Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mišus »

dracekvo píše: stř pro 06, 2023 8:36 am Konstrukci toho motoru přesně neznám, tak nevím jestli má mechanik pravdu kolem těch ventilů. Ale z toho jak závada skáče od jednoho dílu ke druhému, tak bych toho mechanika asi poslal k šípku.
Jediný motory který měly podložky na kališkach byly EJ20K a EJ205 rok 98-01 (Reza V4 V5 V6 (a první V7 -2000))
Naposledy upravil(a) mišus dne stř led 31, 2024 8:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Kid
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 71
Registrován: pát led 09, 2015 8:18 am
Jméno a příjmení: Dušan Vokurka
Bydliště: Lnáře

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od Kid »

Dnes mi mechanik řekl, že přišel na podle něj skutečnou závadu. Nedokážu interpretovat co mi řekl slovo od slova, ale pochopil jsem, že variabilní časování ventilů nefunguje tak já má, protože je někde nějaká vůle. Víte někdo jak to variabilní časování ventilů funguje? Chtěl bych být v obraze až mi bude vyprávět co s tím dělal.
Forester 03 2.0 XT 130 kW LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mnov »

Myslím, že to žádné variabilní časování ventilů nemá. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mišus »

Přesně tak Marku.

Pokud se jedná o EJ205 v predface SG Foresteru, tak ten nic takovýho nemá. Upřímně, měl bys to dát do těch Dobřan, než ti to současný servis ještě víc dojebe a hlavně, zbytečně financovat pokusy mechanika. Můj názor, z toho co píšeš, zřejmě vůbec neví co dělá.....
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1281
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od strider »

noo, avcs teda asi bylo az od ej207 cili od 2004+ motoru? (plus par vyjimek jako ej204 evidentne).
https://www.comeanddriveit.com/engine/s ... -explained
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mnov »

U Forestera bych to tipoval na variabilní řízení sacích ventilů až od roku 2006? :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od sima »

mnov píše: stř pro 06, 2023 8:07 pm Myslím, že to žádné variabilní časování ventilů nemá. :-)
No to teda určitě nemá 8()
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mišus »

strider píše: stř pro 06, 2023 9:17 pm noo, avcs teda asi bylo az od ej207 cili od 2004+ motoru? (plus par vyjimek jako ej204 evidentne).
https://www.comeanddriveit.com/engine/s ... -explained
To se týká ale USA verzí. U EU to jistě v tedlech letech nebylo
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od Zdenos »

To že auto začalo dělat problém po jeho zásahu a začíná opravy od nejdražších věci, tak bych taky okamžitě měnil servis.
Aby nedošlo k zápalu směsi vlivem vody, tak to už by muselo do válce valit opravdu velké množství vody a taková prasklina by musela vznikat delší dobu, takže by sis všiml ubývající chladící kapaliny. Taky si nedokážu představit, co by musel být za problém s klikou nebo pístem, motor nevydával žádné podezřelé zvuky a nefungoval. Obzvlášť, když měl hlavu dole, tak píst viděl.
Jiskru to házet může i dávat palivo. Otázkou je kdy... Za mě špatný mechanik
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mnov »

sima píše: stř pro 06, 2023 9:30 pm No to teda určitě nemá 8()
To jsem rád, že jsi to potvrdil. :-)
Vím, že na tom svém jsi si ještě nesundal ani kryt rozvodů. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od StandaB »

(*_^) |,,,, :-DDD :-DDD :-DDD :-DDD :-DDD
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od StandaB »

:-DDD
Kid
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 71
Registrován: pát led 09, 2015 8:18 am
Jméno a příjmení: Dušan Vokurka
Bydliště: Lnáře

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od Kid »

Ahoj všem, nechci zpochybňovat vaší erudici, ale nechápu proč se mě ze Subatechu ptali jestli můj motor má nebo nemá variabilní časování ventilů, když podle vás všech ho ani mít nemůže. Cituji mojí komunikaci ze Subatechem:
Můj dotaz: "Neměli byste holý motor EJ 205 na Forestera SG XT rok 2003?"
Odpověď Subatechu: "Motor máte s variabilním časováním sacích vaček nebo bez?"
Možná je otázkou jestli mám motor EJ 205, ve velkém techničáku mám uvedeno v kolonce Typ EJ 20, ale o motoru se v něm nepíše nic. To, že mám EJ 205 mi řekl můj "mechanik" a taky jsem to potom našel v jednom protokolu když mi v jiném servisu štelovali LPG.
Kde se dá najít nějaký oficiální údaj jaký motor tam vlastně mám? Tady na Wiki jsem to nenašel.
Nemůže hrát roli to, že auto bylo původně jako nové prodáno v Německu?
Díky předem za jakékoliv info.
Forester 03 2.0 XT 130 kW LPG
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od mišus »

Kide, aby jsi byl v obraze. Ty auta dělám a v roce 2003 prostě žádný variabilní naklápění (natočení) vačkové hřídele nebylo, odkaz co posílal Jakub(strider) na ten jsem reagoval, protože se v něm píše o naklápění sacích vaček od roku 2000. Ony jsou USA a EU verze dost odlišný, stejně tak i pro JDM vs EU a USA....takže aby v tom nebyl hokej......

Bavíme se o čtyř vačce (dohc) a v EU jak píše Jakub bylo proměněný časování ventilů až od roku 2004 a pouze na dohc motorech. Ono je to poměrně jednoduchý, když to motor nemá, má na vačkách obyčejný kola, ten co proměněný časování má , má kola na vačkách od sacích ventilů s takovým hliníkovým bazmekem. Nediv se, že po tom všem, co si o mechanikovi napsal, zde vládne pochybení o tom, zda vůbec ví co dělá.....

K tomu označení EJ20 to je pouze nálitek na bloku, označující objem a před ním typ (EJ) konkrétně éra dohc motorů typu EJ je opravdu rozsáhlá, začíná to EJ20G pak EJ20K, EJ205, 207 atd. To je prostě označení konkrétního typu motoru, protože bylo průřezem letopočtů spousta změn na konstrukci. A konkrétní typ je na výrobním štítku na straně řidiče

První fotka bez variabilního časování

Druhá fotka s variabilním naklápěním (natočením) sacích vaček
Přílohy
3654795426_e522ce2773.jpg
IMG_20190426_103414.jpg
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Nejde polovina motoru ( 2 válce )

Příspěvek od sima »

mnov píše: stř pro 06, 2023 10:30 pm To jsem rád, že jsi to potvrdil. :-)
Vím, že na tom svém jsi si ještě nesundal ani kryt rozvodů. :-)
A to se musí, proto abych to věděl? :-D :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“