Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Zdravím pánové, předem se omlouvám za možná duplicitní téma ale po pročtení všech ostatních (a že jich je :D zdá se že suba vibrují ostošest) se mi bohužel nepodařilo dobrat jakéhokoli řešení. Auto mi hodně vibruje při rychlosti nad 120km/h a to pouze do volantu ( jakoby pohyb vlevo vpravo). Zajímavé je že pokud zatáčím tak občas vibrace ustanou. Klíčem k mému problému budou nejspíše zásahy které se na vozidle udělali.
-po koupi auta jsem si vyměnil přední brzdy jelikož byli KO - žádné třepání (ani při brždění)
- Objevil jsem prasklou manžetu na poloese (blíže převodovce) a začal mi při brždění a pohybu volantu kvičet posilovač řízení, možná spíše pískat. Nuže vyrazilo se do servisu a utěsnil se okruh posilovače a pískání přestalo, zároveň se udělala i manžeta na poloose a od této doby začalo třepání.
Jako první přišli na řadu kola, byť je mi divné že by kolo začalo z ničeho nic házet ale OK. 2x převáženo v různých pneuservisech + kontrola zda nejsou kola koplé. Dále očištěny dosedací plochy na kolech a nábojích a prohazování kol na nápravě, předek za zadek, do kříže atd..., dále kontrola komplet vůlí na podvozku a čepů řízení ( auto protřepáno jako na STK) a stále bez výsledku.
Jako další krok jsme šli po kloubu od poloosy (blíže převodovce), vyměněn za nový, starý díl zde na fotce: Bohužel vše bez výsledku. Nevíte prosím někdo na co se zaměřit dále ? Popř. nemáte někdo kontakt na nějaký fajn servis v okolí Zlín Otrokovice ? Zatím jsem to řešil s panem Capíkem v SuboLab.
Předem děkuji za rady popř. nasměrování.
Díky Petr
-po koupi auta jsem si vyměnil přední brzdy jelikož byli KO - žádné třepání (ani při brždění)
- Objevil jsem prasklou manžetu na poloese (blíže převodovce) a začal mi při brždění a pohybu volantu kvičet posilovač řízení, možná spíše pískat. Nuže vyrazilo se do servisu a utěsnil se okruh posilovače a pískání přestalo, zároveň se udělala i manžeta na poloose a od této doby začalo třepání.
Jako první přišli na řadu kola, byť je mi divné že by kolo začalo z ničeho nic házet ale OK. 2x převáženo v různých pneuservisech + kontrola zda nejsou kola koplé. Dále očištěny dosedací plochy na kolech a nábojích a prohazování kol na nápravě, předek za zadek, do kříže atd..., dále kontrola komplet vůlí na podvozku a čepů řízení ( auto protřepáno jako na STK) a stále bez výsledku.
Jako další krok jsme šli po kloubu od poloosy (blíže převodovce), vyměněn za nový, starý díl zde na fotce: Bohužel vše bez výsledku. Nevíte prosím někdo na co se zaměřit dále ? Popř. nemáte někdo kontakt na nějaký fajn servis v okolí Zlín Otrokovice ? Zatím jsem to řešil s panem Capíkem v SuboLab.
Předem děkuji za rady popř. nasměrování.
Díky Petr
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49239
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Blbě se to hledá. Ale ono moc možností, co to může dělat není. Píšeš, že jsi byl otestovat čepy. Oukej, tím by měla být vyloučena možnost, že jsou to tyčky řízení, protože jinak by to ty mohly bejt, když je v nich trošku vůle. Že to třepe do volantu, ale v zatáčce to ustane.
Kola, ačkoliv píšeš převážená dvakrát, tak bych stejně zkusil kola přehodit. Zadní za přední a pokud nejsou směrové, tak klidně pravá, levá. A zkusil bych prohodit poloosy. Moc dalších možností nemáš.
Kola, ačkoliv píšeš převážená dvakrát, tak bych stejně zkusil kola přehodit. Zadní za přední a pokud nejsou směrové, tak klidně pravá, levá. A zkusil bych prohodit poloosy. Moc dalších možností nemáš.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20666
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Kdysi mi to dělalo na jiném autě a ačkoli se kola prevážily 4x tak to byly kola. Zkus na zkoušku vyměnit celou sadu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Me trepaly volantem (a tahlo to do strany) zadni silentbloky prednich ramen. Jak moc to je videt na stolici tezko rict, na STK dost casto rikaji, ze jsou mrtvy, ikdyz jsou novy
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Asi bych to prvně zkusil roztočit na zvedáku, tím si vyloučíš/potvrdíš, jestli to jsou rotující části (brzdy, poloosa, ložisko, kola).
Potom by to mohla být ještě špatná geometrie, pokud se po výměně poloosy nedělala. A pokud nic z toho, tak pak hledáš vadný silentblok. Nejvíc dostanou zabrat při výměny poloosy kulové čepy a zadní silentbloky předního ramena (akorát to by mělo být vidět na té kyvné desce.)
Potom by to mohla být ještě špatná geometrie, pokud se po výměně poloosy nedělala. A pokud nic z toho, tak pak hledáš vadný silentblok. Nejvíc dostanou zabrat při výměny poloosy kulové čepy a zadní silentbloky předního ramena (akorát to by mělo být vidět na té kyvné desce.)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Díky moc za rady, vyzkouším to !
Petr
Petr
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Na skúšku by som zohnal nejakú druhú kludne použitú, ale dobrú poloos a nahodil...
Predpokladám že ten klb čo sa menil nebol originál. Ked to v nej nebude, tak ti ostane do rezervy.
Kontrola kolies prebehla 2x tak snád by si niekto všimol problém.
Keby to bol problém len pri brzdení, tak by to mohlo byť uloženie ramien
Predpokladám že ten klb čo sa menil nebol originál. Ked to v nej nebude, tak ti ostane do rezervy.
Kontrola kolies prebehla 2x tak snád by si niekto všimol problém.
Keby to bol problém len pri brzdení, tak by to mohlo byť uloženie ramien
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Já osobně bych viděl problém v samotném posilovači, respektive bych zkusil vyměnit servo olej, podle mě je v okruhu nějakej čurbes nebo voda. Třeba je to nesmysl a někdo ho hned vyvrátí, ale tu možnost tady nechám k zamyšlení
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49239
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Vašku vyvrátí. Protože když nejsou vůle v systému řízení a posilovač blbě posiluje, tak volant sice tuhne, ale netřepe se.
Pufkova poznámka o silentblocích ramen při brždění je na místě. Silentbloky ramen s tím netřepou při jízdě, ale většinou při brždění.
Já jsem si celkem jistej, že ta chyba bude v tom kloubu poloosy.
Pufkova poznámka o silentblocích ramen při brždění je na místě. Silentbloky ramen s tím netřepou při jízdě, ale většinou při brždění.
Já jsem si celkem jistej, že ta chyba bude v tom kloubu poloosy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Pánové moc děkuji za rady. Osobně jsem si také myslel že problém bude v kloubu, přeci jenom je to věc která se při výměně manžety demontovala, nicméně ani po výměně se nic nezměnilo. Poloosa půjde na řadu jako další - logicky také se na ni sahalo.
Dnes jsem si všiml zajímavé věci, hned při nájezdu na dálnici mi auto vydrží cca 5 min jízdy netřepat (stále do volantu), plus se vibrace objevují při různém náklonu auta. Typicky levotočivá zatáčka po rovině nebo z kopce se vibrace uklidní. Při jízdě do kopce se naopak znovu objevují. A mám takový pocit že když dám volant do středové polohy (opravdu přesně) vibrace jsou v něm cítit více, jakoby více napřímo (jakoby odspodu).
Díky za rady, pokud by se podařilo vyřešit tak se ozvu s řešením anebo dalšími kroky.
Petr.
Dnes jsem si všiml zajímavé věci, hned při nájezdu na dálnici mi auto vydrží cca 5 min jízdy netřepat (stále do volantu), plus se vibrace objevují při různém náklonu auta. Typicky levotočivá zatáčka po rovině nebo z kopce se vibrace uklidní. Při jízdě do kopce se naopak znovu objevují. A mám takový pocit že když dám volant do středové polohy (opravdu přesně) vibrace jsou v něm cítit více, jakoby více napřímo (jakoby odspodu).
Díky za rady, pokud by se podařilo vyřešit tak se ozvu s řešením anebo dalšími kroky.
Petr.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49239
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ten kloub při jízdě mění polohu, tak je logický, že se ty vibrace taky mění. Kdyby to vibrovalo ve všech pozicích auta stejně, tak by to muselo být něco, co tu pozici má pevnou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Ja to tipujem na ten kĺb, buď je to zlý výrobok (nepodarok), alebo sa mohlo stať že sa uvoľnili ihličky jedného ložiska trianglu čím sa dostáva samotná hriadeľ trošku mimo stred v triagli a nastáva obvodová hádzavost.
A keďže to cítiš hlavne pri zábere, napríklad jazda do mierneho kopca, tak ma to v tom len utvrdzuje. Ak auto ide po rovine či dolu kopcom tak manžeta tú hriadeľ dokáže akoby vystrediť a preto sa vibrácie znížia či dokonca stratia
A keďže to cítiš hlavne pri zábere, napríklad jazda do mierneho kopca, tak ma to v tom len utvrdzuje. Ak auto ide po rovine či dolu kopcom tak manžeta tú hriadeľ dokáže akoby vystrediť a preto sa vibrácie znížia či dokonca stratia
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1497
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Hlavně když ti měnili tu manžetu a pak to začalo dělat, se nabízí tomu, v tom bejt skutečně utvrzenej.
U tripoidnich kloubů (nebo jak píše pufko trianglu) je hlavni při demontáži a montáži dodržet správný postup, málokdo to ví a málo kdo to dělá, ale když se samice svlékne z ložisek (válečků) měly by se vrátit zpět tam, kde byly( váleček se označí a stejně tak drážka do které patří) pak právě může nastat to když to někdo přehodí, že jsou vůle na jednotlivých ložiscích jinak, než byly před demontáží a způsobí to tyhle vibrace
PS. Aftermarket povětšinou nefunguje. M.
U tripoidnich kloubů (nebo jak píše pufko trianglu) je hlavni při demontáži a montáži dodržet správný postup, málokdo to ví a málo kdo to dělá, ale když se samice svlékne z ložisek (válečků) měly by se vrátit zpět tam, kde byly( váleček se označí a stejně tak drážka do které patří) pak právě může nastat to když to někdo přehodí, že jsou vůle na jednotlivých ložiscích jinak, než byly před demontáží a způsobí to tyhle vibrace
PS. Aftermarket povětšinou nefunguje. M.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Měl jsem kdysi hooodně dávno naprosto stejnou zkušenost na velice podobném voze Wartburg 353 . Taktéž vše začalo po výměně manžety na poloose na straně převodovky a přestože se tomu nechce věřit, vibrace, které byly zejména při zátěži fakt pořádné a měnily se různě v zatáčce, zcela ustaly po výměně maziva u trianglu v pouzdře. Mazivem to zřejmě nebylo ,spíše při jeho výměně došlo k nějakému srovnání trianglu, ale problém byl vyřešen, jak mávnutím proutku. Takže bych hledal problém primárně u poloosy.
Re: Vibrace volantu do volantu >120km/h | Legacy 2.0R 2008 AT
Díky moc za rady, ano přesně toto dává smysl. Bohužel jsem nikdy na podvozku nic neřešil tak jsem potřeboval takto navést. Vidím to na ty vypadlé jehličky. Moooc děkuji, vyzkoušíme a snad to pomůže. Abych ještě vyloučil servo tak jsem se včera jal vyměnit olej, metodou dolívání a odsávání a po 2L oleje musím uznat že rozdíl je fakt velký. Problém to sice nevyřešilo ale alespoň jde hezky posilovač a mám pocit že má auto větší rejd. :D
Díky moc
P.
Díky moc
P.