Nejstarší syn měl jako svoje první auto od nás půjčenou Xsaru 2004 s atmosférickou 1,4.
Jezdil s tím asi rok, naučil se řídit, párkrát to někde lehce ťuknul a choval se k tomu dost hrubě, protože to nebylo jeho.
Ale na servisu jsme se nákladově podíleli.
Pak si koupil během roku postupně svoje dvě auta (Bávo E46 a MX5) a ty už si opečovává a také už je relativně vyježděný řidic, takže nemám o něj obavy, když má v Bávu třílitr šestiválec.
Druhý syn teď ma čerstvě řidičák a zase mu půjčíme otloukánka Xsaru, která ještě funguje.
Na ní se naučí, než začne řešit vlastní auto.
Takže u nás jsme šli cestou, že auto dětem nekupujeme, pouze jim na rozjezd půjčíme starý pekáč, který jsme jinak měli jen jako záložku.
A je to právě slaboučký manuál, který nemá ani klimu.
To je naučí
Ono také ale hraje roli, jestli mlaďoch má šanci si na auto sám našetřit - tzn. jestli už maká nebo ještě studuje.
Brácha šel jinou cestou. Ten koupil synovi C-čkového ojetého Mercedesa a ten jim stal dva roky před domem, protože mladý s tím vůbec nejezdil.
No a teď to zase prodávají.
A teď už konkrétně:
XV pro holku určitě není špatná volba.
Je to crossover, což je dnes moderní a vypadá to hezky, takže se za to nebude stydět.
Je z toho sice horší výhled dozadu, ale na to se dá zvyknout.
Moje žena má z Mini Coopera výhled všemi směry jako z tanku, a jak parkuje ve městě mezi auty a bez pípáků.
A možná bude problém sehnat manuál, takže stejně skončíte u automatu.
A kdyby to byl přece jen manuál, tak si rozhodně nemyslím, že do budoucna budou v ojetinách nějak dramaticky dominovat automaty.
I když pokud se bavíme jen o Subaru tak tam asi ano.
Co se týče čtyřkolky, tak to vůbec nevidím jako věc, která svádí k blbnutí. Naopak, horší by pro ni byla zadokolka.
Podstatnější je, aby měla auto se stabilizací. U začátečníků to dost pomůže na sněhu, ledu a mokru.
Žena jezdila kdysi jako nezkušená řidička na sněhu s Legacy 4x4 bez stabilizace a nebyla z toho moc nadšená. Auto se sice všude vyhrabalo, ale když přidala plyn, tak jí sem tam šlo bokem a to jí děsilo. Ta stabilizace tohle bude korigovat.
Pojem "tuhá spojka" u Subaru osobně moc nechápu.
V rodině nám to nikdy nevadilo ani u Legacy ani u STI.
Ale třeba jsme v tom extrémisti.
Koroze je klasika - chce to ošetřit hned po koupi nástřikem spodku a případně obrousit a vyčistit, co už bude špatné.