tak tedy na uvod...
hvezdickovou diagnozou trpim jiz dlouha leta, mam slabost pro starsi kousky a jsem dost purista (asi proto mam slabost pro starsi kousky)
pred par lety prisel den D a jelo se po manzelcino stare/nove auto, nase prvni Subaru - Forestera SF, o dva roky (a par desitek tisic v investicich do "Forejse") pozdeji jsem prisel na radu ja
volba byla pretezka (GC/GD/GG? N/A vs. Turbo), bohuzel zafungoval tehdy rozum a misto vybrane GG v Turbu jsem si privezl "jen" GG (dnesni optikou asi chyba, ale stalo se)
nyni se venuju primarne renovaci Forejse, protoze "Reza" nema budoucnost uplne jistou, ale udrzuju ji
pokud nejsem kratky na vybaveni - vsechno svepomoci za vydatneho prispeni meho tatky
krome tech nasich dvou perel mam jeste Nivu pro prilezitostnou praci v lese (mel jsem samozrejme nutkani ji vymenit za dalsiho Forejse, ale kajicne s rukou na srdci - to se nahradit neda) a sluzebni Polo, kdyz nahodou musim nekdy rano vstat, obleknout si auto a jednou tydne vystrcit paty z baraku
uvitam konstruktivni kritiku, rad sbiram zkusenosti jinych tam, kde vlastni nemam (nebo je jich poskromnu)
no a abych to "nastartoval", davam prvni fota obou mazliku - ta nejstarsi co jsem nasel
zatim to moc "flotila" neni, nicmene v planu jsou dalsi kousky :P
v pristim prispevku dam neco o Forejsu, v dalsim o Reze a pak uz tak nejak volny styl
Naposledy upravil(a) Tsakabaru dne úte dub 23, 2024 5:40 pm, celkem upraveno 3 x.
te masce jsem taky chvili prichazel na chut a mel celou dobu v kosiku JDMko, ale po nejakem case okukovani - vlastne je paradni a docela mu slusi (tohle je zrovna fotka z blbeho uhlu, pro tenhle detail)
nicmene uz jsem se potkal na ceste s jednim, co mi tu pak licil, ze to vypada jak nejaka "amerika" zepredu a chytil se az kdyz jsem projel
Tsakabaru píše: ↑úte úno 14, 2023 10:40 am
te masce jsem taky chvili prichazel na chut a mel celou dobu v kosiku JDMko, ale po nejakem case okukovani - vlastne je paradni a docela mu slusi (tohle je zrovna fotka z blbeho uhlu, pro tenhle detail)
nicmene uz jsem se potkal na ceste s jednim, co mi tu pak licil, ze to vypada jak nejaka "amerika" zepredu a chytil se az kdyz jsem projel
quickly píše: ↑úte úno 14, 2023 1:54 pm
Tsakabaru: na té fotce je přímo forestík od StandaB (žije v Německu) a pár lidí si ho dobírá, že to není Subaru
vim, uz se tu nejaky cas pasivne potloukam a drive pod jinym nickem jeste pasivneji
zakoupeno v pulce roku 2018 za 58k (po trose handlovani sleva z 65-ti tusim) s najezdem 194525km, pokud se tomu da verit
- po koupi klasika - vymena oleje (chodim na nej k Millerum jako asi mnoho dalsich tady), fridexu, kabinoveho a palivoveho filtru, vymena vsech steracu
- prvni vetsi akce, co se delala bylo vyvareni blata kolem horniho ulozeni zadnich tlumicu - klasicka bolistka, jsou tam dve vrstvy plechu na sobe, nevim proc to resili takto, ale standardni vysledek je, ze to proste dopada vzdycky nejak takhle
pak se slo na zadni lemy, vyfuk co byl prakticky vejpul a na prodej "slepenej" mekkou trubkou a dvema sponama
no a kdyz uz byl clovek dole, tak se tu strci sroubovak tam, tu onam, "hele tady chybi kus nosniku a podlahy..." proste standard + nejaka ta kosmetika na patych vratech (puchyre kolem pismenek, paty zadniho sterace atp.)
po trose snahy pak byla podlaha, byl novy kus nosniku, zadni tlumice mely kde drzet a nad zadnima kolama byly zase lemy
a v ramci nejake te kosmetiky - vylestila se svetla, osadily nove zarovky (Nightbreaker), preblejsklo to co zbylo z laku a protoze bylo leto, ty nejcernejsi folie SunTek na cely zadek (samozrejme s 8SD)
- pak se zacala resit jizda, nejake ty vibrace, nejake to huceni od PZ kola
vymenilo se lozisko (SKF) na PZ kole (proc byla poloosa v tehlici prilepena epoxidem, ktery jsem cele odpoledne skrabal dolu mi asi nikdo nevysvetli) a kamarad na vyvazovacce zjistil nakopnute dva disky - tedy nova kola
manzelka si vybrala "Dezent TZ" ve stribrne a ja k tomu sehnal potrebne matice (z Hondy), protoze "my Vam ty kola prodame, ale dopredu upozornujeme, ze je na Subaru neprisroubujete..."
huceni zezadu zmizelo, poloosa drzela i bez epoxidu, zmizely i vibrace od kol a vylezlo huceni prednich lozisek - tedy se vymenila i ta predni (opet SKF)
- dost tuhe byly i brzdy a nechtely se prilis vracet, tak se rozhybavalo
dopredu sly nove kotouce, desticky, dozadu pakny - vse samozrejme Brembo, vzadu se pak jeste trochu stelovalo
- rozpadajici se klic s DO se prepouzdril, manzelka dostala novy kompaktni "vyhazovak" (puvodni byl fakt gigant) a k nemu jsem nechal udelat nahradni (nebyl)
- objevil se prokluz spojky, takze nova spojka, prilacak, lozisko (LUK)
- pri vymene LZ loziska (vyjimecne SKF) jsem se chtel povenovat zadni tehlici a pokousel se demontovat cidlo ABS, takze ebay...
- hned prvni zimu se manzelce povedlo nechtene urvat vepredu sterace, nastesti kdesi v Nemecku ve sklade Subaru meli potrebnou tycku se silikonovymi luzky, ktere se tou nehodou rozletely a tak bylo za sedmnact stovek zase mozno stirat
- nasledovala po trochu rychlejsi jizde vymena vnitrni manzety na LP poloose a seance s hadrem, pri te prilezitosti se menil i olej v prevodovce (Mogul - budiz mu zeme lehka)
- pres prvni zimu se rozpadl i ten zbytek vyfuku, takze p. Malek dodal nerez komplet od predu dozadu vc. katu
s odstupem dalsiho roku opet zatuhle predni brzdy, ozvalo se znovu PZ lozisko kola, na palubovce kure na grilu a tak se zacala planovat dalsi vetsi akce, v ramci niz se nakonec (krome dalsiho kola vyvarovani):
- udelaly komplet rozvody (SKF)
- vymenily predni brzdice, zrepasovaly podkovy, vse se osadilo novou "bizuterii" (Budweg), vymenila brzdovka (
- vymenila predni lambda (BOSCH)
- znovu vymenilo PZ lozisko (SKF)
- znovu vymenil pal. filtr (BOSCH)
- vymenila vlozka vzduch filtru (KN)
- vymenily LP+PP cepy ramen (Lemforder)
- vymenil predni naraznik - puvodni se jaksi po nejake radobyoprave epoxidem (nejspis tim samym, ktery drzel tu poloosu) a demontazi rozpadl
- lakovaly se paty vrata a zadni blatniky, protoze ty opravene lemy stale jeste v zakladovce uz zacaly zase kvest (SprayMAX, CARfit)
no a byla sranda samozrejme...
z tehle akce mam i nejaky ten sestrih:
nyni se po nedavnem vyvarovani prahu, kapes a dalsiho kusu podlahy, chysta treti velka akce:
- vsechny tlumice, pruziny (mozna ulozeni, musim mrknout jak to vypada)
- PU silentbloky
- cepy rizeni
- predni ramena
- trocha dalsiho lakovani (s prahama sly i spodni casti lemu)
a urcite si jeste neco dalsiho vymyslim
Forejs ma nyni natoceno 241 tisic, prede jako kote a slouzi (ze tu sluzbu nema mnohdy lehkou pak ukazu na par fotech az je dam do kupy)
a protoze ten dotaz nejspis prijde - zatim to cele vyslo na dalsich temer 80k v dilech a materialu
jsou samozrejme i nejake plany, ale o tom pozdeji
jo... shanim pravy podelnik ze strechy, ktery se mi v lete nouzovou prepravou prken na popruzich povedlo nacit a ktery mi na podzim zustal z pulky v ruce, kdyz jsem chtel zacloumat autem
Pěknej kus práce jsi na něm udělal. To je dobře, když to má jezdit.
Co se Nivy týče, klidně si o ní povídejte, žádný puntíky nebudou. Já bych si to domů nepořídil, protože to je ruský, ale schopnosti v terénu tomu upřít nemůžu.