Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2918
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od .dundee. »

Ivooos píše: pon pro 12, 2022 9:43 pm Chápu, co myslíš, ale fakt jsem si nevšiml, že by to auto přede mnou nějakým způsobem obtěžovalo. Za těch 10t km, jsem se nesetkal, aby měl potřebu mi někdo vracet např. mlhovkou nebo po předjetí oslňování. Když to svítí kolem přede mnou jedoucího auta na krajnice, tak je kolem něj vcelku velký prostor, který osvětlen není a nestává se ani při různých horizontech nebo zatáčkách, že by to nefungovalo správně a oslňovalo. Tím, že je těch diod relativně málo, tak je velmi zřetelně vidět jejich rozsvěcování a zhasínání, stejně tak na palubce svítí kontrolka, kdy jedou dálkové a kdy ne. Funguje to 100x lépe, než obyč automatické přepínáni dálkové potkávací, které měl předešlý model OTB nebo Renault se kterým také často jezdím, kde je to taky dobré leda tak k naštvání všech kolem. Pravda je, že se mi moc často nestává, že bych mohl jet před sebou a zjistit, jak moc Subaru prudí :-)
No to si ze své pozice ani nemůžeš všimnout. A že bych kvůli tomu někomu svítil mlhovkou, nebo ho pak problikával, to taky nedělám.

Pokud chceš vyzkoušet naše pocity, tak až tě dojede podobně svítící auto, přepni svoje světla na parkovačky a pokračuj v jízdě. Uvidíš krásně nasvícené krajnice, značky tě budou oslňovat do xichtu (protože jsi k nim sakra blíž, než ten který to pálí zamaskovanýma dálkovýma za tebou), ale před autem hluboký stín, protože moje standardní H1 nebo H4 nebo H7 nemají proti těm laserům a diodám šanci. A ten hluboký stín před tebou ještě kmitá vlevo vpravo podle toho, jak se to oslňující auto ze zadu za tebou mele zprava doleva a zpět. Sám si rozsvítit dálkové nemůžu, neboť bych oslňoval protijedoucí a auto 50m přede mnou.

Prostě i pro ty maskovací dálkové platí to, co pro všechny dálkové světla. Že tam kteréni z výroby nacpou automat je jedna věc, ale správné použití je už na každém řidiči a měl bys je vypínat pokud někoho dojedeš.

Podobně s denním svícením, automat to přeci rozsvítí sám - ale ne v mlze. Jenže tady si to pako řidič dělá problém jen pro sebe a neobtěžuje nepříjemným svícením ostatní účastníky provozu.

A správně jsi zmínil Renault - ten tu technologii automatických dálek taky implementuje, ale to maskování se zapomněl naučit. Takže ten ti to pere dálkovými do xichtu z protisměru.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2918
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od .dundee. »

mnov píše: pon pro 12, 2022 10:21 pm Se světly nic neuděláš, to je prostě obecně problém u všech LEDek, že to oslňuje. >:-f
V protisměru jsou ledky i lasery nepříjmné, ostré bílé světlo. S tím my nic nenaděláme. Jasně že svítí líp, proto je implementují. A většině to maskování funguje (tedy kromě Renaulta - jak už jsem psal).
Ale při dojíždění vozu před sebou to o žádném maskování není - tam by ty dálkové měl vypínat každý - a to je o řidiči a může s tím něco udělat.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22768
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od spm »

Ono i to maskování z protisměru je dost diskutabilní... funguje to na víceméně rovné silnici. Ale na posledních 2km cesty domů mám silnici, kde jsou zatáčky a různé výškové úrovně se 3 zlomama horizontů. Nefunguje to prakticky na žádných autech, jakmile to protijedoucí auto je někde vystrčené zatáčkou nebo horizontem, tak to oslňuje jako kráva... a ano, ve chvíli, kdy se víc přiblížíme k sobě, tak se mu ty světla odstíní tak, že oslňují méně než obyčejné halogenové žárovky. Ale já v tu chvíli už mám před očima akorát fialové fleky a jedu poslepu.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

.dundee. píše: úte pro 13, 2022 1:15 pm No to si ze své pozice ani nemůžeš všimnout. A že bych kvůli tomu někomu svítil mlhovkou, nebo ho pak problikával, to taky nedělám.

Pokud chceš vyzkoušet naše pocity, tak až tě dojede podobně svítící auto, přepni svoje světla na parkovačky a pokračuj v jízdě. Uvidíš krásně nasvícené krajnice, značky tě budou oslňovat do xichtu (protože jsi k nim sakra blíž, než ten který to pálí zamaskovanýma dálkovýma za tebou), ale před autem hluboký stín, protože moje standardní H1 nebo H4 nebo H7 nemají proti těm laserům a diodám šanci. A ten hluboký stín před tebou ještě kmitá vlevo vpravo podle toho, jak se to oslňující auto ze zadu za tebou mele zprava doleva a zpět. Sám si rozsvítit dálkové nemůžu, neboť bych oslňoval protijedoucí a auto 50m přede mnou.

Prostě i pro ty maskovací dálkové platí to, co pro všechny dálkové světla. Že tam kteréni z výroby nacpou automat je jedna věc, ale správné použití je už na každém řidiči a měl bys je vypínat pokud někoho dojedeš.

Podobně s denním svícením, automat to přeci rozsvítí sám - ale ne v mlze. Jenže tady si to pako řidič dělá problém jen pro sebe a neobtěžuje nepříjemným svícením ostatní účastníky provozu.

A správně jsi zmínil Renault - ten tu technologii automatických dálek taky implementuje, ale to maskování se zapomněl naučit. Takže ten ti to pere dálkovými do xichtu z protisměru.
S tim se bohužel us OTBMY22 nedá pracovat jako se standartníma dálkovýma. Buď jsou světla přepnuta na automat a to pak dělaji všechno pořád automaticky, páčka světel je v poloze potkávaček a přesto svití dálková, která vykrývají. Pokud bych je chtěl vypnout a páčku přitáhl k sobě, tak místo vypnutí bliknu. Vypnout automatikua a samostatně ovládat dálková lze jen když přepneš světla na manuál, avšak otáčet kolečkem a hledat správnou polohu, neboť mezi automatem a manuálem je poloha pro parkovačky za jizdy fakt nejde, takže i kdybych chtěl být tolerantní vůči staším autům, která hůře svítí, tak to nejde. Takže tak.

U OTBMY17 to bylo tak, že když byla automatika zapnuta a chtěl jsem automatiku i u dálkových, tak jsem musel páčku standartně zatlačit na dálková a pak jela automatika dálkových, vypnout dálková v automatickém režimu šlo tedy snadno, páčka k sobě. Tímto způsobem to měly i starší Reanulty, novější modely jak u Reanultu, tak u Subaru, už to mají jak jsem psal výše a fakt s tím za jízdy pracovat nejde. Jak to mají ostatní značky nevím.
Naposledy upravil(a) Ivooos dne úte pro 13, 2022 1:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

Máte pravdu, že oslňování ledkami je nepříjemné. Mně oslňují ze předu ze zadu úplně stejně jako vás a je úplně jedno zdali zrovna řídím nové nebo staré auto, takže to není tak, že trpíte jen vy a ti co je mají nikoliv.
Bohužel se stím u všech auta pracovat tak snadno nedá, takže jsem více tolerantní. Mnohdu to není chyba řidiče, ale výrobce.
V každém případě to jak dokáží příspět k bezpečnosti ledkové matrixi tím že svítí výraně lépe a řidiči vše usnadňují, za to stojí.
U součásného OTB to podle mně zvládlo Subaru velmi dobře, neboť jak jsem psal, ostatní řidiči mě neproblikávají, to spíš se mi stávalo u předešlého, že jsem se zapomenul a pozdě přepnul (zde to jinak než na manuál fakt nešlo), než že by současná automatika reagovala špatně.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20665
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od námořník »

Pouze připomínka, Levorg má tlumení v zrcátkách, takže zezadu mě nikdo neoslňuje a nejspíš nebude ani tebe 😁.
Jinak recenze pěkná 👍.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od mirekst »

1/ pěkná recenze, děkuji - je hezké vidět že v Subaru na vývoj nekašlou a snaží se pokračovat dál a dál (byť na jiný než základní a slabý motor v EU můžeme zapomenout - ale za to opravdu nemůžou)
2/ připadá mi že moderní auta s led světlomety oslňují čím dál víc - a co píše spm ohledně klikaté cesty a horizontů podepisuji, minulý víkend jsem takto dostal do obličeje od protijedoucího vozu na jakési "bouli" na vozovce takovou dávku, že jsem fakt asi deset vteřin jel poslepu, nechápu že něco takového může projít homologací - řeší se tam emise s přesností na setinu gramu a že je auto nebezpečné protože oslňuje je jim jedno

Ještě doplním, že problikávat protijedoucí oslňující auta obvykle nemá smysl - buď nereagují nebo blikou taky, což na led světlometu znamená, že mě smete do příkopu tlakem fotonů. Už jsem dávno rezignoval.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22768
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od spm »

Kdyby bliknuli... 75% na bliknutí reaguje tak, že ty dálkovky pustí a nechá puštěný. To mám vždycky strašnou chuť v tu chvíli zastavit u krajnice a hned na místě si objednat 2kW světelnou rampu.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
divudi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: úte dub 24, 2012 12:19 am
Jméno a příjmení: peter p
Bydliště: ROMA

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od divudi »

dik za rezenziu a za namahu a cas straveny nad nou

suhlasim najma s tymi svetlami. ten rozdiel u mna je este evidentnejsi kedze som presiel na OB zo staruckeho XT MY09
ani na mna nikto neblika a zda sa mi ze ked sa priblizim k autu predo mnou tak ho nevykrajuju ale sa prepnu na stretavacky.
Jedine na dialnici ak je je medzipruh odelujuci protiiducich vyssi (napriklad zivy plot ktory je nad urovnou zvodidiel)a tym padom zakryje svetla kamionov ale uz nevie, ze kamionisti sedia vyssie a oslepuje ich.
Ivooos píše: úte pro 13, 2022 1:31 pm S tim se bohužel us OTBMY22 nedá pracovat jako se standartníma dálkovýma. Buď jsou světla přepnuta na automat a to pak dělaji všechno pořád automaticky, páčka světel je v poloze potkávaček a přesto svití dálková, která vykrývají. Pokud bych je chtěl vypnout a páčku přitáhl k sobě, tak místo vypnutí bliknu. Vypnout automatikua a samostatně ovládat dálková lze jen když přepneš světla na manuál, avšak otáčet kolečkem a hledat správnou polohu, neboť mezi automatem a manuálem je poloha pro parkovačky za jizdy fakt nejde, takže i kdybych chtěl být tolerantní vůči staším autům, která hůře svítí, tak to nejde. Takže tak.
ja ked chcem vypnut utomatiku tak nemusim otacat packou z auto na manual ale staci sa pohrat s lavou packou a pri posune od seba sa automatika vypina a zapina. ukazuje ti to ikonka na displeji. tak je to jednoduche
ak by to bol oako popisujes tak by sa to za jazdy nedalo.
skus to, musi to byt tak aj u teba
Obrázek
Forester XT MY09
Obrázek
Outback 2,5 MY22
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od mirekst »

spm píše: úte pro 13, 2022 5:13 pm Kdyby bliknuli... 75% na bliknutí reaguje tak, že ty dálkovky pustí a nechá puštěný. To mám vždycky strašnou chuť v tu chvíli zastavit u krajnice a hned na místě si objednat 2kW světelnou rampu.
Jo! Uvidime kdo blikne víc!
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od suubaru »

Matrixové led dálkovky: Za vinu výrobcům dávám, že neusnadní uživatelům ovládat lampy podle potřeby. Když si uživatel přebírá v salonu auto, prodejce mu nastaví ovládání lamp a řekne mu hele teď to máš nastavené tak, že se o to nemusíš starat.
Výsledkem je, že uživatel neumí v dešti zapnout potkávačky, na dálnici jezdí s dálkovým automatem atd. Vůbec mu nedochází, že matrix nevidí protijedoucí kaminon, který má schované lampy za svodidly a rentgenuje kabinu. Potkávání se před horizonty je další průser. Předáváme zodpovědnost umělé inteligenci, je to průser.

Matrixy valí výkon dálkovek, i když se snaží tlumit objekty. Ten výkon tam je, a i když je zacloněný, je to kladivo pro oči.

Matrix je nefér vůči ostatním a doufám, že se to bude na nějaké úrovni řešit.

Ivo, jak jsi zjistil ty 2 db minus? Při jaké rychlosti? To mě hodně zajímá, taky řeším výběr auta a BS je docela hlučné.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

suubaru píše: stř pro 14, 2022 6:39 pm Matrixové led dálkovky: Za vinu výrobcům dávám, že neusnadní uživatelům ovládat lampy podle potřeby. Když si uživatel přebírá v salonu auto, prodejce mu nastaví ovládání lamp a řekne mu hele teď to máš nastavené tak, že se o to nemusíš starat.
Výsledkem je, že uživatel neumí v dešti zapnout potkávačky, na dálnici jezdí s dálkovým automatem atd. Vůbec mu nedochází, že matrix nevidí protijedoucí kaminon, který má schované lampy za svodidly a rentgenuje kabinu. Potkávání se před horizonty je další průser. Předáváme zodpovědnost umělé inteligenci, je to průser.

Matrixy valí výkon dálkovek, i když se snaží tlumit objekty. Ten výkon tam je, a i když je zacloněný, je to kladivo pro oči.

Matrix je nefér vůči ostatním a doufám, že se to bude na nějaké úrovni řešit.

Ivo, jak jsi zjistil ty 2 db minus? Při jaké rychlosti? To mě hodně zajímá, taky řeším výběr auta a BS je docela hlučné.
Hluk jsem ze zvědavosti měřil u předešlého OTB, když jsem dojížděl staré pneu, které hučely tak, až jsem si nebyl jistý jestli to nejsou ložiska. Po výměně to kleslo ze 71 na cca 69db a to byla fakt úleva. Takže jsem měl v hlavě ty staré hodnoty a nedávno si změřil nové kde to skákalo kolem 67db. Ty čísla neber vážně spíše orientačně rozdíly. Je to měření mobilem na palubovce, ale vždy při 130km/h a samo vše vypnuto. Při rychlostech 150+ je ten rozdíl ve prospěch BT ještě výraznější. V BS jsou však také rozdíly mezi MY17 a MY18, které dostalo tlustší skla, takže mezi faceliftovným BS a BT, takový skok být nemusí.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od Ivooos »

divudi píše: úte pro 13, 2022 5:25 pm ja ked chcem vypnut utomatiku tak nemusim otacat packou z auto na manual ale staci sa pohrat s lavou packou a pri posune od seba sa automatika vypina a zapina. ukazuje ti to ikonka na displeji. tak je to jednoduche
ak by to bol oako popisujes tak by sa to za jazdy nedalo.
skus to, musi to byt tak aj u teba
Dnes jsem cestou domů zkoušel, zdali jdou manuálně vypnout dálková světla, pokud je puštěná automatika. Ať zkouším lomcovat páčkou kamkoliv, tak to vypnout nejde jinak, než otáčením kolečka na manuální světla samo přes parkovačky a to je fakt hovadina. Pokud mám automatiku a zatlačím páčku od sebe tak se sice vypne automatika včetně kontrolky, ale pustí se plně dálkové, když ji přitáhnu k sobě tak klasicky bliknu plným dálkovým. Prostě jinak, než otočením přes parkovačky vypnout ,,matrix,, nejde. Čumím i do návodu od auta a i zde je napsáno přeseně co říkám. Přepnout na manuál lze jen otočením kolečka. Pro mně téma uzavřeno, i když bych chtěl být ohleduplný, tak to prostě nejde a na manuální světla jezdit nebudu, zejména pokud na mě při používání matrixu nikdo nebliká.Sorry.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
divudi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: úte dub 24, 2012 12:19 am
Jméno a příjmení: peter p
Bydliště: ROMA

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od divudi »

Ivooos píše: čtv pro 15, 2022 5:59 pm Pokud mám automatiku a zatlačím páčku od sebe tak se sice vypne automatika včetně kontrolky, ale pustí se plně dálkové, když ji přitáhnu k sobě tak klasicky bliknu plným dálkovým..
bol som sa dnes povozit a vyskusal som to este raz.
je to tak ako pises, ked packu posunies od seba tak sa vypne automatika ale ostanu zapnute dialkove. ale POZOR, ked ju potiahnes k sebe, tak su tam dve polohy tej packy, prva je VYPNUTIE DIALKOVYCH a az ta druha je klasicke bliknutie dialkovymi.

cize ak nechcem automaticke rozsviecovanie dialkovych tak:
- posuniem packu od seba a vypne sa automatika (kontrolka na displeji zmizne a dialkove su trvalo rozsvietene)
- zaroven vratim packu naspat k sebe o jednu polohu a zapnu sa iba stretavacky

ak chcem zapnut automatiku:
- tak zase posuniem packu od seba a na displeji za rozsvieti kontrolka
Obrázek
Forester XT MY09
Obrázek
Outback 2,5 MY22
divudi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 298
Registrován: úte dub 24, 2012 12:19 am
Jméno a příjmení: peter p
Bydliště: ROMA

Re: Porovnání OTB BR(MY12) - BS(MY17) - BT(MY22)

Příspěvek od divudi »

divudi píše: pát pro 16, 2022 4:55 pm bol som sa dnes povozit a vyskusal som to este raz.
je to tak ako pises, ked packu posunies od seba tak sa vypne automatika ale ostanu zapnute dialkove. ale POZOR, ked ju potiahnes k sebe, tak su tam dve polohy tej packy, prva je VYPNUTIE DIALKOVYCH a az ta druha je klasicke bliknutie dialkovymi.

cize ak nechcem automaticke rozsviecovanie dialkovych tak:
- posuniem packu od seba a vypne sa automatika (kontrolka na displeji zmizne a dialkove su trvalo rozsvietene)
- zaroven vratim packu naspat k sebe o jednu polohu a zapnu sa iba stretavacky

ak chcem zapnut automatiku:
- tak zase posuniem packu od seba a na displeji za rozsvieti kontrolka
[/quote
Obrázek
Forester XT MY09
Obrázek
Outback 2,5 MY22
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“