nefunkční ventilátor topení
Re: nefunkční ventilátor topení
Nevím jak by vlhkost mohla při 12V vyhazovat pojistku na tak jednoduché věci jako je ventilátor. I kdyby byl ten motor celý prolitý vodou, tak na to ohmův zákon nestačí.
Dokud se nezměří proud, kterej tam teče na různé rychlosti, tak to stále bude jen hádání z křšťálové koule.
To, že je to v pohodě, není relevantní informace.
Dokud se nezměří proud, kterej tam teče na různé rychlosti, tak to stále bude jen hádání z křšťálové koule.
To, že je to v pohodě, není relevantní informace.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14937
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: nefunkční ventilátor topení
dracekvo: Jako že když ti třeba nateče do konektoru a propojí polarity, tak by to pojistka měla vydržet? Nemusíme prolejvat vodou zrovna motor...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
- Jméno a příjmení: Karel Šubrt
- Bydliště: Plzeň-sever
Re: nefunkční ventilátor topení
A taky nevím jak je tady řešená regulace otáček ventilátoru, u starších aut býval před motorem ventilátoru blok odporových článků, které se přepínaly podle poloh spínače; občas býval problém v nich. Ale netuším jak je to u Levorgu, možná otáčky už řeší elektronika plynule. A pokud je na té pojistce i klima, tak to může být jinde, třeba i v elmag. spojce, pokud by šla při sepnutí kompresoru do zkratu, pak by ale klima nešla.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24443
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: nefunkční ventilátor topení
Já si právě taky myslel na ucpané torpédo, ale úplně si zase nemyslím, že by pak vodu pobral i někudy ventoš. Mimochodem jsem měl totálně ucpané torpédo a žádné výpadky od pojistek se nekonaly. Jen mě trochu zatékalo a ne zpod ventoše, ale pod pedály, ledaže by si našlo podivně cestu pod ně...podvlada píše: ↑pon lis 21, 2022 1:53 pm Jediný, co mě napadá s vlhkostí/deštěm - nejsou ucpaný odtoky z "torpéda"? (Ten děrovanej plast pod stěračema.)
Pokud by byly ucpaný, bude voda přetejkat do nasávání vzduchu a do ventilátoru - pokud to je řešený stejně jako u většiny aut. Obvykle teda to znamená louži u spolujezdce, ale třeba to mezitim něco vyzkratuje...
Tak proto jsem zde jako možnou příčinu ucpané torpédo neuvedl, máš ale pravdu, určitě bych se na to podíval, jeden nikdy neví, kolikrát ani dva
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: nefunkční ventilátor topení
Já si myslím, že jo. Abych procpal vodou víc jak 7A, tak potřebuju docela velkou plochu. Zkus hodit do vody nějaký starý konektor napojený na 12V aku. Čekám, že tam nepoteče ani jedna ampéra.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- culda84
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 203
- Registrován: pát lis 18, 2022 7:14 am
- Jméno a příjmení: Petr Culek
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Re: nefunkční ventilátor topení
Zkusím kouknout, ale u spolujezdce mokro není, moc jsem toho po pravdě ještě nenajel a teď v tomhle počasí s tím nikam daleko nejedu, ve středu jde auto do servisu tak se modlím že na to přijdou Určitě je zkusim poprosit aby prošli znovu vše o čem tu píšete... Takže moc díky za rady, už bych s tím rád jezdil
Subaru Levorg
Volvo XC60
VW Golf IV
Volvo XC60
VW Golf IV
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20725
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: nefunkční ventilátor topení
Já osobně tipuju, že to vlhkem nebude. To by vyskočilo, pokud vůbec, okamžitě po zapnutí.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7835
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: nefunkční ventilátor topení
Tohle se blbě řeší, když k tomu autu není servisní manuál. Ta 7,5A pojistka se mi zdá na napájení ventilátoru dost málo. To bude napájení nějakého ovládání.
Starý SG Forester má ventilátor topení přes 15A pojistku a pochybuji, že by měl Levorg slabší ventilátor.
Už u toho starého SG lze spustit nějakou autodiagnostiku, to samé musí být i u Levorgu.
Pokud to chceš řešit sám, tak ten proces diagnostiky zkus pohledat, nebo to dát do servisu.
Starý SG Forester má ventilátor topení přes 15A pojistku a pochybuji, že by měl Levorg slabší ventilátor.
Už u toho starého SG lze spustit nějakou autodiagnostiku, to samé musí být i u Levorgu.
Pokud to chceš řešit sám, tak ten proces diagnostiky zkus pohledat, nebo to dát do servisu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- culda84
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 203
- Registrován: pát lis 18, 2022 7:14 am
- Jméno a příjmení: Petr Culek
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Re: nefunkční ventilátor topení
Půjde do servisu, já se v tom úplně dvakrát nevyznám, pojistku jsem bral podle tabulky na krytce od pojistek a tam je psaná fakt jen 7,5 Tam snad konečně na něco přijdou a začne mi to auto dělat radost
Subaru Levorg
Volvo XC60
VW Golf IV
Volvo XC60
VW Golf IV
Re: nefunkční ventilátor topení
když dáš novou pojistku, tak to na chvíli funguje dobře? Když manuálně přepínáš mezi MODE, fouká vzduch těmi štěrbinami, kterými je MODE zrovna nastavené? Subaru mívá problémy s motorky, které ovládají klapky směru vzduchu. Nejprve jsou klapky hlučné, a pak může docházet k blokaci. Všude tam jsou plastové převodky.culda84 píše: ↑pát lis 18, 2022 7:38 am Ahoj, jsem krátce majitelem svého první Subaru - Levorg. Ale bohužel hned řeším problém s vnitřním ventilátorem. Za deště jsem zjistil že nefouká a celé auto se mlží, zjistila se "jen" prasklá pojistka , ale po pár dnech znovu a pak zhruba po týdnu po třetí, neřešil jste někdo prosím něco podobného? Jinak je auto super...
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- culda84
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 203
- Registrován: pát lis 18, 2022 7:14 am
- Jméno a příjmení: Petr Culek
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Re: nefunkční ventilátor topení
Přesně tak, chvíli to jde, někdy pár dní, teď naposledy jen chvíli, je pravda že při tom přepínání to trochu hlučnější je, zda jde přímo z každého otvoru vzduch ještě zkusím ale když to pak takhle zkouším doma tak to zrovna ani jednou neudělalo
Subaru Levorg
Volvo XC60
VW Golf IV
Volvo XC60
VW Golf IV
Re: nefunkční ventilátor topení
Ještě by bylo vhodné napsat to číslo pojistky. Ono totiž, jak už bylo zmíněno, to s ventilátorem nemusí mít nic společného.
https://www.manualypdf.cz/subaru/levorg ... %A1l?p=516
Pokud je to 26 tak je tam psáno že je to pojistka relé ventilátoru + relé pro stahování oken.
27 a 28 je psaný ventilátory. Ale netuším jaký a proč jsou dva (možná dual klima včetně dual ventilátoru?).
Nejspíš to nejsou ventilátor sahary, ty jsou zvlášť v motorovém prostoru.
Pokud je to 26, tak si zkus ještě pojezdit i s oknama.
https://www.manualypdf.cz/subaru/levorg ... %A1l?p=516
Pokud je to 26 tak je tam psáno že je to pojistka relé ventilátoru + relé pro stahování oken.
27 a 28 je psaný ventilátory. Ale netuším jaký a proč jsou dva (možná dual klima včetně dual ventilátoru?).
Nejspíš to nejsou ventilátor sahary, ty jsou zvlášť v motorovém prostoru.
Pokud je to 26, tak si zkus ještě pojezdit i s oknama.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- culda84
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 203
- Registrován: pát lis 18, 2022 7:14 am
- Jméno a příjmení: Petr Culek
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Re: nefunkční ventilátor topení
Určitě mi to vyhazuje pojistku číslo 22dracekvo píše: ↑úte lis 22, 2022 10:35 am Ještě by bylo vhodné napsat to číslo pojistky. Ono totiž, jak už bylo zmíněno, to s ventilátorem nemusí mít nic společného.
https://www.manualypdf.cz/subaru/levorg ... %A1l?p=516
Pokud je to 26 tak je tam psáno že je to pojistka relé ventilátoru + relé pro stahování oken.
27 a 28 je psaný ventilátory. Ale netuším jaký a proč jsou dva (možná dual klima včetně dual ventilátoru?).
Nejspíš to nejsou ventilátor sahary, ty jsou zvlášť v motorovém prostoru.
Pokud je to 26, tak si zkus ještě pojezdit i s oknama.
Subaru Levorg
Volvo XC60
VW Golf IV
Volvo XC60
VW Golf IV
Re: nefunkční ventilátor topení
Tak to s větrákem nená nic společného.
To je psané jako klimatizace a relé odmražování zadního skla.
To by chtělo servisní manuál a najít co je z toho napájené. Jestli z té pojistky žije i ovládání akčních členů topení.
Když ta pojistka praskne, tak svítí panel topení? Pokud se něčím zahejbe, přestavují se klapky?
To je psané jako klimatizace a relé odmražování zadního skla.
To by chtělo servisní manuál a najít co je z toho napájené. Jestli z té pojistky žije i ovládání akčních členů topení.
Když ta pojistka praskne, tak svítí panel topení? Pokud se něčím zahejbe, přestavují se klapky?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- culda84
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 203
- Registrován: pát lis 18, 2022 7:14 am
- Jméno a příjmení: Petr Culek
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Re: nefunkční ventilátor topení
Nezhasne a zda se přestavují klapky si nejsem jistýdracekvo píše: ↑úte lis 22, 2022 11:49 am Tak to s větrákem nená nic společného.
To je psané jako klimatizace a relé odmražování zadního skla.
To by chtělo servisní manuál a najít co je z toho napájené. Jestli z té pojistky žije i ovládání akčních členů topení.
Když ta pojistka praskne, tak svítí panel topení? Pokud se něčím zahejbe, přestavují se klapky?
Subaru Levorg
Volvo XC60
VW Golf IV
Volvo XC60
VW Golf IV