Autobatérie / Akumulátory
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 304
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Autobatérie / Akumulátory
Má niekto skúsenosť s autobatériami značky YUASA?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- Austin
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobatérie / Akumulátory
Ano je lepsi nez jine znacky. Je vhodna do Subaru. Je drazsi…
Re: Autobatérie / Akumulátory
Nic jiného nepoužívám. Ale "kupuju" klasický zaplavený se zátkama.
Teda kupuju. Zatím jsem koupil jen dvě a od té doby jsem další baterky kupovat nemusel.
Teda kupuju. Zatím jsem koupil jen dvě a od té doby jsem další baterky kupovat nemusel.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 304
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Autobatérie / Akumulátory
Ako dlho ti vydržali? Mám 6-ročnú Vartu a niekedy musím vypnúť svetlá aby som naštartoval. Nedávno som ju dobíjal a ukazovala, že je nabitá.
Mám vo výhľade túto:
https://www.comco.sk/startovacia-bateri ... ;mids=607/
Čo konkrétne znamená u autobatérií P (pravá) alebo L (ľavá). Viem, že je to orientácia + - pólov. Ale ako sa posudzuje?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Re: Autobatérie / Akumulátory
Pravá / ľavá je ako sám píšeš orientácia pólov, ale tu platí že sa musíš pozrieť ako to máš, pretože ak kúpiš opačnú tak nemusia dočiahnuť káble. Posudzuje sa to najlepšie podla obrázku, len si musíš dať pozor aby na fotke bola tá baterka ktorú chceš a nie ilustračný obrázok.
Ja kupujem stále Exide Premium, nemám problém a je aj lacnejšia. Vyberal som 64Ah a 640A štartovací prúd
Tá Exide je označená ako pravá, PLUS pól je na pravej strane
Stav baterky zistíš celkom jednoducho, po nabití nabíjačkou, alebo po jazde si aj po 12hod musí udržať napríklad 12,4 - 12,5V
Ak má menej ako 12,2V či ešte menej tak to značí že nie je v dobrej kondícii a žiadne nabíjanie nepomôže
Ja kupujem stále Exide Premium, nemám problém a je aj lacnejšia. Vyberal som 64Ah a 640A štartovací prúd
Tá Exide je označená ako pravá, PLUS pól je na pravej strane
Stav baterky zistíš celkom jednoducho, po nabití nabíjačkou, alebo po jazde si aj po 12hod musí udržať napríklad 12,4 - 12,5V
Ak má menej ako 12,2V či ešte menej tak to značí že nie je v dobrej kondícii a žiadne nabíjanie nepomôže
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- Austin
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 291
- Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobatérie / Akumulátory
Varta obvykle déle než 6 let nevydrží, i originální baterie dají max. 8 let.
Je potřeba před osazením dobít kvalitní nabíječkou, baterie byla skladovaná a není zcela nabitá.
Nejrozumnější nabíječka je
https://www.battery-import.cz/nabijecky ... im-cidlem/
nabíječkou z Bauhausu za 20€ nic nenabiješ.
Je potřeba před osazením dobít kvalitní nabíječkou, baterie byla skladovaná a není zcela nabitá.
Nejrozumnější nabíječka je
https://www.battery-import.cz/nabijecky ... im-cidlem/
nabíječkou z Bauhausu za 20€ nic nenabiješ.
Re: Autobatérie / Akumulátory
Ještě jsem žádou neměnil. Nejstarší v obytňáku je z roku 2016. Ale přes zimu je připojená na 40W solár, kterej jí pravidelně dobíjí.vasco píše: ↑pát pro 01, 2023 2:41 pm Ako dlho ti vydržali? Mám 6-ročnú Vartu a niekedy musím vypnúť svetlá aby som naštartoval. Nedávno som ju dobíjal a ukazovala, že je nabitá.
Mám vo výhľade túto:
https://www.comco.sk/startovacia-bateri ... ;mids=607/
Čo konkrétne znamená u autobatérií P (pravá) alebo L (ľavá). Viem, že je to orientácia + - pólov. Ale ako sa posudzuje?
Kupuju takovéhle. https://www.topbattery.cz/autobaterie-y ... znena.html
Prostě dolévací klasika.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3718
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Autobatérie / Akumulátory
Yuasa jsem mel v aute orig. z fabriky. Vydrzela 6 let. Od te doby kupuju , co je zrovna v nabidce, a vydrzi taky zhruba 5-6 let. Vybiram ale pokazde se zatkama abych mohl vodu doplnit, jako dracekvo.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10668
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Autobatérie / Akumulátory
Mám v autě modrou Vartu přes 8 let, už třetí rok vybírám novou, že klekne, ale je na podzim dobitá a furt drží 12,5V, přitom auto jezdí tak 2x týdně. Dolívací baterku jsem nikdy neměl, nebo v žigulu jo, ale od tý doby co existujou bezúdržbový nevidím důvod proč se s tím drbat.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24509
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Autobatérie / Akumulátory
Taky nevidím důvod pro dolívací baterku, pražádný důvod, jen jsem si myslel, že tohle už se ani dnes neřeší, že není o čem a ani jsem si nemyslel, že dolívací baterie ještě vůbec "jedou".
Mám už pár let (přesně teď nevím, 6-8 let? ) ve dvou autech "bezůdržbovky " jednu severskou Bjorn a druhou Exide a zatím kupodivu furt slouží, poslední rok jsem je ani nenabíjel, ani jednou, přitom jedno auto teda kurva mega zápřah vůči baterii, najeto ročně nula nula prd a druhé 10-12000 km, většinou kolem komína.
Za mě, když tyhlety věci fungují, tedy víc beztarostně, něco dolívat... tak o to lépe pro mě.
Mám už pár let (přesně teď nevím, 6-8 let? ) ve dvou autech "bezůdržbovky " jednu severskou Bjorn a druhou Exide a zatím kupodivu furt slouží, poslední rok jsem je ani nenabíjel, ani jednou, přitom jedno auto teda kurva mega zápřah vůči baterii, najeto ročně nula nula prd a druhé 10-12000 km, většinou kolem komína.
Za mě, když tyhlety věci fungují, tedy víc beztarostně, něco dolívat... tak o to lépe pro mě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3718
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Autobatérie / Akumulátory
Vubec nechci tvrdit, ze se zatkama je lepsi, ale takhle ji mam vic pod kontrolou. (alespon si myslim)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24509
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Autobatérie / Akumulátory
Rozumím ti, ale já raději nechci kontrolovat zbytečné věci, výdrž baterie bezůdržbové je minimálně tak stejná jako té dolévací, spíš mě přijde, že se věci hnuly v tomto dopředu, jde jen o značku a kvalitu, mě to teda přijde jako už archaismus a to teda já mám rád staré věci
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Autobatérie / Akumulátory
Tak už došlo i na mě. Outback dnes v mrazu nenastartoval, jako že to ani nehlo motorem.
Když jsem pak koukal zpětně na statistiky, co si pamatuje solární měnič, ráno tam byly 4 V. Ne při startu. Volně. I přes to, že jsem ji nedávno nabíjel, postupně napětí klesalo běžně k 11 V už dlouho, ale teď ty dva dny mrazů to dodělaly úplně. První den to padlo asi na 7, druhou noc mrazů na 4 V. Tu už nezachráním.
Tak zvažuju, jestli tam hodit zas tu samou Varta Professional Dual Purpose AGM 60 Ah, nebo nějakou jinou Dual Purpose (což je hlavní podmínka). Koukal jsem i na žlutou Optima, ale podle konfigurátoru vychází 48 Ah varianta. Samozřejmě je dražší, ale ne zas tak drasticky, oproti Vartě - 5k vs 3,3k.
Vartu?
Optimu?
Něco jinýho?
Uvítám vaše postřehy, tipy, rady. Dík
Edit: Pro doplnění, startovací powerbanka z lidlu opět překvapila. V mrazu se tomu motoru obzvlášť nechtělo, ale točila statečně. Napoprvý to ještě nechytlo úplně a chcíplo, další pokus už ok, zbyla jedna čárka. Dojel jsem do cíle doufaje*), že se to mezitím trochu dobije a pak zas nastartuju. Po 10 min stání jsem nenastartoval. Powerbanka zachránila i s jednou čárkou ze 4. Pak už jsem to neriskoval a zbytek objezdil Foresterem
*) snad mě předseda nevydědí, jestli mám ten přechodník blbě
Když jsem pak koukal zpětně na statistiky, co si pamatuje solární měnič, ráno tam byly 4 V. Ne při startu. Volně. I přes to, že jsem ji nedávno nabíjel, postupně napětí klesalo běžně k 11 V už dlouho, ale teď ty dva dny mrazů to dodělaly úplně. První den to padlo asi na 7, druhou noc mrazů na 4 V. Tu už nezachráním.
Tak zvažuju, jestli tam hodit zas tu samou Varta Professional Dual Purpose AGM 60 Ah, nebo nějakou jinou Dual Purpose (což je hlavní podmínka). Koukal jsem i na žlutou Optima, ale podle konfigurátoru vychází 48 Ah varianta. Samozřejmě je dražší, ale ne zas tak drasticky, oproti Vartě - 5k vs 3,3k.
Vartu?
Optimu?
Něco jinýho?
Uvítám vaše postřehy, tipy, rady. Dík
Edit: Pro doplnění, startovací powerbanka z lidlu opět překvapila. V mrazu se tomu motoru obzvlášť nechtělo, ale točila statečně. Napoprvý to ještě nechytlo úplně a chcíplo, další pokus už ok, zbyla jedna čárka. Dojel jsem do cíle doufaje*), že se to mezitím trochu dobije a pak zas nastartuju. Po 10 min stání jsem nenastartoval. Powerbanka zachránila i s jednou čárkou ze 4. Pak už jsem to neriskoval a zbytek objezdil Foresterem
*) snad mě předseda nevydědí, jestli mám ten přechodník blbě
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Autobatérie / Akumulátory
Já minulý týden taky měnil baterku. Měl jsem Exide Premium a vydržela 7 roků. Poslední dva roky už za mrazu startovala hůř, ale přes léto šla normálně, ale vždycky auto natočila. Naposledy auto stálo 3 týdny, a naskočilo na drc. Ale pro jistotu jsem ji už vyměnil, lepší to bylo dělat za tepla minulý týden, než teď v mrazu. Přecejenom přes noc to ukazovalo už kolem 11,5V někdy i jenom 11,1V. Dal jsem zase Exide EA654 s jejich Carbon Boost 2.0, tak uvidím, cena byla kolem 2tis (ale musel jsem vrátit starou, tam byla sleva kolem 200Kč). Dneska ráno bylo -11°C a bylo tam 12,4V a auto chytlo pěkně.
Za těch 7 roků se mi ji podařilo 2x vybít úplně, že už auto nenastartovalo, pokaždé mojí vinou, jednou to stačilo nastartovat přes kabel, podruhé byla možnost nabití. A loni jsem ji měl jednou na nabíjčce, jestli se třeba v těch mrazech nezlepší. Jinak byla pořád v autě. Takže za mě spokojenost.
Za těch 7 roků se mi ji podařilo 2x vybít úplně, že už auto nenastartovalo, pokaždé mojí vinou, jednou to stačilo nastartovat přes kabel, podruhé byla možnost nabití. A loni jsem ji měl jednou na nabíjčce, jestli se třeba v těch mrazech nezlepší. Jinak byla pořád v autě. Takže za mě spokojenost.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobatérie / Akumulátory
Přechodník máš správně, tak pohoda.
Já bych tam dal Dual Purpose bez AGM. Poměr výkon/cena je podle mě bezkonkurenční.
Já bych tam dal Dual Purpose bez AGM. Poměr výkon/cena je podle mě bezkonkurenční.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97