Auto uskočí v zatáčce

Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

Ahoj

Na BP 127kW řeším, že v zatáčce do leva když je nerovnost auto uskočí, stává se mi to ikdyz vycouvávám z parkoviště, které je z kopce a stačím volant vlevo... při jízdě vpravo nic.

Auto bylo na zvedáku, nikde vůle není, není ani utržený žádný silentblok. Levá poloosa byla měněná před cca 30 000km na pravé straně se před 3 000km měnil vnější kloub, zbytečně neb sem chtěl celou poloosu a vypadá, že se projevuje vnitřní kloub, takže zkusíme vyměnit poloosu.

Navíc udělali v servise po repasu řízení špatně geo, takze se udělá geo + poloosa a vypadá, že i zadní tlumiče budou na výměnu. Jak poznám zda jsou nivelační či ne?

Zatím zkusíme poloosu ze Subatech a případně si ten nový vnější kloub nechám až se jednou projeví na nějaké měněné poloose...

Díky
Přílohy
Je tohle samonivelační?
Je tohle samonivelační?
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od HonzaCZ »

Řešíš nějaký marginální uskakování, když nemáš geometrii? Tak jako to je jako řešit střechu, když nemáš zdi. 🤣

Ten tlumič je samonivelační.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

HonzaCZ píše: úte říj 17, 2023 2:46 pm Řešíš nějaký marginální uskakování, když nemáš geometrii? Tak jako to je jako řešit střechu, když nemáš zdi. 🤣

Ten tlumič je samonivelační.
Geometrie je dělaná když sem nechával dělat repas, ale jel jsem dnes jinam a dle nich je udělaná špatně. Takže ano řeším uskakování neb už tam bylo před těma 3ma mesicema než se dělal repas řízení a neodstranili to...

Takže se při jednom udělá geometrie + poloosa a zajímá mě ten zadní tlumič, zda je to nivelační nebo ne, aby se udělali rovnou při jednom i ty...

Není to uskakování, během zatáčení, ale podjeti kola - uskoceni... když jedeš těžkou zatáčku a je rovný asfalt je to ok,když je tam nějaká spára, tak to uskočí... Když udělám plný rejd na betonových panelech tak to kolo jak kdyby podjelo...
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od HonzaCZ »

Jsem ti to snad psal, že je. Nech si udělat test tlumičů. Aspoň ten vibrační. Když bude špatnej tlumič, že by způsoboval uskakování, tak už to na tom poznaj.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

HonzaCZ píše: úte říj 17, 2023 3:19 pm Jsem ti to snad psal, že je. Nech si udělat test tlumičů. Aspoň ten vibrační. Když bude špatnej tlumič, že by způsoboval uskakování, tak už to na tom poznaj.
Yop, to jsem přehlédl, díky... Uvidím co mi řekne i s tou geo, příští týden až bude dělat. Teď když se s tím byl projet, byla dle něj špatná...

Tlumiče má nějaké na zkoušku, abysme je vyřadili, ale nové stojí dost a nevím zda se mi je tam chce dávat, kdyby byli po smrti...
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3629
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od bushman1 »

Jezdit s mizernými tlumiči je dost o hubu.
Riskuješ život lidí v autě.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

bushman1 píše: úte říj 17, 2023 4:29 pm Jezdit s mizernými tlumiči je dost o hubu.
Riskuješ život lidí v autě.
Díky za radu, jak jsi se dozajista dočetl, řeším resp čekám na geo což bude příští týden a při tom se udělá jak poloosa, tak tlumiče, budou-li špatné... :-/
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3629
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od bushman1 »

já to pochopil tak, že si nejseš jistý, jestli se ti chce dávat prachy za nové tlumiče.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

bushman1 píše: úte říj 17, 2023 5:03 pm já to pochopil tak, že si nejseš jistý, jestli se ti chce dávat prachy za nové tlumiče.
Tak pokud budou KO pujdou nové, jen řeším zda samonivelace nebo nechám dát normální.

Dnes jsem zjišťoval cenu, samonivelacniho v subaru a 20 000Kč / ks což je nesmysl, uvidím co mi řekne servis zítra až zavolá... A pak co mi řekne příští týden po geo + poloose, zda to zmizelo nebo je třeba i tlumiče případně zda dá normální či sežene třeba v subatechu jiné...

Takže nikoliv, že nedám nové, jen řeším samonivelace ano / ne případně náhrada...
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od dracekvo »

Tak záleží na tvojí peněžence. Niveláky mají svoje přednosti.
Pokud dáš obyčejné, tak musíš dát i pera.
Myslel jsem, že niveláky stojí cca 16 tis. Ale už je to dlouho, co jsem se koukal.
Ještě by byla možnost sehnat niveláky z diesela. Ty toho většinou moc nestilhli najezdit. Ale netuším, jestli jsou totožné.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od podvlada »

@Maxcz Nevim do jakýho servisu to chceš dávat, ale málokterej ví, že pokud se místo samoniveláků dají obyčejný tlumiče, je potřeba dát silnější pružiny. Často tam prostě jebnou to, co jim vyhodí eshop (a ještě se budou dušovat, že to je podle VIN to co tam patří), jenže to jsou OEM pružiny určený na samonivo, který část hmotnosti nesou samy.
Pokud dávat "obyčejný" šel bych do komplet setu od Pedders kterej je určenej jako náhrada samoniveláků, a tudíž přijde se silnější pružinou. Alternativa je prostě obyčejný KYB tlumiče a někde sehnat silnější pružiny. Zbytečnej voser a vyjde to na stejný peníze. 4 roky zpět to vyšlo cca na 10k za komplet.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

dracekvo píše: úte říj 17, 2023 5:49 pm Tak záleží na tvojí peněžence. Niveláky mají svoje přednosti.
Pokud dáš obyčejné, tak musíš dát i pera.
Myslel jsem, že niveláky stojí cca 16 tis. Ale už je to dlouho, co jsem se koukal.
Ještě by byla možnost sehnat niveláky z diesela. Ty toho většinou moc nestilhli najezdit. Ale netuším, jestli jsou totožné.
Uvidím co mi řekne zítra až zavolá, nějaké mi snad sežene :)
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

podvlada píše: úte říj 17, 2023 5:59 pm @Maxcz Nevim do jakýho servisu to chceš dávat, ale málokterej ví, že pokud se místo samoniveláků dají obyčejný tlumiče, je potřeba dát silnější pružiny. Často tam prostě jebnou to, co jim vyhodí eshop (a ještě se budou dušovat, že to je podle VIN to co tam patří), jenže to jsou OEM pružiny určený na samonivo, který část hmotnosti nesou samy.
Pokud dávat "obyčejný" šel bych do komplet setu od Pedders kterej je určenej jako náhrada samoniveláků, a tudíž přijde se silnější pružinou. Alternativa je prostě obyčejný KYB tlumiče a někde sehnat silnější pružiny. Zbytečnej voser a vyjde to na stejný peníze. 4 roky zpět to vyšlo cca na 10k za komplet.
Uvidím co mi řekne zítra, ze servisu, že sehnal nebo nesehnal a ceny tohle mi právě řekl, že jsou tam samonivelaky a když nedáme ty, ale obyč musí se i pružiny...

Takže i náhrada s pružinou vyjde na 20k / ks takovou cifru mi dnes řekli v Emil Frey za samonivelaky za ks? Pokud jsem Tě dobře pochopil?

Když by přišlo na tohle řešení mám možnost tlumiče nipparts, bilstein... Cca za 1500Kč / ks + pružiny....

Ale jak už sem psal, uvidím co mi řekne, až to bude mít na dílně, dneska jen zvedl, řekl mi že silentblok na rameni to nedělá, že zkontroluje geo co se mu nezdála + se mu nezdál vnitřní kloub na pravé poloose a ty zadní tlumiče...
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od podvlada »

Ty samoniveláky stávaly pár let zpět cca 15k/ks, kolik OEM pružina netuším, ale ta už asi jde použít obyčejná aftermarket.
Ty obyč ano, stojí třeba kolem 1500 za ks, + pružiny, horní uložení, ... a jsi cca na 10k za komplet, tak jsem to myslel.
Tím Pedders setem jsem myslel myslím tohle, pár lidí to má a funguje to prej dobře.
https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... -pruzinami

Ještě teda nevim, jestli to už někdo vyloučil, ale pokud máš manuál, mohlo by tohle uskakování dělat i zapečená viskóza středovýho diffu, kdy to nedokáže kompenzovat rozdíly otáček kol náprav, a v rejdu se to všelijak šprajcuje a občas to poskočí. Ale tu situaci co popisuješ si nedokážu moc představit, kdy se to děje, tak třeba jsem mimo.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Maxcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 177
Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
Jméno a příjmení: Jan
Bydliště: Liberecko

Re: Auto uskočí v zatáčce

Příspěvek od Maxcz »

podvlada píše: úte říj 17, 2023 6:24 pm Ty samoniveláky stávaly pár let zpět cca 15k/ks, kolik OEM pružina netuším, ale ta už asi jde použít obyčejná aftermarket.
Ty obyč ano, stojí třeba kolem 1500 za ks, + pružiny, horní uložení, ... a jsi cca na 10k za komplet, tak jsem to myslel.
Tím Pedders setem jsem myslel myslím tohle, pár lidí to má a funguje to prej dobře.
https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... -pruzinami

Ještě teda nevim, jestli to už někdo vyloučil, ale pokud máš manuál, mohlo by tohle uskakování dělat i zapečená viskóza středovýho diffu, kdy to nedokáže kompenzovat rozdíly otáček kol náprav, a v rejdu se to všelijak šprajcuje a občas to poskočí. Ale tu situaci co popisuješ si nedokážu moc představit, kdy se to děje, tak třeba jsem mimo.
Zkoušel mezinápravový na zvedáku a pak i za jízdy při prudkém rejdu a řekl že kdyby byl špatný tak se pere předek se zadkem... Ano mám manuál...

1) projíždím na rychlostce táhlou levou zatáčku v pravém pruhu je spoj na most - nerovnost a prave kolo jakoby podjede. V levém pruhu je čistý asfalt a tam to neudělá...

2) přijedu do práce, projedu bránou, dám plný levý rejd (jsou tam panely na parkovišti) a prave kolo jakoby podjede, jak kdyby se smejklo v té nízké rychlosti, zastavím podívám se a zrovna to je na betonu ne na spoji / nerovnosti..

3) vycouvávám z parkoviště u baráku, musím vycouva s levým rejdem z kopce a to samé podjeti pravého kola...

Co jsem hledal někdo někde psal zadní tlumiče nebo silentblok na rameni že to dělal, ten jsme dnes vyloučili... To ostatní až si najde čas příští týden. A nedělá to pořád na neznicenem asfaltu vůbec, když nějaký hrbol / přechod tak výjimečně...

Původně jsem to přisuzoval špatnému vnějšímu kloubu na pravém kole, do pravého rejdu v zátěži cvakal, to mi vyměnili v jiném servise kde mi tahal ven i řízení, jen kloub, ale ten vnitřní když sem dnes viděl a slyšel, taky nevypadá nejlépe - vnitřní je prý nesehnatelný nový... Takže novou poloosu jak na levé straně a ten měněný vnější budu mít do foroty až se jednou ozve nějaký vnější opět :)

ad odkaz díky to už vypadá lépe než 40k za nové origo samonivelaky :)
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“