Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

zaba
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát úno 15, 2013 8:59 am
Jméno a příjmení: Radek Koutný

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od zaba »

Děkuji za informace. Holt si počkám, až bude stát před barákem. To se na 99,9% stane, ať už tam je cokoliv. P.S.: kód je na ní někde vyražený, případně je tam rozumně dostupný a čitelný štítek?
Subaru Legacy Combi 2.0 R AT, r.v.06
ex. Subaru Legacy Combi 2.0 R r.v.07
ex. Subaru Legacy Combi 2.0 R Vialle, r.v.07
ex. Subaru Legacy Combi 2.2 GL, r.v.92
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od pufko »

Na štítku karoserie pri lavom tlmiči je tiež kod prevoodvky, alebo na prevodovke je (niekedy bol) nalepený štítok.
Typ zadného difu zistíš len zo samolepky na jeho zadnom veku. Tam platí že všetky okrem prvých troch majú LSD, keby chceš meniť tak akurát musíš mať správny pomer k prevodovke = napríklad "XJ" môžeš vymeniť za "JE". Tieto sú pre Legacy / Outback, ak nepasuje tak musí hladať inde - ako ja z Forestra
Podla manuálu musí byť 6 znak kodu prevodovky "M" aby to malo VTD
Obrázek
Obrázek
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Asi je to jedno, ale to druhý písmenko je blíž a rychleji ho člověk najde. 😁
Takže druhý znak
VTD: V nebo G
MPT: Z
(MT: Y)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
zaba
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát úno 15, 2013 8:59 am
Jméno a příjmení: Radek Koutný

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od zaba »

Tak už je doma, podle štítku je to tedy ta obyč. verze. Když jsem se díval na wiki, tak výchozí poměr P:Z mi stejně není jasný...
ATS AT MPT / 90:10, 60:40 a další /elektronikou hydraulicky ovládaná více-lamelová spojka.
Přílohy
štítek Legacy.jpeg
Subaru Legacy Combi 2.0 R AT, r.v.06
ex. Subaru Legacy Combi 2.0 R r.v.07
ex. Subaru Legacy Combi 2.0 R Vialle, r.v.07
ex. Subaru Legacy Combi 2.2 GL, r.v.92
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Gratuluju. 🙂

Jo, to tam budu muset opravit. To jsou marketingové informace. Aby lidi, co nerozumí tomu, jak to reálně funguje, měli nějakej pocit, co to asi tak dělá. Jinak to dělení zrovna u tohohle systému záleží na hrozně moc podmínkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od pufko »

Pomer prednej a zadnej nápravy sa mení v závislosti od požiadavky na výkon.
ECU si vie vypočítať orientačne "zaťaženie motora" v závislosti od otáčok, rýchlosti a stlačenia plynového pedálu a na základe toho aj automat preraduje / podraduje a mení pomer síl medzi prednou a zadnou nápravou a počíta aktuálnu spotrebu.

Ked na to dupneš, tak ide na predok 45% a na zadok 55% a čím menej tlačíš na plyn tým viac je z toho predokolka.
Ked ideš po rovine na tempomate, respektíve hladkáš plyn, jazda dolu kopcom bez plynu, tak na prednú nápravu ide až 90% na zadok len 10%
Ked pôjdeš do kopca a budeš viac tlačiť na plyn, tak budeš mať napríklad tých 60:40
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rady ke koupi Subaru Legacy 2.0 | automat

Příspěvek od HonzaCZ »

ECU ví velice dobře zatížení motoru a dokonce i požadovaný a reálný kroutící moment, který motor dodává do převodovky. To nejsou žádný orientační hodnoty. Nevyužívá se to jenom k řízení převodovky, ale zejména taky pro VDC. EDIT: A samozřejmě nejvíc pro řízení motoru.

Budu se opakovat, ale na ty čísla se fakt vykašli. Není to vůbec závislý jenom na tom, jak si to rozhodne TCM, ale záleží to i na provozních podmínkách, co se děje pod kolama, stav vozovky atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“