Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Dobrý den, moc rád bych se s vámi poradil ohledně výběru Legacy 2.0 v automatu. Prošel jsem si forum a nasál spousty informací ale bohužel jsem nenašel moc věcí přímo ke dvoulitru a automatickým převodovkám ( předem se omlouvám za možná opakující se dotaz).
Již řadu let jezdím v naftových volvech a popravdě, už nechci naftu ani vidět, rád bych přešel k jednoduššímu benzínovému atmosferickému motoru. Neřeším zda atmosferický dvoulitr jede nebo ne a srovnávat to s naftou. Rád bych se zeptal na co se u tohoto modelu při prohlídce dívat, popř. jaké máte zkušenosti?
Když se podívám jaká je nabídka, docela mě překvapuje kolik aut je v prodeji za docela dobré peníze:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /193468173
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /173775852
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /184546679
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /190736170
Co se týče dotazů:
1. Je za Vás OK i nájezd kolem 230k ?
2. Myslíte že je motor vhodný i na dálnice ? cesta cca dvakrát týdně, celkem za týden 320km po dálnici a zbytek kolem komína.
3. Na co byste se při prohlídce dívali?
Rez, úniky kapalin, zda-li automat řadí hladce, chlazení atd.. Popř. máte nějaké tipy na typické problémy ? Dá se nějak poznat třeba zvýšená spotřeba oleje nebo těsnění pod hlavou?
4. Nevíte o nějakém šikovném servisu v okolí Zlína?
5. Trochu se bojím toho 4. stupňového automatu, máte s ním zkušenosti? Kolik to třeba točí na dálnici při 130km/h?
Předem moc děkuji za případné rady a mějte krásný den
Díky Petr.
Již řadu let jezdím v naftových volvech a popravdě, už nechci naftu ani vidět, rád bych přešel k jednoduššímu benzínovému atmosferickému motoru. Neřeším zda atmosferický dvoulitr jede nebo ne a srovnávat to s naftou. Rád bych se zeptal na co se u tohoto modelu při prohlídce dívat, popř. jaké máte zkušenosti?
Když se podívám jaká je nabídka, docela mě překvapuje kolik aut je v prodeji za docela dobré peníze:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /193468173
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /173775852
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /184546679
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /190736170
Co se týče dotazů:
1. Je za Vás OK i nájezd kolem 230k ?
2. Myslíte že je motor vhodný i na dálnice ? cesta cca dvakrát týdně, celkem za týden 320km po dálnici a zbytek kolem komína.
3. Na co byste se při prohlídce dívali?
Rez, úniky kapalin, zda-li automat řadí hladce, chlazení atd.. Popř. máte nějaké tipy na typické problémy ? Dá se nějak poznat třeba zvýšená spotřeba oleje nebo těsnění pod hlavou?
4. Nevíte o nějakém šikovném servisu v okolí Zlína?
5. Trochu se bojím toho 4. stupňového automatu, máte s ním zkušenosti? Kolik to třeba točí na dálnici při 130km/h?
Předem moc děkuji za případné rady a mějte krásný den
Díky Petr.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
petrd41: vítej u nás na SFC , musíš napsat ještě 2 příspěvky, které Ti někdo z adminů schválí a potom budeš psát bez odsouhlasování a posílat interku
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Pokud tam není plyn a předchozí majitel/é nekašlali na servis, tak pohoda
Pokud pojedeš 110-120 km/h, tak v pohodě, horší to bude v rychlém předjetí
Tato generace nemá oranžovou kontrolku na hlídání nízké hladiny oleje (tu má až generace BR), takže ve větších nájezdech může mít větší spotřebu , je potřeba ji hlídat průběžně, zvláště po dálničních přejezdech
Někdo tady myslím vzpomínal Fryšták, určitě se někdo ozve
Pokud jezdíš na pohodu, tak to bude v klidu, pokud budeš chtít jet sportovněji, tak do 2.0 s AT raději nechodit
Já mám BR s 2.0 s CVT (Thor fra Norge) a i na dálniční přejezdy je v pohodě a hlavně má tu kontrolku na olej.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Je nějaký důvod proč zrovna dvoulitr?
Upřímně, pokud bych nechtěl outbacka na plyn, tak bych si místo 2.5i koupil 3.0R. Je to jeden z nejspolehlivějších motorů.
Mám zkušenost jen s 2.5 AT. Na dálnici to jde, ale člověk od toho nemůže čekat nějaké zrychlování do kopce. Taky si automat ve velkých stoupáních rád podraží na 3 stupeň. A ten skok je prostě moc velkej, že to točí pak nad 4 tis. Takže to dělám tak, že na dálnici dávám manuálně za 4, aby to nepodřadilo, ani když dám do kopce plnej. Na 4 není problém, že by to točilo nějak moc při tachometrových 140. Akorát si teď přesně z hlavy nepamatuju kolik. A nevim jestli 2.0 má stejné převody jako 2.5.
Ty motory kromě těsnění pod hlavou a spotřeby oleje ani na nic velkého netrpí. To spíš pořádně proklepat karoserii, jestli tam není nějaká zamaskovaná zrada.
Upřímně, pokud bych nechtěl outbacka na plyn, tak bych si místo 2.5i koupil 3.0R. Je to jeden z nejspolehlivějších motorů.
Mám zkušenost jen s 2.5 AT. Na dálnici to jde, ale člověk od toho nemůže čekat nějaké zrychlování do kopce. Taky si automat ve velkých stoupáních rád podraží na 3 stupeň. A ten skok je prostě moc velkej, že to točí pak nad 4 tis. Takže to dělám tak, že na dálnici dávám manuálně za 4, aby to nepodřadilo, ani když dám do kopce plnej. Na 4 není problém, že by to točilo nějak moc při tachometrových 140. Akorát si teď přesně z hlavy nepamatuju kolik. A nevim jestli 2.0 má stejné převody jako 2.5.
Ty motory kromě těsnění pod hlavou a spotřeby oleje ani na nic velkého netrpí. To spíš pořádně proklepat karoserii, jestli tam není nějaká zamaskovaná zrada.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Fryšták bude drahý, jestli to není pro takové auto už zbytečné a moc chvály jsem na Fryšták teda neslyšel. No to ponechám na každém, někdo má takovou zkušenost, jiný onou Bodyšek tu kdysi dával k dobru tohohle pána, byl s ním moc spokojen.
http://www.autoservisholy.cz/
Já byl nedávno u tohohle, nic mě na autě nedělal, ale lidi jsou s ním moc spokojeni, měl tam samé suba...jeho přístup a komunikace, ochota teda na jedničku s hvězdou
https://www.subolab.net/
Moc těch opravdu dobrých servisů není, tyhle máš navíc pod nosem.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
2.0 nemá krouťák. Ono ani 2.5 není s tím 4kvaltovým automatem žádnej zázrak. Pokud neřešíš dynamiku jízdy, tak na ježdění to bude OK, ale fakt nečekej, že to bude nějak kultivovaný. Na dálnici ve větším kopci tam bude trojka a vytočenej motor než bys řekl hydrodynamickejměnič.
Buďto bych zvážil manuál a nebo aspoň tu 2.5, což v Legacy nebylo moc obvyklý.
Doporučuju pofacelift - pozná se podle světel - vnější roh je takový ostřejší. Vyráběno 2006+, modelový rok 2007+.
Jinak v těch inzerátech samozřejmě kecaj, píšou 5kvalt automat. U dvoulitru ani omylem. V týhle generaci byl 5AT jenom v kombinaci s 3litrem a nebo 2.5 turbo, což se tu snad ani neprodávalo.
Kolik to cca bude točit se dá spočítat: 4. kvalt 1:0.694, koncovej převod 1:4.444, gumy 215/45 R17 nebo 205/55 R16, což je na obvod cca to samý.
130 / 3,6 * 60 / 1,966 * 4,444 * 0,694 = ~3400 rpm při realných 130 km/h
EDIT: Když bude zamknutý měnič a ignorujeme, že efektivní průměr zatížený gumy je trochu menší. Takže řekněme, že 3400 to bude točit při tacho 130.
Buďto bych zvážil manuál a nebo aspoň tu 2.5, což v Legacy nebylo moc obvyklý.
Doporučuju pofacelift - pozná se podle světel - vnější roh je takový ostřejší. Vyráběno 2006+, modelový rok 2007+.
Jinak v těch inzerátech samozřejmě kecaj, píšou 5kvalt automat. U dvoulitru ani omylem. V týhle generaci byl 5AT jenom v kombinaci s 3litrem a nebo 2.5 turbo, což se tu snad ani neprodávalo.
Kolik to cca bude točit se dá spočítat: 4. kvalt 1:0.694, koncovej převod 1:4.444, gumy 215/45 R17 nebo 205/55 R16, což je na obvod cca to samý.
130 / 3,6 * 60 / 1,966 * 4,444 * 0,694 = ~3400 rpm při realných 130 km/h
EDIT: Když bude zamknutý měnič a ignorujeme, že efektivní průměr zatížený gumy je trochu menší. Takže řekněme, že 3400 to bude točit při tacho 130.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Jo a ještě taky záleží jakej dvoulitr. Páč
MY2004+5 2.0 L SOHC (2.0i, Euro 3, jeden výfuk) 101 kW/5600 a 187 Nm/4400
MY2006+7 2.0 L DOHC (2.0R, Euro 4, dva výfuky) 121 kW/6800 a 187 Nm/3200
MY2008+9 2.0 L DOHC (2.0R, Euro 4, dva výfuky) 110 kW/6000 a 196 Nm/3200
Ty DOHC se nedají považovat už za úplně jednoduchý motory. Mají nějaký ty sekundární vzduchy, variabilní časování ventilů atd.
MY2004+5 2.0 L SOHC (2.0i, Euro 3, jeden výfuk) 101 kW/5600 a 187 Nm/4400
MY2006+7 2.0 L DOHC (2.0R, Euro 4, dva výfuky) 121 kW/6800 a 187 Nm/3200
MY2008+9 2.0 L DOHC (2.0R, Euro 4, dva výfuky) 110 kW/6000 a 196 Nm/3200
Ty DOHC se nedají považovat už za úplně jednoduchý motory. Mají nějaký ty sekundární vzduchy, variabilní časování ventilů atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Jestli jednoduchej motor, tak až do konce generace (MY2009) byl 2.5 SOHC, pořád původní konstrukce z předchozí generace. Tady pouze 121 a následně 127 kW. Ale stále jednoduchá 2x jednovačka bez blbostí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Uprimne jakkoliv mam H6 rad, tak si skoro myslim, ze vysranejch 2.5ek tu je procentualne min, nez H6ek... minimalne tesneni u H6 prijde po koupi na radu skoro vzdy, u 2.5 jenom nekdydracekvo píše:Je nějaký důvod proč zrovna dvoulitr?
Upřímně, pokud bych nechtěl outbacka na plyn, tak bych si místo 2.5i koupil 3.0R. Je to jeden z nejspolehlivějších motorů.
Mám zkušenost jen s 2.5 AT. Na dálnici to jde, ale člověk od toho nemůže čekat nějaké zrychlování do kopce. Taky si automat ve velkých stoupáních rád podraží na 3 stupeň. A ten skok je prostě moc velkej, že to točí pak nad 4 tis. Takže to dělám tak, že na dálnici dávám manuálně za 4, aby to nepodřadilo, ani když dám do kopce plnej. Na 4 není problém, že by to točilo nějak moc při tachometrových 140. Akorát si teď přesně z hlavy nepamatuju kolik. A nevim jestli 2.0 má stejné převody jako 2.5.
Ty motory kromě těsnění pod hlavou a spotřeby oleje ani na nic velkého netrpí. To spíš pořádně proklepat karoserii, jestli tam není nějaká zamaskovaná zrada.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Nestraš, teď budu slavit těch 10 let od koupě... a těsnění stále nic, klep klep na dřevo... Nebo radši ani ne klep klep... *fingers crossed*
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
To sice jo. Ale žere to skoro stejně, má to 5Q převodovku a trošku to jede.
Těsnění uděláš a máš pak na jakou dobu klid.
Těsnění uděláš a máš pak na jakou dobu klid.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Díky moc všem za odpovědi a skvělé vysvětlení modelů . Co se týče dvoulitru, zkusím si to projet a uvidím, nicméně volba právě dvoulitru vychází z mé zkušenosti kdy jsem asi 14 dní jezdil do Brna půjčeným Mitsubishi Carisma z 97 roku, 1.6 Benzin manuál a po letech ježdění v naftě jsem byl šokovaný jak auto v pohodě jede.
Díky moc všem
Díky moc všem
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
No, ono se subaru chová trošku jinak.
Jednak z výkonu sežere něco samotný automat a za druhé vše okolo 4x4 má taky nějaký odpor.
Jednak z výkonu sežere něco samotný automat a za druhé vše okolo 4x4 má taky nějaký odpor.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Jo, je to tak. Roztáčet všechny ty poloosy, kardany, diferáky není zadarmo. HDM něco sežere, když se blokne, tak je to lepší, ale jakmile člověk šlápne na plyn, tak se stejně zase odblokne a spousta výkonu se sežere mícháním oleje.
Ještě si taky prověř, jaký varianty mají jaký pohony. Není subaru jako subaru. U manuálů je to poměrně jasný, ale u těch automatů si myslím, že snad 2.0R mohlo mít i VTD (což potenciálně chceš), ale nevím, jestli všechny nebo jenom některý a vlastně nevím, podle čeho (kromě označení převodovky) se to dá poznat.
Ještě si taky prověř, jaký varianty mají jaký pohony. Není subaru jako subaru. U manuálů je to poměrně jasný, ale u těch automatů si myslím, že snad 2.0R mohlo mít i VTD (což potenciálně chceš), ale nevím, jestli všechny nebo jenom některý a vlastně nevím, podle čeho (kromě označení převodovky) se to dá poznat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat
Na druhou stranu odemknuty HDM zase dovoluje pomerne lacino a rychle ty otacky zvednout, kde motor ma vetsi silu. Takze pri tom pohodovem jezdeni to podle me je o trochu dynamictejsi nez manual, kterej kdyz mam ve meste nakvaltovanej na nizky otacky, tak bez podrazeni se nekona nic...
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk