Subaru Overland

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
runner
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 152
Registrován: stř srp 12, 2020 9:09 am
Jméno a příjmení: Ondra
Bydliště: Kunčice p. O

Re: Subaru Overland

Příspěvek od runner »

wenzel píše: stř led 03, 2024 3:23 pm Tak ho hlavně nabídni první tady [THNX]
Jinde by mě to ani nenapadlo 😎
Momentálně řeším baterku/kable/altik a podle rozsahu se uvidí. Akorát teda zatím nevím co místo něj, záběr je široký 🙄
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Subaru Overland

Příspěvek od Cliffer »

4EAT a 5EAT to jsou ty hydroměničový, jsou asi nejspolehlivější převodovky, co u Subaru mít můžeš. Se 4 kvaltem (na Foresterech a 2.5i Outbacích) zkušenost nemám, ale mam na Dékonovi 5EAT s 315 Mm 5EAT cajku a podvlada má na stejný převodovce u H6 asi 400 Mm. Když měníš oleje a nezanedbáš údržbu, tak to jsou držáci.
S MT dlouhodobou zkušenost nemám, ale co vím po fóru, tak lidi sem tam řeší LSD a spojku. Nutno podotknout že jsou tak taky nájezdy 200 Mm +, bavíme-li se o Outbacích BP (2003-2009). S tátou jsme se zlatýho Otu s MT koupili v 143 Mm a spojka měnila jednou (nepamatuju se, ale odhad 220-240 Mm)

PS: Mm = mega metr = 1000 km. Zdejší specialita udávání nájezdu :-)
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Overland

Příspěvek od podvlada »

U těch manuálů se nejčastěji mění středový diff kvůli visko spojce, která řeší svornost. Sice se to dá nějak repasovat, ale je to trochu loterie. Uvnitř je vysoceviskozní kapalina, ale časem/nájezdem degraduje a nebo se spečou lamely a je z toho trvalá 4x4 :-D Pak odchází v lepším případě gumy, v horším poloosy... Výměna je poměrně jednoduchá, materiál stál pár let zpět asi 20, povedlo se mi to udělat před barákem, ale znovu bych nechtěl :-D
U automatů s hydroměničem... pokud se o to stará, tak to vydrží normálního provozu dost. Hydroměniče můžou časem začít házet nebo škubat, tak si žádají repas, to nevím co stojí, samotná převodovka obvykle ok, občas odejde nějaký řídící solenoid, v autorizáku chtějí měnit celý "mozek", šikovní garážníci umí vyměnit konkrétní solenoid náhradou z Toyoty nebo odkud. S tím má zkušenost Johyyy. S čím má taky zkušenost je asi dva lousknutý středový diffy u těch 5EAT, ale on s tím jezdí hrozný blbosti v terénu, auto nešetřil a taky s nim dost tahal. Ten středovej diff to nakonec dvakrát nedal. Ale zbytek to přežil.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Honcaak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 03, 2024 1:36 pm
Jméno a příjmení: Michal Brenner

Re: Subaru Overland

Příspěvek od Honcaak »

citace smazána
Díky. Já tomu taky budu asi dávat celkem na zadek tak ho asi kontaktuji.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Overland

Příspěvek od podvlada »

Zkus napsat, ale nevím jak často chodí na forum. Možná to ale někde popisoval, to netuším... my se o tom bavili :-)
A necituj poslední příspěvek, není to nutný :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Honcaak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 03, 2024 1:36 pm
Jméno a příjmení: Michal Brenner

Re: Subaru Overland

Příspěvek od Honcaak »

Ok sorry :D
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Subaru Overland

Příspěvek od Cliffer »

Johyyy opravu určitě popisoval a fotil. Myslím si, že je to u v jeho vlákně.
Jinak Johyyy tomu dává fakt po<> , nechci tě podceňovat, ale myslím, že tomu podobný kotel dávst nebudeš. :-D zkus pohledat nějaký fotky z Milovic a jestli se ti to bude zdát jako brutál, tak Johyyy tomu dává mnohem víc. Vyjímkou je Ludwik s Liberkama :-D
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Overland

Příspěvek od samvaculik »

podvlada píše: stř led 03, 2024 3:54 pm U těch manuálů se nejčastěji mění středový diff kvůli visko spojce, která řeší svornost. Sice se to dá nějak repasovat, ale je to trochu loterie. Uvnitř je vysoceviskozní kapalina, ale časem/nájezdem degraduje a nebo se spečou lamely a je z toho trvalá 4x4 :-D Pak odchází v lepším případě gumy, v horším poloosy... Výměna je poměrně jednoduchá, materiál stál pár let zpět asi 20, povedlo se mi to udělat před barákem, ale znovu bych nechtěl :-D
Vláďo,

jsi mě trošku zaskočil. Visko spojku mám měněnou při nájezdu 178 Mm předchozím majitelem, teď mám 320 Mm, jak se u tebe projevila její závada? Jen podotknu, že pravidelně kontroluju tlak v pneu, všude stejně 2,4 bar, do terénu jezdím málo a do tvrdšího terénu, kde bych trápil motor a protáčel kola, skoro vůbec. Na rovném asfaltovém povrchu při rejdu nic neposkakuje a jede to sametově. Když je auto na zvedáku, tak mám pocit, když jsem točil přední kola, lehce se připojovaly i zadní, ale už si to dobře nepamatuju a nevím, jestli se to takhle dá posoudit.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Overland

Příspěvek od podvlada »

Same, to se přece říká a píše všude pořád stejně. Nejčastější je, že začne svírat víc a víc. Zpočátku jen třeba po delší cestě po dálnici, kde se to víc ohřeje (i při drobným rozdílu otáček přední a zadní nápravy se ta visko ohřeje), později už i za studena. Autu se pak nechce zatáčet v plnym rejdu, kdy je rozdíl otáček P/Z největší - typicky parkování. Zezačátku to auto jen nechce moc jet, jakoby brzdilo, příčí se, ale spojka ještě dovolí prokluz. V pozdějších fázích, kdy jsou už lamely KO, je ta spojka sevřená téměř na trvalo a povolí se zvukovým projevem, lupnutím, auto pak v rejdu vyloženě poskakuje.

Já měl počáteční fázi, kdy po delší trase bylo poznat, že se tomu autu nechce v rejdu moc jet, ale normálně prokluzovala.

Jinak na zvedáku by se P i Z kola měly točit stejně, ten diferenciál má rozdělení 50:50 (vždycky když to píšu, bojím se, aby nepřišel HonzaCZ) takže pokud nepřibržďují brzdy a zbytek pohonu je OK, měly by se točit stejnou rychlostí.

Jak dlouho tam ta moje visko byla netuším, ale možná byla furt první a vydržela třeba 380 Mm nebo kolik :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Subaru Overland

Příspěvek od gerda »

podvlada píše: čtv led 04, 2024 2:36 pm Jinak na zvedáku by se P i Z kola měly točit stejně, ten diferenciál má rozdělení 50:50 (vždycky když to píšu, bojím se, aby nepřišel HonzaCZ) takže pokud nepřibržďují brzdy a zbytek pohonu je OK, měly by se točit stejnou rychlostí.
No, jak byl SMW na zvedáku (mám kraťoučké video) a jelo volně na Déčko (na řadící páčce, ne na programu ČT :) ), tak se jedno kolo (pravé zadní) netočilo vůbec, až po přibrždění toho druhého na stejné nápravě :-/ A přední taky nejely stejně. Vím, poměr předku a zadku 45:55, ale i tak to nebylo. A přední kola byla mírně natočená.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Overland

Příspěvek od podvlada »

Natočení volantu nemá vliv. Pokud do toho nezasahuje VDC, což po přidání plynu klidně může (když jsem to zkoušel před barákem, něco to začalo dělat a pak to vzdalo, rožlo kuře a ještě "Err SS" :-D) tak holt asi jedno kolo přibržďuje (PZ), což může zbytek soustavy rozhodit tak, že se to druhý kolo na nápravě (LZ) točí jinak rychle než přední.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Overland

Příspěvek od samvaculik »

Vláďo, moc dík za objasnění. Četl jsem někdy něco o poskakování, ale příčinu, proč se tak děje, jsem nevěděl. Moc dík, že jsi mi to detailně rozepsal.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Subaru Overland

Příspěvek od podvlada »

Teda ještě doplnim, že to poskakování v rejdu je tím, že ty kola se chtějí otáčet každý podle sebe, ale pohon (spečená viskóza) jim to nedovolí. Něco musí povolit, často ještě viskóza, ale pokud je spečená úplně a je z toho trvalá 4x4, tak třeba i proklouzne pneu, což pořád může způsobovat poskakování. To je už ale extrém. Daleko dřív to "nechce jet" a pak to teprve lupe, jak visko povolí.
Tak. :-)
Není vůbec zač. ;-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaru Overland

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše: čtv led 04, 2024 2:36 pm Jinak na zvedáku by se P i Z kola měly točit stejně, ten diferenciál má rozdělení 50:50 (vždycky když to píšu, bojím se, aby nepřišel HonzaCZ) takže pokud nepřibržďují brzdy a zbytek pohonu je OK, měly by se točit stejnou rychlostí.
To se bojíš správně. 🤣🤣🤣
Rozdělení 50:50 sice ten diff má, ale jestli se u manuálu na zvedáku točí obě nápravy ve stejným směru, když točíš jednou, tak to není tím, že je 50:50, ale protože je tam ta viskospojka. Kdyby tam nebyla, tak na neutrál by se točila převodovka a druhá náprava stála (převodovka má typicky menší pasivní odpor než druhá náprava) a pokud by tam byl kvalt (s chcípnutým motorem), tedy převodovka zablokovaná, tak by se točila druhá náprava, ale opačným směrem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Subaru Overland

Příspěvek od HonzaCZ »

gerda píše: čtv led 04, 2024 3:10 pm No, jak byl SMW na zvedáku (mám kraťoučké video) a jelo volně na Déčko (na řadící páčce, ne na programu ČT :) ), tak se jedno kolo (pravé zadní) netočilo vůbec, až po přibrždění toho druhého na stejné nápravě :-/ A přední taky nejely stejně. Vím, poměr předku a zadku 45:55, ale i tak to nebylo. A přední kola byla mírně natočená.
Zatuhlý brzdy, různě opotřebovaný ložiska v kolech, homoklouby a podobně, prostě různý pasivní odpory na jednotlivých kolech. Ale to vypadá, že tedy ten zázračný BRF nemá vzadu moc samosvor. My, když něco zkoušeli u Lega a v tomto režimu, tedy na "D" na volnoběh roztočených kolech, jsme chtěli zastavit jedno zadní kolo, tak to by tě dřív namotalo, než bys ho zastavil. 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“