"Vyriešenie" spotreby oleja???

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

"Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od pufko »

Ako hovorí názov témy, mne nejak záhadne klesla spotreba oleja, a to až tak že pri dvoch kontrolách mierky s odstupom času nevidím úbytok.
Motor klasika EJ25 121kW, preslávený že jednoducho žerie olej a v mojom prípade to nebola výnimka, spotreba bola kludne cez liter na 1000km, možno aj 2l/1000km.

Niekedy v lete som si robil nerezové zvody a kedže mi to olej žralo o 100šesť, tak KAT sa dosť zanáša, lambda sonda mala na sebe až nános sadzí.
Tak si hovorím že tam fúknem aditívum na prečistenie KAT-u ktoré sa volalo presne "Ochrana katalyzátora", výrobca je LIQUI MOLY. Bol som kupovať štandardne olej, tak som zobral flašku toho zázraku za 7€.
Nesluboval som si od toho v podstate nič extra, len nech to trochu "vypáli" KAT od sadzí.

Sprievodné javy môjho motora bola vysoká spotreba oleja a za studena klepkanie známe ako "piston slap", takže dokedy sa motor neohrial tak pri prudšom tlačení na plyn bolo pekne počuť ako v určitých otáčkach klepká piest(y) hlavne ak klesli teploty. Auto mám 12 rokov a žijem s tým stále, nezhoršuje sa to, mám dialkový štart a teda vždy pred odjazdom takmer vždy naštartujem a do 5 minút odchádzam, teda chvílu to beží bez záťaže.

Nič som s motorom nerobil po mechanickej stránke a pri bežnej kontrole oleja som ho mal stále dosť a to som si už vravel že som dlho nedolieval. Vtedy som si povedal že som ho možno naposledy prelial (nalial som zvyšok z bandasky) a preto som stále medzi riskami, ale aj tak musím kúpiť znovu do rezervy.
Bol som kúpiť olej a kúpil som ešte jednu tú zázračnú vodu na katalyzator, je to dávka na 70l paliva, tak som to znovu fúkol pri tankovaní do plna.
Dnes je asi dva týždne odkedy som posledne kontroloval olej, utrel som mierku zmeriam a stále mi nechýba 8() 8() 8() , stále som medzi riskami, v podstate nevidím úbytok.

Ja si to neviem spojiť s ničím iným ako s tým aditívom na katalyzátor. Ja čo som minul úplne bežne 4l bandasku oleja za dva mesiace, zrazu nemusím dolievať olej a ešte k tomu sa "vyparilo" to klepkanie piestov za studena v záťaži.
Ja neviem či to rozožralo karbon a uvolnilo zapečené piestne krúžky, skrátka neviem si to vysvetliť.

Budem to ešte sledovať a informovať či tomu je skutočne tak. Piatok ma čaká cesta do PL, tak som dnes kvôli tomu špecialne kontroloval náplne s tým že pred takou štrekou si dolejem olej doplna, ale nebolo treba...
Ruku do ohna za to zatial nedávam, ja zatial budem (musím) ešte sledovať, kto chce môže vyskúšať
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od Tapan »

Někdy, když přestane ubývat olej, začne ubývat chladicí kapalina :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od petr »

no to jsem zvědav , hodně zajímavé , mi taky poklepkává outback , celou dobu co ho mám řekl bych beze změny , aspoň né nějaké výrazné , olej bere minimálně s tím problém nemám, ale to klepání kdyby zmizelo tak by mi to nevadilo , nějak uškodit by to nemělo si myslím , je třeba to zkusit :-/
myslíš že je to tohle ? https://www.autodily-pema.cz/liqui-moly ... oru,+300ml
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od hamoun »

Tapan píše:Někdy, když přestane ubývat olej, začne ubývat chladicí kapalina :-)
Nebo smrdí olej palivem, co? :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od bushman1 »

Tapan píše: stř pro 14, 2022 4:51 pm Někdy, když přestane ubývat olej, začne ubývat chladicí kapalina :-)
:-DDD
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od pufko »

petr píše: stř pro 14, 2022 4:57 pm no to jsem zvědav , hodně zajímavé , mi taky poklepkává outback , celou dobu co ho mám řekl bych beze změny ...
myslíš že je to tohle ? https://www.autodily-pema.cz/liqui-moly ... oru,+300ml
Ano to je ono...

Chladiaca kvapalina neubúda, s tým problém nemám, dnes kontrolované.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od petr »

kolik si toho asi najezdil s tím aditivem než se to projevilo, jednu nádrž ? ono je to někdy překvapivé že takové maličkosti zafungují , já třeba chtěl vyměnit lambda sondu že prý je špatná, kamarád mi řekl ať ji vyčistím , profouknu a fakt od té doby uplně bez problémů maká, emise taky cajk , zázrak :-D
ono je to slušná žiravinka podle toho co píšou na strankach výrobce , aby z toho auta taky ještě něco zbylo už tak ho žere sůl :-D
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od pufko »

Nájazd nepočítam, ani ho nesledujem - mám ho v mílach. Aditívum som nalial až ked som nahodil nerezový stredový diel na auto a to bolo od 10/2022.
Mesačne vyjazdím minimum dve nádrže, teda nejakých 1200km, teraz som mal naliatu druhú flašku, ale stále mám pol nádrže.
U KAT-u to naopak nezabralo, klasika check engine zasvieti a za dva dni zhasne a tak dookola, až teraz v tomto súčasnom mraze mi check engine nevyskočil zatial. Inak tomu predtým stačilo brzdenie motorom pred zákrutou z vyššej rýchlosti a už sa ozval check engine
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od pufko »

Doplnujem informácie, cesta do PL a spät zhruba 500km a stále nemusím doliať olej, je tam nejaký úbytok, ale je to smiešne málo voči tomu čo bolo predtým.
Predtým som kontroloval olej každé zhruba 2-3 týždne a vždy som musel automaticky doliať, nikdy sa nestalo že by bolo dosť.
Teraz jazdím snád viac ako mesiac od posledného dolievania a stále som medzi riskami.
Takže evidentne to uvolnilo zapečené piestne krúžky a znížilo spotrebu oleja. V PL som tankoval, teda som vyjazdil druhú flašku toho aditíva "Ochrana katalyzátora".
Ešte asi vymením olej, nech tam "nepláva" ten bordel. Filter by to mal zachytiť, ale tak novým olejom na zimu tomu neublížim.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od dethroned »

Jedině by to opravdu uvolnilo stírací pístní kroužky, které mohly být zapečené, jinak nevím jak jinak by to mohlo pomoci kromě placeba :)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od pufko »

Zapečené boli na beton - to je aj dôvod spotreby oleja.
Na YT sú nejaké videá, kde pri pokuse dať dolu zapečené krúžky sa jednoducho praskli. To isté klepanie označované ako "piston slap", kedy stierací kúžok prestane vymedzovať piest.
Ja si to inak neviem vysvetliť a to som k aditívam rovnako skeptický, zvlášť ked si človek čítal príspevky ako niekto cíti že to "lepšie ide", lebo taký pocit by musel znamenať rozdiel vo výkone aspon 15-20PS aby človek mohol povedať že to nie je len nejaký momentálny subjektívny pocit.
Katalyzátoru to v mojom prípade nijak nepomohlo, check engine si vyskočí ako aj predtým, možno trošku dlhšie vydrží nesvietiť, ale stačí brzdenie motorom dolu kopcom (noha z plynu) alebo pred zákrutou a už svieti. Ak jazdím pomaly vydrží dlhšie, ale stačí trochu pridať - niekoho obiehať, že to ukaže 110-120km/h, potom noha z plynu a už svieti...

Spotreba oleja je ale niečo celkom iné, tam jednoducho vieš že pravidelne dolievaš a zrazu nie je treba? Ked som vtedy prehnal auto po dialnici tak si na oleji pošmakovalo ešte viac a teraz skoro nič. A pozorujem to už pár týždnov a táto cesta do PL bolo pre mna také potrvdenie, pretože normálne by som predtým na takú cestu bez flašky oleja nemohol ísť.
Tak isto zmizlo to klepanie studeného motora známe ako piston slap, teda v kabíne ho nepočujem a to za 12 rokov to auto už dobre poznám
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od petr »

no kéž by to tak bylo , já jsem rozhodnut to zkusit , zkazit by se tím snad nic nemělo tak proč to nezkusit, to klepkání mi příjemné moc není , lepší by bylo ho tam neslyšet , že to může mít vliv na ty kroužky se mi zdá být možné, jen budu muset chvíli jezdit na benzín místo LPG , to bude těžké překousnout, i když benzín šel teď dolů tak to bude bolet míň ;-D
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od barts »

Tak to mě zajímá, taky mám piston slap už na několikátem autě po sobě :D. Tak to jsem zěvdav až to prubneš. Mě se to zdá jako sci-fi že by to tímhle zmizelo. Už objednáváš? :D
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od mišus »

barts píše: ned pro 18, 2022 9:58 pm Tak to mě zajímá, taky mám piston slap už na několikátem autě po sobě :D. Tak to jsem zěvdav až to prubneš. Mě se to zdá jako sci-fi že by to tímhle zmizelo. Už objednáváš? :D
Klepání pístu za studena je naprosto přirozená věc u ej motorů staršího typu. Dělaly to i úplně nový motory z fabriky.
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: "Vyriešenie" spotreby oleja???

Příspěvek od barts »

To ja vím ale dělat by to nemuselo :-D.
Přemýšlím že bych zkusil rovnou tohle má to hodně ohlasů a všecko pozitivní https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/268- ... ml#content
a že bych vzali to druhej čistič na olej když mám 2 měsíce před výměnou tak by to az chvilku mohlo bejt aktuální.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“