Hybridní Blow-off

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Hybridní Blow-off

Příspěvek od barts »

Zdar, no prvně trochu předmluva. Mělo by to but na S-turbo 125kw. Ano vím že to nemá k tomuto výkonu žádný smysl a jde pouze o zvukový efekt. Prvotně jsem to nehtěl, páč peníze jen skrze další super zvuk a že to nemá smysl, netlačí to tolik atd... Ale...Poslední díl výfuku za několik tisíc jsem dával taky hlavně kvůli zvuku vlastně :-D byt je z nerezu a vydrží navždy, ale na druhou stranu si říkám že je to taková věc co jsem prostě vždycky chtěl když už má člověk tu "možnost" a samozřejmě by to byl prostě lahodnej zvuk :-D .
Přečetl jsem si toho hodně, prozkoumal celkem dost vetšinu netu.
Co bych chtěl?
Nejvíc se mi zamlouvá hybridní blow off s plnou regulovatelností od plně recirkulační až po uplně otevřeno nebo třeba 50/50,.
Tahle možnost se mi i zamlouvá že popřípadě na víkendovou projíždku si můžu dát otevřeno a nebude mě trápit nějaká bohatší směs nebo střílení do výfuku a tak.
Na další cesty je fajn že bych měl třeba 50/50 aby to nebyla tak slyšet ( pokud to teda bude moc nahlas, aby me to na delších cestách neotravovalo což nevím ale netlačí to zas tolik) a aspoň by něco šlo zpátky do sání a zbytečně by tam nešla bohatší směs.
A uplně recirkulační se může taky hodit i když by to nutnost uplne nebyla.
nejvíc se mi zamlouvá tenhle:
Ale co by se mi uplně nejvíc líbilo tak je nějaký membránový HKS protože ten zvuk zapíštění je prostě boži. U ostatních je zvuk jen toho odfouknutí vzduchu což se mi taky moc libí ale od toho HKS je to prostě lepší.
U toho styl "HKS" je to za origo raketa ale někteří co jsem tu četl používají i kopie za pár tisíc a dobrý ale někde sem četl že špatný, tak nevím. Když třeba nebude Blow off odfukovat že se zasekne může to něco poškodit?
A když je pořád 100% odfuk pryč, může se na něčem dlouhodobě bohatší směs podepsat? ( vypalí katy nebo tak, vyšší spotřeba třeba o litr) ?
Zatím padla volba na tohle, ale je to celkem dost peněz "jen za zvuk" :-) ale je fajn že nemusím řešit přírubu, prostě plug & play. A přítlakem pružiny se nastaví vracení válečku podle tlaku turba. Je třeba něco podobného v levnějšsí variantě? https://www.asc-tuningimports.cz/produc ... ms--/13076
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
Ladaf
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1199
Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
Bydliště: Praha - Řepy

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od Ladaf »

na Legu mě třeba od otevřenýho Blow-off úplně odrazovali >:(
naštěstí jsem našel dvoucestnej český výroby od Bidrina, ale bohužel už ho nevyrábí, takže jedině prohledat bazary, tam se pohyboval do 2tisíc
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od barts »

Pecka někdo se ozval :-) . Proto bych třeba chtěl jezdit spíš na 50/50 nebo zavřenej. Ovetřenej možná na srazu... Aby to dělalo co nejmíň bordelu v běhu motoru a věcí s tím spojené
Bidrina už jsem taky pročetl a prozkoumal ale bohužel jak píšeš...
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od mišus »

Ti ten sériovej přestal fungovat? Pokud chceš zavrenej tak jakou to proti sérii bude mít výhodu? Když už tam je:D
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19126
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od hamoun »

Sturbo jede na nizkem tlaku, nebude to moc foukat a jen si tim zadelas na problemy z hlediska katu. prochazi ti tam (pri foukani ven) nespalene palivo ...
efekt je skvely .. me to bavilo ... :) katy jsem nemel ... a nerez az dozadu. takze jsem neresil vliv na vyfukovou soustavu ..
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od Mira »

I níkotlaký turbo dělá hezký zvuky. Při nízkým to jen lehce odsyčí, při plným to ostře foukne. Palivo tam nemá co dělat, je tam jen luft. Ale bojím se, že je tam moc málo místa na to ,aby se ti tam celý vešlo. A žádný práskání do výfuku se nekoná. Je to jen ten zvukovej projev. Mám obyčnej alá HKS od číňanů a funguje už 70 tis. km. Takvej https://www.aliexpress.com/item/3291761 ... 37f8KlXtpa
Ale jsou potřeba úpravy, protože se tem taky nevejde.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od barts »

mišus píše: čtv zář 15, 2022 10:47 am Ti ten sériovej přestal fungovat? Pokud chceš zavrenej tak jakou to proti sérii bude mít výhodu? Když už tam je:D
No jak jsem psal jde mi o možnost mít zvukovej projev :-), je to pro mě takovej "sen" :-D, tak jako úprava výfuku kterou jsem taky dělal hlavně proto abych slyšel "typický Subaru zvuky" B-)
Mira píše: čtv zář 15, 2022 12:40 pm I níkotlaký turbo dělá hezký zvuky. Při nízkým to jen lehce odsyčí, při plným to ostře foukne. Palivo tam nemá co dělat, je tam jen luft. Ale bojím se, že je tam moc málo místa na to ,aby se ti tam celý vešlo. A žádný práskání do výfuku se nekoná. Je to jen ten zvukovej projev. Mám obyčnej alá HKS od číňanů a funguje už 70 tis. km. Takvej https://www.aliexpress.com/item/3291761 ... 37f8KlXtpa
Ale jsou potřeba úpravy, protože se tem taky nevejde.
A ty máš origo katy a cajk? No podle videí zahraničních by se vejít měl. Právě no ta cena třeba u tejdle kopie a toho co chcí já je celkem rozdíl no :-D
hamoun píše: čtv zář 15, 2022 11:46 am Sturbo jede na nizkem tlaku, nebude to moc foukat a jen si tim zadelas na problemy z hlediska katu. prochazi ti tam (pri foukani ven) nespalene palivo ...
efekt je skvely .. me to bavilo ... :) katy jsem nemel ... a nerez az dozadu. takze jsem neresil vliv na vyfukovou soustavu ..
No jak píše Mira, proto mě furt všechno spadá domožnost ten nastavitelnej abych tu svoji drahou zbytečnost mohl regulovat
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19126
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od hamoun »

Mira píše: čtv zář 15, 2022 12:40 pm I níkotlaký turbo dělá hezký zvuky. Při nízkým to jen lehce odsyčí, při plným to ostře foukne. Palivo tam nemá co dělat, je tam jen luft. Ale bojím se, že je tam moc málo místa na to ,aby se ti tam celý vešlo. A žádný práskání do výfuku se nekoná. Je to jen ten zvukovej projev. Mám obyčnej alá HKS od číňanů a funguje už 70 tis. km. Takvej https://www.aliexpress.com/item/3291761 ... 37f8KlXtpa
Ale jsou potřeba úpravy, protože se tem taky nevejde.
(zkusenost jen s 2.5T)
... jasne, ze to odfoukne jenom vzduch ... ale "zvazeny" vzduch, ke kteremu patri dle RJ i palivo .. paliva je pak moc, nespali se .. projde nespalene skrz.
mi to pri prudkem ubrani po kratkem plnem plynu slo plamenem z vyfuku ...
(pokud byl vyfuk dostatecne horky ... o coz nebyla nikdy nouze :) )
škoda superb
ex WRX 2008
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od mišus »

Tak u s turba tak chytrá ECU není a hlavně tam je váha vzduchu před turbem a ne za. U s turba je obtokový ventil pouze k tomu aby vracel přetlak k nádechu turba a pomáhal vrtuli turba udržovat v otáčkách.. otevrenyho bych se fakt nebál. M
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od barts »

Počkej...počkej. tak ted budu mít spoustu otázek :-)
Já myslel že váha vzduchu je vždycky jako v sání a že otázka jestli Turbo odfukuje přebytečný vzduch za/před senzor. To u mojho forestra teda přebytečnej vzduch putuje za čidlo? Tím pádem jestli tam je, ten přebytečnej vzduch z blow-of nebo není je uplně jedno ? A tím pádem , když budu mít otevřenej blow tak to neudělá žádnou změnu? Protože jednotka nic nepozná a čidlo taky ne?
A teda ještě k jedné mojí nezodpovědné otázce. Co se stane když se blow off "sekne" a nebude to upouštět pryč ?
Tak to asi vidím že koupím kopii toho HKS a nazdar, protože 7 tis za origo to je zbytečný a ty co jen jdou slyšet jako vzduch to se mi uplně nepáčí :-D
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1496
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od mišus »

Jo, odfukuje až za váhu vzduchu.

Když se ti sekne, tak to bude mít při přeřazování turbo díru, nic víc. (Přetlak bude brzdit vrtuli turba a to se pak musí dostat znovu do pracovních otáček) Samozřejmě to turbu nedělá dobře, ale například EA motor tyhle vymoženosti jako EJ motory ještě neměl a fungovalo to taky, jen ne tak efektivně a praskaly po čase turba.
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 949
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Hybridní Blow-off

Příspěvek od barts »

Tyjo tak asi díky moc, já mám jasno. Časem to tam kopnu a třeba se tím něco zlepší :-D.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Odpovědět

Zpět na „Motor“