otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Ahoj,
mam ted nejaky divny problem. Kdyz nekdy slapnu vice na plyn, napr. kdyz mam zarazenou 5-ku, tak otackomer ukazuje velky narust otacek (spojka uz neni seslapla) a motor prislusne rachoti, ale auto nezrychluje. Taky nedochazi k prokluzu kol. Zda se jako by nefungovala spojka. Zadny smrad od spojky ale necitim (vim, jak smrdi). I se mi zda, ze behem jizdy pri normalni plynule jizde, nekdy zacne neco smrdet, jako by se neco palilo, ale zadna kontrolka nesviti. Vse se deje zridka. Nevite nahodou, co se deje? Predem diky za nazory.
mam ted nejaky divny problem. Kdyz nekdy slapnu vice na plyn, napr. kdyz mam zarazenou 5-ku, tak otackomer ukazuje velky narust otacek (spojka uz neni seslapla) a motor prislusne rachoti, ale auto nezrychluje. Taky nedochazi k prokluzu kol. Zda se jako by nefungovala spojka. Zadny smrad od spojky ale necitim (vim, jak smrdi). I se mi zda, ze behem jizdy pri normalni plynule jizde, nekdy zacne neco smrdet, jako by se neco palilo, ale zadna kontrolka nesviti. Vse se deje zridka. Nevite nahodou, co se deje? Predem diky za nazory.
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Prokluzuje spojka? To uz nesmrdi, jen proste nefunguje.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Hádám, že by to mohla být ta spojka?!?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Diky na nazory.
A kdyby to byla spojka, vite nekdo, za jakou ji vymenit (na STI 2016 (VA))? Uz bych spise nedal OEM, ale neco lepsiho, nechci ale keramickou (co jem slysel, moc se s tim nejde plynule rozjet). Proste nejekou bytelnejsi spojku za rozumnou cenu, ale ne karamickou.
A kdyby to byla spojka, vite nekdo, za jakou ji vymenit (na STI 2016 (VA))? Uz bych spise nedal OEM, ale neco lepsiho, nechci ale keramickou (co jem slysel, moc se s tim nejde plynule rozjet). Proste nejekou bytelnejsi spojku za rozumnou cenu, ale ne karamickou.
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Nevim Dusane. Moje kone bere jeste OEM spojka, ale ty mas vic a miris vys, tak nevim, jestli to uz tu keramiku (na bezne jezdeni pry neprijemnou, ale taky se s tim clovek nauci) nebude chtit. Standa Zhor bude vedet.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Pokud to dělá primárně na vyšší zařazené rychlosti (5 a 6), tak to bude na 100% spojka. A pokud už to dělá delší dobu tak bych radši vyměnil aji setrvák, přecejenom už bude asi lehce načatej, a auto máš nalazený na vyšší výkon, tak aby to bylo v top stavu.
Lamelu můžeš dát "jakoukoliv", tam jde spíš o sílu toho přítlačáku. Takže buď GroupN originál přítlačák, kterej má silnější pružinu, nebo nějakou sadu aftermarketu (Exedy určitě něco bude mít stage 1 nebo 2)
OZP: nemám keramickou spojku. Jel jsem s ní kdysi jenom jednou kousek, a chtělo by to víc pocvičit a naučit se s ní.
Lamelu můžeš dát "jakoukoliv", tam jde spíš o sílu toho přítlačáku. Takže buď GroupN originál přítlačák, kterej má silnější pružinu, nebo nějakou sadu aftermarketu (Exedy určitě něco bude mít stage 1 nebo 2)
OZP: nemám keramickou spojku. Jel jsem s ní kdysi jenom jednou kousek, a chtělo by to víc pocvičit a naučit se s ní.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Diky chlapi za odpoved.
A daji se opravdu kombnovat jednoltive dily od runych vyrobcu, tak jak pise Standa (zhor)? Lamela OEM a silnejsi pritlacak od jineho vyrobce?
Vse mi zabere nejaky cas, nez to vyberu a zorganizuju vymenu. Obcas ted ale s autem musim jezdit bo ho nenam cim nahradit. Co mi maximlane hrozi? Ze to najednou vubec nepojede? Nebo ze se to projevi jen nekdy mirnym prokluzem, jako nyni, ale jeste to nejake km vydrzi? Nechci vymenu oddalovat, ale nemam ted jinou moznost.
A daji se opravdu kombnovat jednoltive dily od runych vyrobcu, tak jak pise Standa (zhor)? Lamela OEM a silnejsi pritlacak od jineho vyrobce?
Vse mi zabere nejaky cas, nez to vyberu a zorganizuju vymenu. Obcas ted ale s autem musim jezdit bo ho nenam cim nahradit. Co mi maximlane hrozi? Ze to najednou vubec nepojede? Nebo ze se to projevi jen nekdy mirnym prokluzem, jako nyni, ale jeste to nejake km vydrzi? Nechci vymenu oddalovat, ale nemam ted jinou moznost.
Naposledy upravil(a) lazard dne úte říj 04, 2022 4:21 pm, celkem upraveno 1 x.
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1279
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
ja bych tam dal normalni oem sadu... ty tvrdsi pak davaj i moc velke razy do kliky... myslim, ze i na ty nase vykony s tim problem neni. Uz i ta oem sada je 'tuha' docela dost v sticku.. ale to je zas jen muj nazor
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Ten GroupN přítlačák je v podstatě originál od Subaru, akorát zesílenej na závodní použití. Dřív skupina N musela používat jenom sériové díly, takže Subaru to obcházelo tím, že dělalo sériově některé díly zesílené (silentbloky, horní uložení, spojky, atd.)
Jezdit s tím můžeš, ale snaž se co nejvíc eliminovat prokluz spojky a používat co nejmenší výkon motoru. Rozjezdy pokud možno bez plynu a co nejdřív pustit spojku, na křižovatce nestát s vyšlápnutou spojkou dlouho (to předpokladám neděláš ani normálně), snažit se eliminovat rozjezdy/ nebo couvání (nejezdit moc v dopravních špičkách/kolonách, parkovat třeba dál od obchodu, aby ses nemusel otáčet) a nedávat plný plyn nebo prudce akcelerovat, ideálně se držet mimo oblast turba. A jakmile to začně klouzat už i na trojku se středním výkonem, tak už naplánovat jenom cestu do servisu (ideálně v doprovodu druhého auta). Nic jiného než že se to nerozjede a zůstaneš někde stát by se ti nemělo stát. Díly stejně budeš dávat nové (setrvák, lamela, ložisko a přítlačák).
Mě když začala klouzat spojka na pětku při plném výkonu, tak auto vydrželo minimálně 700km, ale muselo se s ním opatrně. A těsně před výměnou to pořád udrželo trojku pod plným plynem, takže by to zvládlo jezdit i dál.
Takže pokud ti to dělá jenom na vyšší stupně, tak to s opatrností ještě chvíli vydrží. Ale pro jistotu si zkontroluj jestli máš v autě tažné oko, a lano.
Jezdit s tím můžeš, ale snaž se co nejvíc eliminovat prokluz spojky a používat co nejmenší výkon motoru. Rozjezdy pokud možno bez plynu a co nejdřív pustit spojku, na křižovatce nestát s vyšlápnutou spojkou dlouho (to předpokladám neděláš ani normálně), snažit se eliminovat rozjezdy/ nebo couvání (nejezdit moc v dopravních špičkách/kolonách, parkovat třeba dál od obchodu, aby ses nemusel otáčet) a nedávat plný plyn nebo prudce akcelerovat, ideálně se držet mimo oblast turba. A jakmile to začně klouzat už i na trojku se středním výkonem, tak už naplánovat jenom cestu do servisu (ideálně v doprovodu druhého auta). Nic jiného než že se to nerozjede a zůstaneš někde stát by se ti nemělo stát. Díly stejně budeš dávat nové (setrvák, lamela, ložisko a přítlačák).
Mě když začala klouzat spojka na pětku při plném výkonu, tak auto vydrželo minimálně 700km, ale muselo se s ním opatrně. A těsně před výměnou to pořád udrželo trojku pod plným plynem, takže by to zvládlo jezdit i dál.
Takže pokud ti to dělá jenom na vyšší stupně, tak to s opatrností ještě chvíli vydrží. Ale pro jistotu si zkontroluj jestli máš v autě tažné oko, a lano.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Je to ale asi individuální. Kdysi na VW mi po prvním proklouznutí auto najelo tak 50 km a pak už se nedalo ani rozjet na dálnici nad 100 km/h a do kopce k servisu po dalších 100 km už jsem se vyškrábal jen tak tak..
Subaru Outback 2.5i Active MY19
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Mně klouzala svého času na Renaultu 19 na pětku spojka na Slovenský dálnici brutálně a nakonec odjel celou Ukrajinu, přes 3000 km celkem :-) Takže jo, je to individuální.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Je to individuální, samozrejmě pokud to začne klouzat u auta, které jezdí řekněmě normálně a má menší spojku, protože tam není potřeba přenášet velký výkon, tak ta spojka nemusí vydržet tolik. U Dušana předpokládám, že se mu to stalo na pětku při trošku svižnější jízdě. A jelikož STi spojka je dimenzovaná na celkem slušný výkon, tak je předpoklad, že pokud bude jezdit normálně, tak ten menší výkon bude spojka zvládat přenášet ještě poměrně dlouho.
A pak je samozřejmě rozdíl, jestli jedeš město, kde máš na 2 km 10 rozjezdů, nebo jedeš dálnici, kde za 100km spojku v podstatě nepoužiješ.
A pak je samozřejmě rozdíl, jestli jedeš město, kde máš na 2 km 10 rozjezdů, nebo jedeš dálnici, kde za 100km spojku v podstatě nepoužiješ.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Nam na felicii tenkrat klouzaly vsechny kvalty, kdyz se radilo trochu mene s citem. A nejaky stovky km to jeste najelo. Ale prej po vyndani ta spojka vypadala fakt bidne
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
Tak na pondeli mam domluveny Subaru servis. Kdyz nyni jezdim s autem normalne (= jako všechny ostatni) tak spojka funguje OK. Jet drsne se ted ani nepokousim, at nekde neuviznu (tazne lano uz mam ale pro jistotu v kufru jakozto i tazne oko)!
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: otacky motoru se zvednou, auto vsak nereaguje
A kolik teda origo spojka na Sti najela?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem