Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

divudi píše: pát pro 16, 2022 4:55 pm
cize ak nechcem automaticke rozsviecovanie dialkovych tak:
- posuniem packu od seba a vypne sa automatika (kontrolka na displeji zmizne a dialkove su trvalo rozsvietene)
- zaroven vratim packu naspat k sebe o jednu polohu a zapnu sa iba stretavacky

ak chcem zapnut automatiku:
- tak zase posuniem packu od seba a na displeji za rozsvieti kontrolka
Nedalo mi to a šel jsem do garáže zkoušet. Takže když jsou světla na automatiku a zatlačím páčku tak se zapnou dálkové a opětovným zatlačením se dálkové vypnou a světla naskočí zase do automatiky (což bylo to co jsem zkoušel za jízdy), pokud ale zatlačím páčku na dálkové a ty se zapnou a pak páčku přitáhnu, místo abych ji zase zatlačil, tak se dálková vypnou a světla jsou v manuálu a tak dokola.
Zatlačit zatlačit, bliknou dálková a světla jsou v automatu.
Zatlačit přitáhnou bliknou dálková a světla jsou v manuálu.
To naše nedorozumění vlastně způsobilo to, že páčka nemá aretací a vrací se vždy do původní polohy a já zkoušel druhou kombinaci. Ale jinak je to super, to se hodí např. v mlze, když chci automatiku vypnout jinak než otáčením páčky, nebo když fakt to protijedoucí auto, kolo, chodec bude blikat, ale pro kamery OTB neviditelné a já ho chci zachránit i za cenu probliknutí. Jako prevence proti oslnění ostatních se to však nehodí, protože když někoho dojedu a je jedno jestli zezadu nebo zepředu, tak musím páčkou vždy nejdříve dopředu, čímž pustím dálková a rovnou ho probliknu, abych ho ještě víc nasral a pak to dám zase na potkávačky, to prostě není nástroj pokud chci být tolerantní, ale jinak dobrý. Škoda, že v návodu o tom není ani slovo.
Předešlé OTB mělo lepší logiku a i v automatickém režimu, jsem pustil automatické dálkové zatlačením páčky a vypnuly přitažením a šlo si hrát na slušňáka. Tady to nejde.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od alky »

Ahoj, chlapi, mám blbej dotaz: vyhlédnul jsem si jedno BS na prodej, a po vizuální kontrole se mi zdálo, že auto moc sedí na zadku. Po zkušenostech s mým starým Forejsem, kde toto znamenalo notoricky známý problém s vyteklými tlumiči, se chci zeptat: kolik cm cca má být mezi kolem lemem blatníku? Zde to bylo tak 5 - 6 cm.
Díky.
Forester 2003 XT..starouš.. & Mazda CX 7 černej chrocht - alias Marabu and here comes: 2015 XT
divudi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: úte dub 24, 2012 12:19 am
Jméno a příjmení: peter p
Bydliště: ROMA

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od divudi »

na novom BT je +- 10 cm
Obrázek
Forester XT MY09
Obrázek
Outback 2,5 MY22
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2918
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od .dundee. »

Ivooos píše: pát pro 16, 2022 8:25 pm Nedalo mi to a šel jsem do garáže zkoušet. Takže když jsou světla na automatiku ...
Ještě se prosím zeptám, jak je to ve městě? Nebo při průjezdu vesnicí s veřejným osvětlením? To tu automatiku vypínáš oním nepohodlným otáčením páčky, nebo to taky svítí furt dálkovými?

V tomto případě by to už bylo (co si matně pamatuju z kdysi konané autoškoly) proti předpisům - mám někde vzadu uložené, že jakmile jedeš pod veřejným osvětlením v obci, neměl bys (nesmíš) dálkové světla používat.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16151
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od quickly »

U BS se automatika na dálkové vypíná při rychlosti kolem 55 km/h. Jakmile se potom zrychlí na 60 km/h, tak se dálková automaticky spustí.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16151
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od quickly »

alky píše: čtv pro 22, 2022 9:56 am se chci zeptat: kolik cm cca má být mezi kolem lemem blatníku? Zde to bylo tak 5 - 6 cm.
Díky.
Byl jsem teď u Grinche a opravdu tam je 5,5 cm.
Přílohy
20221222_150825.jpg
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1679
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od CoZmo »

to jsou srandovní minirozdíly...u kanaďana automatika funguje super, ale s tim, že ignoruje veřejné osvětlení...takže v obci klasicky páčka k sobě a jen tlumené. Při vjezdu do tunelu to má zpoždění asi 10sec jako ochranu proti zbytečnýmu rozsvěcění při podjezdu mostů. Za deště se automaticky přepíná z denního na světla.
Dálkový automaticky jenom když je volič na páčce v poloze AUTO, jinak si to můžu klidně ject růčo jako postaru. ES mi přijde je hodně citlivka, vyjímečně přehlídne kamčák rodící se na horizontu.


Jinak nevím jak to máte vy, ale já žádný měchy nebo samoniveláky nemám, tady už se škrtilo, takže nemá co ležet. Nicméně je fakt, že mám taky houpavej podvozek...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

.dundee. píše: čtv pro 22, 2022 2:52 pm Ještě se prosím zeptám, jak je to ve městě? Nebo při průjezdu vesnicí s veřejným osvětlením? To tu automatiku vypínáš oním nepohodlným otáčením páčky, nebo to taky svítí furt dálkovými?

V tomto případě by to už bylo (co si matně pamatuju z kdysi konané autoškoly) proti předpisům - mám někde vzadu uložené, že jakmile jedeš pod veřejným osvětlením v obci, neměl bys (nesmíš) dálkové světla používat.
Světla za jízdy ve městě ani mimo město nijak neřeším. Jednoduše jezdím trvale na automat a světla fungují velice chytře a spolehlivě. Světla reagují, jak na provoz, tak na veřejné osvětlení, tak na rychlost a směr natočení volantu, zatížení, dokonce i rozlišují šero a tmu, kdy v šeru už potkávačky svítí, ale dálková ještě nepřepínají atd. To, že se ve světlech zrovna přepnulo třebas jen pár diod na dálkové, poznám mnohdy jen podle rozsvícené modré kontrolky, někdy to totiž podle dosvitu ani poznat není. I samotné potkávačky se s zvyšující rychlostí prodlužují např. na dálnici. Kdyby bylo nutné s těmi světly v režimu automat pracovat za jízdy, tak by vlastně popřely svůj význam, proto to ani nejde. Smysl dává v některých situacích přepnutí do manuálu, neboť např. v mlze je ,,matrix,, k ničemu. Nepředpokládám, že jsou světla v nějakém v rozporu s předpisy, protože by nemohla dostat homologaci.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Tapan »

Jo, to si s vypálenou sítnicí taky někdy říkám...jak mohly některý světla vůbec dostat homologaci.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

Chlapi, prosím, neřešte pořád ty ,,vypálené sítnice,, , každému z nás přece někdo občas zasvítí nepříjemně do obličeje, ale že by díky tomu všichni bourali a přicházeli o život, se neděje. Moje zkušenost je spíše taková, že při svých 30t km ročně mě častěji zasvítí do obličeje nedbalý řidič než automat a nehlásám do světa, jak je možné že někdo homologoval v minulosti dálková světla a nechal na svévůli řidiče jejich přepínán a při tom mě tím ohrožují. Nebo proč mají některé SUV nebo dodávky světla tak vysoko, že i když jedou za vámi na potkávačky, tak máte pocit že vám někdo rozvistil v inerieru lampu apod. To je prostě život a nic není dokonale. Děkuji všem za názory na světla a prosím ukončeme tuhle diskuzi.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od VDC »

On je každý jinak citlivý na světlo. Mě je třeba úplně fuk, jestli má auto přede mnou zapnutou mlhovku i když není mlha, září mu matrixy a podobně. Nevadí mi to.
Přístroje v autě mám podsvícené vždycky na maximum a jas v monitorech v práci téměř taky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

Co mne ale na BT opravdu vadí, tak jsou ty integrované příčníky. Jednak tomu nějak designově nemůžu přijít na chuť a hlavně mám pocit, že ta reklamovaná praktičnost je tak trošku pochybná. Blbě se to myje, blbě se ometá sníh a hlavně mám pocit, že ty plastové patky a vlastně celé příčníky jsou tak trošku ,,fórové,,. Nasadil jsem na střechu 4 kola a to jaký to mělo průhyb a jak ty panty pracovaly, no neměl jsem odvahu vyrazit na cestu a kola šla raději s novým nosičem na kouli. Nosnost 65kg je nutné evidentně hlídat. U předešlého BS , když jsem nasadil pořádné hliníkové příčníky a ocelové patky to přes gumu příchytly na kolejnice, tak se 4 kola na střeše ani nehla. Ty integrované příčníky, jsou vhodné tak max na 2 kola, padle board nebo širokou rakev co je ukotvena k příčníkům na okraji. Nasadit doprostřed úzkou rakev a naplnit ji, tak bude pružit, dokud se ta plastová patka nezlomí. Nechápu, proč jsou ty patky z plastu. Tohle je věc, kterou bych klidně oželel, bohužel normální pořádné podélníky, má jen výbava Field. Kdo tedy chce něco vozit na střeše, ať raději sáhne po ní. Je to fakt lepší a i líp to vypadá.
Naposledy upravil(a) Ivooos dne ned pro 25, 2022 6:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od suubaru »

Dík za tu poznámku ke střešnímu nosiči. Další bod pro BS.
Mě teda pro koupi BT blokuje palubka, jsou tam pro mě příliš malé kontrolky, které vidím jenom s brýlemi na čtení. To je špatně.
A k těm vysvíceným sítnicím. Vlastně mě sr hlavně fakt, že řidiči matrixového systému dálkovek jezdí s automatikou na dálnicích.
Pokud je dálnice poloprázdná, jede kilometr za mnou brutálně zářící ufo, které za mnou dlouhé minuty jede a nepřibližuje se ani nevzdaluje. A protijedoucí. Jejich kamera je pod svodidlama a vesele rentgenuje protijedoucí kabiny.
A jsem si jistý, že to do budoucna výrobci NEBUDOU vylepšovat (ve směru k respektu k ostatním).
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
lubanza
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 61
Registrován: stř úno 08, 2017 7:30 pm
Jméno a příjmení: Luboš Zámiš

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od lubanza »

Ahoj.Taky jsem mel problemy s pricniky.A to s drzaky na bezky.Na Forestikovi jsem pouzival drzaky od Thule na jednotlive pary.Drzaky jsem nasadil na pricnik a poho.Na Outbacka jsem mel problem sehnat drzak na lyze z duvodu sirky pricniku a absence t-drazky.Nakonec jsem koupil drzaky od firmy Yakima.
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1679
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od CoZmo »

Ty jo, tak děkuji moc za postřeh...dlouho jsem váhal, zda je chtít nebo ne a nakonec jsem si řekl, že na střeše vozím málo, tak by to akorát dělalo rámus a šel jsem do verze s klas. hagusama...
Spíš mi poraďte...na starým otikovi mam hranaty thule, který se utahujou/povolujou tak, že se prostě točí koncem se zámkem dokud to není ok...super systém, montáž 5sec. Na novýho sem si pujčoval kolegovo nový příčníky od thule a to mě zastřel - nejdřív odemkneš krytku, sundáš s plastem někam dopryč, pak imbusem povoluješ a utahuješ cosi a pak tam zas vracíš tu krytku...a když zapadne slunce, tak je hotovo, děsný, strašný. Má to někdo normálně?
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“