Legacy IV, 3.0R, P1028 - VVL Systems 2 Performance

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Wodewer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: ned říj 30, 2022 6:22 pm

Legacy IV, 3.0R, P1028 - VVL Systems 2 Performance

Příspěvek od Wodewer »

Ahoj,

Na mem Legacy IV 3.0R AWD Automat mi občas svítí motor + esp off + blika cruise. diagnostika ukázuje kód P1028 - VVL Systems 2 Performance.

Auto občas ve 3-4K rpm zacuka (podobně jako při vadném palivovém čerpadle) a auto občas kouři víc, než bych čekal (voda i olej drží hladinu, v úbytku problém nevidím).

Ze zahraničních for moc chytry nejsem, obecně se tento problém na netu moc nepopisuje a nevyskytuje.

Mate někdo zkušenost s timto problémem?

Michal
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Legacy IV, 3.0R, P1028 - VVL Systems 2 Performance

Příspěvek od námořník »

Vítej mezi námi musíš napsat ještě 2 příspěvky aby jsi nemusel čekat na schválení.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10658
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Legacy IV, 3.0R, P1028 - VVL Systems 2 Performance

Příspěvek od podvlada »

Tohle vypadá jako něco, co často zmiňuju třeba i na FB, když někdo říká, že mu to kolem 3k rpm škube... tentokrát je tu i relevantní chyba :-)
Zkušenost nemám, nevím jestli ta chyba souvisí přímo se solenoidy, co ovládaj to časování vaček, ale pokud jo, jsou na motoru dva, v jeho přední části, a pokud se chyba týká jedný strany, můžeš zkusit prohodit L/P a pokud se chyba přesune, vyměnit ten vadnej. Jsou u nich i nějaký sítka, buď se olejem zanesou ty, nebo přímo ty solenoidy. Sítka se dají vyčistit. Jen pozor, slyšel jsem, že ty sítka můžou spadnout dovnitř :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Legacy IV, 3.0R, P1028 - VVL Systems 2 Performance

Příspěvek od Tapan »

Vláďo, sítka na 3.0 spadnout dovnitř nemůžou, protože jsou součástí šroubu. A přesně jak píšeš, první bych zkusil prohodit solenoidy, jestli se chyba nepřenese na druhou stranu. Sítko znamená vyšroubovat ten blbě přístupnej šroub (osobně jsem to nedělal, ale Adam se válel pod autem docela dlouho plus přibrušoval klíč flexou), prostříkat, vyčistit, vrátit zpět, dolejt trochu oleje a doufat, že tím je to vyřešeno :-)
Přílohy
Gxj7Iep.jpg
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“