2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Pokud je motor v pořádku, tak nemá co brát olej.
To, že to bere olej je hodně často právě těma zapečenýma kroužkama. Když už je motor venku, tak je blbost se aspoň nepodívat na jejich stav a zkontrolovat stav + ogivalitu válců. Gufera na ventilech jsou samozřejmost, pokud se sundavá hlava.
Stejně tak, pokud je motor venku, tak by se automaticky měli udělat všechny gufera na hřídelích.
V té ceně za vyndání motoru už to není takový nárůst. Člověk ušetří pár tisícovek a pak nad tím přemejšlí celou dobu, že to měl nechat udělat.
To, že to bere olej je hodně často právě těma zapečenýma kroužkama. Když už je motor venku, tak je blbost se aspoň nepodívat na jejich stav a zkontrolovat stav + ogivalitu válců. Gufera na ventilech jsou samozřejmost, pokud se sundavá hlava.
Stejně tak, pokud je motor venku, tak by se automaticky měli udělat všechny gufera na hřídelích.
V té ceně za vyndání motoru už to není takový nárůst. Člověk ušetří pár tisícovek a pak nad tím přemejšlí celou dobu, že to měl nechat udělat.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
- Jméno a příjmení: Jan
- Bydliště: Liberecko
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Prodávám jak jsem koupil od mechanika, co dělá Subaru a vpodstatě i v origo Subaru mi to řekli, s tím že je to vlastnost 2.5 127kW, že žerou olej.
Já si na to zvykl, za těch 6let co mám auto,že kontroluji a sem tam doleju.
Jako první se dělalo těsnění pod ventil vikama + gufera co tam jsou. Teď řízení repas, protože taky teklo. A jak tam auto stálo, tak mi řekli, že těsnění pod hlavou.
Počítám s tím, že budou i kroužky a další věci kolem, když už to bude venku. Ale jestli to nechám dělat teď nebo příští rok, mě asi už nijak neomezí, se spotřebou oleje jsem už zžitý...
Když teď měnily olej a rozhodl bych se pro těsnění + rovnání + kroužky a vše co k tomu patří, je nutná i výměna oleje resp budou muset vypustit?
Díky
Já si na to zvykl, za těch 6let co mám auto,že kontroluji a sem tam doleju.
Jako první se dělalo těsnění pod ventil vikama + gufera co tam jsou. Teď řízení repas, protože taky teklo. A jak tam auto stálo, tak mi řekli, že těsnění pod hlavou.
Počítám s tím, že budou i kroužky a další věci kolem, když už to bude venku. Ale jestli to nechám dělat teď nebo příští rok, mě asi už nijak neomezí, se spotřebou oleje jsem už zžitý...
Když teď měnily olej a rozhodl bych se pro těsnění + rovnání + kroužky a vše co k tomu patří, je nutná i výměna oleje resp budou muset vypustit?
Díky
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Nejen vypustit (to samozřejmě), ale nalil bych tam nějakej levnější olej a treba mezi 2-3 tis. km udělat hned výměnu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
- Jméno a příjmení: Jan
- Bydliště: Liberecko
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Takže klasický "proplach" tomu dopřát po téhle výměně těsnění + kroužky.
Tak to to nechám na další výměnu, když mám teď na novém oleji najeto cca. 1000km. Měním po 10k km... Přijde mi trochu líto ho teď vylevat
Tak to to nechám na další výměnu, když mám teď na novém oleji najeto cca. 1000km. Měním po 10k km... Přijde mi trochu líto ho teď vylevat
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Olej je pri generálke motora bezcenná vec...
Nové piesty s krúžkami je daleko drahší špás (prípadne aj výbrus valcov na piesty 99,75mm), k tomu sa hned urobí zabúsenie ventilov, sediel, prerovnajú sa hlavy, vymenia sa ložiská ojníc a kluky, vymení sa olejová pumpa a máš na dlho pokoj...
Mna to ešte len čaká, piesty mám kúpené, ale origo rozmer 99,5mm. Uvidím aká bude ovalita valcov.
Výbrusu by som sa rád vyhol, kedže už mám piesty s origo rozmerom. Problém býva hlavne v zapečených piestnych krúžkoch, ktoré stratia schopnosť stierať olej a zodratých povlakoch piestu.
Ja uvažujem trochu o úprave olejovej vane, len chcem na to druhú na ktorej by som zväčšil objem zhruba o 1l. Alebo vyrobil úplne novú z hliníku, ale stále potrebujem aj tak vzor. Zvárať hliník nemám problém a hned by som to možno poriešil aj výrobou 2-3ks ked už sa s tým človek bude srať...
Viac oleja nezaškodí aspon bude pomalšie degradovať.
Kedysi som mal starý benzinový Scénic rv 2000 s 2.0i 102kW a ten mal 6l naplne, EJ25 má iba 4,2l
Spotrebu oleja skús poriešiť aditívom od Liqui Moly "ochrana kakalyzátora" stojí to 7€ a mne to rozhodne pomohlo. Spotrebu mám nižšiu a za studena nie je počuť piston slap. Evidentne to uvolnilo zapečené krúžky čím to lepšie stiera olej a aj drží piest. Samozrejme všetko je nejak opotrebené, tak nečakaj že ti spotreba oleja zmizne, ale malo by to byť lepšie.
Nové piesty s krúžkami je daleko drahší špás (prípadne aj výbrus valcov na piesty 99,75mm), k tomu sa hned urobí zabúsenie ventilov, sediel, prerovnajú sa hlavy, vymenia sa ložiská ojníc a kluky, vymení sa olejová pumpa a máš na dlho pokoj...
Mna to ešte len čaká, piesty mám kúpené, ale origo rozmer 99,5mm. Uvidím aká bude ovalita valcov.
Výbrusu by som sa rád vyhol, kedže už mám piesty s origo rozmerom. Problém býva hlavne v zapečených piestnych krúžkoch, ktoré stratia schopnosť stierať olej a zodratých povlakoch piestu.
Ja uvažujem trochu o úprave olejovej vane, len chcem na to druhú na ktorej by som zväčšil objem zhruba o 1l. Alebo vyrobil úplne novú z hliníku, ale stále potrebujem aj tak vzor. Zvárať hliník nemám problém a hned by som to možno poriešil aj výrobou 2-3ks ked už sa s tým človek bude srať...
Viac oleja nezaškodí aspon bude pomalšie degradovať.
Kedysi som mal starý benzinový Scénic rv 2000 s 2.0i 102kW a ten mal 6l naplne, EJ25 má iba 4,2l
Spotrebu oleja skús poriešiť aditívom od Liqui Moly "ochrana kakalyzátora" stojí to 7€ a mne to rozhodne pomohlo. Spotrebu mám nižšiu a za studena nie je počuť piston slap. Evidentne to uvolnilo zapečené krúžky čím to lepšie stiera olej a aj drží piest. Samozrejme všetko je nejak opotrebené, tak nečakaj že ti spotreba oleja zmizne, ale malo by to byť lepšie.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 126
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Ovalitu valce jsem mel dobrou,tedy žadnou, takže na vybrus by to nešlo,
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 126
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Vetsi olejovou vanu bych bral taky. Mam tri auta, tak klidne 3 ks. Nevim pri kolika kusech by se vyplatilo to udelalt na nejakem stroji. Mám jednu plonkovou navíc, jestli chces muzu poslat jako vzorek.pufko píše: ↑stř zář 13, 2023 4:23 pm
Ja uvažujem trochu o úprave olejovej vane, len chcem na to druhú na ktorej by som zväčšil objem zhruba o 1l. Alebo vyrobil úplne novú z hliníku, ale stále potrebujem aj tak vzor. Zvárať hliník nemám problém a hned by som to možno poriešil aj výrobou 2-3ks ked už sa s tým človek bude srať...
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Ked som menil tesnenia pod hlavami, tak bolo u mna krásne vidieť honovanie vo valcoch, preto som ani nekupoval piesty +0,25mm
Fotku piestov som tu už vešal, problém je ich velmi nízka konštrukčná výška, kde sa ledva pomestia piestne krúžky ponad piestny čap a preto sú tie piesty horšie vedené vo valci a dochádza pri ich opotrebení ku klepaniu známemu ako "piston slap" , ale s tým sa nedá urobiť nič, je to taká konštrukčná "vada"
Toto sú neorigo piesty, kde má stierací krúžok 2,5mm, u origo je 2mm. Či to bol rozumný nápad kupovať neorigo uvidím. Na klasickú atmosferickú ej253 sa v podstate značkové aftermarket piesty nerobia. Aj ked ich ponúkajú akože aj pre EJ253, tak majú velmi nízky kompresný pomer, teda sú to piesty pre oturbenú EJ255
EDIT: tú vanu by som robil ako fušku v práci, jediné čo ma tam trápi je horná príruba a vstupná trubka pre mierku oleja. Prírubu by som vedel zrovnať a navrtať na CNC (čo tiež nemám problém), väčší problém je upnúť ju dostatočne tuho aby sa to dalo rozumne obrábať, nestrpalo to a neskrútilo sa.
Máš klasickú plechovú vanu? Kludne môže byť aj z 2.0i alebo 2.5i tie by mali byť kompatibilné
Fotku piestov som tu už vešal, problém je ich velmi nízka konštrukčná výška, kde sa ledva pomestia piestne krúžky ponad piestny čap a preto sú tie piesty horšie vedené vo valci a dochádza pri ich opotrebení ku klepaniu známemu ako "piston slap" , ale s tým sa nedá urobiť nič, je to taká konštrukčná "vada"
Toto sú neorigo piesty, kde má stierací krúžok 2,5mm, u origo je 2mm. Či to bol rozumný nápad kupovať neorigo uvidím. Na klasickú atmosferickú ej253 sa v podstate značkové aftermarket piesty nerobia. Aj ked ich ponúkajú akože aj pre EJ253, tak majú velmi nízky kompresný pomer, teda sú to piesty pre oturbenú EJ255
EDIT: tú vanu by som robil ako fušku v práci, jediné čo ma tam trápi je horná príruba a vstupná trubka pre mierku oleja. Prírubu by som vedel zrovnať a navrtať na CNC (čo tiež nemám problém), väčší problém je upnúť ju dostatočne tuho aby sa to dalo rozumne obrábať, nestrpalo to a neskrútilo sa.
Máš klasickú plechovú vanu? Kludne môže byť aj z 2.0i alebo 2.5i tie by mali byť kompatibilné
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
- Jméno a příjmení: Jan
- Bydliště: Liberecko
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Jasný, že olej je to nejmenší, jen když má tak málo najeto, tak mu ještě šanci nějaký ten km dám...pufko píše: ↑stř zář 13, 2023 4:23 pm Olej je pri generálke motora bezcenná vec...
Nové piesty s krúžkami je daleko drahší špás (prípadne aj výbrus valcov na piesty 99,75mm), k tomu sa hned urobí zabúsenie ventilov, sediel, prerovnajú sa hlavy, vymenia sa ložiská ojníc a kluky, vymení sa olejová pumpa a máš na dlho pokoj...
Mna to ešte len čaká, piesty mám kúpené, ale origo rozmer 99,5mm. Uvidím aká bude ovalita valcov.
Výbrusu by som sa rád vyhol, kedže už mám piesty s origo rozmerom. Problém býva hlavne v zapečených piestnych krúžkoch, ktoré stratia schopnosť stierať olej a zodratých povlakoch piestu.
Ja uvažujem trochu o úprave olejovej vane, len chcem na to druhú na ktorej by som zväčšil objem zhruba o 1l. Alebo vyrobil úplne novú z hliníku, ale stále potrebujem aj tak vzor. Zvárať hliník nemám problém a hned by som to možno poriešil aj výrobou 2-3ks ked už sa s tým človek bude srať...
Viac oleja nezaškodí aspon bude pomalšie degradovať.
Kedysi som mal starý benzinový Scénic rv 2000 s 2.0i 102kW a ten mal 6l naplne, EJ25 má iba 4,2l
Spotrebu oleja skús poriešiť aditívom od Liqui Moly "ochrana kakalyzátora" stojí to 7€ a mne to rozhodne pomohlo. Spotrebu mám nižšiu a za studena nie je počuť piston slap. Evidentne to uvolnilo zapečené krúžky čím to lepšie stiera olej a aj drží piest. Samozrejme všetko je nejak opotrebené, tak nečakaj že ti spotreba oleja zmizne, ale malo by to byť lepšie.
Uvidím jaká cenovka mi přijde ze servisu na rozpočet...
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Taky už pomalu šetřím na GO motoru 127kw verze. Těsnění sákne skrze hlavy ven. Ještě to nekape, jen rosí a v průběhu času (2 roky) se to téměř nezhoršuje, takže mám ještě chvilku času, ale v plánu to je. V servisu (https://www.subolab.net) mi pán říkal, že když už bude motor ven, určitě udělat i písty, kroužky, ventily, atd. Cena kolem 40k max. Uvidí se.
PS: Pufko, přemýšlel jsem nad tím čističem katalyzátorů od Liqui... po výměně oleje jsem dal dvě flašky a opravdu se mi snížila spotřeba oleje. Ale teď po ujetí dalších cca 12 tkm bez lidí dalších flašek mám pocit, že je spotřeba zase stejná, jako byla (cca 1l na 2500km). Klidně bych ten přípravek používal dál, ale spíš mám takovou nepotvrzenou obavu, jestli by ten přípravek dlouhodobě nemusel mít dobrý vliv na těsnění motoru? Je to přeci nějaká chemie, která rozpéká zapečené kroužky.. tak aby s sebou nevzala i těsnění.
PS: Pufko, přemýšlel jsem nad tím čističem katalyzátorů od Liqui... po výměně oleje jsem dal dvě flašky a opravdu se mi snížila spotřeba oleje. Ale teď po ujetí dalších cca 12 tkm bez lidí dalších flašek mám pocit, že je spotřeba zase stejná, jako byla (cca 1l na 2500km). Klidně bych ten přípravek používal dál, ale spíš mám takovou nepotvrzenou obavu, jestli by ten přípravek dlouhodobě nemusel mít dobrý vliv na těsnění motoru? Je to přeci nějaká chemie, která rozpéká zapečené kroužky.. tak aby s sebou nevzala i těsnění.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- paulus
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 126
- Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Sumava
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Jo jo, subolab, tam mi to delal, slusny servis.
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
samvaculik: ja som nalial asi 5-6 fľašiek toho aditíva, ale teraz dlho nič lebo nemám kúpené, ale videl by som to ideálne tak na každé 3-4 tankovanie jednu fľašku
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
- Jméno a příjmení: Jan
- Bydliště: Liberecko
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Mě se to teď po repasu řízení zhoršilo, ale bude to spíš tím, že mám 262k km a v práci mám pod sebou fleky V garáži řeším vaničkou pod autemsamvaculik píše: ↑čtv zář 14, 2023 8:44 am Taky už pomalu šetřím na GO motoru 127kw verze. Těsnění sákne skrze hlavy ven. Ještě to nekape, jen rosí a v průběhu času (2 roky) se to téměř nezhoršuje, takže mám ještě chvilku času, ale v plánu to je. V servisu (https://www.subolab.net) mi pán říkal, že když už bude motor ven, určitě udělat i písty, kroužky, ventily, atd. Cena kolem 40k max. Uvidí se.
PS: Pufko, přemýšlel jsem nad tím čističem katalyzátorů od Liqui... po výměně oleje jsem dal dvě flašky a opravdu se mi snížila spotřeba oleje. Ale teď po ujetí dalších cca 12 tkm bez lidí dalších flašek mám pocit, že je spotřeba zase stejná, jako byla (cca 1l na 2500km). Klidně bych ten přípravek používal dál, ale spíš mám takovou nepotvrzenou obavu, jestli by ten přípravek dlouhodobě nemusel mít dobrý vliv na těsnění motoru? Je to přeci nějaká chemie, která rozpéká zapečené kroužky.. tak aby s sebou nevzala i těsnění.
Chemii mi dávali v Subaru nějakou do motoru.
Spíš jsem přemýšlel, zda nepomůže dekarbonizace motoru vodíkem co se dělá místo chemie v lahvičce
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Určite by fungovala aj nejaká prísada do oleja, podstatné je len aby to uvolnilo zapečené krúžky.
Ja mám odskúšanú len prísadu do benzínu a tú som kúpil za celkom iným účelom (malo to očistiť usadeniny z KAT-u).
Ja mám odskúšanú len prísadu do benzínu a tú som kúpil za celkom iným účelom (malo to očistiť usadeniny z KAT-u).
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5i 127kw GO motoru - máte zkušenost ?
Já mám 316000 porad s původním motorem a původním tesnenimMaxcz píše: ↑čtv zář 14, 2023 5:58 pm Mě se to teď po repasu řízení zhoršilo, ale bude to spíš tím, že mám 262k km a v práci mám pod sebou fleky V garáži řeším vaničkou pod autem
Chemii mi dávali v Subaru nějakou do motoru.
Spíš jsem přemýšlel, zda nepomůže dekarbonizace motoru vodíkem co se dělá místo chemie v lahvičce
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000