Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Kapacitní sonda
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Ach so! Dík
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rauch
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Nikde nepíšu, že s tím odpojeným čidlem jezdím 5 let, zkoušel jsem to... Ten motor běží na hovno hlavně když tam to čidlo je zapojený.HonzaCZ píše: ↑stř srp 16, 2023 6:41 pm To, že se to chová hůř neznamená, že to je tím čidlem. Klepání, neboli detonační spalování, aby nedošlo k mýlce, vyhodnocuje ECU a podle něj adaptuje předstih případně další parametry.
Pokud je problém, že nepálí 2 válce, tak je klidně dost možný, že to k tomu i klepe a proto se to chová rozdílně s čidlem a bez.
Na co se zaměřit? Na to jestli ten motor běží tak, jak má, což očividně neběží. Jak moc se vyznáš v pracovním cyklu motoru s elektronickym řízením?
Tyhlencty metody odpojování čidel mě fakt baví. Zejména trvalé odpojování a nahrazení něčím, aby si to myslelo, že tam je. Pak se divte, všichni, co to takhle děláte, že ten motor někdy nebo trvale běží na hovno.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Aha, takže se jedná o DOHC motor s elektronickou škrtící klapkou?
Tam bych sledování VN nechal jako poslední možnost diagnostiky, protože je k němu opravdu špatný přístup.
Když z toho vyčteš chyby, tak by jsi mohl kouknout třeba na tu škrtící klapku, zda je správně kalibrovaná.
Tam bych sledování VN nechal jako poslední možnost diagnostiky, protože je k němu opravdu špatný přístup.
Když z toho vyčteš chyby, tak by jsi mohl kouknout třeba na tu škrtící klapku, zda je správně kalibrovaná.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Jak se projevovala ta pomerne casta vada ecu u H6, tam misajroval jeden valec nebo taky cela rada?
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
To ale neznamená, že je to tím čidlem. Však jsem psal možnou příčinu. Reagoval jsi na tu nejmíň podstatnou část.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Bych se zaměřil na změření hodnot co řídí dávku paliva a porovnal jejich hodnoty v době kdy motor jede celkem OK a kdy zlobí. Jestli tam někde nebude vidět rozdíl. Některé čidlo by mohlo být načaté a v ručitých situacích ukazovat nesmysl.
Dále pokud se čidlo klepání snaží korigovat nějaký stav stylem, že motor s ním běží hůř jak bez nej, tak tam může být něco špatného s časováním. Nemohli by to třeba dělat rozvody posunuté o zub?
Taky by to mohlo někde sát falešnej vzduch.
Tím, že to zlobí na LPG i benzín by se dle mého asi mohli vyloučit špatné vstřiky, nebo tlak paliva.
Jakej máš systém plynu?
Dále pokud se čidlo klepání snaží korigovat nějaký stav stylem, že motor s ním běží hůř jak bez nej, tak tam může být něco špatného s časováním. Nemohli by to třeba dělat rozvody posunuté o zub?
Taky by to mohlo někde sát falešnej vzduch.
Tím, že to zlobí na LPG i benzín by se dle mého asi mohli vyloučit špatné vstřiky, nebo tlak paliva.
Jakej máš systém plynu?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rauch
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Ano přesně tak! Děkuju. Ta škrtící klapka se skalibruje po odpojení baterky nebo ne? Případně jak ji skalibrovat? Díkymnov píše: ↑čtv srp 17, 2023 9:10 am Aha, takže se jedná o DOHC motor s elektronickou škrtící klapkou?
Tam bych sledování VN nechal jako poslední možnost diagnostiky, protože je k němu opravdu špatný přístup.
Když z toho vyčteš chyby, tak by jsi mohl kouknout třeba na tu škrtící klapku, zda je správně kalibrovaná.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rauch
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Honzo jsem rád za každou radu, bránil jsem se když jsi ze mě dělal debila jistě že se zaměřuji na motor když to nedělá co má! Ale i tak díky za radu. Chápu že to čidlo nemusí být příčina.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rauch
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Tady se zeptám, jak ta zadní lambda ovlivňuje chod motoru a jestli vůbec? Přední jsem dával novou na tu zadní jsem se nesoustředil.
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Ale nedělal, nebuď vztahovačnej. Možná ti to přišlo z našeho "rozhovoru" s Tapanem, ale já to bral v čistě obecný rovině.
To bylo offtopic, spíš zmíněný jako častej problém, kterej se řeší. Chod motoru neovlivňuje, co vím, vůbec. Jenom se v podstatě podle ní kontroluje, že správně pracuje katalyzátor a případně ECU pak vyhodí oblíbenou chybu P0420.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
kdysi dávno jsem měl taky problém s volnoběhem v horku a bylo to špatně nasazeným krytem vzduchového filtru, přisávalo to vzduch, celkem blbě se tam nasazuje a jde to špatně vidět , už jsem se tím setkal víckrát, v servisech asi nedávají pozor nebo tam jsou mamlasi někdy , koukni pro jistotu na to
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Nejako sa tento problem mnozi
Tiez mi to pride, ze tu vzdy ide o "zle namiesanu zmes", cize mech. problem so skrtiaciou klapkou, ci falosny vzduch, resp. spatna vazba (lambda), co riesi bohatost zmesi. Ta Petrova poznamka o filtri je tiez celkom zaujimava.
Inak mne sa to opakovane scipnutie po okamzite po nastartovani (vyleteli otacky hore a potom miesto postupneho poklesu prudko spadli a OFF) za tepla uz neopakovalo, zrejme naozaj potrebovala dobehnut adaptacia a nestacilo len po zapojeni baterky otocit klucikom a chvilu cakat.
Bohvie, ci s tym nemal nejaky suvis takto okamzite (do 1 sekundy), tesne po nastartovani, este horsi stav baterie. Neskor pri volnobehu by uz samozrejme nemal mat.
Tiez mi to pride, ze tu vzdy ide o "zle namiesanu zmes", cize mech. problem so skrtiaciou klapkou, ci falosny vzduch, resp. spatna vazba (lambda), co riesi bohatost zmesi. Ta Petrova poznamka o filtri je tiez celkom zaujimava.
Inak mne sa to opakovane scipnutie po okamzite po nastartovani (vyleteli otacky hore a potom miesto postupneho poklesu prudko spadli a OFF) za tepla uz neopakovalo, zrejme naozaj potrebovala dobehnut adaptacia a nestacilo len po zapojeni baterky otocit klucikom a chvilu cakat.
Bohvie, ci s tym nemal nejaky suvis takto okamzite (do 1 sekundy), tesne po nastartovani, este horsi stav baterie. Neskor pri volnobehu by uz samozrejme nemal mat.
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Dyt pise, žes mu to blbe pali 3 a 4 valec. Takze vymenit civku, dyt jsem mel to samy.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98