Forester - montáž navijáku
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
No a jestli myslíte, že mám k navijáku založit samostatné vlákno, řekněte, jinak to nacpu sem, ale postupně, bo to naráz nedám :718:
Hodím tu hafo fotek a nějaký ten popisek s náhledem na výkresy. Sice sem eště naostro nezkoušel tah šikmo, ale snad to vyztužení pobere bez problémů - šroubů je tam fakt dost :845: :845: :845: :845:
Hodím tu hafo fotek a nějaký ten popisek s náhledem na výkresy. Sice sem eště naostro nezkoušel tah šikmo, ale snad to vyztužení pobere bez problémů - šroubů je tam fakt dost :845: :845: :845: :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Doro, dej to klidně sem, potom to hodíme do naší Wiki
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1517
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Nemusíš to tahat jen navijákem, tyče se nechají vytáhnout i heverem.
Dával jsem to jen jako alternativu, né že je to to nejvhodnější řešení. Každá situace je jiná, a aby byl člověk připravený na všechny by potřeboval asistenční kamion na všechno vybavení ::-DD:
Dával jsem to jen jako alternativu, né že je to to nejvhodnější řešení. Každá situace je jiná, a aby byl člověk připravený na všechny by potřeboval asistenční kamion na všechno vybavení ::-DD:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Při jednom ročníku Camel Trophy měli účastnící úkol vjet do řeky (1m vody)
a pak se vyhrabat ven přes blátivý břeh. Nikde žádnej strom.
Dělali to tak, že "pohřbili" rezervu a k ní měli chycenej naviják. Trvalo to dlouho,
dalo to hodně práce, ale nakonec se tak z tý bažiny dostali všichni.
Je to sice krajní řešení, ale kdyby nebylo zbytí...
a pak se vyhrabat ven přes blátivý břeh. Nikde žádnej strom.
Dělali to tak, že "pohřbili" rezervu a k ní měli chycenej naviják. Trvalo to dlouho,
dalo to hodně práce, ale nakonec se tak z tý bažiny dostali všichni.
Je to sice krajní řešení, ale kdyby nebylo zbytí...
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Doro, smekám taktéž před tvojí šikovností a určitě jsi upoutal mnoho zájemců od Forestrů k možné aplikaci své myšlenky.
Opravdu se mi to moc líbí.Snad to uvidíme i v akci v Hynčicích.
Opravdu se mi to moc líbí.Snad to uvidíme i v akci v Hynčicích.
Hans von Jagendorf
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Instalace navijáku na Forestra
Tadyk je pár fotek z montáže navijáku a vyztuření přední i spodní části. Protřídil sem to, ale místo náročného popisu tu raději šupnu foto - myslím, že to řekne víc, jaký byl záměr i jeho provedení a výsledek
Je to na Forestera 2003 2.0 MT (aplikovat to pude na vývojovou řadu od 2003 do 2008)
Nejdříve základní díly (nějak sem nefotil šecky díly, tak co mám, sázím....)
Materiál Dural, Ocel..... úprava oceli - galvanický pozink (černá) a žárový pozink
Není to zatím úplně vše, to podstatné ale určitě. Nově sou udělané prolisy v duralu pod motorem včetně podložení krytu plechem místo ocelových podložek (foto dám později)
Je to na Forestera 2003 2.0 MT (aplikovat to pude na vývojovou řadu od 2003 do 2008)
Nejdříve základní díly (nějak sem nefotil šecky díly, tak co mám, sázím....)
Materiál Dural, Ocel..... úprava oceli - galvanický pozink (černá) a žárový pozink
Není to zatím úplně vše, to podstatné ale určitě. Nově sou udělané prolisy v duralu pod motorem včetně podložení krytu plechem místo ocelových podložek (foto dám později)
Naposledy upravil(a) Doro dne pon led 31, 2011 10:43 pm, celkem upraveno 3 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Začátek úprav přední části
typ použitého navijáku - Elektrický lanový naviják GOLEMWINCH 6000 lb,12V 2,7t, lano syntetika
typ použitého navijáku - Elektrický lanový naviják GOLEMWINCH 6000 lb,12V 2,7t, lano syntetika
Naposledy upravil(a) Doro dne pon led 31, 2011 10:53 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
....pokračování....
V průběhu úprav sem to v sobotu večer zase složil, tj. osadil nárazník a zbytek a jel dom, bo nejsu ve své garáži a pěšo sa ně dom necelo :845:
V nedělu ráno sem zas pokračoval....
V průběhu úprav sem to v sobotu večer zase složil, tj. osadil nárazník a zbytek a jel dom, bo nejsu ve své garáži a pěšo sa ně dom necelo :845:
V nedělu ráno sem zas pokračoval....
Naposledy upravil(a) Doro dne pon led 31, 2011 11:55 pm, celkem upraveno 2 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
...pokračování....
Naposledy upravil(a) Doro dne pon led 31, 2011 11:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
...pokračování...
Naposledy upravil(a) Doro dne pon led 31, 2011 11:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
...pokračování...
Naposledy upravil(a) Doro dne pon led 31, 2011 11:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
...pokračování...
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
...dokončení
Pohledy s navijákem a bez :657:
....jak na to koukám, "Dalas" hadra ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: :bp:
Nakonec nutné podklad v AutoCAD. Výpočty sem nedělal, bo s tím nejdu do sériovky ::-DD:
Vykresleno je to vcelku důkladně a při montáži ověřena přesnost. Montáž celé přední části zabrala jeden víkend při klidném přemýšlení, co eště změnit a vylepšit.
Dural vyřezán laserem z tl. 5mm (Kofilka :690: ), ocelová plotna z tl. 5 mm S355 zámečník :826: (trošku se to předimenzovalo :845: ), zbytek samodomo dle úvahy :657: , spojovák ocel 8.8 a nerez A2, trhací nýty Al/St 4,8 mm
Pohledy s navijákem a bez :657:
....jak na to koukám, "Dalas" hadra ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: :bp:
Nakonec nutné podklad v AutoCAD. Výpočty sem nedělal, bo s tím nejdu do sériovky ::-DD:
Vykresleno je to vcelku důkladně a při montáži ověřena přesnost. Montáž celé přední části zabrala jeden víkend při klidném přemýšlení, co eště změnit a vylepšit.
Dural vyřezán laserem z tl. 5mm (Kofilka :690: ), ocelová plotna z tl. 5 mm S355 zámečník :826: (trošku se to předimenzovalo :845: ), zbytek samodomo dle úvahy :657: , spojovák ocel 8.8 a nerez A2, trhací nýty Al/St 4,8 mm
Naposledy upravil(a) Doro dne úte úno 01, 2011 8:19 pm, celkem upraveno 3 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Tadyk je výběr z navijáků, keré sem uvažoval :657: ....se nevleze bo 2 MB :655:, tak po částech v PDF. Je v principu možné použít i AVT navijáky (určené po čtyřkolky), ale spíše už s kladkou.
Výkresy tu dávat raději nebudu, bo bych nerad, aby do toho šel někdo nezhlavě a pak se divil - úpravy si je nutno nejen promyslet, ale i sám sobě zdůvodnit.
Naviják samotný má cca 18 kg, celek "multimont" s ocelovou plotnou sem nevážil, ale bude to nějak kolem 25 kg. Kryt pod motorem udržím v jedné ruce a je lehčí než původní ocelový. Ovládání navijáku řešeno bezdrátově dálkovým ovladačem a proudový odpojovač AKU je nutnost už z principu.
Video prvních testů navijáku:
http://www.youtube.com/user/Doro01#p/u/2/OWw0xFW0hBc
http://www.youtube.com/user/Doro01#p/u/1/iQYg4HKRr9g
Výkresy tu dávat raději nebudu, bo bych nerad, aby do toho šel někdo nezhlavě a pak se divil - úpravy si je nutno nejen promyslet, ale i sám sobě zdůvodnit.
Naviják samotný má cca 18 kg, celek "multimont" s ocelovou plotnou sem nevážil, ale bude to nějak kolem 25 kg. Kryt pod motorem udržím v jedné ruce a je lehčí než původní ocelový. Ovládání navijáku řešeno bezdrátově dálkovým ovladačem a proudový odpojovač AKU je nutnost už z principu.
Video prvních testů navijáku:
http://www.youtube.com/user/Doro01#p/u/2/OWw0xFW0hBc
http://www.youtube.com/user/Doro01#p/u/1/iQYg4HKRr9g
- Přílohy
-
- Navijáky 1-3.pdf
- (171.49 KiB) Staženo 330 x
-
- Navijáky 4-6.pdf
- (235.43 KiB) Staženo 284 x
-
- Navijáky 7.pdf
- (87.16 KiB) Staženo 190 x
-
- Navijáky 8.pdf
- (196.32 KiB) Staženo 199 x
-
- Navijáky 9-12.pdf
- (225.7 KiB) Staženo 156 x
-
- Navijáky 13-14.pdf
- (110.69 KiB) Staženo 182 x
Naposledy upravil(a) Doro dne úte úno 01, 2011 10:02 am, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
No teda !!! Klobouk dolů. To sis pěkně pohrál, jenom tiše závidím. Doufám, že mě aspoň pomůžeš vytáhnout až někde uvíznu.
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl