Forester - montáž navijáku

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Doro »

Dokončil sem základní úpravy a prozatím ukončil další drobnostě, které nejsou pro kotvení nárazníku podstatné (doufám :845: ) - nechám to až na léto nebo za lepšejších podmínek (jako v tom sněhovém marasu, kdy se boří noha spíše do vody než sněhu, se dělá fakt blbě). I příjezd k nám už je jen pro otrlé jedince a vyjížděl sem na vícekrát - taje to zatraceně rychle a boří se to skoro šude.
Přikládám nové foto - už je dobře vidět, jak to vypadá ve finále a že dopředu to fakt netrčí vůbec. Páčku odpojovače zatím nechám na červeno, ale pokud to bude dráždit na parkovištích :baseball: , přetřu to na černo. Vypadá to jako otevírání kufru, jen to trčí více dopředu.
Funkčnost byla odzkoušená :826:
Tadyk je video 1. testu o strom (zvažoval sem test na sloupu el. vedení....ale necu pokoušet vrtkavou štěstěnu, že bych ho sklopil k zemi jako včera ocel. sloupek ::-DDD: ::-DDD: ) http://www.youtube.com/watch?v=OWw0xFW0hBc

No a ten AKU taky není právě výhra v loterii, bo mu klesá při zátěži napětí (asi to raději změřím, ať vím přesně...nebo jen kecám a zdá se mi to), ale stejně jede naviják na zlomek výkonu, tak to neva.
Přílohy
DSC04153.JPG
DSC04159.JPG
DSC04162.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Kofilka »

Co dodat prostě paráda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Naposledy upravil(a) VDC dne čtv úno 03, 2011 12:10 am, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Zkrácen počet vykřičníků
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od VDC »

Kofilka píše:Co dodat prostě paráda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
Pod to se podepisuju. :supeer:
Naposledy upravil(a) VDC dne čtv úno 03, 2011 12:11 am, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Změněn počet vykřičníků u citace
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Tom007 »

Ta zatažená ruční brzda byla naschvál jako zátěž ? Jinak supr práce :supeer: , dporučuji montovat za kačky. :wink:
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od als »

Moc pěkný :supeer: a jaká byla cenovka navijáku, nebo jeho typ - tedy jestli to není tajný know-how :bp: :-)
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2495
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Subaru4ever »

Doro: když tak koukám na ten naviják a spojím si to s relativně častou potřebou tahat kolegy (ne)motoristy z příkopů, určitě by se hodilo mít v autě 2 až 4 pořádný klíny pod kola. Přeci jen když už by se člověk dostal do pozice tahajícího a měl možnost/byl donucen užít navijáku, bylo by dobré Forestra nějak "ukotvit", aby čelil zákonu akce a reakce 8)
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Doro »

Klíny pod kola sou mojí běžnou výbavou a vozím je porád (zatím sem je nepoužil). Loni sem 2 vyndal a letos je asi dám zase zpět, ať mám šecky 4 :845: . Spíše ale použiju kladku, je to bezpečnější a někdy jednodušší
Ale tadyk na valachocho tých aut po příkopoch moc není. A zatím to jedno mi vyfouk sused s traktorem - ale to bylo skoro v zatáčce, tak to neva - by se blbě tahalo, bo riziko, že nás někdo přehlédne. A chatař s Kiou eště nejel - asi má strach a už pochopil :845: :845: a myslivec to se škodulí Š120 s řetězy posledně taky dal, idyž, jak sem se ptal, že to bylo taktak :655: ...ale říkal, že dyž to nedá, dojde :845: :845: (tak u něho už mám pojištěno na zářez :secret: )

Typ navijáku je na fotkách, tak se líp koukněte. Šecko to dám do diskuse nejednou, až to připravím. Zatím testuju, jak mám čas a chuť (dneska se mi v mrazu ale nechtělo, tma se blížila, a taky sem naviják zepředu trošku koupal v rozvodněném potůčku, tak zítra kouknu, jestli to de vymotat, dyž tak mrzne :845:
V So sem měl komplet vymotané lano a zanadával si na pražáky, co ho motali na buben :baseball:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Doro »

Dokáže mi někdo poradit s návrhem zemní kotvy? Potřebuju něco menšího než používají offroudisti a nejlíp konstrukčně navrženo i jako lopatka či motyka :655:
Ono, né šude sou stromy, ale jen louka či svah a jinak to řešit nejde. Je třeba něco malého rozkládacího atd. ...prostě něco tak akorát pro forýska. Zemní vrut nehrozí, bo tadyk je zem většinou šutroidního složení, a taky není právě nejskladněší a univerzální.
Dík za nějaký ten návrh nebo inspiraci. Posvařuju si to z jekloviny a plechu, ale více hlav = lepší výsledek :pr:
Na offroudfóru už sem to prolustroval loni, tak představa by byla.

Zatím je to místy pořád stejně nepříjemné, dyž čék vidí, že se není kam uvázat a ve sněhu to třeba ujíždí bokem po svahu, ze kterého je problém se dostat i v létě.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3137
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Albi »

jj, to znám, sice vozím hup-cuk, ale uprostřed pole je ti fakt naprd :655:
problém bude zahryznout se, pod metrovou vrstvou sněhu kterou budeš muset odhrabat, to bude třeba zmrzlé ... ?
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od DDDD »

Ahoj Doro. :-)
Tak až dojedu tak Ti někde pořádně zapadnu ať si užiješ. :unami: :845:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Vladimir_xh »

Doro, a nepřemejšlel jsi o plotně s okem? Někde jsem to viděl na offroadforu
a fungovalo to. Je to plech s navařeným okem, ten plech má 3-4 díry do
kterých se zatlučou ocelové kolíky, ty se pověsíš na hák a vytáhneš.
Ty kolíky pak tahal navijákem, postavil auto nad a po jednom je vytáhl. Je to ploché
a skladné.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Dušan »

Doro inspirace pro domácí výrobu zemní kotvy:
V logu výrobce zemních kotev Pull Pal je přesný bokorys kotvy, tzn. že máš přesně úhly i poměry délek ramen i motyky. Podle spousty videí, které jsem prohlídnul, to fakt odpovídá – není to jen umělecký grafický návrh. Fotek je na internetu hodně, ale vždycky focené pod určitým šikmým úhlem, takže na nich se rozměrově ani úhlově chytit nejde. V následujícím odkaze jdou rozkliknout fotky i video. Kotvy PullPal mají jednu podstatnou vadu. Na horní straně motyky jim chybí oko, na kterém bývá napojen asi metr řetězu nebo ocelového lana. To slouží k vytahování hluboko do země zalezlé motyky tak, že se ten čouhající konec řetězu uváže za tažné a motyka se vyškubne autem, jináč bys ji musel vykopávat krumpáčem.
http://www.pullpal.com/case.html

Na dalších je inspirace pro jednodušší domácí výrobu. Vytahovací oka správně.
http://www.dnaoffroad.com.au/categories ... nd-anchors

http://www.x-eng.co.uk/X-Anchor.asp

Tady ukázka oka na špatném místě, motyka by se při vytahování autem příčila v zemi a kotvu bys zlomil nebo aspoň ohnul
http://gigglepin4x4-shop.co.uk/epages/e ... 44%20ga%22

Na posledním jsou nějaké rozměry a je vidět, že pro zátěž 12000 lb (5,4 t) je už motyka pořádně velká –na videu to jde posoudit
http://www.anchorright.com.au/products/ ... anchor-prt
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1376
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Dušan »

Vladimíre, podobných provedení jaké popisuješ existuje několik, ale žádné není tak spolehlivé a univerzální jako kotva. Jenom kotva má tu vlastnost, že čím větší tah, tím pevněji drží ... protože se zarývá hlouběji do země. Zatím nikdo nic lepšího nevymyslel.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od alky »

Doro: voz s sebou strom, ten vždy zasaď, a máš best kotvu ever... :845:
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Doro »

:pr: :unami:
Albi, v zimě není problém se zahryznout s kotvou do země i v závěji, ale spíše se pak země dostat ven.

Kotvení přes kolíky (tyčovina i zemní vrut) je možné, ale není vhodné - tadyk nehrozí si dojet ke kolíku a ten vytáhnout...tadyk je Valašsko a jak už dosy jednou řek "na Valašsku je jediná rovina na parkovišti a i to mosíte dlouho hledat" ::-DDD: ::-DDD:
Kotvu zapíchnu třeba kus nad cestu do svahu a to eště opatrně, abych třeba ten svah neztrhnul dolů, bo tu jeden nikdy neví :845:

Dušane dík za inspiraci, ty kotvy s rozměry sem eště neviděl. Myslím, že tvarově bych to tipnul na trochu větší úhel plechu, bo tahám menší zatížení
Princip kotvy je doufám jasný, jen najít ten nejvhodnější a nejskladnější tvar :657:

Možná udělám pokusný model ze 3 nebo 4 ocelových plochých tyčí spojených šrouby v kloubech - ve složeném stavu rovná tyč, rozložené trojúhelník s plechem. Třeba by šlo použít i jako rýč nebo motyka, či něco jiného - univerzálnost...vzorem viz. čínská lopatka :690: ::-DDD:
Nechám tomu chvilku na vyzrátí, až pak se do toho pustím. Třeba někoho eště něco napadne
Na zimní sraz snad něco zmastím - bude aspoň sranda :845: :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“