Forester - montáž navijáku
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Dokončil sem základní úpravy a prozatím ukončil další drobnostě, které nejsou pro kotvení nárazníku podstatné (doufám :845: ) - nechám to až na léto nebo za lepšejších podmínek (jako v tom sněhovém marasu, kdy se boří noha spíše do vody než sněhu, se dělá fakt blbě). I příjezd k nám už je jen pro otrlé jedince a vyjížděl sem na vícekrát - taje to zatraceně rychle a boří se to skoro šude.
Přikládám nové foto - už je dobře vidět, jak to vypadá ve finále a že dopředu to fakt netrčí vůbec. Páčku odpojovače zatím nechám na červeno, ale pokud to bude dráždit na parkovištích , přetřu to na černo. Vypadá to jako otevírání kufru, jen to trčí více dopředu.
Funkčnost byla odzkoušená :826:
Tadyk je video 1. testu o strom (zvažoval sem test na sloupu el. vedení....ale necu pokoušet vrtkavou štěstěnu, že bych ho sklopil k zemi jako včera ocel. sloupek ::-DDD: ::-DDD: ) http://www.youtube.com/watch?v=OWw0xFW0hBc
No a ten AKU taky není právě výhra v loterii, bo mu klesá při zátěži napětí (asi to raději změřím, ať vím přesně...nebo jen kecám a zdá se mi to), ale stejně jede naviják na zlomek výkonu, tak to neva.
Přikládám nové foto - už je dobře vidět, jak to vypadá ve finále a že dopředu to fakt netrčí vůbec. Páčku odpojovače zatím nechám na červeno, ale pokud to bude dráždit na parkovištích , přetřu to na černo. Vypadá to jako otevírání kufru, jen to trčí více dopředu.
Funkčnost byla odzkoušená :826:
Tadyk je video 1. testu o strom (zvažoval sem test na sloupu el. vedení....ale necu pokoušet vrtkavou štěstěnu, že bych ho sklopil k zemi jako včera ocel. sloupek ::-DDD: ::-DDD: ) http://www.youtube.com/watch?v=OWw0xFW0hBc
No a ten AKU taky není právě výhra v loterii, bo mu klesá při zátěži napětí (asi to raději změřím, ať vím přesně...nebo jen kecám a zdá se mi to), ale stejně jede naviják na zlomek výkonu, tak to neva.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Co dodat prostě paráda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Naposledy upravil(a) VDC dne čtv úno 03, 2011 12:10 am, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Zkrácen počet vykřičníků
Důvod: Zkrácen počet vykřičníků
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Pod to se podepisuju. :supeer:Kofilka píše:Co dodat prostě paráda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
Naposledy upravil(a) VDC dne čtv úno 03, 2011 12:11 am, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Změněn počet vykřičníků u citace
Důvod: Změněn počet vykřičníků u citace
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ta zatažená ruční brzda byla naschvál jako zátěž ? Jinak supr práce :supeer: , dporučuji montovat za kačky.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Moc pěkný :supeer: a jaká byla cenovka navijáku, nebo jeho typ - tedy jestli to není tajný know-how :bp:
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2495
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Doro: když tak koukám na ten naviják a spojím si to s relativně častou potřebou tahat kolegy (ne)motoristy z příkopů, určitě by se hodilo mít v autě 2 až 4 pořádný klíny pod kola. Přeci jen když už by se člověk dostal do pozice tahajícího a měl možnost/byl donucen užít navijáku, bylo by dobré Forestra nějak "ukotvit", aby čelil zákonu akce a reakce 8)
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Klíny pod kola sou mojí běžnou výbavou a vozím je porád (zatím sem je nepoužil). Loni sem 2 vyndal a letos je asi dám zase zpět, ať mám šecky 4 :845: . Spíše ale použiju kladku, je to bezpečnější a někdy jednodušší
Ale tadyk na valachocho tých aut po příkopoch moc není. A zatím to jedno mi vyfouk sused s traktorem - ale to bylo skoro v zatáčce, tak to neva - by se blbě tahalo, bo riziko, že nás někdo přehlédne. A chatař s Kiou eště nejel - asi má strach a už pochopil :845: :845: a myslivec to se škodulí Š120 s řetězy posledně taky dal, idyž, jak sem se ptal, že to bylo taktak :655: ...ale říkal, že dyž to nedá, dojde :845: :845: (tak u něho už mám pojištěno na zářez )
Typ navijáku je na fotkách, tak se líp koukněte. Šecko to dám do diskuse nejednou, až to připravím. Zatím testuju, jak mám čas a chuť (dneska se mi v mrazu ale nechtělo, tma se blížila, a taky sem naviják zepředu trošku koupal v rozvodněném potůčku, tak zítra kouknu, jestli to de vymotat, dyž tak mrzne :845:
V So sem měl komplet vymotané lano a zanadával si na pražáky, co ho motali na buben
Ale tadyk na valachocho tých aut po příkopoch moc není. A zatím to jedno mi vyfouk sused s traktorem - ale to bylo skoro v zatáčce, tak to neva - by se blbě tahalo, bo riziko, že nás někdo přehlédne. A chatař s Kiou eště nejel - asi má strach a už pochopil :845: :845: a myslivec to se škodulí Š120 s řetězy posledně taky dal, idyž, jak sem se ptal, že to bylo taktak :655: ...ale říkal, že dyž to nedá, dojde :845: :845: (tak u něho už mám pojištěno na zářez )
Typ navijáku je na fotkách, tak se líp koukněte. Šecko to dám do diskuse nejednou, až to připravím. Zatím testuju, jak mám čas a chuť (dneska se mi v mrazu ale nechtělo, tma se blížila, a taky sem naviják zepředu trošku koupal v rozvodněném potůčku, tak zítra kouknu, jestli to de vymotat, dyž tak mrzne :845:
V So sem měl komplet vymotané lano a zanadával si na pražáky, co ho motali na buben
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Dokáže mi někdo poradit s návrhem zemní kotvy? Potřebuju něco menšího než používají offroudisti a nejlíp konstrukčně navrženo i jako lopatka či motyka :655:
Ono, né šude sou stromy, ale jen louka či svah a jinak to řešit nejde. Je třeba něco malého rozkládacího atd. ...prostě něco tak akorát pro forýska. Zemní vrut nehrozí, bo tadyk je zem většinou šutroidního složení, a taky není právě nejskladněší a univerzální.
Dík za nějaký ten návrh nebo inspiraci. Posvařuju si to z jekloviny a plechu, ale více hlav = lepší výsledek :pr:
Na offroudfóru už sem to prolustroval loni, tak představa by byla.
Zatím je to místy pořád stejně nepříjemné, dyž čék vidí, že se není kam uvázat a ve sněhu to třeba ujíždí bokem po svahu, ze kterého je problém se dostat i v létě.
Ono, né šude sou stromy, ale jen louka či svah a jinak to řešit nejde. Je třeba něco malého rozkládacího atd. ...prostě něco tak akorát pro forýska. Zemní vrut nehrozí, bo tadyk je zem většinou šutroidního složení, a taky není právě nejskladněší a univerzální.
Dík za nějaký ten návrh nebo inspiraci. Posvařuju si to z jekloviny a plechu, ale více hlav = lepší výsledek :pr:
Na offroudfóru už sem to prolustroval loni, tak představa by byla.
Zatím je to místy pořád stejně nepříjemné, dyž čék vidí, že se není kam uvázat a ve sněhu to třeba ujíždí bokem po svahu, ze kterého je problém se dostat i v létě.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3137
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
jj, to znám, sice vozím hup-cuk, ale uprostřed pole je ti fakt naprd :655:
problém bude zahryznout se, pod metrovou vrstvou sněhu kterou budeš muset odhrabat, to bude třeba zmrzlé ... ?
problém bude zahryznout se, pod metrovou vrstvou sněhu kterou budeš muset odhrabat, to bude třeba zmrzlé ... ?
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ahoj Doro.
Tak až dojedu tak Ti někde pořádně zapadnu ať si užiješ. :unami: :845:
Tak až dojedu tak Ti někde pořádně zapadnu ať si užiješ. :unami: :845:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Doro, a nepřemejšlel jsi o plotně s okem? Někde jsem to viděl na offroadforu
a fungovalo to. Je to plech s navařeným okem, ten plech má 3-4 díry do
kterých se zatlučou ocelové kolíky, ty se pověsíš na hák a vytáhneš.
Ty kolíky pak tahal navijákem, postavil auto nad a po jednom je vytáhl. Je to ploché
a skladné.
a fungovalo to. Je to plech s navařeným okem, ten plech má 3-4 díry do
kterých se zatlučou ocelové kolíky, ty se pověsíš na hák a vytáhneš.
Ty kolíky pak tahal navijákem, postavil auto nad a po jednom je vytáhl. Je to ploché
a skladné.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Doro inspirace pro domácí výrobu zemní kotvy:
V logu výrobce zemních kotev Pull Pal je přesný bokorys kotvy, tzn. že máš přesně úhly i poměry délek ramen i motyky. Podle spousty videí, které jsem prohlídnul, to fakt odpovídá – není to jen umělecký grafický návrh. Fotek je na internetu hodně, ale vždycky focené pod určitým šikmým úhlem, takže na nich se rozměrově ani úhlově chytit nejde. V následujícím odkaze jdou rozkliknout fotky i video. Kotvy PullPal mají jednu podstatnou vadu. Na horní straně motyky jim chybí oko, na kterém bývá napojen asi metr řetězu nebo ocelového lana. To slouží k vytahování hluboko do země zalezlé motyky tak, že se ten čouhající konec řetězu uváže za tažné a motyka se vyškubne autem, jináč bys ji musel vykopávat krumpáčem.
http://www.pullpal.com/case.html
Na dalších je inspirace pro jednodušší domácí výrobu. Vytahovací oka správně.
http://www.dnaoffroad.com.au/categories ... nd-anchors
http://www.x-eng.co.uk/X-Anchor.asp
Tady ukázka oka na špatném místě, motyka by se při vytahování autem příčila v zemi a kotvu bys zlomil nebo aspoň ohnul
http://gigglepin4x4-shop.co.uk/epages/e ... 44%20ga%22
Na posledním jsou nějaké rozměry a je vidět, že pro zátěž 12000 lb (5,4 t) je už motyka pořádně velká –na videu to jde posoudit
http://www.anchorright.com.au/products/ ... anchor-prt
V logu výrobce zemních kotev Pull Pal je přesný bokorys kotvy, tzn. že máš přesně úhly i poměry délek ramen i motyky. Podle spousty videí, které jsem prohlídnul, to fakt odpovídá – není to jen umělecký grafický návrh. Fotek je na internetu hodně, ale vždycky focené pod určitým šikmým úhlem, takže na nich se rozměrově ani úhlově chytit nejde. V následujícím odkaze jdou rozkliknout fotky i video. Kotvy PullPal mají jednu podstatnou vadu. Na horní straně motyky jim chybí oko, na kterém bývá napojen asi metr řetězu nebo ocelového lana. To slouží k vytahování hluboko do země zalezlé motyky tak, že se ten čouhající konec řetězu uváže za tažné a motyka se vyškubne autem, jináč bys ji musel vykopávat krumpáčem.
http://www.pullpal.com/case.html
Na dalších je inspirace pro jednodušší domácí výrobu. Vytahovací oka správně.
http://www.dnaoffroad.com.au/categories ... nd-anchors
http://www.x-eng.co.uk/X-Anchor.asp
Tady ukázka oka na špatném místě, motyka by se při vytahování autem příčila v zemi a kotvu bys zlomil nebo aspoň ohnul
http://gigglepin4x4-shop.co.uk/epages/e ... 44%20ga%22
Na posledním jsou nějaké rozměry a je vidět, že pro zátěž 12000 lb (5,4 t) je už motyka pořádně velká –na videu to jde posoudit
http://www.anchorright.com.au/products/ ... anchor-prt
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Vladimíre, podobných provedení jaké popisuješ existuje několik, ale žádné není tak spolehlivé a univerzální jako kotva. Jenom kotva má tu vlastnost, že čím větší tah, tím pevněji drží ... protože se zarývá hlouběji do země. Zatím nikdo nic lepšího nevymyslel.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
- alky
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
- Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Doro: voz s sebou strom, ten vždy zasaď, a máš best kotvu ever... :845:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
:pr: :unami:
Albi, v zimě není problém se zahryznout s kotvou do země i v závěji, ale spíše se pak země dostat ven.
Kotvení přes kolíky (tyčovina i zemní vrut) je možné, ale není vhodné - tadyk nehrozí si dojet ke kolíku a ten vytáhnout...tadyk je Valašsko a jak už dosy jednou řek "na Valašsku je jediná rovina na parkovišti a i to mosíte dlouho hledat" ::-DDD: ::-DDD:
Kotvu zapíchnu třeba kus nad cestu do svahu a to eště opatrně, abych třeba ten svah neztrhnul dolů, bo tu jeden nikdy neví :845:
Dušane dík za inspiraci, ty kotvy s rozměry sem eště neviděl. Myslím, že tvarově bych to tipnul na trochu větší úhel plechu, bo tahám menší zatížení
Princip kotvy je doufám jasný, jen najít ten nejvhodnější a nejskladnější tvar :657:
Možná udělám pokusný model ze 3 nebo 4 ocelových plochých tyčí spojených šrouby v kloubech - ve složeném stavu rovná tyč, rozložené trojúhelník s plechem. Třeba by šlo použít i jako rýč nebo motyka, či něco jiného - univerzálnost...vzorem viz. čínská lopatka :690: ::-DDD:
Nechám tomu chvilku na vyzrátí, až pak se do toho pustím. Třeba někoho eště něco napadne
Na zimní sraz snad něco zmastím - bude aspoň sranda :845: :845:
Albi, v zimě není problém se zahryznout s kotvou do země i v závěji, ale spíše se pak země dostat ven.
Kotvení přes kolíky (tyčovina i zemní vrut) je možné, ale není vhodné - tadyk nehrozí si dojet ke kolíku a ten vytáhnout...tadyk je Valašsko a jak už dosy jednou řek "na Valašsku je jediná rovina na parkovišti a i to mosíte dlouho hledat" ::-DDD: ::-DDD:
Kotvu zapíchnu třeba kus nad cestu do svahu a to eště opatrně, abych třeba ten svah neztrhnul dolů, bo tu jeden nikdy neví :845:
Dušane dík za inspiraci, ty kotvy s rozměry sem eště neviděl. Myslím, že tvarově bych to tipnul na trochu větší úhel plechu, bo tahám menší zatížení
Princip kotvy je doufám jasný, jen najít ten nejvhodnější a nejskladnější tvar :657:
Možná udělám pokusný model ze 3 nebo 4 ocelových plochých tyčí spojených šrouby v kloubech - ve složeném stavu rovná tyč, rozložené trojúhelník s plechem. Třeba by šlo použít i jako rýč nebo motyka, či něco jiného - univerzálnost...vzorem viz. čínská lopatka :690: ::-DDD:
Nechám tomu chvilku na vyzrátí, až pak se do toho pustím. Třeba někoho eště něco napadne
Na zimní sraz snad něco zmastím - bude aspoň sranda :845: :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)