Čistě teoreticky, budeš tam mít nejspíše 65Ah baterii. Pokud by byla ze 2/3 vybitá, což s těma vychytávkami možné i je, musíš do ní natlačit 43Ah, což při 3,8A trvá 11,5 hodiny. Připočítej k tomu neefektivitu nabíjení (něco jako +20%), tu absorpci popsanou výše (+2 hodiny) a je potom klidně možné, že to po 12 hodinách pořád není.
Dobíjení akumulátoru
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Dobíjení akumulátoru
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14942
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Dobíjení akumulátoru
@spm Jinými slovy buď se o olověný baterii můžeš chovat hezky, nebo ji můžeš mít v autě :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Dobíjení akumulátoru
@Tapan jo, v podstatě ano Výhoda těch startovacích srágor do aut je, že jsou poměrně levné. Do těch SS už se teda dávají dražší baterie, protože se snaží, aby to alespoň v půlce případů přežilo záruku auta, ale pořád jsou to poměrně levné baterie, když vezmu, že ty kvalitní trakční, když je vysoutěžíš v balíku, kdy se jich koupí kamion, stojí okolo desítky bez DPH. A i u nich se počítá se životností ~10 let, přičemž jsou celý život v klimatizované místnost, většinu času držené na tom floatu, nestává se u nich, že by byly delší dobu než pár minut ve vybitém stavu... a i tak se těch 10 let poměrně dost z nich nedožije (kolik vydrží ty co to přežily potom je otázka, většinou se zase mění dopředu, protože v některých aplikacích nechceš čekat, až to lehne...)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14942
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Dobíjení akumulátoru
No auto pod 10 let stáří jsem ještě nepořizoval a párkrát se mi stalo, že tam byla ještě (pravděpodobně) původní baterka. Ale to se ještě nešetřil litr benzínu ročně tím, že budeme kurvit baterku.
Jinak jo, baterkárny máme v práci taky, sice se kolem toho moc nepohybuju, ale nějaký info se ke mně taky dostane. No a je to u nás podobně jak píšeš
Jinak jo, baterkárny máme v práci taky, sice se kolem toho moc nepohybuju, ale nějaký info se ke mně taky dostane. No a je to u nás podobně jak píšeš
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24468
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Dobíjení akumulátoru
Přesně, to se ještě nešetřil litr benzínu...taky jsem koupil už jeté auto s původní baterkou, starší deseti let. Nicméně taky je pravda, že jsou baterky a baterky, dnes už jo, co se mě nejvíc osvědčilo teda, to musím říct, že je dávat do auta silnější baterku a pokud možno kvalitnější značku, kvalitu je dnes těžko uchopit, ale dávám na recenze, zkušenosti jiných i zde a na svůj pocit nějaký z toho všeho, vím, zase se to bude tu rozporovat, že silnější je nesmysl, ale jo, funguje to.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Dobíjení akumulátoru
On je rozdil v tom, ze u te trakcni chces, aby porad mela vetsinu kapacity, u auta akorat aby ho nastartovala. Teda ta baterka v aute po 10 letech nebude dobra, ale dokud to startuje, tak to neresisTapan píše:No auto pod 10 let stáří jsem ještě nepořizoval a párkrát se mi stalo, že tam byla ještě (pravděpodobně) původní baterka. Ale to se ještě nešetřil litr benzínu ročně tím, že budeme kurvit baterku.
Jinak jo, baterkárny máme v práci taky, sice se kolem toho moc nepohybuju, ale nějaký info se ke mně taky dostane. No a je to u nás podobně jak píšeš
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Dobíjení akumulátoru
Díky.
- tomix
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 751
- Registrován: pát srp 31, 2018 9:29 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Auer
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení akumulátoru
Mě odešla po třech (a něco) letech, původní z Japonska. Nabíjel jsem CTEK MXS 5.0 a celkem pravidelně. Nabíjel jsem teda přímo na pólech.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT (Nána)
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
ex: Hyundai i20 Active 1.4 - už nikdy víc!
Rekonstruuju náš dům
Re: Dobíjení akumulátoru
Moje auto dokáže zachytit neplausibilní informaci o stavu nabití akumulátoru, a za určitou dobu ten nesmysl nahradí realistickým odhadem. Takže dobíjení na přímo pólech by nemělo zas až tak vadit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Dobíjení akumulátoru
Bych tady chtěl vyzdvihnout nabíječku akumulátoru od ISOLIT BRAVO Jablonné, výrobce Motúčka atd.
Jako příslušenství mají nabíječku v ceně asi 1250 kč.
Mám s ní velmi dobré zkušenosti. Vždycky jsem kupoval CTEK, zkoušel jsem i lidlovské nabíječky, a s čtyřkolkou od Motúčka (děkuji Panu Kvídovi za pomoc s výběrem) jsem si nechal poslat také nabíječku na ty jejich akumulátory, která je univerzálně vhodná na naše autobaterie. Má v popisu 6A nabíjecí proud - tak akorát na 60Ah aku, funkci pulzního nabíjení pro resulfonizaci zašlých akumulátorů, umí gel, AGM a samořejmě běžnou Pb aku.
Líbí se mi, oproti CTEK, že nepotřebuji multimetr pro předměření napětí baterie, vidím napětí na displeji, vidím aktuální proud tekoucí do baterie, na displeji, umí automaticky rychlodobíjet a má k tomu v sobě ventilátor na samochlazení. Má praktické krokosvorky, v tom je ale CTEK lepší, jelikož má v opci svoje konektory (s kontrolkou napětí) na časté dobíjení u akumulátorů se špatným přístupem.
Vlastně je to podobná nabíječka jako CTEK, ale má to navíc displej a je to za polovic, takže do každého auta.
Kdybyste projížděli Jablonným v pracovní době, stavte se ve fabrice, jsou tam skvělí lidi, ukážou jejich stroje, třeba potkáte šéfa, to vás obohatí.
Jako příslušenství mají nabíječku v ceně asi 1250 kč.
Mám s ní velmi dobré zkušenosti. Vždycky jsem kupoval CTEK, zkoušel jsem i lidlovské nabíječky, a s čtyřkolkou od Motúčka (děkuji Panu Kvídovi za pomoc s výběrem) jsem si nechal poslat také nabíječku na ty jejich akumulátory, která je univerzálně vhodná na naše autobaterie. Má v popisu 6A nabíjecí proud - tak akorát na 60Ah aku, funkci pulzního nabíjení pro resulfonizaci zašlých akumulátorů, umí gel, AGM a samořejmě běžnou Pb aku.
Líbí se mi, oproti CTEK, že nepotřebuji multimetr pro předměření napětí baterie, vidím napětí na displeji, vidím aktuální proud tekoucí do baterie, na displeji, umí automaticky rychlodobíjet a má k tomu v sobě ventilátor na samochlazení. Má praktické krokosvorky, v tom je ale CTEK lepší, jelikož má v opci svoje konektory (s kontrolkou napětí) na časté dobíjení u akumulátorů se špatným přístupem.
Vlastně je to podobná nabíječka jako CTEK, ale má to navíc displej a je to za polovic, takže do každého auta.
Kdybyste projížděli Jablonným v pracovní době, stavte se ve fabrice, jsou tam skvělí lidi, ukážou jejich stroje, třeba potkáte šéfa, to vás obohatí.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series