jazdí za každých okolností :826: .
Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru
Moje soužití s Legacy 2.0R (MY2006) v letech 2009-2012 (50 tis. km až 104 tis. km) vypadalo následovně:
- v 85 tis. km nové gumy předního stabilizátoru a nové zadní brzdové destičky
- v 97 tis. km výměna kostí na přední nápravě a doplnění chladiva do klimy
- ve 104 tis. km srovnání předních kotoučů, nové přední destičky, zavaření díry ve výfuku. Na výměnu připraveny nové gumy zadního stabilizátoru, ty jsem předal novému majiteli s autem jako náhradní díl.
Toť vše, jinak jen běžný servis, tzn. výměna olejových náplní a filtrů v předepsaných termínech a desinfekce klimy. Ale aby to bylo fér, musím doplnit ještě zatuhlou kliku 5. dveří (po otevření se sama nechtěla vracet do původní polohy) a v nízkých otáčkách (blízkých volnoběžným) popískávající dvouhmoťák - jelikož byl ale kromě těch debilních zvukových projevů funkčně OK, nechal jsem to být jak to je.
Suma sumárum jsem za 54 tis. km na českých silnicích v podstatě řešil jen kosti a uložení stabilizátoru.
- v 85 tis. km nové gumy předního stabilizátoru a nové zadní brzdové destičky
- v 97 tis. km výměna kostí na přední nápravě a doplnění chladiva do klimy
- ve 104 tis. km srovnání předních kotoučů, nové přední destičky, zavaření díry ve výfuku. Na výměnu připraveny nové gumy zadního stabilizátoru, ty jsem předal novému majiteli s autem jako náhradní díl.
Toť vše, jinak jen běžný servis, tzn. výměna olejových náplní a filtrů v předepsaných termínech a desinfekce klimy. Ale aby to bylo fér, musím doplnit ještě zatuhlou kliku 5. dveří (po otevření se sama nechtěla vracet do původní polohy) a v nízkých otáčkách (blízkých volnoběžným) popískávající dvouhmoťák - jelikož byl ale kromě těch debilních zvukových projevů funkčně OK, nechal jsem to být jak to je.
Suma sumárum jsem za 54 tis. km na českých silnicích v podstatě řešil jen kosti a uložení stabilizátoru.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650