2008 2.0D klimatizace
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob črc 08, 2023 8:31 am
- Jméno a příjmení: Stanley Nouza
- Bydliště: Trutnov
2008 2.0D klimatizace
Ahoj již třetím rokem jsem vlastníkem tohoto úžasného vozu a vše super ale trápí mě klimatizace ,omlouvám se že spamuji již určitě několikrát propírané téma, ale věřím že problém který tu nastíním je tak specifický že si zaslouží nové téma.
O co jde první letní sezónu jsem to nijak zvlášť neřešil přes velké palermo prostě vypla klimatizace věřil jsem že je prostě jen poloprázdná a nestíhá druhou jsem řešil jiné věci a letos jsem se do toho pustil. Klimatizaci jsem nechal zkontrolovat opravit a naplnit super pokud je venku cca 20stupňu klimatzace funguje jak má ale když je venku jako třeba dnes 27 tak klimatizace sepne nachladí funguje cca 5min a vypne zjistili jsme když je připojená na mašině že to děla to jak se zahřeje tak se zvedne tlak a jednotka jí odpojí, a dokud nevypnu a znova nenastartuji motor tak tlačítko můžu mačkat jak chci klíma nejede. tak začalo zkoumání vyměnil jsem relátka postupně všechny co mě napadli (main fan2 relay, HID relay, A/C relay sub fan relay je to ten celí oddíl co jsem odvodil že patří klimatizaci u motoru v pravo pojistky jsou všechny ok) + tlakové čidlo klimatizace. Auto ví kolik je venku stupňů sluneční čidlo funguje klimatizace se sama reguluje všechno funguje jak má ale co jsem zjistil že nedělá tak nespíná si sahary ty se prostě pořád točí ale jen pomalu "hučet" jsem je slyšel asi jen jednou a už opravdu nevím co by to mohlo dělat, Diagnostika žádnou závadu nehlásí a to jsem byl i v autorizovaném servisu a sice mám střešní šíbr ale celé auto je černé četně interieru + sedačky v kůži a to je peklo
O co jde první letní sezónu jsem to nijak zvlášť neřešil přes velké palermo prostě vypla klimatizace věřil jsem že je prostě jen poloprázdná a nestíhá druhou jsem řešil jiné věci a letos jsem se do toho pustil. Klimatizaci jsem nechal zkontrolovat opravit a naplnit super pokud je venku cca 20stupňu klimatzace funguje jak má ale když je venku jako třeba dnes 27 tak klimatizace sepne nachladí funguje cca 5min a vypne zjistili jsme když je připojená na mašině že to děla to jak se zahřeje tak se zvedne tlak a jednotka jí odpojí, a dokud nevypnu a znova nenastartuji motor tak tlačítko můžu mačkat jak chci klíma nejede. tak začalo zkoumání vyměnil jsem relátka postupně všechny co mě napadli (main fan2 relay, HID relay, A/C relay sub fan relay je to ten celí oddíl co jsem odvodil že patří klimatizaci u motoru v pravo pojistky jsou všechny ok) + tlakové čidlo klimatizace. Auto ví kolik je venku stupňů sluneční čidlo funguje klimatizace se sama reguluje všechno funguje jak má ale co jsem zjistil že nedělá tak nespíná si sahary ty se prostě pořád točí ale jen pomalu "hučet" jsem je slyšel asi jen jednou a už opravdu nevím co by to mohlo dělat, Diagnostika žádnou závadu nehlásí a to jsem byl i v autorizovaném servisu a sice mám střešní šíbr ale celé auto je černé četně interieru + sedačky v kůži a to je peklo
subaru outback 2008 2.0D 110kw dožitech 380k
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: 2008 2.0D klimatizace
Pokud ti to vypíná na vysoký tlak v okruhu, tak moc možností není: Buďto defektní čidlo,nebo některy z ventilů,ale jestli to dělá po opravě a pokud dlouho nejela může být ucpaný dehydrátor,vzal bych to znovu na plnicku, vysál chladivo, vyměnil dehydrátor a napnil po vyvakuovani předepsaným množstvím a typem chladiva
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob črc 08, 2023 8:31 am
- Jméno a příjmení: Stanley Nouza
- Bydliště: Trutnov
Re: 2008 2.0D klimatizace
To je právě to mimo řekněme hlavní sezonu plácnu jaro kdy není tak vedro klíma běží jak má problem nastává když je venku palermo ten separátor vlhkosti mě taky napadl ale je mi divné že se ty sahary "nehučí" přiznam se je to moje první subaru třeba to nemají jako koncern kterej hučí vlastně přes léto neustále ale i tak čekal bych že při určitem tlaku si řekne a roztočí sahary naplno protože motor je nepotřebuje tam teplota nic nekolísá ale pravda když už vypne tak je ten smrad fakt hrozný jak moc velký problem je vyměnit ten separátor není tu jako součást chladiče díky za odpověď
subaru outback 2008 2.0D 110kw dožitech 380k
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20662
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: 2008 2.0D klimatizace
Sahary se spínají až potom co sepne kompresor a kompresor bez sahar , co vím, neběží u žádného auta. Jestli ti klima smrdí, tak ji nech vyčistit. Nebo si ji vyčisti sám, třeba ionizerem.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: 2008 2.0D klimatizace
Ty sahary ani u mě nehuci naplno při klime., dehydrátor je vpajeny do okruhu,kde přesně je nevím, můžu kouknout zítra na svým Fotesteru. Smrad může být taky indikátor,ale ten bych spíš přisoudil filtru, popř zasranymu kondenzátoru. Každej klimu vypne a pokud se nedosusi, bují tam moc breberek. Námořník myslí spíše generátor ozónu,kterej čistí okruh poměrně spolehlivě. Jeden dokonce momentálně vlastním a rád ti auto vyčistím.Jsem ze ŠumperkaHolofaust píše: ↑sob črc 08, 2023 4:17 pm To je právě to mimo řekněme hlavní sezonu plácnu jaro kdy není tak vedro klíma běží jak má problem nastává když je venku palermo ten separátor vlhkosti mě taky napadl ale je mi divné že se ty sahary "nehučí" přiznam se je to moje první subaru třeba to nemají jako koncern kterej hučí vlastně přes léto neustále ale i tak čekal bych že při určitem tlaku si řekne a roztočí sahary naplno protože motor je nepotřebuje tam teplota nic nekolísá ale pravda když už vypne tak je ten smrad fakt hrozný jak moc velký problem je vyměnit ten separátor není tu jako součást chladiče díky za odpověď
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: 2008 2.0D klimatizace
Generátor ozonu funguje stoprocentně, nejen v autě samozřejmě, taky jeden mám, je to opravdu výtečný slouha, řešení zápachu. Mari zde ho měl půjčený a byl spokojen a to řešil taky pěknou polízanici, smrady.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob črc 08, 2023 8:31 am
- Jméno a příjmení: Stanley Nouza
- Bydliště: Trutnov
Re: 2008 2.0D klimatizace
Ahoj sahary se musí točit to je jasný ale umí se točit pomalu a nebo rychle resp. při mé odbornosti to je buď hučí nebo nehučí, klimatizaci pro klid všech zúčastněných jsem dnes ráno vyčistil Ozonovým generátorem PROFIZON 7G a to je přesně ta zvláštnost teď když je venku do 20 stupňů jsem klimatizaci zapnul na plno a v klidu běží je krásně slyšet jak si klimakompresor vesele spíná a rozpíná, půl hodiny si takhle v klidu šlape v autě je jak v mrazáku a dobry ale bude venku 27-30 stupňů a je jedno jestli jedu po dálnici stojím v koloně nebo si jedu někde po okreskách na klid jestli klimatizaci nastavím na 17 nebo 24 prostě v jeden okamžik vypne a konec nezávisle na tom jak zuřivě tlačítko mačkám nebo co dělám klimatizace nejde dokud nevypnu a nezapnu zapalování pak běží zas cca 5min někdy míň někdy víc a zase vypne
subaru outback 2008 2.0D 110kw dožitech 380k
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: 2008 2.0D klimatizace
Ty Holofauste a ukazuje ti správně teplota v interiéru? Nemyslí si že je nachlazeno? Může být třeba nacatej drát ke snímači a při vyšší teplotě se můžou měnit hodnoty, buzirka na kabelu má vyšší teplotní roztažnost nežli dráty uvnitř, nějak je to zalistováno , systém má v obvodu pár konektorů...asi bude spíš problém v řízení než mechanice.
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10654
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: 2008 2.0D klimatizace
To nebude ono. Kdyby bylo přechlazeno, začne topit a ne, že se úplně vypne. To bude nějaká bezp. pojistka někde na okruhu. Dělá to na auto i manuál?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: 2008 2.0D klimatizace
Tak asi začít podle postupů v FSM? A v ECU je spousta hodnot, který se týkají klimatizace, tak je sledovat (ideálně i nalogovat pro offline analýzu) ve chvíli, kdy to dokážeš nasimulovat. Udělat prostě poctivou diagnostiku problému. A budu se opakovat ale ne, diagnostika neznamená vyčíst paměti chyb a říct, že nikde žádná chyba není.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: sob črc 08, 2023 8:31 am
- Jméno a příjmení: Stanley Nouza
- Bydliště: Trutnov
Re: 2008 2.0D klimatizace
Jak říkám je úplně jedno co tam je automat manuál a i když ke to v “chybě” ze klimatizace neběží tak diagnostika nic nehlásí a hodnoty jsou v normálu jediný co vim tak že se vypíná s největší pravděpodobnosti z důvodu vysokého tlaku v okruhu tlak je symetricky jak ve vysokotlaké části tak v nizkotlake protože když byla klimatizace napojena na plničce tak to bylo krásné vidět jak vybyhla s tlakem nahoru a pak konec podle logiky věci (aspoň te moji) ze když se zahřeje plyn tak se rozpíná tím stoupne tlak tlakové čidlo by mělo dat povel řídící jednotce jednotka by mela začít víc chladit nevím jestli je tam i nějaké teplotní čidlo které má klimatizace pro sebe protože venkovní teplotu to ukazuje dobře
subaru outback 2008 2.0D 110kw dožitech 380k
Re: 2008 2.0D klimatizace
Jestli je vysokej tlak v nízkotlaké části, tak je v háji reduktor před výparníkem.
Jinak ten koloběh je trochu obráceně. Prve tlakové čidlo žádný povely nerozdává. A už vůbec se nechladí podle toho, jaký je tlak v okruhu. Uživatel chce teplotu, nastaví podle toho ovladače, jednotka klimatizace vyhodnotí všechny faktory a pokud potřebuje chladit, tak pošle na sběrnici požadavek na sepnutí kompresoru. ECU pak řídí spínání kompresoru v klasických cyklech, podle tlaku v okruhu (je tam na to čidlo, které rozeznává 3 stavy). Ten se snižuje tak rychle, jak se ve výparníku odpařuje médium, tedy podle toho, jak moc je výparník teplej a jakej je v něm tlak. Pokud je v něm tlak moc vysokej, tak se logicky nemůže nic odpařovat a okruh se přefoukne a celý se to vypne.
Jinak ten koloběh je trochu obráceně. Prve tlakové čidlo žádný povely nerozdává. A už vůbec se nechladí podle toho, jaký je tlak v okruhu. Uživatel chce teplotu, nastaví podle toho ovladače, jednotka klimatizace vyhodnotí všechny faktory a pokud potřebuje chladit, tak pošle na sběrnici požadavek na sepnutí kompresoru. ECU pak řídí spínání kompresoru v klasických cyklech, podle tlaku v okruhu (je tam na to čidlo, které rozeznává 3 stavy). Ten se snižuje tak rychle, jak se ve výparníku odpařuje médium, tedy podle toho, jak moc je výparník teplej a jakej je v něm tlak. Pokud je v něm tlak moc vysokej, tak se logicky nemůže nic odpařovat a okruh se přefoukne a celý se to vypne.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: 2008 2.0D klimatizace
JInak bych ještě dodal, že klasický stacionární klimatizace (a i velký chladící stroje) mají ochranu na vysoký tlak typicky hardwarovou - je tam prostě něco, co ten kompresor úplně odstaví a dokud se nezmáčkne fyzický čuflítko, tak to běhat nezačne. Fakt, že to začne fungovat po znovu nastartování auta, ve mě evokuje pocit, že se to chová stejně, že ta vysokotlaká ochrana to vypne a při startu auta dochází k resetu. Takže bych taky hledal problém někde uvnitř toho chladícího okruhu - něco ucpaný, rozbitý, moc chladiva, atd... Spínání sahar na to IMHO nemá moc vliv, když bude sahara foukat málo, tak se to chladivo tolik neochladí a nebude tolik studený výparník, ale spínat kompresor to imho bude pořád stejně...
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: 2008 2.0D klimatizace
Já si furt stojím za tím dehydrátorem max bude v řiti expanzní ventil u výparníku. ...
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012