Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Klubové záležitosti SFC, web, připomínky, dotazy, komentáře, klubové předměty.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od mnov »

Kapacitní sonda
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

Ach so! Dík 👍
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

HonzaCZ píše: stř srp 16, 2023 6:41 pm To, že se to chová hůř neznamená, že to je tím čidlem. Klepání, neboli detonační spalování, aby nedošlo k mýlce, vyhodnocuje ECU a podle něj adaptuje předstih případně další parametry.

Pokud je problém, že nepálí 2 válce, tak je klidně dost možný, že to k tomu i klepe a proto se to chová rozdílně s čidlem a bez.

Na co se zaměřit? Na to jestli ten motor běží tak, jak má, což očividně neběží. Jak moc se vyznáš v pracovním cyklu motoru s elektronickym řízením?

Tyhlencty metody odpojování čidel mě fakt baví. Zejména trvalé odpojování a nahrazení něčím, aby si to myslelo, že tam je. Pak se divte, všichni, co to takhle děláte, že ten motor někdy nebo trvale běží na hovno. 🤣
Nikde nepíšu, že s tím odpojeným čidlem jezdím 5 let, zkoušel jsem to... Ten motor běží na hovno hlavně když tam to čidlo je zapojený.
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

mnov píše: stř srp 16, 2023 10:37 pm Tyto dva válce mají společnou zapalovací cívku. Tak bych se zaměřil na to. Kontrola stavu kabelů, osciloskopem se dá kouknout i na to VN. :-)
Společnou zapalovací cívku? Cívky mám 4, na každé svíčce jednu. Díky, ten osciloskop určitě zkusím.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od mnov »

Aha, takže se jedná o DOHC motor s elektronickou škrtící klapkou?
Tam bych sledování VN nechal jako poslední možnost diagnostiky, protože je k němu opravdu špatný přístup. :-)
Když z toho vyčteš chyby, tak by jsi mohl kouknout třeba na tu škrtící klapku, zda je správně kalibrovaná.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od spm »

Jak se projevovala ta pomerne casta vada ecu u H6, tam misajroval jeden valec nebo taky cela rada?

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

deinos38 píše: čtv srp 17, 2023 8:40 am Nikde nepíšu, že s tím odpojeným čidlem jezdím 5 let, zkoušel jsem to... Ten motor běží na hovno hlavně když tam to čidlo je zapojený.
To ale neznamená, že je to tím čidlem. Však jsem psal možnou příčinu. Reagoval jsi na tu nejmíň podstatnou část. 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od dracekvo »

Bych se zaměřil na změření hodnot co řídí dávku paliva a porovnal jejich hodnoty v době kdy motor jede celkem OK a kdy zlobí. Jestli tam někde nebude vidět rozdíl. Některé čidlo by mohlo být načaté a v ručitých situacích ukazovat nesmysl.

Dále pokud se čidlo klepání snaží korigovat nějaký stav stylem, že motor s ním běží hůř jak bez nej, tak tam může být něco špatného s časováním. Nemohli by to třeba dělat rozvody posunuté o zub?

Taky by to mohlo někde sát falešnej vzduch.

Tím, že to zlobí na LPG i benzín by se dle mého asi mohli vyloučit špatné vstřiky, nebo tlak paliva.
Jakej máš systém plynu?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

mnov píše: čtv srp 17, 2023 9:10 am Aha, takže se jedná o DOHC motor s elektronickou škrtící klapkou?
Tam bych sledování VN nechal jako poslední možnost diagnostiky, protože je k němu opravdu špatný přístup. :-)
Když z toho vyčteš chyby, tak by jsi mohl kouknout třeba na tu škrtící klapku, zda je správně kalibrovaná.
Ano přesně tak! Děkuju. Ta škrtící klapka se skalibruje po odpojení baterky nebo ne? Případně jak ji skalibrovat? Díky
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

HonzaCZ píše: čtv srp 17, 2023 10:23 am To ale neznamená, že je to tím čidlem. Však jsem psal možnou příčinu. Reagoval jsi na tu nejmíň podstatnou část. 😁
Honzo jsem rád za každou radu, bránil jsem se když jsi ze mě dělal debila 😀 jistě že se zaměřuji na motor když to nedělá co má! Ale i tak díky za radu. Chápu že to čidlo nemusí být příčina.
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

HonzaCZ píše: stř srp 16, 2023 8:27 pm Tak o tom přeci nemluvím. 😁 Odpojovat různý čidla při diagnostice, to dělá skoro každej. Ale ne vyhazovat dlouhodobě. I pod tu blbou zadní lambdu se dává nástavec a neoblbuje se to úplně. I když to bude tím, že to je složitější. 🤣
Tady se zeptám, jak ta zadní lambda ovlivňuje chod motoru a jestli vůbec? Přední jsem dával novou na tu zadní jsem se nesoustředil.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

deinos38 píše: čtv srp 17, 2023 12:10 pm Honzo jsem rád za každou radu, bránil jsem se když jsi ze mě dělal debila 😀 jistě že se zaměřuji na motor když to nedělá co má! Ale i tak díky za radu. Chápu že to čidlo nemusí být příčina.
Ale nedělal, nebuď vztahovačnej. Možná ti to přišlo z našeho "rozhovoru" s Tapanem, ale já to bral v čistě obecný rovině. 😁
deinos38 píše: čtv srp 17, 2023 12:12 pm Tady se zeptám, jak ta zadní lambda ovlivňuje chod motoru a jestli vůbec? Přední jsem dával novou na tu zadní jsem se nesoustředil.
To bylo offtopic, spíš zmíněný jako častej problém, kterej se řeší. Chod motoru neovlivňuje, co vím, vůbec. Jenom se v podstatě podle ní kontroluje, že správně pracuje katalyzátor a případně ECU pak vyhodí oblíbenou chybu P0420.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5169
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od petr »

kdysi dávno jsem měl taky problém s volnoběhem v horku a bylo to špatně nasazeným krytem vzduchového filtru, přisávalo to vzduch, celkem blbě se tam nasazuje a jde to špatně vidět , už jsem se tím setkal víckrát, v servisech asi nedávají pozor nebo tam jsou mamlasi někdy , koukni pro jistotu na to
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4943
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Makovica »

Nejako sa tento problem mnozi :)
Tiez mi to pride, ze tu vzdy ide o "zle namiesanu zmes", cize mech. problem so skrtiaciou klapkou, ci falosny vzduch, resp. spatna vazba (lambda), co riesi bohatost zmesi. Ta Petrova poznamka o filtri je tiez celkom zaujimava.

Inak mne sa to opakovane scipnutie po okamzite po nastartovani (vyleteli otacky hore a potom miesto postupneho poklesu prudko spadli a OFF) za tepla uz neopakovalo, zrejme naozaj potrebovala dobehnut adaptacia a nestacilo len po zapojeni baterky otocit klucikom a chvilu cakat.
Bohvie, ci s tym nemal nejaky suvis takto okamzite (do 1 sekundy), tesne po nastartovani, este horsi stav baterie. Neskor pri volnobehu by uz samozrejme nemal mat.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3035
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od yeti »

Dyt pise, žes mu to blbe pali 3 a 4 valec. Takze vymenit civku, dyt jsem mel to samy.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Odpovědět

Zpět na „SubaruFanClub“