

BMW E61 550i, motor N62 4.8l V8 270 kW + LPG, 6AT, barva šedostříbrná "titangrau II metallic"
Výbava - k tomu se dostaneme. Je tam toho fakt dost, až mě překvapuje, co všechno bylo v roce 2006 možný.
Najeto při koupi: 326702 km
Cena při koupi: 60000,- Kč
(Co se týká názvu vlákna... ještě padl návrh pojmenovat auto podle toho, kdo má svátek toho dne, co jsem si ho přivezl, což ale vychází na Leoše. To bych to asi radši hodil ze skály, než si auto pojmenovat Leoš, tak jsem se posunul o den zpět a hele... Adolf. Německý auto, ještě ke všemu v plynu, podobnost čistě náhodná... tak kdyby něco, Adolf.

Někdo možná z prvních fotek pozná bývalou předsedovskou ulici. Ano, je to to bávo, co Tomáš jednou náhodou zmínil v Bushmanovo vlákně, když sháněli trojkový. Když jsem zjistil, že v tom je osmiválec, tak mě to zaujalo. A vidina levnýho auta, snad ne drahý opravy a následně relativně levnýho provozu mě zaujala. Že to má spoustu výbavy (níže) je velmi příjemnej bonus. Tak jsme se pobavili, dali hlavy dohromady... no a je moje. Jestli to bude na měsíc, rok, nebo deset, uvidíme.

Cena odpovídá aktuálnímu stavu - občas se bohužel vyskytne problém s motorem, se kterým si nevěděli ani v servise rady. Ne že bych si snad myslel, že se svým servisem před barákem budu chytřejší než BMW servis, ale v servise se jim obracely ruce dozadu, když jen zaslechli LPG, a podezření je právě na stávající zástavbu, která je v autě už přes deset let a pravděpodobně i při provozu na benzín hází do řízení motoru vidle.
Problém se projevuje tak, že to prostě přestane na půlku motoru jet, missfire, ...
Takže plán je ten stávající plyn vyhodit, opravit, a pak vzít k panu Vaňkovi do Prahy, kterej s tímhle motorem zkušenosti má a ty motory to normálně v pohodě zvládají.
Další závady jsou - spousta drobností. Tuhle je ztrouchnivělá hadička, tamhle něco chybí,...
Zásadní:
- Nejde otevřít zadní sklo 5. dveří, pouze celé 5. dveře - dost pravděpodobně je v háji kabeláž pátých dveří, typická závada.
- Občas vrzání/pískání od motoru, možná kladka, možná někde přisává hadice k vakuové pumpě, možná PCV, ...
- Klepe řízení - snad jen čep/kloub/táhlo.
No a s výbavou to je asi následovně:
Editions And Packages
S710 M Leather Steering Wheel
Comfort And Interior Equipment
S402 Panorama Glass Roof - velký střešní okno co jde vyklápět i odsunout
S417 Roller Sun Visor, Rear Door - integrované síťky v zadních oknech, které jdou v případě potřeby vytáhnout ze dveří nahoru
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip - automaticky stmívatelná vnější zrcátka
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip - automaticky stmívatelné zpětné zrcátko
S437 Fine-Wood Trim
S441 Smoker Package
S442 Drink Holder
S456 Comfort Seat With Memory - komfotní elektrické sedačky nastavitelné asi 20 způsoby (včetně bočního vedení :-O) s pamětí (i podle klíče)
S464 Ski Bag - integrovaný vak na lyže v zadní středové opěrce
S473 Armrest Front
Multimedia
S601 TV Function
S609 Navigation System Professional
S611 BMW Night Vision - "noční vidění" - vpředu je infra kamera která v noci lépe vidí zvěř a lidi, jejíž výstup si jde pustit na infotainment displeji
S620 Voice Control
S672 CD Changer For 6 CDs
S677 HiFi System Professional DSP
S698 Area-Code 2 For DVD
Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC) - parkovací senzory vpředu i vzadu
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights - natáčecí světlomety
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S548 Kilometre Speedo
S563 Lights Package
S5AC High-Beam Assistant - asistent dálkových světel - měl by umět i to, že nejen zapne/vypne dálky podle provozu a osvětlení vozovky, ale i dojde i ke sklopení světel pokud dojedete jiné auto, takže to pořád osvětluje vše kolem, stejně tak v případě auta v protisměru to vypne levé dálkové a pravé vytočí a sklopí, takže osvětluje krajnici bez oslňování protijedoucího auta
S536 Auxiliary Heating - Webasto nezávislé topení, v zimě samozřejmě umí předehřát, v létě jde pustit pouze funkci větrání, takže to aspoň vymění vzduch
Wheels And Drive
S205 Automatic Transmission
S217 Active Steering - aktivní řízení - otáčky volantu od dorazu k dorazu nejsou ani celé dvě, a v pomalých rychlostech to zatáčí víc, ve vyšších míň
S226 Sports Suspension Settings - sice to má asi -20 mm na výšce, ale vzadu jsou měchy (kterým se dá překalibrovat výška) a dopředu asi půjdou podložky

S229 Dynamic Drive
S261 Side Airbags For Rear Passengers
S2C0 BMW LA Star Spoke 124 W Flat-Runn. Prop.
Environment And Safety
S300 Emergency Spare Wheel
S302 Alarm System
S356 Climate Comfort Laminated Glass - pokud chápu dobře, všechna skla jsou z výroby laminovaná a s folií, a měla by filtrovat UV/IR záření pro chladnější interiér
S386 Roof Railing - hagusy
S845 Acoustic Fasten Seat Belt Reminder
S855 Language Version, Italian
S863 Dealer List Europe
S877 Omission Of Non-Combined Operation
S884 On-Board Literature Italian
S8SA Navigation Access Request,Country-Spec.
S8SP COP Control
S851 Language Version German
Individual Equipment
S775 Headlining Anthracite
Co mě ale s výbavou překvapilo - že třeba zrovna ty sedačky, který jsou prošpikovaný elektrikou, nemají výhřev. Protože výhřev byl jen součástí "winter package". Ono snad šlo si nechat dát i zadní sedačky vyhřívaný, nebo přední větraný, už nevim. Ale prostě nebyl to standard. Že si tam první majitel nechal dát Webasto, ale sedačky s výhřevem ne

Servis:
25. 06. 2024, 326 702 km, 80,- Kč: Výměna podtlakové hadičky k výfukové klapce zde
09. 08. 2024, 326 750 km: Výměna koncového tlumiče výfuku, oprava tepelných štítů zde
16. 08. 2024, 326 928 km: Zprovoznění LPG - výměna 3 cívek vstřikovačů zde
20. 08. 2024, 327 400 km: Výměna oleje a filtrů - Mobil1 FS X2 5w50, řemen příslušenství
11. 09. 2024, 327 787 km: Oprava nočního vidění, leštění čočky zde