Vrčení při vyšších rychlostech

mpu3000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: úte led 03, 2023 5:38 pm

Vrčení při vyšších rychlostech

Příspěvek od mpu3000 »

Zdravím! Forestera jsem koupil pro práci v lese, takže nemám žádnej výstavní kousek, každopádně motorově je naprosto v pohodě. Rok 04, motor 92 kW. Problém nastal po posledním přejezdu mezi lesy, kdy po chvíli držení rychlosti cca 80 km/h mi začalo něco z přední části auta (pocitově) něco vrčet. Není to přímo motor, protože se tón ozývá i v neutrálu a nijak nesouvisí s otáčkami motoru, nýbrž s rychlostí kterou jedu. Čím rychleji, tím hlasitěji se ozývá. Tón se částečně mění podle toho jestli nechávám auto jet bez přidávání plynu, nebo jestli se plynu dotknu. Našel jsem jediného mechanika v okolí co mě se Subaru neodmítl a ten říkal, že něco podobného nedávno neúspěšně řešil i jiného zákazníka - považuje to za problém v převodovce s tím, že jediné řešení je ji vyměnit.

Máte někdo podobnou zkušenost, případně nevyřešila to nakonec nějaká třeba menší oprava? Důležité je říct, že ačkoliv jsem si auto zamiloval, jde spíš opravdu o to ho udržet při životě, než z něj udělat vymazlenej perfektní kousek. Dalších problémů má dost a opravit všechno by násobně přesáhlo hodnotu auta.

Díky moc dopředu!
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Vrčení při vyšších rychlostech

Příspěvek od petr »

takhle nadálku jen z popisu těžko někdo něco pozná, může to být dost věcí , ložisko - mělo by na zvuk mít vliv zatáčení , polosa - mělo by to reagovat na to jestli je auto v tahu nebo ne , každopádně by to mělo být něco co se otáčí rychlostí která nesouvisí s otáčkami motoru , dělá to teď pořád při každe jízdě v cca podobné rychlosti a v jiné rychlosti teda ne ?