Outback 2.5xt

Architekt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: stř led 04, 2023 7:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Maloň
Bydliště: Brno

Outback 2.5xt

Příspěvek od Architekt »

Dobrý večer všem! (předem se omlouvám, pokud píši téma do jiného koutku nebo pokud zakládám již založené)

Jsem absolutní nováček na fóru, ale již poměrně letitý uživatel vozu(ů) Subaru. Když nepočítám Justy 1.2 4WD v období dospívání, tak jezdím posledních 6 let Otíkem BL/BP, vždy r.v.2008, první 4 roky 2.5i MT, poslední 2 roky 3.0R od uživatele Baazzaa, za jehož výchozí stav a jednání celkově jemu tímto velice děkuji. Auto je nyní dle mých představ, je spolehlivé a novější nechci... jsem s ním vlastně DOST spokojen, ale člověk má prostě stále potřebu něco zkoušet...

Zajímaly by mě tedy, prosím, vaše názory, případně zkušenosti s vozidlem Subaru Outback 2008-2009 s motorem 2.5XT. Vím jen to, že tato verze byla primárně pro severní Ameriku (již od 2005) a to jak manuál, tak automat. Od roku 2008 jako japonská "fajnšmekrovinka" se 195kw, speciálními tlumiči a sportshiftem 5EAT - to je můj cíl, ale s volantem NAPRAVO to prostě nepůjde! :(

Dotaz tedy spíše zní, zda-li někdo někdy viděl (nejlépe v Evropě) dovezenou a servisovanou 2.5XT s automatem a s pádly pod volantem na levé straně! resp. zda-li takové auto vůbec existuje? Občas se nějaké XT v Evropě na prodej objeví, ale když už je to 2008-2009 a má 5EAT a SI drive, NEMÁ PÁDLA! :((( (manuál bez "redukce" v Subaru pro cokoliv, co může jezdit v hlubokém sněhu raději nechci)

No jestli takový jednorožec existuje, bral bych jej nebo po něm pátral... Díky moc za každý střípek!

PS: prosím ano, vím, že je mnohem jednodušší sehnat si forester 2.5xt, ale není to můj šálek kávy, navíc má jen 4AT a proč ne manual jsem zmínil výše. Outback má vše co potřebuji, krom výbušnosti! H6 je slušný a poměrně robustní motor a na tomto konkrétním bylo uděláno vše zásadní. Outback XT je tedy spíše sen, který se nutně nemusí stát skutečností.

Děkuji, architekt
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od quickly »

Architekt : vítej u nás na SFC, musíš ještě napsat 2 příspěvky, které někdo z adminů odsouhlasí a potom budeš moci volně psát a posílat PM.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od pufko »

V prvom rade si treba zistiť ako to je s prípadným prihlásením, na SK už je sakra velký problém prihlásiť "ameriku", mám dojem že už kvôli VIN.
Sám mám ameriku a problém sú aj budíky a príde k tomu že ich budem musieť vymeniť za EU aby bol na STK spokojný, lebo problém je aj počítadlo v mílach.
Problém sú tiež autosklá, tie US majú iné normy ako EU a ked chce, tak na STK vyletíš aj kvôli tomu.
Trebárs moja amerika nemá vôbec nastavenie sklonu svetiel ako EU verzie a to sú jednoducho veci ktoré môžu byť čoskoro problém na STK.
Stačí aby v tej metodike kontroly vozidla bolo napísané že vozidlo musí mať automatickú alebo ručnú reguláciu sklonu svetlometov (možno aj je).
Čo som tak na rýchlo pozrel, tak to nastavenie sklonu USA verzie nemajú ani po facelifte, ako na ovládači z miesta vodiča, tak na svetlách nie sú k tomu motorčeky ako na EU verziach.

Posledne som vyletel pre chýbajúce bočné smerovky, nikoho to nezaujíma že auto ich nikdy nemalo. Prvé ročníky Legacy v USA (vyrábaná až od 2005) nemali v spätných smerovky ako EU verzie, ktoré ich mali hned od 2003, tak že som musel zhánať zrkadlá so smerovkami, vymeniť konektory aby mi tam vošli dalšie dva káble pre smerovku a samozrejme aj napojiť. Alebo druhá možnosť dorobiť nejaké bočné smerovky do blatníka.

Jednoducho metodika kontroly svetiel na STK hovorí že každé vozidlo musí mať 2x predné, 2x bočné a 2x zadné smerovky, výnimku majú len vozidlá s rokom výroby do rv1980.

K samotnému autu Outback XT, možno niekde v PL by sa dačo našlo, ale či to malo niekedy veslá pod volantom netuším, ono ked máš AT tak ani moc neriešiš nejaké kvaltovanie "ručne".
Nezabudni tiež, že US facelift, je trochu iný ako EU facelift, minimálne iná kapota, nárazník a maska, radio nemá RDS, neladí párne frekvencie
Tu jeden máš, s malým poškodením, údajne s motorom po repase. Veslá ale nemá https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-ou ... ENksS.html
Za mna v dnešnej dobe je jednoduchšie si kúpiť H6 a vyhnúť sa patáliam na STK do budúcna. Ja to mám iné, ja to vlastním už 12 rokov, kedy nikto neriešil detaily, len že doba sa zmenila
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Cliffer »

Vítej u nás. O jediný 2.5XT vím jen v červeným Legacy v kombíku kterou vlastní (jestli se nepletu) bahamut77? Dokonce jí i nedávno vystavil na prodejních serverech. Jen si nepamatuju kde je volant.
Inzerát jsem už ale nenašel. Snad mě někdo doplní.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Tapan »

Správně, Petr (bahamut77) má vínový GTčko, tj. v podstatě Legacy s motorem z WRX, volant má nalevo a má to v manuálu. A jo, občas koketuje s tím, že by to pustil, ale je to jiné auto, než Architekt shání. Nízký a s kvedlačkou :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Cliffer »

Tak to že má manuál jsem si nepamatoval. A to je asi jediný GTčko tady na klubu, ne?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14882
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Tapan »

V téhle generaci asi jo. Nejsem si jistý, jestli tu někdo nemá o generaci mladší.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Lukas_McPraask »

To v Polsku jsem na vlastní oči viděl. Měl jsem to zájem koupit. Celkem pěkný auto. Ale jak píše pufko, je to amerika. Takže dobastlený světla, nastavování sklonu světel není (čili problém), zadní mlhovka není (lze dodělat), vše dle americké homologace DOT. Potenciální problém na STK. Jak jsem se informoval, muselo by se to přihlašet přes DEKRU. Nechat si udělat výpis dílů, kde není EU homologace, to pak předložit na dopravce a požádat si o výjimku, což by mělo být zapsáno v techničáku.
Konkrétně k tomu autu. Prodejce to dovezl s padlým motorem z Kanady, kde žil. Nechal to opravit a teď se to snaží prodat. Bude to chtít poléčit nějaké čepy na podvozku a rozhýbat brzdy. Auto jsem nakonec nevzal z důvodu, že vypověděla převodovka. Při řazení začala kopat, potom odmítala řadit úplně. Prodejce slíbil, že to opraví a dá vědět, ale už se neozval...Teď je v inzerátu napsáno, že je po výměně oleje v převodovce a aktualizace programování převodovky.
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
Architekt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: stř led 04, 2023 7:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Maloň
Bydliště: Brno

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Architekt »

Zdravím a děkuji za všechny užitečné příspěvky!

Ano, to auto v Polsku jsem už na netu potkal (ty problémy s AT mě silně odrazují)... našel jsem dokonce jedno mnohem zachovalejší v Nizozemsku - viz zde: https://www.autoscout24.cz/nabidky/suba ... ch-results, ale ani jedno z vozidel nemá pádla. Patrně se to pro americký trh prostě nedělalo.
Vím, že to vypadá jako malichernost, ale otázka převodovky v Subaru je kapitola sama pro sebe. Býval jsem spíše fofrklackovej a kdyby mi stačila plochá asfaltka, sháním Spec B 6MT. Kdybych sám sebe přesvědčil, že za pocit poctivé mechaniky dám celé své jmění, asi jezdím v STi... Mám ale (zatím) filosofii (a taky rozpočet) pouze na jedno auto, které by mělo být (skoro) na vše, včetně možnosti jej pohodlně řídit mou přítelkyní a současně se prohrabat 30cm mokrého sněhu.
Specifika pohonu s 5EAT v případě H6 3.0R asi zmiňovat nemusím... A až na větší ztráty výkonu to funguje velmi dobře. Ale upřímně, nebýt pádel, tak o tom autě ani neuvažuji. Za mě je to jakýsi "kompromis" mezi MT a AT a prostě při svižné jízdě a při určitých pravidlech řazení je to velmi příjemné svezení. Sahat na ten zvláštní kámen, kterým se navíc při řazení pohybuje proti intuici, mě moc nebaví a full auto mód je tak do kolony...

Pochopil jsem, že přihlásit auto, byť provozované v EU, ale vyrobené pro americký trh, do ČR bude ořech nebo to minimálně vezme dost času a peněz navíc + mechanické zručnosti, kterou nemám a budu ji muset někde shánět... Ne, že bych se snad rád nebavil specifickými projekty, kterým jiným nedávají moc smysl, ale bohužel hodně svého životního času trávím tím, že musím vydělat peníze a volný čas raději strávím se svou reálnou H6 na horách než-li s vysněnou 2.5xt v dílně...

Ještě jinak... Pokud je auto už roky provozováno v EU, pořád můžou platit jiná pravidla a bude na STK problém?
Vymyslela by nějaká hlavička, jak ta pádla zapojit přes kabeláž?

A pak se nabízí otázka, jaké jsou možnosti importu ze země vycházejícího Slunce - ta 2000ks limitka z Japonska se občas ještě najde a vypadá hodně jako evropská verze!
Dá se předělat volant na levou stranu nebo to už bych chtěl moc? Ale stejně nevím, jak by se dala taková raritka servisovat :(

Zde k nahlédnutí odkaz a doporučuji v prohlížeči chrome pravým kliknutím zvolit "přeložit do jazyka čeština" ;-) :D
https://www.subaru.co.jp/news/archives/ ... 08_02.html

Díky všem a hezký den!
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od pufko »

Sú firmy čo prihlasujú ameriky a myslím že to vedia robiť preto, lebo sú známosti a celé sa to aj po predaji točí práve cez tie známosti, ale potom ked sa to posunie dalej na dalšieho majitela, tak začne byť problém.
To si myslím ja...

Prihlásenie čerstvého dovozu US auta bude podla mna stále väčší problém a tak isto bude stále väčší problém na STK. Mne bolo o počítadle v mílach hovorené už pred XY rokmi, že to by nemalo byť...
Stačí aby si na STK postavil hlavu a povedal že je problém, lebo auto nemá reguláciu sklonu svetiel a potom čo?
Ono panel s tlačítkom sa kúpiť dá, ale treba aby to aj fungovalo a aj sa to kontroluje. Že to tam nemám možno rieši, že však asi automatika (ale žiadna tam nie je)

Dorobiť pádla : dorobiť ide všetko, len človek musí vedieť ako to celé funguje. Pretože v predfacelifte to znamená najskôr zaradenie režimu SPORT a potom sa dá hovoriť prevodovke že chcem preradiť, alebo podradiť. Prevodovka podla mna čaká len na impulz z tlačítka +/- a kde to tlačítko je umiestnené je snád jedno.

Ako to funguje po facelifte neviem, sú aj 2.0R s pádlami a či sa ich pohybom automaticky aktivuje manuálny režim neviem. Ale podla mna ak je raz zaradené "D"...
Niekto možno bude vedieť

Prerábka RHD na LHD je asi ešte väčšia hlúposť čo sa týka legislatívy teraz riešiť. Iné je to čo je prerobené a prihlásené 10 rokov
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Lukas_McPraask »

Ta japonská verze má EyeSight?! To asi taky budu potřebovat 8-?
Samozřejmě dá se všechno... Dovést z Japanu, přestavět na LHD, přihlásit a jezdit. Jen jde o to jak velký fanoušek/blázen jsi. Narychlo jsem našel jedno, co je teď na prodej. Každopádně se to nikdy nemůže zaplatit. Cenově mi to vychází lehce jetý Levorg jakožto srovnatelné auto.
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
milan74ma
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 562
Registrován: sob pro 07, 2019 3:14 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od milan74ma »

No ja mam take jedno zbozne novorocne prianie ...
Impreza, XV, Forester E-BOXER
Soltera - Elektrika
Outback - 2.5 / 2.4 XT Onyx - mozno dostanu rozum a budu to vozit do EU
takouto skladbou by mohli naplnit tu EU sracku ohladom emisii ...
Subaru Outback 2019 (Comfort)
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od martas »

Noooo , to jsou krasny kary . Ani jsem nevedel ze takovy existujou :-D :-/
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od mirekst »

Ach, pane náš, ochraňuj nás před pokušením ...

Toho bílého POTŘEBUJU!
Architekt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: stř led 04, 2023 7:20 pm
Jméno a příjmení: Marek Maloň
Bydliště: Brno

Re: Outback 2.5xt

Příspěvek od Architekt »

Lukas_McPraask píše: čtv led 05, 2023 5:16 pm Ta japonská verze má EyeSight?! To asi taky budu potřebovat 8-?
Samozřejmě dá se všechno... Dovést z Japanu, přestavět na LHD, přihlásit a jezdit. Jen jde o to jak velký fanoušek/blázen jsi. Narychlo jsem našel jedno, co je teď na prodej. Každopádně se to nikdy nemůže zaplatit. Cenově mi to vychází lehce jetý Levorg jakožto srovnatelné auto.
Bylo vyrobeno 2000ks, přičemž určitý poměr z nich mělo EyeSight a zbytek ne. Auto je to nádherný, pár jsem jich taky už právě našel a jsem z nich úplně hotovej, ale preferoval bych verzi bez EyeSight - je to jen další věc, co kecá do řízení vozidla.

Že to není rentabilní je mi celkem jasný. Ono jde o o to mít např. do roku 2025-2030 auto, který splňuje 90% mých požadavků, což by tohle asi bylo.

Jak to přesně, prosím, myslíš, s tím Levorgem? Kupní cena toho "bílýho jednorožce" je v přepočtu cca 250 000, k tomu shipping (netuším) + nejaká administrativa a běhání při přihlášení (netuším) a když by člověk jó chtěl tak přestavba na LHD (netuším)? Dá se to odhadnout? Je to třeba 400 000 nebo jak jsi to myslel s tím Levorgem?

Mám slušnou H6 3.0R facelift 2008, na které je toho dost uděláno, je zvýšené, mám k němu 3 sady kol, přídavná světla a prostě je to pěkné auto podle mých představ. Počítám, že 200+ v něm je. Můj strop je tak + dalších 100. Není to asi ani tak jak moc velký fanda/srdcař (to rozhodně) jsem, ale otázka ekonomicko-racionálních možností. Srdce táhne, ale auto mě nemůže ruinovat!
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“