CVT převodovka v Outbacku 2019

recon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 20, 2023 8:22 pm

CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od recon »

Mám první Subaru, a to Outback VI. Jak se chová CVT převodovka, resp. na co si dát pozor? Jak řešíte zastavení na křižovatce, u přejezdu, nebo v koloně - poloha N? Mám tam tlačítko AHV, nerozumím úplně jeho funkci, tedy zastavím, zařazeno D, zapnu a nemusím mít nohu na brzdě - před rozjezdem musím funkci vypnout, nebo se to vypne samo? Dik.
Uživatelský avatar
Stekem
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 423
Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Bydliště: Západ

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od Stekem »

Asi si jen pohlídat výměnu oleje po 60tis km, nebo 45tis km, pokud auto tahá např karavan.
Na N to dávám jen když přijedu a chystám se parkovat, tak dám ruční brzdu, N a pouštím nožní brzdu - auto si sedne do ruční brzdy, z N dávám P.
AVH - Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019

Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
berka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
Jméno a příjmení: Tomáš
Bydliště: Rakovnicko

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od berka »

Na semaforu a v kolonách které popojíždí nechávám "D". U přejezdu dávám "N" protože tam můžu stát různě dlouho.Tlačítko proti couvnutí nepoužívám, protože na křižovatce v kopci auto při rozjezdu stejně necouvne a prostě stojím na brzdě a pak jen přešlápnu na plyn. Jediné co mi u CVT trochu vadí, je při potřebě prudké akcelerace, "hodně rámusu pro nic". Prostě vysoké otáčky, ale akcelerace stejně vlažná. Moje předchozí auto s dvojspojkovou převodovkou, tam sázelo rychlosti během mrknutí oka a zrychlení bylo úplně někde jinde.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
Uživatelský avatar
wunti
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1057
Registrován: pát říj 09, 2015 1:38 pm
Jméno a příjmení: Michal Wunti
Bydliště: Ostrava

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od wunti »

berka píše: stř pro 20, 2023 10:26 pm Jediné co mi u CVT trochu vadí, je při potřebě prudké akcelerace, "hodně rámusu pro nic". Prostě vysoké otáčky, ale akcelerace stejně vlažná. Moje předchozí auto s dvojspojkovou převodovkou, tam sázelo rychlosti během mrknutí oka a zrychlení bylo úplně někde jinde.
Nebude ani o převodovce jako spis motorizaci.
Nyní:
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017

Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od quickly »

Tak já i na přejezdu nechávám na CVT u BS pořád D a brzdu, když přijíždím do města, kde očekávám více zastavení, tak si zapínám AVH, kdy po silnějším stisknutí brzdy začne blikat kontrolka (nechává se D) a v ten okamžik sundávám nohu z plynu a dám si nohu nad plyn, takže když je zelená, tak ihned dávám plyn, auto samo odbrzdí a u dalšího semaforu se to opakuje. Zapnuté AVH se neaktivuje při vlažném brždění.

Já mám BS 2019, což je poFL a ten už má virtuální stupně, takže plný kotel není mixér, navíc po double-kick-downu to nedává bezhlavě maximum, ale jede jinak než CVT u SJ.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
berka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
Jméno a příjmení: Tomáš
Bydliště: Rakovnicko

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od berka »

Také mám model po faceliftu, sice má virtuální stupně (7), ale při plném plynu to víc připomíná mixer, než řazení "pevných" rychlostí. Nechápu ten double-kick-down, jelikož já u mého auta kick-down na pedálu plynu nemám.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od quickly »

Double-kick-down : když chceš rychle předjet, tak jednou rychle šlápneš na plyn, zvedneš nohu a dáš plyn tak na 80% plynu (2x rychle za s sebou). V ten okamžik řídící jednotka nepřemýšlí a hned přidává optimum na maximum.

Když se dá plný plyn bez double-kick-down, tak to má zvuk mixéru, navíc je tam časové zpoždění. Když se dá double-kick-down, tak alespoň u mne ten mixér má hlubší zvuk.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od suubaru »

k původnímu dotazu, na N úplně zapomeň.
ahv nepoužívám.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
milan74ma
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 562
Registrován: sob pro 07, 2019 3:14 pm

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od milan74ma »

Mne hovorili ked som preberal auto a vycital som aj na forach.
Ked zastavis das N, potom rucna brzda (stale mas stlacenu noznu brzdu), potom P a vypinas motor.
Do P nie hned lebo tam je len taky kolicek a moze byt velmi namahany, hlavne ked stojis vo svahu.

Moj styl jazdy - vyjdem z garaze, vypnem start&stop, zapnem avh, zapnem Eye Sight, pridem na hlavnu, rozbehnem, aktivujem Eye Sight a dalej neriesim. Ani v kolone, ani v zapche nedavam do N. Ked stojis dlho v zapche na D, on Ta sam vyzve a vtedy spravim postup co som napisal hore.
Subaru Outback 2019 (Comfort)
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od ladis77 »

K tomu parkování v kopci, po N a zařazení ruční brzdy pustím nohu z brzdy, auto "se zhoupne" do ruční brzdy a teprv pak dám P. Protože když to neuděláš, tak si myslim, ze to pořád bude držet na převodovce a ne na brzde, ci jak to laicky popsat 😀
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19167
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od hamoun »

Už se někomu ten "kolíček" u automatu urval nebo ho nějak řešil?
Slyším pořád o jeho "namáhání" ...
Díky
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od spm »

Ja ho neurval a s funkcni ruckou jsem problem nemel, ale nekdy ze zacatku, kdyz mi ta rucka brzdila na pytel a v kopci jsem dal P s blbe brzdici ruckou a pustil, tak pri vyrazeni P se ozvala rana jak kdyz upadne prevodovka na zem :-D v horsim pripade se prej muze i stat, ze jak se to o to opre, tak to Pcko pak nejde vyradit.

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49224
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od VDC »

Průměrně strojařsky citlivému člověku to rve uši, když slyší, jak se trhá ten kolík z převodovky, když to na něm visí. Znám spoustu lidí, kteří vůbec nepoužívají ruční brzdu a prostě nechají automat viset na P. A kulík nikdo z nich neustřihl. Ale kdo má trošku cit, tak to takhle prostě nedělá. Moje stará vrána mi umožňuje P vůbec nepoužívat a používám pouze ruční brzdu. Pouze když stojím s naloženou károu v krpálu, tak tam pro jistotu to P šoupnu. Jinak nikdy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19167
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od hamoun »

povazuju se za technicky a strojařsky zdatného a citlivého cloveka ... :) ale v tomhle jsem tvůj úplný protiklad :-D
odjakživa používám jen P ... samozřejmě neparkuju ve Srázné ulici :) tam bych teda dal i tu ručku :)

Dám P a pomalu pouštím brzdu, až se to v klidu opře ...
(Subaru s automatem jsem ale nikdy neměl. Jen dvě BMW a teď Slepici .. )

Ruční brzda na provozních kotoučovkách je za mě mnohem větší zlo :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Příspěvek od gerda »

VDC píše: čtv pro 21, 2023 8:06 am Průměrně strojařsky citlivému člověku to rve uši, když slyší, jak se trhá ten kolík z převodovky, když to na něm visí. Znám spoustu lidí, kteří vůbec nepoužívají ruční brzdu a prostě nechají automat viset na P. A kulík nikdo z nich neustřihl. Ale kdo má trošku cit, tak to takhle prostě nedělá. Moje stará vrána mi umožňuje P vůbec nepoužívat a používám pouze ruční brzdu. Pouze když stojím s naloženou károu v krpálu, tak tam pro jistotu to P šoupnu. Jinak nikdy.
Souhlasím. S vozíkem z kopce to jde krásně cítit, jak se to po ruční brzdě, vyřazení na N s nožní brzdou a povolení nožní brzdy hodně zhoupne a pak teprve P. Pak ještě radši dávám klíny pod kola vozíku. Jak byl teď vozík hodně naložený, tak jsem klíny nemohl vytáhnout a musel do kopce couvnout..
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“