problémy s přehříváním

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Pro klid v duši jsem sadu objednal, tak se uvidí. A pro jistotu jsem vzal i nové víčko chladiče
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od petr »

už dlooouho mi trochu tlakuje chladící soustava na forestru SF, ale nic to jinak nedělá , jen je to dost natlakované, jen ze zvědavosti jsem dal jiné víčko chladiče a zdá se že je vše ok , asi objednám nové , myslel jsem , že pomalu odchází těsnění pod hlavou , ale možná je to jen to víčko , je to možné ?
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od podvlada »

Dělaj se myslím s různým otevíracím tlakem, standard je myslím 1.1 Bar? Turba maj myslim víc... myslim až moc, snad to někdo potvrdí :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od petr »

ty víčka jsou stejné se stejným tlakem 1,1 jen jedno je nejspíš špatné , ještě to pozkouším
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od StandaB »

Standard je 1,1 ale videl jsem i 1,3. Uz nevim jestli u kazdeho turba, nebo jen u STI nebo co to bylo. :-/
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20663
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od námořník »

Je to jedno na co. 1,3 není problém ani u atmosféry.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od sima »

Problém asi nebude, ale bylo mě řečeno, ať dodržím hlavně tlak, tam jsem tam dal co tam má být- 1.1, ty tlaky jsem viděl různé teda, aspoň co udávali dodavatelé. Petře, když tak mám jedno na vyzkoušení, původní origo,vozím ho v kufru, kdyby náhodou.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od mišus »

Standart na atmo je 0.9 do 2.0l objemu motoru
2.5 a H6 1.1 turba měly taky 1.1
Sti 1.3
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od petr »

no tak je to vážně tím víčkem , po přehození zpět se to zase tlakuje a pak zase s tím funkčním je vše ok , asi je fuk jestli 0,9 nebo 1,1 protože když tam je to špatné víčko tak jsou ty hadice tvrdé jak plášť na kole takže několik barů a taky to jezdilo a už dlouho , takže tak malá odchylka je asi uplně fuk
objednávám teda nové
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od Doro »

Je to 100% víčkem. Mám s tým edem tu najlepčí zkušenost :-DDD ;-D >:-& ....... zkrátím to = mám jiný motor, přičemž temu starému nic nebylo, tak sice dostal nové těsnění pod hlavy, ale ve výsledku včilej ležá už roky ve chlévě. Bylo to sic drahé víčko chladiča (hodně drahé), ale aspoň sem si výkonově znatelně polepšil. :-D
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1497
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od mišus »

Grafitový těsnění holt velkej tlak nevydrží, teda chvíli jo, ale když je to dlouhodobě vysokým nebo vyšším tlakem zatěžovaný tak odejde. Plechový pokud není podoxidovany (nepravidelnými výměnami chladiva) kolem chladících kanálů vydrží mnohonásobně vic. Je důležitý expanzní nádobu sem tam kontrolovat, stejně tak i hybnost víčka jak jeho tlakovy, tak podtlakový části mechanismu a kontrolu těsněních (bývají na něm dvě a když se guma trošičku zvětší může se víčko kousat a neotevírá) , ideálně při kontrole oleje nebo tak něco.....

Možná Jirka napíše, že zas slyším trávu růst, ale prevence a údržba je nejdůležitější co se na autě dělá a každej uživatel by se k tomu měl stavět čelem a dělat ji. Podle toho ty auta pak vypadají a fungují. M.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od spm »


mišus píše:ideálně při kontrole oleje nebo tak něco.....
Jakoze 2x denne? :-DDD To to ani nestaci vychladnout :-D

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od petr »

Doro píše: čtv dub 20, 2023 9:36 pm Je to 100% víčkem. Mám s tým edem tu najlepčí zkušenost :-DDD ;-D >:-& ....... zkrátím to = mám jiný motor, přičemž temu starému nic nebylo, tak sice dostal nové těsnění pod hlavy, ale ve výsledku včilej ležá už roky ve chlévě. Bylo to sic drahé víčko chladiča (hodně drahé), ale aspoň sem si výkonově znatelně polepšil. :-D
jestli tomu dobře rozumím tak víčko dělalo bordel a měnil jsi kvůli tomu motor protože se nevědělo , že je to víčkem ??? by mě jeblo , ještě že jsem na to přišel, mám výhodu tří podobných aut , tak motor do rezervy se hodí , jen většinou je potřeba spíš náhradní kastli než motor , aspoň ty 92kw jsou celkem trvanlivé jak na potvoru :-D
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10654
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od Mira »

Dnes jsem si všiml, že na XT mám víčko 108 kPa. Takže o fous míň než zmiňovaných 1,1 baru. =)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24342
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od sima »

mišus píše: stř dub 19, 2023 10:59 pm Standart na atmo je 0.9 do 2.0l objemu motoru
2.5 a H6 1.1 turba měly taky 1.1
Sti 1.3
Tohle je jinak i s úctou k tobě mišusi teda :-) já se teda dnes díval, protože mě utkvělo v hlavě při výměně něco jiného a taky že jo, na svém dvoulitru atmo jsem měl ještě původní origo víčko (měnil jsem ho z prevence, na doporučení a taky mám teď tohle jako náhradní v autě) a dnes se dívám a mělo uvedeno 1,1 bar, koupil jsem jiné, to má 108 kPa, čili rozdíl nuula nula prd. Víčko mám od HERTH+BUSS, kupoval jsem nejen dle kvality ale i dle vzhledu, nechtěl jsem nevzhlednou ruštinu, ale rozsypaný čaj.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“