Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Odpovědět
Uživatelský avatar
celer
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 477
Registrován: úte lis 09, 2010 8:00 pm
Jméno a příjmení: Jiří Paleček
Bydliště: Hradec Králové

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od celer »

..no já jsem na to velmi podobně. Za dva roky a cca 50 tkm jen kosti stabilizátorů, kotouče, víčko chladiče a 1 ks žárovky. Vše ostatví jen běžnej servis dle intervalů.
Teď mám půl roku VW a furt nějakej problém....
...to auto mě prostě baví....
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od suubaru »

moje lego 2,0R má 193 tkm, měnily se kosti stabilizátoru, jinak jen brzdy. Je v absolutně dobré kondici. Pokud byl nějaký trabl s motorem, tak pouze kvůli LPG.
A zdá se mi méně vyklepaná oproti legu 2010, které má 65 tkm.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od suubaru »

danvaj32 píše: popraskaná přední světla (vyměněno v rámci záruky),
http://www.matejveprek.cz/rozpraskani-p ... #more-5970
jojo v japanu neznají účinky methanolu

PS merkněte na reference pana Vepřeka, krásná práce
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od seatik »

jj,pan se v lesteni a udrzbe vyzna,taky mi trosinku postihl ,cerpam predevsim z jeho fora a diskuzi.O tech kapalinach do oostrikovacu sem taky slysel a je to dost mozne.Jen skoda ze neuverejnil seznam,docela by mi to zajimalo
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od suubaru »

nicméně já mám lehounce popraskané plasty reflektorů taky, a ostřiky nemám. Ledaže chemický déšť :670: jó je to tady na Ostravě peklo

Vím třeba, že značkové kapaliny do ostřikovačů dostávají v DE nějaké to TUEV, pokud projdou zkušebnou (ve které se testuje snášenlivost s automotive materiály).Každá surovina v receptuře je pak hlídaná. Divočejší výrobci na to dlabou.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od jarkantor »

Když se tak nad tím zamýšlím, tak mám dojem, že se na značku (nejen) na tomto webu snáší v poslední době především kritika a je prezentovaná poměrně značná nespokojenost uživatelů (ať již stojí zmiňovaná nespokojenost na reálných nebo iracionálních základech). Možná by bylo na místě (si) v tom udělat trošku pořádek a nemíchat páté přes deváté, což? :845: Netvrdím, že zrovna já budu tím kdo to svede, ale tak nějak mi chybí buď objektivita nebo odstup (ale taky chápu, že mít odstup při absolvovaných výdajích za vstřikovače, polomotory, podvozkové díly, samonivelační tlumiče, atdapod., je někdy velmi nesnadné). Pamatuji, jak mě, jakožto vlastníka Forester-a 2.0 Active WP/116kW, vytočil exitus celé LPG větve díky natankované vodě na vypláchnutém stojanu, jak mě dožrala výměna osmi vstřikovačů díky jejich "odbornému" montování a čištění, jak mě naprdla vcelku zbytečná výměna samonivelačních tlumičů s pružinami. Když ale zreálním výdaje a podívám-li se na ně s odstupem, pak zjistím, že kromě LPG (které bylo v autě v podstatě navíc) a s ním spojenými nepřímými výdaji (ucházející LPG vstřik a na to konto vyčištěné LPG a BA vstřiky a jejich odstřelení, díky permanentně plné LPG nádrži zdánlivě - v klidu a s vypnutým motorem - sednutý zadek, který se ani po nových pružinách a samonivelácích nezvednul) mi na autě NIC nekleklo (neberu-li v potaz výměnu žárovek). Mám silný pocit, že současné trable se pojí z převážné většiny s naftovými motory Subaru. Ano, první verze současné generace Forester-a byly jízdně ukolébané. Ale že by se benzínové neelpégé verze nějak signifikantně kazily? Nepsalo se o tom nikde... Ano, motor 2.5i u OTB je spojován se záznamy, že má tendenci se přehřívat a "střílí" na něm těsnění pod hlavami. Ale taky se píše, že se tento motor má chuť zbavovat těsnění především v kombinaci s LPG pohonem/zástavbou. Položím tedy s (ne)dovolením zdejším uživatelům otázku, která mi leží v hlavě už nějakou dobu: CO ZA ZNAČKU BYSTE SI HODLALI KOUPIT, KDYŽ BY TO NEBYLO SUBARU? Nerozumím tomu, co pozitivního si kdo slibuje od přeplňovaných nízkoobjemových motorů v poměrně velkých autech na úrovni 1.0l (plánuje Ford Mondeo), 1.4l (VW Passat), 1.7CRDi (Hyundai i40), atdapod. Občas mě svým způsobem pobaví demonstrace typu "končím se Subaru, protože nešestválců, protože jen dvaapůllitru, protože cévété, protože ...". Ano, konkurence se bezpochyby těší na každého, kdo jim postaví na dvůr na protiúčet ojeté Subaru a odveze si novou nebo pseudonovou nebo ojetou nízkoobjemovou jednaaněcolitrovou řehtačku. Ono to chce nechat povozit zadek taky v něčem jiném, posoudit, zhodnotit, nechat si popovídat od nezaujatých vlastníků konkurenčních značek a člověk přijde na to, že se svým způsobem kazí (nějak) všechno. Něco více, něco méně. Něco za více, něco za méně peněz. K jaké značce chce přecházet někdo, kdo je zvyklý na jízdní vlastnosti Subaru, na jeho průchodnost terénem, na nejméně dvoulitrový objem atmomotoru (pardon motorizacím 1.6/1.5l), na redukci, na pohon 4x4 (jakkoliv to může být a asi i je klišé v kontextu s jeho provedením skorohaldeks, haldeks, nehaldeks, nejede), na ... Mně osobně se to těžko hodnotí, já si prošel svým očistcem s koncernovými auty. A nakonec jsem, i po zkušenostech s Foresterem, které vlastně byly spíše pozitivního charakteru, jsem znovu skončil u Subaru a ještě jsem si pořídil specifickou koncepci pohonu 2.5i s CVT. Jo, beru, že se může vysypat CVT, že se může přehřívat motor a na to konto se můžou křivit a praskat hlavy a střílet těsnění, kdovíco všechno se může stát, ale to asi všude a pokud bych na to pořád myslel, tak si koupím trakař na zahradu a nebo budu jezdit na kole. Jistě, je blbé, že se serou dýzlmotory, prezentované jako unikát (ale třeba jsou u současných modelů už mušky vychytané). Ale taky na nová auta nabízí euroimportér (zřejmě) záruku 5 let a k autům, co jsou ještě v záruce, je možnost si záruku na 3+2+2 přikoupit. Za mě osobně zatím jiná volba není - ať už si přesypu v hlavě skoro cokoliv, co mě z hlediska možné konkurence napadne. Ale třeba mě někdo přivede na myšlenku, že právě značka ABC, model XAZ, to je síla dnes... :diky: předem.
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od ozawasan »

jarkantor....rád bych Tě doplnil:)
na trakaři tě může zaskočit červotoč.....

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od Kolben »

jarkantor: Mooc pekny. Tak ja jsem treba se Subaru nad miru spokojenej. Mam ho 9 mesicu, najeto mam neco malo pres 30.000km a nerozbilo se na tom aute vubec, ale vubec nic. Maka a slape jako hodinky a pro me je to zatim vynikajici auto. (a doufam, ze snad vydrzi) To jak se tu pomlouvaji dyzlaci mi prijde taky trochu neobjektivni, hlavny kdyz je pomlouvaji majitele benzinovych verzi subaru, ktery dyzla nikdy nemeli.... :-) Jedina piha na krase je, ze sem musel v zaruce menit xenony, rosily se zevnitr.

Dalsi bezproblemove auto je muj Baworacek. Ten maka jako hodinky porad a bez problemu taky.

A jen tak pro zajimavost jak super jsou koncernovy auta jo (po tomhle kousku jsem se zaprisahnul, ze uz si nikdy koncernovy auto nekoupim!!!): Kdyz sem toho este moc nenajezdil, tak jsem mel novyho Golfa 5kovyho. A ted pekne poporade co se na tom vysypalo:
budu psat i priblizny km:
cca 12.000km - odesla spojka - zaruka
cca 13.000km - odesly zhavice - po zaruce 2 roky
cca 13.000km - odesly znova zhavice - po zaruce 2 roky
cca 14.000km - odesela komfortni ridici jednotka - po zaruce
cca 15.000km - odeslo lozisko v alternatoru
cca 16.000km - opet zhaveni
cca 17.000km - asi nejvetsi lahudka na dalnici se rozlitly prevodovy kolecka na 6 rychlostnim stupni a dodelaly celou prevodovku. samo po zaruce. A co na to VW??? Nic, zadna kulance, vubec nic. Auto je po zaruce, tak co by ste chtel. Oprava za 85.000kč !!!!! v sedmnacti tisicich. S tim, ze starou prevodovku si vzali jako protiuctem :-)
cca 20.000km - ulitly sterace (uhnil ten tisicihran co je to na nem pridelany)
Ale jezdil za 6 litru :-)
...a takhle bych mohl pokracovat......
Zhaveni se nevyresilo do posledni chvile. Takze sem pak uz svicky nekupoval a startoval bez zhaveni.


PS: a nejsem prase, auto pekne ohrejvam a vseobecne se k nemu chovam moc hezky.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od romull »

Dost dobře a pravdivě sepsáno :826: , úvahy o útěku od Subaru, když je člověk na něj zvyklí a ještě si jej zamiloval pramení především z momentálního nasr...ní nad konkrétním problémem ( ponejvíce snad s naftovým motorem, ať už jsou to vstřiky, DFP, nebo dvouhmota a spojka ). Tyto problémy jsou však opravdu všude, jen někde dřív a někde později. Je to požavky, které přináší dnešní doba a kdyby zůstali starý klasický řadový čerpadla, trysky a nafta s obsahem síry tak to odjezdí 500 kkm jako starý Golf, nebo Peugeot a dřív to shnije než se to podělá :850: . Nafta u Subaru není zase tak dlouho, tak celkem chápu že než se to vychytalo, tak vletěla na trh spousta motorů co to neustáli. Na tohle však nebyli příznivci značky zvyklí a nový uživatelé šli hojně k Subaru právě z důvodu jeho pověsti a taky proto že už má konečně i naftu, protože benzín který bere 10 by si nikdy nekoupili. Pro některé z nich však přišlo rozčarování.
Další útěkáři se rekrutují z těch kterým vadí částečný ústup z tradic značky a přizpůsobování se ostatní konfekci, ať už jde o technická řešení, nebo tvary a velikosti karoserií ( mezi ty patřím i já, i když nový Forester se mi líbí :850: ).
Momentálně mě ale nenapadá za co bych vyměnil svého Otíka, takové auto teď na trhu asi není ( snad vyjma BMW X6, ale to není auto pro normální lidi a ostatní se taky na jejich majitele tak dívají ), ale kdyby udělali s novou 3er v kombíku to co Subaru svého času s Legem a trochu jej zvedli aby nelezlo břichem po zemi a zahodili ty hliníkový nápravy, tak už bych věděl a v žádném případě bych nešel do žádné malorážky ( oni by to tam snad ani nedali ), ale minimálně do 328i, nebo raději 335i. Motory jsou super, jízdní vlastnosti taky, spolehlivost slušná a servis....no ten autorizovaný je na mašli, tam se Subaru snad nikdy nedostane. U BMW slibují něco jako řadu 3 GT co bude podobná řadě 5 GT, ale do lehčího terénu to stejně nebude, na to mají X3 a tu zase nemusím :686: .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od catana »

Co se týká zmiňovaného BMW, tak jejich produkty se mi v současnosti líbí jen ve variantě "Alpina" - ty z toho vykoušou většinu továrních debilit (např. runflat) a naopak u drtivé většiny svých modelů autu dají charakter, který tovární BMW ztratilo. Průšvih je servis, pač autorizovaný je naprostá katastrofa a jediná šance je jezdit nikoliv ke konkrétnímu servisu, ale za konkrétním technikem.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Giorgio77
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 117
Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
Bydliště: Praha, Železné hory

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od Giorgio77 »

Runflaty se nechaj v pohodě přežít, měl jsem je rád. A servis je na 100 tis. km zadarmo.......... Takže neřešíš nic... Já měl zkušenosti se servisem vždycky celkem průměrný...
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od Kolben »

Runflaty jsem mel taky na BMW.
A zas tak hrozny to nebylo. Kdyz jsem je pak vymenil za normalni kontiky, tak tam ten rozdil nebyl hnedle zadnej.
Ale runflaty uz bych tam nedal. Sice na nich clovek muze dojet do servisu, ale v bejvalim barumu mi rekli, ze kdybych za nim prijel s dirou v runflatu, tak ze maji zakazano to opravovat. Nehlede na to, ze ta guma stoji peknej balik. A taky kdyz mi prehazovali runflaty (runflaty dolu, runflaty na kola), tak jim to trvalo hnedle dve hodiny, protoze to nebyla diky jejich pevnosti zadna sranda. No a k servisu 100.000km zadara to je velka vypocitavost od BMW. Je to sice moc hezky, ze je vse zadara vcetne oleje apod. Ale co naplat, kdyz tam clovek muze jet, az kdyz si auto rekne. Neexistuje, ze by Vam udelali servis treba po 15ti tisicich, protoze to tak chcete zadarmo. Musi se cekat, dokud palubni pocitac nerekne, ze se ma jet na servis. A diky intevalu 50tisic kilometru, se clovek na servis dostane za tu dobu maximalne 2x. A to uz se jim pekne vyplati jako marketingovej tah. Lidi na to slysi. 100.000km servis zadara :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od jarkantor »

ozawasan: hele no tak na toho červího toče jsem nepomyslel, stejně jako na to, že na kole bych obtěžoval svoje pětcelýchsedm (HEMI) rojdy. Na malý okamžik jsem uvažoval nad pěší chůzí, ale došlo mi, že bych si mohl na nevhodně vyvýšeném okraji chodníku (obrubník?) podvrtnout některou ze spodních haksen a díky zcela podvratným způsobem instalovanému odpadkovému koši bych si mohl během následného pohybu fpřet vyprázdnit o jeho ocelovou hranu dutinu ústní. Takže mě nakonec napadá snad jen jediné východisko: :sibenice: A při finálním zohlednění všech představitelných neovlivnitelných proměnných raději zůstanu u současného subaruvozejku, ten zlomyslně nastavený obrubník pokořím raději autmo a zákeřný koš si podám předním nárazníkem :drive: Bo skeptickým a poraženeckým myšlenkám se ze zásady nepoddávám. Takže když se auto posere, tak se zase opraví a během pětiletého intervalu záručního bude mít auťák času dost, aby se předvedl. :811:
Giorgio77
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 117
Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
Bydliště: Praha, Železné hory

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od Giorgio77 »

to Kolben: no já bych byl nejšťastnější kdyby servisní interval byl 100 tis. protože by mě v tom servise nikdy neviděli... ::-DD: těch 15. tis to je hrozný... s nadsázkou... (pumpa,pumpa, pumpa, servis, pumpa, přezutí kol, pumpa, servis..... ) ::-DDD:
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost a vyhlášenost Subaru

Příspěvek od jaromir »

Tak mi to nedalo a na základě posledních příspěvků jsem zabrousil na téma "Bude vaše další auto opět subaru?". A mohu jenom konstatovat - vítejte zpět Vy všichni :pr: , kteří jste prozřeli a přišlo Vám výhodné zůstat u :subaru: . :diky: za :love: .
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“