otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od lazard »

Ahoj,

mam ted nejaky divny problem. Kdyz nekdy slapnu vice na plyn, napr. kdyz mam zarazenou 5-ku, tak otackomer ukazuje velky narust otacek (spojka uz neni seslapla) a motor prislusne rachoti, ale auto nezrychluje. Taky nedochazi k prokluzu kol. Zda se jako by nefungovala spojka. Zadny smrad od spojky ale necitim (vim, jak smrdi). I se mi zda, ze behem jizdy pri normalni plynule jizde, nekdy zacne neco smrdet, jako by se neco palilo, ale zadna kontrolka nesviti. Vse se deje zridka. Nevite nahodou, co se deje? Predem diky za nazory.
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od OZP »

Prokluzuje spojka? To uz nesmrdi, jen proste nefunguje.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od Traveller »

Hádám, že by to mohla být ta spojka?!?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od lazard »

Diky na nazory.
A kdyby to byla spojka, vite nekdo, za jakou ji vymenit (na STI 2016 (VA))? Uz bych spise nedal OEM, ale neco lepsiho, nechci ale keramickou (co jem slysel, moc se s tim nejde plynule rozjet). Proste nejekou bytelnejsi spojku za rozumnou cenu, ale ne karamickou.
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4328
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od OZP »

Nevim Dusane. Moje kone bere jeste OEM spojka, ale ty mas vic a miris vys, tak nevim, jestli to uz tu keramiku (na bezne jezdeni pry neprijemnou, ale taky se s tim clovek nauci) nebude chtit. Standa Zhor bude vedet.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od zhor »

Pokud to dělá primárně na vyšší zařazené rychlosti (5 a 6), tak to bude na 100% spojka. A pokud už to dělá delší dobu tak bych radši vyměnil aji setrvák, přecejenom už bude asi lehce načatej, a auto máš nalazený na vyšší výkon, tak aby to bylo v top stavu.

Lamelu můžeš dát "jakoukoliv", tam jde spíš o sílu toho přítlačáku. Takže buď GroupN originál přítlačák, kterej má silnější pružinu, nebo nějakou sadu aftermarketu (Exedy určitě něco bude mít stage 1 nebo 2)

OZP: nemám keramickou spojku. Jel jsem s ní kdysi jenom jednou kousek, a chtělo by to víc pocvičit a naučit se s ní.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od lazard »

Diky chlapi za odpoved.
A daji se opravdu kombnovat jednoltive dily od runych vyrobcu, tak jak pise Standa (zhor)? Lamela OEM a silnejsi pritlacak od jineho vyrobce?
Vse mi zabere nejaky cas, nez to vyberu a zorganizuju vymenu. Obcas ted ale s autem musim jezdit bo ho nenam cim nahradit. Co mi maximlane hrozi? Ze to najednou vubec nepojede? Nebo ze se to projevi jen nekdy mirnym prokluzem, jako nyni, ale jeste to nejake km vydrzi? Nechci vymenu oddalovat, ale nemam ted jinou moznost.
Naposledy upravil(a) lazard dne úte říj 04, 2022 4:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od strider »

ja bych tam dal normalni oem sadu... ty tvrdsi pak davaj i moc velke razy do kliky... myslim, ze i na ty nase vykony s tim problem neni. Uz i ta oem sada je 'tuha' docela dost v sticku.. ale to je zas jen muj nazor :)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od zhor »

Ten GroupN přítlačák je v podstatě originál od Subaru, akorát zesílenej na závodní použití. Dřív skupina N musela používat jenom sériové díly, takže Subaru to obcházelo tím, že dělalo sériově některé díly zesílené (silentbloky, horní uložení, spojky, atd.)

Jezdit s tím můžeš, ale snaž se co nejvíc eliminovat prokluz spojky a používat co nejmenší výkon motoru. Rozjezdy pokud možno bez plynu a co nejdřív pustit spojku, na křižovatce nestát s vyšlápnutou spojkou dlouho (to předpokladám neděláš ani normálně), snažit se eliminovat rozjezdy/ nebo couvání (nejezdit moc v dopravních špičkách/kolonách, parkovat třeba dál od obchodu, aby ses nemusel otáčet) a nedávat plný plyn nebo prudce akcelerovat, ideálně se držet mimo oblast turba. A jakmile to začně klouzat už i na trojku se středním výkonem, tak už naplánovat jenom cestu do servisu (ideálně v doprovodu druhého auta). Nic jiného než že se to nerozjede a zůstaneš někde stát by se ti nemělo stát. Díly stejně budeš dávat nové (setrvák, lamela, ložisko a přítlačák).

Mě když začala klouzat spojka na pětku při plném výkonu, tak auto vydrželo minimálně 700km, ale muselo se s ním opatrně. A těsně před výměnou to pořád udrželo trojku pod plným plynem, takže by to zvládlo jezdit i dál.

Takže pokud ti to dělá jenom na vyšší stupně, tak to s opatrností ještě chvíli vydrží. Ale pro jistotu si zkontroluj jestli máš v autě tažné oko, a lano.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
bl4ck5un
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pon led 06, 2020 1:14 pm

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od bl4ck5un »

Je to ale asi individuální. Kdysi na VW mi po prvním proklouznutí auto najelo tak 50 km a pak už se nedalo ani rozjet na dálnici nad 100 km/h a do kopce k servisu po dalších 100 km už jsem se vyškrábal jen tak tak..
Subaru Outback 2.5i Active MY19
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od Tapan »

Mně klouzala svého času na Renaultu 19 na pětku spojka na Slovenský dálnici brutálně a nakonec odjel celou Ukrajinu, přes 3000 km celkem :⁠-⁠) Takže jo, je to individuální.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od zhor »

Je to individuální, samozrejmě pokud to začne klouzat u auta, které jezdí řekněmě normálně a má menší spojku, protože tam není potřeba přenášet velký výkon, tak ta spojka nemusí vydržet tolik. U Dušana předpokládám, že se mu to stalo na pětku při trošku svižnější jízdě. A jelikož STi spojka je dimenzovaná na celkem slušný výkon, tak je předpoklad, že pokud bude jezdit normálně, tak ten menší výkon bude spojka zvládat přenášet ještě poměrně dlouho.

A pak je samozřejmě rozdíl, jestli jedeš město, kde máš na 2 km 10 rozjezdů, nebo jedeš dálnici, kde za 100km spojku v podstatě nepoužiješ.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od spm »

Nam na felicii tenkrat klouzaly vsechny kvalty, kdyz se radilo trochu mene s citem. A nejaky stovky km to jeste najelo. Ale prej po vyndani ta spojka vypadala fakt bidne :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
lazard
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 673
Registrován: pon zář 17, 2018 10:45 am

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od lazard »

Tak na pondeli mam domluveny Subaru servis. Kdyz nyni jezdim s autem normalne (= jako všechny ostatni) tak spojka funguje OK. Jet drsne se ted ani nepokousim, at nekde neuviznu (tazne lano uz mam ale pro jistotu v kufru jakozto i tazne oko)!
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje

Příspěvek od Mira »

A kolik teda origo spojka na Sti najela?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“