problémy s přehříváním

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Ano, Mosty u Kunžaku
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

S autem jezdím do servisu v Jihlavě. V Jihlavě proběhly všechny servisy včetně opravy motoru.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od dracekvo »

spm píše: čtv dub 13, 2023 9:24 pm a po jízdě bude chladič zase prázdný, ale ta přepadovka bude pořád plná, tak to bohužel s nejvyšší pravděpodobností těsnění zase bude...
A taky může být špatné víčko chladiče (už jsem to tu psal). Pokud blbě těsní, tak to taky místo vody nasaje zpátky vzduch. Nebo u mě byla i na starším rv.99 nějaká divná už ta hadička sama o sobě. Problém vyřešila stahovací páska v místě jak se nasazuje na chladič.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Když by bylo víčko chladiče špatně, udrželo by nejspíše podtlak při studeném motoru? Když je motor studený, a otevřu víčko nádrže, hned to saje vzduch.
Jak budu doma tak tu hadičku zkontroluju a popřípadě vyměním.

Jinak ráno na úplně studeném motoru byl chladič úplně pod vodou.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od dracekvo »

To víčko je dvojité.
Jedno těsnění je v díře do chladiče. Které zajišťuje to přepouštění vody. A druhé těsnění je na vrchu a to zajišťuje to, že při snaze nasát zpět vodu se saje z baňky a ne okolní vzduch.

U mě to třeba funguje tak, že když zmáčknu tu tlustou hadici chladiče. Zavřu víčko chladiče a hadici pustím, tak krásně vidím jak se začně hadice vracet do původního tvaru a z expansky si to saje vodu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Dobře, jak budu mít čas, zkusím to taky, pak dám vědět. =)
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Tak když zmáčknu, jestli se nepletu, přívod vody do chladiče a následně se zavřeným víčkem trubku pustím, nenasaje to vodu.
Trubka z přepadovky je průchozí bez problému.

Dotáhl jsem binderm hadici u vstupu do chladiče a už to šlape 😁
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od suubaru »

8()
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22705
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od spm »

Co tam máš za sponku? Nevím teda jak u BS, ale většinou z výroby je tam taková ta pružinová samosvorná sponka... a ta teda obvykle drží dostatečně dobře i po 20 letech :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od námořník »

Tak hlavně když bude foukly těsnění, tak bude ráno po vychladnutí chladič prazdnej a nadobka plná. Nebo se pletu?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

No řeknu to tak že tam ta hadice byla jen naražená bez sponky. :-D

Auto jsem byl projet cca 50km a všechny problémy s přehříváním zmizely.

Dneska ráno byl chladič za studena plný a nádobka v toleranci, takže to zatím vypadá dobře
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od bushman1 »

Nicméně pokud jsi byl opakovaně v červeném poli s teplotou, může být motor nebo těsnění pod hlavou zase načaté.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Dobře, zatím děkuji všem za rady. Snad to motor přežije.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10643
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od podvlada »

námořník píše: pát dub 14, 2023 4:27 pm Tak hlavně když bude foukly těsnění, tak bude ráno po vychladnutí chladič prazdnej a nadobka plná. Nebo se pletu?
Pokud zbytek systému funguje jak má, fouklý těsnění obvykle způsobí zavzdušnení systému (spalinami), což vytlačí vodu z chladiče do expanzky, ta obvykle i přeteče, a po vychladnutí to všechnu (zbylou) vodu z expanzky nasaje zpět. Takže obvykle prázdná expanzka, a poloprázdnej chladič. Ale těch symptomů je tolik... třeba mě to v expanzce bublalo, ale nijak zásadně to vodu nevyhazovalo, dalo se s tim normálně fungovat. Ani se nepřehříval motor, topilo to normálně... A to, co jsem popsal výše se mi stalo i kvůli poškozenýmu víčku chladiče. Je to prostě loterie :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od pufko »

Treba si zbehnúť niekam do servisu urobiť test na prítomnosť CO2 v chladiacej kvapaline a hned človek vie či je alebo nie je problém s tesnením pod hlavou.
Alebo kúpiť si jednorázovú sadu https://www.mojadielna.sk/geko/eshop/32 ... 2-29-33-mm
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Odpovědět

Zpět na „Motor“