problémy s přehříváním
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Ano, Mosty u Kunžaku
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
S autem jezdím do servisu v Jihlavě. V Jihlavě proběhly všechny servisy včetně opravy motoru.
Re: problémy s přehříváním
A taky může být špatné víčko chladiče (už jsem to tu psal). Pokud blbě těsní, tak to taky místo vody nasaje zpátky vzduch. Nebo u mě byla i na starším rv.99 nějaká divná už ta hadička sama o sobě. Problém vyřešila stahovací páska v místě jak se nasazuje na chladič.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Když by bylo víčko chladiče špatně, udrželo by nejspíše podtlak při studeném motoru? Když je motor studený, a otevřu víčko nádrže, hned to saje vzduch.
Jak budu doma tak tu hadičku zkontroluju a popřípadě vyměním.
Jinak ráno na úplně studeném motoru byl chladič úplně pod vodou.
Jak budu doma tak tu hadičku zkontroluju a popřípadě vyměním.
Jinak ráno na úplně studeném motoru byl chladič úplně pod vodou.
Re: problémy s přehříváním
To víčko je dvojité.
Jedno těsnění je v díře do chladiče. Které zajišťuje to přepouštění vody. A druhé těsnění je na vrchu a to zajišťuje to, že při snaze nasát zpět vodu se saje z baňky a ne okolní vzduch.
U mě to třeba funguje tak, že když zmáčknu tu tlustou hadici chladiče. Zavřu víčko chladiče a hadici pustím, tak krásně vidím jak se začně hadice vracet do původního tvaru a z expansky si to saje vodu.
Jedno těsnění je v díře do chladiče. Které zajišťuje to přepouštění vody. A druhé těsnění je na vrchu a to zajišťuje to, že při snaze nasát zpět vodu se saje z baňky a ne okolní vzduch.
U mě to třeba funguje tak, že když zmáčknu tu tlustou hadici chladiče. Zavřu víčko chladiče a hadici pustím, tak krásně vidím jak se začně hadice vracet do původního tvaru a z expansky si to saje vodu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Dobře, jak budu mít čas, zkusím to taky, pak dám vědět.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Tak když zmáčknu, jestli se nepletu, přívod vody do chladiče a následně se zavřeným víčkem trubku pustím, nenasaje to vodu.
Trubka z přepadovky je průchozí bez problému.
Dotáhl jsem binderm hadici u vstupu do chladiče a už to šlape
Trubka z přepadovky je průchozí bez problému.
Dotáhl jsem binderm hadici u vstupu do chladiče a už to šlape
Re: problémy s přehříváním
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: problémy s přehříváním
Co tam máš za sponku? Nevím teda jak u BS, ale většinou z výroby je tam taková ta pružinová samosvorná sponka... a ta teda obvykle drží dostatečně dobře i po 20 letech
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: problémy s přehříváním
Tak hlavně když bude foukly těsnění, tak bude ráno po vychladnutí chladič prazdnej a nadobka plná. Nebo se pletu?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
No řeknu to tak že tam ta hadice byla jen naražená bez sponky.
Auto jsem byl projet cca 50km a všechny problémy s přehříváním zmizely.
Dneska ráno byl chladič za studena plný a nádobka v toleranci, takže to zatím vypadá dobře
Auto jsem byl projet cca 50km a všechny problémy s přehříváním zmizely.
Dneska ráno byl chladič za studena plný a nádobka v toleranci, takže to zatím vypadá dobře
Re: problémy s přehříváním
Nicméně pokud jsi byl opakovaně v červeném poli s teplotou, může být motor nebo těsnění pod hlavou zase načaté.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Bořek Drobil
- Bydliště: Mosty 38
Re: problémy s přehříváním
Dobře, zatím děkuji všem za rady. Snad to motor přežije.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: problémy s přehříváním
Pokud zbytek systému funguje jak má, fouklý těsnění obvykle způsobí zavzdušnení systému (spalinami), což vytlačí vodu z chladiče do expanzky, ta obvykle i přeteče, a po vychladnutí to všechnu (zbylou) vodu z expanzky nasaje zpět. Takže obvykle prázdná expanzka, a poloprázdnej chladič. Ale těch symptomů je tolik... třeba mě to v expanzce bublalo, ale nijak zásadně to vodu nevyhazovalo, dalo se s tim normálně fungovat. Ani se nepřehříval motor, topilo to normálně... A to, co jsem popsal výše se mi stalo i kvůli poškozenýmu víčku chladiče. Je to prostě loterie
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: problémy s přehříváním
Treba si zbehnúť niekam do servisu urobiť test na prítomnosť CO2 v chladiacej kvapaline a hned človek vie či je alebo nie je problém s tesnením pod hlavou.
Alebo kúpiť si jednorázovú sadu https://www.mojadielna.sk/geko/eshop/32 ... 2-29-33-mm
Alebo kúpiť si jednorázovú sadu https://www.mojadielna.sk/geko/eshop/32 ... 2-29-33-mm
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...