pomer zubu, sednuti na staly prevod?
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
Prevodový pomer na diferákoch musí byť zhodný
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
No zrovna WRX od 2003 mají taky zadní diffy 3,54 a jsou to R160. Jinak 6 kvalty s DCCD mají vždycky zadní diferák 3,54 (kromě nějakých speciálek s 4,444). 6kvalt bez DCCCD má zadní diff 3,9 (zase kromě speciálek). Rozdíl je tam jeden zub. To samé má Forester 2,5XT, kde je 4,444 převodovka a 4,11 zadní diff. Nicméně těch převodovek bylo strašne moc, takže je vždycky lepší to hledat podle kódu, než podle modelu obecně.
Dělalo se to primárně kvůli snížení otáček kardanu, protože je to hodně těžká rotující hmota a má tak velký vliv na akceleraci a brždení. U lanceru byl ten rozdíl ještě vetší, kdy zadní byl 3,3 a předek kolem 4,5, Yaris GR to má podobně 3,9 a 3,3 zadek (i když na pětku a šesku mají jiný stálý převod v převodovce, aby se srovnaly otáčky se zadním diffem), na nižší rychlosti se rozdíl vyrovnává pomocí "haldex" spojky v zadním diffu, proto mají GRY problémy se přehříváním zadního diffu, zejména na sněhu.
Dělalo se to primárně kvůli snížení otáček kardanu, protože je to hodně těžká rotující hmota a má tak velký vliv na akceleraci a brždení. U lanceru byl ten rozdíl ještě vetší, kdy zadní byl 3,3 a předek kolem 4,5, Yaris GR to má podobně 3,9 a 3,3 zadek (i když na pětku a šesku mají jiný stálý převod v převodovce, aby se srovnaly otáčky se zadním diffem), na nižší rychlosti se rozdíl vyrovnává pomocí "haldex" spojky v zadním diffu, proto mají GRY problémy se přehříváním zadního diffu, zejména na sněhu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1297
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
heureka! to snizeni poctu otacet kardanu dava smysl! diky Stando.
(A yaris teda no comment...to auto je fakt asi nalestene e-é)
(A yaris teda no comment...to auto je fakt asi nalestene e-é)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
On si to Kuba našel sám i v těch svejch anglickej citacích, byť to tam bylo lehce skryté.
Jinak pokud se nepletu, tak R160 a R180 značí průměr toho zadního ozubeného kola klece diferáku, a vzhledem k tomu, že Subaru používá různé počty zubů v obou diferácích (3.9 , 3.54, 4.444, 4.11), takže se to liší pouze velikostí zubů na tom kole (a asi taky na vstupní hřídeli).
Jinak pokud se nepletu, tak R160 a R180 značí průměr toho zadního ozubeného kola klece diferáku, a vzhledem k tomu, že Subaru používá různé počty zubů v obou diferácích (3.9 , 3.54, 4.444, 4.11), takže se to liší pouze velikostí zubů na tom kole (a asi taky na vstupní hřídeli).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
Není to spíš průměr klece diffu? Jakože by to pak určovalo jeho "odolnost" nebo výkonnostní schopnosti (čím větší, tím lepší). To kolo bude asi větší než 160 nebo 180 mm, leda by to bylo v jinejch jednotkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
Je možné, že je to vnitřní průměr toho kola, už si to přesně nepamatuju. Ale tak nějak to souvisí s výkonem, kdy SpecC a STi (a nebo Nissany Z) měli větší výkon, takže potřebovali diferák s více železem uvnitř, a tím narostl na velikosti.
Nissany pak mají ještě další varianty, R190, R200,R230, ale ty už se na Subaru nedávaly.
Nissany pak mají ještě další varianty, R190, R200,R230, ale ty už se na Subaru nedávaly.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1297
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
jo, je to prumer toho crown wheel v milimetrech.. toho velkeho ozubeneho kola. je to presne tak, vic masa, prenese vetsi vykon. ikdyz teda jak sme si rekli pocet zubu je bud takovej nebo makovej v zavislosti na modelu.
A ted mi v tom dela treba nekdo na internetu gulas, kdy napise u nakyho diffu pocet zubu, coz by odpovidalo final drive 3.9, a pak k tomu praskne popisek ze je to "Spec C" ... coz teda bych rekl ze neni, ty meli tech 4.44 nebo 4.11 vsechny, ne?
A ted mi v tom dela treba nekdo na internetu gulas, kdy napise u nakyho diffu pocet zubu, coz by odpovidalo final drive 3.9, a pak k tomu praskne popisek ze je to "Spec C" ... coz teda bych rekl ze neni, ty meli tech 4.44 nebo 4.11 vsechny, ne?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
SpecC měli hodně variant, a jenom minimum jich bylo se zkraceným stálým převodem, většina jich byla 3,9. Většinou se zkracovali jednotlivé stupně (zejména 5. a 6.), a pak hlavní rozdíl byl v typu diferáku, kdy ty japonské verze měli někdy torseny, někdy Suretrac a někdy jenom tu klasickou lehkou špéru. A to celé se ješte míchalo s typem předního diferáku. Jak jsem psal výše, nedá se to říct obecně podle modelu, chce to znát číslo převodovky a podle toho si dohledat, co tam je za diff.
Ad ten větší prstenec, ono primárně nešlo o něj, ale spíš o ty části diferáku co jsou schované pod ním, ty se hlavně museli udělat tlustší aby snesly větší zátěž.
Ad ten větší prstenec, ono primárně nešlo o něj, ale spíš o ty části diferáku co jsou schované pod ním, ty se hlavně museli udělat tlustší aby snesly větší zátěž.
Naposledy upravil(a) zhor dne úte lis 07, 2023 1:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
Přesně tak. To je celej fór toho číslování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1503
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
180tka by měla mít i silnější poloosy předek i zadek
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
152/160/180 ako bolo písané je priemer ozubeného kolesa v zadnom diferáku.
VA1 sú 152mm, VA2 sú 160mm
Nejak sa mi nechce veriť aby mal predný a zadný diferencial rôzny prevodový pomer, pretože potom by rozdiel v otáčkach musel vyrovnávať medzinápravový diferencial, alebo by museli byť na nápravách pneu rôzneho rozmeru - presnejšie priemeru, ktoré by korigovali ten rozdiel prevodového pomeru predného a zadného diferencialu.
Trebárs ja mám prevodovku TZ1B7LCAAA kde je pomer 4,111 a tiež uvedený počet zubov 37/9 a zadný diferencial bol originál VA1REG-XJ a vymenil som ho za VA1REK-XR oba samozrejme 4,111 a ozubenie to isté 37/9
Tu sú všetky SUBARU prevodovky a je tam uvedené aj pomer zubov predného a tak isto aj zadného diferencialu
EDIT: tak som pozrel a v prípade nejakých tých 6MT DCCD sú tam uvedené rozdielne pomery diferencialov
VA1 sú 152mm, VA2 sú 160mm
Nejak sa mi nechce veriť aby mal predný a zadný diferencial rôzny prevodový pomer, pretože potom by rozdiel v otáčkach musel vyrovnávať medzinápravový diferencial, alebo by museli byť na nápravách pneu rôzneho rozmeru - presnejšie priemeru, ktoré by korigovali ten rozdiel prevodového pomeru predného a zadného diferencialu.
Trebárs ja mám prevodovku TZ1B7LCAAA kde je pomer 4,111 a tiež uvedený počet zubov 37/9 a zadný diferencial bol originál VA1REG-XJ a vymenil som ho za VA1REK-XR oba samozrejme 4,111 a ozubenie to isté 37/9
Tu sú všetky SUBARU prevodovky a je tam uvedené aj pomer zubov predného a tak isto aj zadného diferencialu
EDIT: tak som pozrel a v prípade nejakých tých 6MT DCCD sú tam uvedené rozdielne pomery diferencialov
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: pomer zubu, sednuti na staly prevod?
@pufko Prosím tě, tak si to vlákno přečti od začátku a nelavíruj tady pořád okolo toho, že ti to přijde jako blbost. Např. tohle:
Mezinápravový diff to samozřejmě nevyrovnává, ty převodový poměry vycházejí, akorát tam je po cestě ještě jeden převod 1:1,1 a tím pádem je pak final drive menší. 1,1 × 3,545 = 3,9
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno