Přestavba N1 - odstranění přepážky
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Přestavba N1 - odstranění přepážky
Pevná přepážka (mřížka) po novelizaci :drive:
Převzato z webu
http://poradna.prestupkyvdoprave.cz/por ... p?f=7&t=29
Jak to vlastně je s pevnou přepážkou, lidově mřížkou u vozidel, které byly kvůli odpočtu DPH přestavovány na "nákladní" vozidla (z M1 na N1). Novelizací vyhlášky 341/2002, a to vyhl. č. 283/2009, bylo upraveno, že od 15.9.2009 u vozidel, která svou konstrukcí vychází z osobního automobilu (M1), tato pevná přepážka (včetně zatmavení oken) již ve vozidle nemusí být umístěna. :supeer: :supeer: :supeer:
Původní znění vyhlášky č. 341/2002 Sb., a to bodu č. 6 přílohy č. 1:
6. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje. Pro zařazení vozidla s nedělenou skříní do kategorie N1 musí být splněna následující nerovnost
P-(M+N.68)>N.68, kde
P = největší technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla v kg
M = provozní hmotnost
N = počet míst k sezení s výjimkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle
dostupná místa ukotvení sedadel. Za dostupné se považuje takové ukotvení, které se dá využít pro montáž sedadla. Aby
nemohla být některá ukotvení považována za dostupná, musí se jejich užití mechanicky zabránit, např. přivařením krycích
desek nebo montáží podobných trvalých krytů, které nemohou být odstraněny běžně dostupným nářadím.
Pokud výše uvedená nerovnost není splněna, vozidlo se zařazuje do kategorie M1.
Při rozhodování o změně zařazení vozidla do kategorie N1 dříve zařazeného v kategorii M1 snížením počtu míst k sezení se
uvažuje pro uplatnění vzorce provozní hmotnost původního vozidla M1 uvedená v technickém průkazu vozidla v případě jednotlivého schvalování nebo v základním technickém popisu vozidla (dále jen "ZTP") při typovém schvalování před úpravou pro kategorii N1. Případná alternativní výbava uvedená v poznámce ZTP ani hmotnost případně odstraněných sedadel či hmotnost přepážky nebude pro uplatnění vzorce uvažována.
a novelizace vyhláška č. 283/2009 Sb.:38. V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta „Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.“.
Tedy platí to i pro vozidla, která měla přepážku i před touto novelizací. POZOR !!! Nemění se ale nic na tom, že vozidlo je stále N1 a pokud byl snížen počet míst k sezení, tak toto vše zůstává zachováno !!!
Tak od 15.9.2009 hrrrrrrrrrrrrr na demontáž přepážky ...
Přeji pěkný den
Převzato z webu
http://poradna.prestupkyvdoprave.cz/por ... p?f=7&t=29
Jak to vlastně je s pevnou přepážkou, lidově mřížkou u vozidel, které byly kvůli odpočtu DPH přestavovány na "nákladní" vozidla (z M1 na N1). Novelizací vyhlášky 341/2002, a to vyhl. č. 283/2009, bylo upraveno, že od 15.9.2009 u vozidel, která svou konstrukcí vychází z osobního automobilu (M1), tato pevná přepážka (včetně zatmavení oken) již ve vozidle nemusí být umístěna. :supeer: :supeer: :supeer:
Původní znění vyhlášky č. 341/2002 Sb., a to bodu č. 6 přílohy č. 1:
6. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje. Pro zařazení vozidla s nedělenou skříní do kategorie N1 musí být splněna následující nerovnost
P-(M+N.68)>N.68, kde
P = největší technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla v kg
M = provozní hmotnost
N = počet míst k sezení s výjimkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle
dostupná místa ukotvení sedadel. Za dostupné se považuje takové ukotvení, které se dá využít pro montáž sedadla. Aby
nemohla být některá ukotvení považována za dostupná, musí se jejich užití mechanicky zabránit, např. přivařením krycích
desek nebo montáží podobných trvalých krytů, které nemohou být odstraněny běžně dostupným nářadím.
Pokud výše uvedená nerovnost není splněna, vozidlo se zařazuje do kategorie M1.
Při rozhodování o změně zařazení vozidla do kategorie N1 dříve zařazeného v kategorii M1 snížením počtu míst k sezení se
uvažuje pro uplatnění vzorce provozní hmotnost původního vozidla M1 uvedená v technickém průkazu vozidla v případě jednotlivého schvalování nebo v základním technickém popisu vozidla (dále jen "ZTP") při typovém schvalování před úpravou pro kategorii N1. Případná alternativní výbava uvedená v poznámce ZTP ani hmotnost případně odstraněných sedadel či hmotnost přepážky nebude pro uplatnění vzorce uvažována.
a novelizace vyhláška č. 283/2009 Sb.:38. V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta „Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.“.
Tedy platí to i pro vozidla, která měla přepážku i před touto novelizací. POZOR !!! Nemění se ale nic na tom, že vozidlo je stále N1 a pokud byl snížen počet míst k sezení, tak toto vše zůstává zachováno !!!
Tak od 15.9.2009 hrrrrrrrrrrrrr na demontáž přepážky ...
Přeji pěkný den
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Je to přesně tak jak uvádí Rudolfo. :826: Mně osobně přepážka vlastně vyhovuje protože občas vozím psa.Jinak mezi sedačkama a přepážkou je cca 5 cm mezera kam se vejde spousta věcí.Na straně do kufru na ní mám hasičák a oranžový maják který mohu v N1 legálně používat.Ještě na ní plánuju namontovat kastlík po celé délce v horní části.Protože je teď policajtům přepážka vlastně fuk tak ji předělám na dvoudílnou s odendávací mříží.No a časem mně snad ještě něco napadne :655:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Tuto informaci vím už od dřívějška, ale zajímá mě, jestli se to týká i OA-M1-SP-MV - tedy osobní automobil speciální montážní
Mříž mám nařízenou v techničáku a tato novela, mi přijde, hovoří jen o N1?
Mříž mám nařízenou v techničáku a tato novela, mi přijde, hovoří jen o N1?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Jo jedná se jen o osobáky přestavěný na náklaďáky kvůli odpočtu DPH.Prostě vozit přepážku v Maserati někomu příde trochu podivný :811: ::-DD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Jám nemám klasickou přepažku, ale protipesovou mříž, bez které si klidnou jízdu nedovedu představit :811:
Kdyby forestík v N1 neměl jen 4 místa, tak mám i přepážku
Kdyby forestík v N1 neměl jen 4 místa, tak mám i přepážku
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
No ono to pátý místo je stejně taková provizorka.Tři pořádný dospěláci se vzadu už dost mačkaj. :drive:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
DDDD mám v novým forestíkovi v dehtu (active) vyzkoušené, že když jsem na vícedenním jednání, tak dělám řidiče na obědy (jako jediný mám rád neoalk pivo) a jede nás 5 dospělých, z toho 2 mají přes 190 cm. I vzádu je dostatek místa na nohy a vedle sebe tak akorát, ale pořád bez problémů. Active má výhodu, že uprostřed není vyklápěcí dekl - není to tak tvrdé.DDDD píše:No ono to pátý místo je stejně taková provizorka.Tři pořádný dospěláci se vzadu už dost mačkaj. :drive:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- RunningRunner
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1259
- Registrován: pon srp 31, 2009 1:26 pm
- Jméno a příjmení: Petr Sklenář
- Bydliště: Hradec Králové, Velké Svatoňovice :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
... jestli to nebude tím, že nový Forestr je trošku větší. Ono i pár cm dělá v autě divy. Já se mám se 4ma místama aspoň na co vymlouvat Ale jak bude chvíle, tak se taky chystám přepážku vymontovat ... právě pro těch pár cm ...quickly píše:DDDD mám v novým forestíkovi v dehtu (active)...
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
No to moje je osobák přestavěnej na spociální-montážní osobák s mřížkou - taky kvůli DPH.DDDD píše:Jo jedná se jen o osobáky přestavěný na náklaďáky kvůli odpočtu DPH.Prostě vozit přepážku v Maserati někomu příde trochu podivný :811: ::-DD:
Jestli se to mě netýká, tak si jdu hodit mašli
Už jsem si vesele zpíval :657:, jak jsem ušetřil 4000 za zpětnou přestavbu...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
To Honza CZ:A čím je to auto tak speciální?Leda že máš odstraněný zadní sedačky a počet míst 2.Pak je to stejný.Zůstává počet míst a přepážka může ven.Na původní počet sedadel to ale už nepřetýpnou :666:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
RR: Novej Festr je opravdu větší a tudíš vzadu prostornější.Odstraněním přepážky získáš větší prostor v kufru a samozřejmně rychlejší manipulaci při skládání sedaček.
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Není speciální vůbec v ničem, původně měl na 3. bočních oknech bezpečnostní folie, ale ty už původní majitel nechal sundat a dát tmavý. Má to posuvnou, demontovatelnou mříž za zadníma sedačkama a v techničáku 5 míst k sezení.DDDD píše:To Honza CZ:A čím je to auto tak speciální?Leda že máš odstraněný zadní sedačky a počet míst 2.Pak je to stejný.Zůstává počet míst a přepážka může ven.Na původní počet sedadel to ale už nepřetýpnou :666:
V kufru, po stranách v místech podběhů tam jsou podélně čtvercový profily, tak 10 x 10 x 500 mm s dírama se závitem - je to tam originál nebo to je ta "speciální výbava"?
viz
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Teda tam se nekdo hodne dopodobna rozepisoval..ja mam taky posuvnou sklopnou prepazku,po stranach nejake zelezne uchyty a do nich dokazde po jednom sroubu byla pridelana prepazka..ale takovy slohopis tam nemam..jinak forester auto me..14 sem to behem 5 minut odmontoval,3 nepruhledna skla sem uz predtimto terminem odstranil a dal tam nejtmavsi pruhlednou folii..protoze to neuveritelne znesnadnovalo vyhled..kterej magor toto vymyslel :839:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
To: HonzaCZ
Poslal jsem oficiální dotaz na Ministerstvo dopravy k Tvému dotazu na M1. :4690: Tak uvidíme Oficiálně mají 30 dní na odpověď. :6066: Tož necháme se překvapit.
Hned jak budu vědět, Tě budu informovat. Na internetu jsem, hledal, hledal a hledal, ale všechno jen JPP (jedna paní povídala).
Zatím ahojky :718:
Ruda
Poslal jsem oficiální dotaz na Ministerstvo dopravy k Tvému dotazu na M1. :4690: Tak uvidíme Oficiálně mají 30 dní na odpověď. :6066: Tož necháme se překvapit.
Hned jak budu vědět, Tě budu informovat. Na internetu jsem, hledal, hledal a hledal, ale všechno jen JPP (jedna paní povídala).
Zatím ahojky :718:
Ruda
Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky
Rudolfo: Mockrát děkuji, já už jsem někam volal, ale když už jsem se dovolal, tak nevěděli, tak jsem taky někam napsal, uvidíme, jestli odpoví.
Každopádně doufám, že odpoví aspoň jednomu z nás - ještě jednou :diky:
Každopádně doufám, že odpoví aspoň jednomu z nás - ještě jednou :diky:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno