Přestavba N1 - odstranění přepážky
Napsal: pát zář 18, 2009 3:30 pm
Pevná přepážka (mřížka) po novelizaci :drive:
Převzato z webu
http://poradna.prestupkyvdoprave.cz/por ... p?f=7&t=29
Jak to vlastně je s pevnou přepážkou, lidově mřížkou u vozidel, které byly kvůli odpočtu DPH přestavovány na "nákladní" vozidla (z M1 na N1). Novelizací vyhlášky 341/2002, a to vyhl. č. 283/2009, bylo upraveno, že od 15.9.2009 u vozidel, která svou konstrukcí vychází z osobního automobilu (M1), tato pevná přepážka (včetně zatmavení oken) již ve vozidle nemusí být umístěna. :supeer: :supeer: :supeer:
Původní znění vyhlášky č. 341/2002 Sb., a to bodu č. 6 přílohy č. 1:
6. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje. Pro zařazení vozidla s nedělenou skříní do kategorie N1 musí být splněna následující nerovnost
P-(M+N.68)>N.68, kde
P = největší technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla v kg
M = provozní hmotnost
N = počet míst k sezení s výjimkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle
dostupná místa ukotvení sedadel. Za dostupné se považuje takové ukotvení, které se dá využít pro montáž sedadla. Aby
nemohla být některá ukotvení považována za dostupná, musí se jejich užití mechanicky zabránit, např. přivařením krycích
desek nebo montáží podobných trvalých krytů, které nemohou být odstraněny běžně dostupným nářadím.
Pokud výše uvedená nerovnost není splněna, vozidlo se zařazuje do kategorie M1.
Při rozhodování o změně zařazení vozidla do kategorie N1 dříve zařazeného v kategorii M1 snížením počtu míst k sezení se
uvažuje pro uplatnění vzorce provozní hmotnost původního vozidla M1 uvedená v technickém průkazu vozidla v případě jednotlivého schvalování nebo v základním technickém popisu vozidla (dále jen "ZTP") při typovém schvalování před úpravou pro kategorii N1. Případná alternativní výbava uvedená v poznámce ZTP ani hmotnost případně odstraněných sedadel či hmotnost přepážky nebude pro uplatnění vzorce uvažována.
a novelizace vyhláška č. 283/2009 Sb.:38. V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta „Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.“.
Tedy platí to i pro vozidla, která měla přepážku i před touto novelizací. POZOR !!! Nemění se ale nic na tom, že vozidlo je stále N1 a pokud byl snížen počet míst k sezení, tak toto vše zůstává zachováno !!!
Tak od 15.9.2009 hrrrrrrrrrrrrr na demontáž přepážky ...
Přeji pěkný den
Převzato z webu
http://poradna.prestupkyvdoprave.cz/por ... p?f=7&t=29
Jak to vlastně je s pevnou přepážkou, lidově mřížkou u vozidel, které byly kvůli odpočtu DPH přestavovány na "nákladní" vozidla (z M1 na N1). Novelizací vyhlášky 341/2002, a to vyhl. č. 283/2009, bylo upraveno, že od 15.9.2009 u vozidel, která svou konstrukcí vychází z osobního automobilu (M1), tato pevná přepážka (včetně zatmavení oken) již ve vozidle nemusí být umístěna. :supeer: :supeer: :supeer:
Původní znění vyhlášky č. 341/2002 Sb., a to bodu č. 6 přílohy č. 1:
6. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje. Pro zařazení vozidla s nedělenou skříní do kategorie N1 musí být splněna následující nerovnost
P-(M+N.68)>N.68, kde
P = největší technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla v kg
M = provozní hmotnost
N = počet míst k sezení s výjimkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle
dostupná místa ukotvení sedadel. Za dostupné se považuje takové ukotvení, které se dá využít pro montáž sedadla. Aby
nemohla být některá ukotvení považována za dostupná, musí se jejich užití mechanicky zabránit, např. přivařením krycích
desek nebo montáží podobných trvalých krytů, které nemohou být odstraněny běžně dostupným nářadím.
Pokud výše uvedená nerovnost není splněna, vozidlo se zařazuje do kategorie M1.
Při rozhodování o změně zařazení vozidla do kategorie N1 dříve zařazeného v kategorii M1 snížením počtu míst k sezení se
uvažuje pro uplatnění vzorce provozní hmotnost původního vozidla M1 uvedená v technickém průkazu vozidla v případě jednotlivého schvalování nebo v základním technickém popisu vozidla (dále jen "ZTP") při typovém schvalování před úpravou pro kategorii N1. Případná alternativní výbava uvedená v poznámce ZTP ani hmotnost případně odstraněných sedadel či hmotnost přepážky nebude pro uplatnění vzorce uvažována.
a novelizace vyhláška č. 283/2009 Sb.:38. V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta „Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.“.
Tedy platí to i pro vozidla, která měla přepážku i před touto novelizací. POZOR !!! Nemění se ale nic na tom, že vozidlo je stále N1 a pokud byl snížen počet míst k sezení, tak toto vše zůstává zachováno !!!
Tak od 15.9.2009 hrrrrrrrrrrrrr na demontáž přepážky ...
Přeji pěkný den